6 استراتژی سرمایه گذاری برتر جهان

  • توسط pooladmin
  • 01/05/2019
  • 0
استراتژی سرمایه گذاری

 

سرمایه گذاران خیلی موافق این مسئله نیستند اما اعتقاد دارند که پول در آوردن در بازار از یک استراتژی سرمایه گذاری مطمئن که پیرامون مجموعه ای از قوانین ساخته شده است می آید. یک لحظه به روزهای اول خودتان به عنوان یک سرمایه گذار فکر کنید. اگر شبیه به بقیه باشید، با دانش خیلی کم از بازار، شکست می خورید. هنگامی که خرید می کنید حتی نمی دانید که کشش بازار چیست، اگر از سودی آگاه شوید یا خیلی زود آن را به فروش می رسانید یا آنقدر دیر که ارزش سهامتان پایین می آید. اگر تنها قوانین سرمایه گذاریتان از هیچ قانونی پیروی نکند، احتمالا تا به الان از نتیجه ی کارتان مایوس شده اید.

6 استراتژی سرمایه گذاری

اگر مجموعه مهارت دقیقی از استراتژی سرمایه گذاری خودتان ندارید، الان زمان انجام آن فرا رسیده است و بهترین فضا برای شروع این است که از مردم بپرسید که چه کسانی در حرفه ی سرمایه گذاریشان موفقیت داشته اند. ما فقط به دنبال افرادی که ادعای موفقیت می کنند نیستیم، ما شش نفر از موفق ترین سرمایه گذاران تاریخ را یافته ایم.

در برابر معاملات برد – برد صبور باشید، در برابر معاملات باخت باخت شتاب کنید. به یاد داشته باشید که احتمال معامله/ سرمایه گذاری بزرگ وجود دارد اگر در 30 درصد از زمان درست عمل کنیم، تا زمانی که ضررهایمان کوچک تر و سودمان بزرگ تر شود – دنیس گارتمن.

دنیس گارتمن در سال 1987 شروع به انتشار کتاب نامه ی گارتمن کرد. موضوع کتاب یک تفسیر روزانه از بازارهای جهانی سرمایه است که هر روز صبح در صندوق های تامینی، شرکت های کارگزاری، وجوه متقابل و شرکت های تجاری در سرتاسر جهان قابل دسترسی می باشد. گارتمن همچنین یک تاجر ماهر و یک مهمان همیشگی در شبکه های مالی است.

قوانین دنیس گارتمن بر اساس تعدادی از اشتباهات سرمایه گذاران جوان شکل گرفته است. در ابتدا، با اولین نشانه ای که از سود مواجه شدید سهامتان را نفروشید. اجازه دهید معامله ی برد – برد اتفاق بیفتد. سرمایه گذارانی که در بازار پول بدست می آورند با از دست دادن مقدار اندکی پول در تجارت مشکلی ندارند اما با از دست دادن مقدار زیادی پول مشکل دارند.

همانطور که گارتمن اشاره می کند، اکثر اوقات نمی توانید درست عمل کنید. نکته مهم این است که اجازه دهید تا معامله برد – برد اتفاق بیفتد و به سرعت از یک معامله باخت – باخت خلاص شوید. اگر از این قانون پیروی کنید، پولی که از معامله برد – برد بدست می آورید از معامله های باخت – باخت پیشی می گیرد.

خیلی بهتر است یک شرکت فوق العاده را با هزینه ای مناسب خریداری کنید تا اینکه برای شرکتی مناسب هزینه ی زیادی را متحمل شوید – وارن بافت

وارن بافت موفق ترین سرمایه گذار در طول تاریخ است. بافت نه تنها یکی از ثروتمند ترین افراد در جهان می باشد بلکه فهم مالی ِ روسای جمهور بزرگ و رهبران جهان را نیز داراست. هنگامی که بافت صحبت می کند، بازارهای جهانی بر اساس صحبت های او تغییر می کنند.

بافت همچنین به عنوان یک معلم نیرومند نیز شناخته شده است. نامه های سالانه ی بافت به سرمایه گذاران در شرکتش Berkshire Hathaway در کلاس های مالی دانشکده در بزرگ ترین و معتبر ترین دانشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

بافت دو نکته ی کلیدی را در نقل قول بالا به سرمایه گذاران می گوید. ابتدا، به هنگام ارزیابی یک شرکت به کیفیت آن توجه کنید. این عمل نیازمند آن است که ترازنامه ها را بشناسید، به کنفرانس های تلفنی گوش دهید و در مدیریت اعتماد به نفس داشته باشید. دوم، درست پس از آنکه از کیفیت شرکت اطمینان یافتید، هزینه باید ارزیابی شود. بر طبق نظریه بافت، اگر کیفیت شرکت بالا بود انتظار نداشته باشید تا آن را با قیمتی مقرون به صرفه خریداری کنید. متقابلا اگر کیفیت شرکت مطلوب نبود آن را نخرید زیرا هزینه پایین است. شرکت های مقرون به صرفه اغلب نتایج مقرون به صرفه ای نیز تولید می کنند (برای آموزش بیشتر، سبک سرمایه گذاری وارن بافت چیست را بخوانید.)

آیا واقعا سهام ویژه ای می خواهید؟ 10 درصد یا بیشتر از سهامتان را روی آن بگذارید. ایده ها را بشمارید. ایده های سرمایه گذاری خوب نباید به فراموشی های بی معنا تبدیل شوند – بیل گراس

بیل گراس بنیان گذار PIMCO است و بازگشت مجموع دارایی PIMCO، یکی از بزرگترین وجوه اوراق قرضه در جهان را مدیریت می کند.

