ثروت خالص مایکل فلپس چقدر است؟

  • توسط pooladmin
  • 07/11/2019
  • 0
مایکل فلپس

بسیاری کنجکاو بودند که آیا مایکل فلپس شناگر سرشناس آمریکایی و ابرقهرمان المپیک می‌تواند موفقیت‌های خود را در پنجمین حضورش در رقابت‌های المپیک تکرار کند یا نه؛ به‌ویژه آنکه وی پس از المپیک ۲۰۱۲ اعلام کرده بود شنا را برای همیشه کنار می‌گذارد و می‌خواهد بازنشسته شود. بااین‌حال، در المپیک ۲۰۱۶ ریو باز هم اثبات کرد که دود از کنده بلند می‌شود و توانست ۶ مدال رنگارنگ از این رقابت‌ها درو کند. گفتنی است وی تاکنون توانسته با به‌جای گذاشتن رکوردی تاریخی از خود موفق به کسب ۲۸ مدال، طی ادوار مختلف از بازی‌های المپیک شود.

ثروت خالص مایل فلپس

مایکل فلپس که عنوان پرافتخارترین ورزشکار تمام دوران المپیک را یدک می‌کشد، بیش از ۵۵ میلیون دلار ثروت دارد. بااین‌حال، وب‌سایت مانی نیشن، میزان دارایی‌های این ورزشکار را نزدیک به ۴۴ میلیون دلار تخمین زده و اعلام کرده: «فلپس توانسته در زندگی حرفه‌ای خود بالغ‌بر ۹۵.۸ میلیون دلار درآمد کسب کند که تقریباً تمام این درآمد از راه تبلیغات به‌دست‌آمده است.» مانی نیشن همچنین خاطرنشان کرده که از این ۹۵.۸ میلیون دلار، نزدیک به ۴۳.۵ میلیون دلار صرف مالیات و ۱۴.۴ میلیون دلار هم صرف دیگر مخارج شده است.

مایکل فلپس

از سال ۲۰۱۸ کمیته المپیک ایالات‌متحده آمریکا برای به مدال‌آوران طلا پاداشی ۳۷۵۰۰ دلاری به حائزان مدال نقره، ۲۲۵۰۰ دلار پاداش و به کسانی که در سکوی سوم رقابت‌ها ایستاده باشند، ۱۵ هزار دلار اعطا می‌کند. اگرچه فلپس توانسته با کسب مدال‌های متعدد به پاداش‌های بیشتری دست پیدا کند؛ اما بخش عمده ثروت خالص وی از حمایت‌ها، اسپانسری و حضور در برنامه‌های مختلف به‌دست‌آمده است.

رقم قراردادهای حمایتی و اسپانسری مایکل فلپس

فلپس از زمان نوجوانی در صدر اخبار رسانه‌ها قرار داشت. وقتی که وی ۱۵ سال داشت، توانست اولین حضور خود را در المپیک تابستانی ۲۰۰۰ رقم بزند. بااین‌حال، تا المپیک ۲۰۰۴ آتن اتفاق ویژه‌ای برای وی رخ نداد تا آنکه توانست در این المپیک با کسب ۶ مدال طلا، ۲ برنز و ثبت ۴ رکورد جدید، توجه همه را به خود جلب کند.

گازتا ریویو می‌نویسد: «مایکل پس از المپیک پکن توانسته سالانه ۷ میلیون دلار از راه حمایت‌های مالی و اسپانسری پول دربیاورد.» پس از المپیک ۲۰۱۲ لندن، گزارش‌ها نشان می‌داد که فلپس توانسته سالانه ۱۲ میلیون دلار از راه حمایت مالی، ثروت کسب کند.

مایکل فلپس

فلپس طی سالیان دراز قهرمانی با برندهای خوش‌نامی نظیر ویزا، ساب وی، ویتیز و لوئیس ویتون دست به امضای قراردادهای مالی زده است. ازجمله قراردادهای اخیر وی در حوزه برندینگ می‌توان به قرارداد با شرکت‌های آندر آمور، اگا، مستر اسپاس، سول ریپابلیک  و اکوا اسپر اشاره کرد.

رقم بسیاری از این قراردادها اعلام نشده است؛‌ اما تخمین زده شده که ارزش قرارداد او با آندر آمور به بیش از ۵ میلیون دلار بالغ می‌شود. همچنین در پایان سال ۲۰۱۵ فلپس با 800razors.com قراردادی امضا کرد تا سخنگوی این شرکت باشد. گفته می‌شود امضای این قرارداد با انتقال بخش قابل‌توجهی از سهام این شرکت به فلپس همراه بوده است.

اسپیدو نیز در سال ۲۰۰۸ که در آن فلپس توانست رکورد کسب بیشتری مدال طلا در یک المپیک را بشکند، ۱ میلیون دلار پاداش به او اعطا کرد. فلپس همچنین در فعالیت‌های خیریه مشارکت داشته و جایزه اسپیدو را نیز از طریق بنیادی به نام خود به چندین موسسه خیریه اهدا کرده است. اگرچه این یک میلیون دلار در محاسبه ثروت خالص فلپس گنجانده نشده است؛ اما نمونه‌ای از میزان تمایل شرکت‌ها برای اعطای پاداش به قهرمان‌های ورزشی است. گفتنی است اهدای پول به خیریه‌ها به مایکل فلپس کمک می‌کند تا کمی بار مالیاتی خود را نیز سبک کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)