قانون گراس درباره ی مدیریت سهام صحبت می کند. یک استراتژی سرمایه گذاری جهانی که بسیاری از سرمایه گذاران جوان می شناسند گوناگون سازی است. به عبارت دیگر تمام سرمایه ات را به نام یک نفر نزن. گوناگون سازی یک قاعده کلی خوب است اما می تواند سود را نیز هنگامی که یکی از انتخاب هایت حرکت بزرگی انجام داد اما اسامی دیگر نتوانستند، کاهش دهد. همچنین، پول سازی در بازار درباره ی استفاده از موقعیت ها بر اساس تحقیقات کامل است. همیشه مقداری پول نقد برای آن موقعیت هایی که یک مقدار بیشتری سرمایه نیاز است نگه داری کنید وهنگامی که باور دارید که تحقیقتان به برنده نهایی اشاره می کند نترسید.

ما ضرر و زیان می بینیم، اما من یک سرمایه گذار بلند مدت هستم – شاهزاده ولید بن تلال

شاید هرگز اسم شاهزاده ولید بن تلال را نشنیده باشید اما او در دنیای سرمایه گذاری مشهور است. سرمایه گذاری از عربستان سعودی که شرکت kingdom holding را تاسیس کرد. اگر کسی دلیلی برای ترس داشته باشد، تنها او است. پیش از رکود اقتصادی شدید، او در Citygroup دارای 9/14 درصد سهام به قیمتی بیش از قیمت بعد از رکود اقتصادی بود. علاوه بر آن، سرمایه گذاری واقعی او در هند، میزان قابل توجهی پس از رکود 2009 را از بین برد.

زمانی که دیگر افراد در حال فروش سهام خود بودند شاهزاده ولید بن تلال کاری را که بهترین سرمایه گذاران انجام می دهند تا ثروتشان را جمع کنند انجام داد، سرمایه اش را برای یک مدت طولانی نگه داشت، وقایع بزرگ بازار را دنبال می کرد و درحالی که آن ها منتظر بودند او سود جمع آوری می کرد.

اشکالی ندارد که تجارت سهام در یک دوره کوتاه یا میان مدت انجام شود اما مجموع سهامتان باید به شکل بلند مدت سرمایه گذاری شود.

در این بیزینس می آموزید که اگر دوستی می خواهید، باید یک سگ بگیرید – کارل آیکان

کارل آیکان سرمایه گذار بخش خصوصی و خریدار شرکت های امروزی ، سهام های بزرگی را از شرکت ها خریداری کرد و به منظور گرفتن حق رای برای افزایش ارزش سهام تلاش کرد. برخی از شرکت های او شامل تایم وارنر، یاهو، کلروکس و ویدئوهای بلاک باستر می باشد.

آیکان سهم عادلانه ای را در طول سال ها برای رقیبان به جا گذاشت اما سرمایه گذاران صرفا به خاطر روابط شخصی به توصیه های او توجهی نکردند. چندین بار در طی دوران سرمایه گذاریتان یک مقاله خوانده اید، گزارش خبری را تماشا کرده اید یا نکته ای از دوست قابل اعتمادتان درباره سهام بعدی و پول از دست رفته دریافت کرده اید؟ (امیدوارم هرگز نسبت به ایمیلی درباره ی سهام بزرگ پنی که ناخواسته برای شما فرستاده شده واکنشی نشان نداده باشید).

تنها یک توصیه است که باید به آن واکنش نشان داد: تحقیق کلی شما بر اساس حقایق (نه نظرات) از منابع قابل اطمینان اخد شده باشد. توصیه های دیگری را نیز می توان در نظر گرفت اما نباید تنها دلیل برای کسب سرمایه باشد.

من متقاعد شده ام که این همه فقر در مکزیک و آمریکای لاتین که همانندش در چین در حال رخ دادن است فرصتی برای پیشرفت می باشد. فرصتی برای سرمایه گذاری است- کارلوس اسلیم

یکی دیگر از ثروتمندترین مردان در جهان ، کارلوس اسلیم ، مالک صدها شرکت و دارای ریاست بیش از 250000 شرکت دیگر می باشد. نقل قول کارلوس اسلیم این نظر را ارائه می کند که بهترین سرمایه گذاران ، مالکان هستند. آن ها به این که الان چه اتفاقی در حال رخ دادن است نگاه نمی کنند. با مطالعه ی حرکت شرکت یا اقتصاد کل و چگونگی تعامل آن با رقیبانش ، سرمایه گذاران بزرگ برای آنچه که بعدها اتفاق می افتد سرمایه گذاری می کنند. آن ها همیشه یک قدم جلوتر از بقیه فکر می کنند. اگر به الان نگاه کنید یا تلاش کنید تا به سرمایه ای که قبل ها سود کوتاه مدت داشته است دست یابید ، احتمالا قدم بزرگ تری را از دست خواهید داد. سعی کنید تا برنده بزرگ بعدی را پیدا کنید اما همیشه سرمایه تان را با شرکت های بزرگی که کارنامه خوبی در رشد دارند به اشتراک بذارید.

حرف آخر

حال که درباره ی قوانین هرکدام از این سرمایه گذاران خوانده اید، زمان آن است تا از این سرمایه گذاران و تجاربشان کار بیاموزید. هرکدام از این سرمایه گذاران بخاطر فراگیری دانش و در عین حال پیشرو بودن در بازار شناخته شده هستند. هر زمان که شروع به اعمال قوانینتان کنید و بخواهید که آن ها را دنبال کنید حتی اگر ذهنتان بگوید نه، خواهید دید که سود دهی شروع می شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)