درآمد بازیکنان برتر فوتبال جهان در سال ۲۰۲۰

  • توسط pooladmin
  • 28/09/2020
  • 0
فوتبال

وقتی صحبت از بهترین بازیکنان زیباترین بازی جهان می‌‌شود حواس‌ها معطوف به نام‌ دو رقیبی می‌شود که انحصاراً تنها ورزشکاران یک بازی گروهی با درآمد ۱ میلیارد دلاری در طول دوران ورزشی خود هستند. اما بنظر می‌رسد که باید جا را برای یک نفر سوم هم خالی کنیم.
لیونل مسی و کریستیانو رونالدو بار دیگر در رده بندی مجله فوربس از پردرآمدترین بازیکنان فوتبال در صدر قرار گرفتند. مسی با ۱۲۶ میلیون دلار در رده نخست قرار دارد، رونالدو با ۱۱۷ میلیون دلار در رده دوم است. اما طرفداران فوتبال شیفته پدیده جدید فوتبال یعنی کیلیان امباپه، مهاجم پاری سن ژرمن شده‌اند که با ۴۸ میلیون دلار در مکان چهارم قرار دارد.
امباپه ستاره باشگاه پاری سن ژرمن و تیم ملی فرانسه است. او که از ۵ سال پیش بازیکن حرفه‌ای شده تا کنون ۱۰۳ گل در کلیه رقابت‌ها به ثمر رسانده است. وی در ۱۹ سالگی ضمن کمک به تیم ملی فرانسه برای کسب دومین عنوان قهرمانی خود در تاریخ جام جهانی، به جوان‌ترین بازیکنی تبدیل شد که پس از پله افسانه‌ای (که در جام جهانی ۱۹۵۸ و ۱۷ سالگی این کار را انجام داده بود) در جام جهانی گلزنی کرده است. او در سن فعلی خود بیش از دو اسطوره معاصر یعنی مسی و رونالدو در همین سن برای تیم ملی کشور خود گل زده است.
این فوتبالیست اهل محله بوندی، حومه فقیرنشین پاریس، وقتی پاری سن ژرمن در سال ۲۰۱۷ حاضر شد تا ۲۱۵ میلیون دلار به باشگاه موناکو و سالانه ۲۸ میلیون دلار بعنوان دستمزد به امباپه پرداخت کند عنوان گرانترین نوجوان ورزش را کسب کرد. نایکی و هابلات (ساعت ساز لوکس) هر دو از او برای تبلیغات خود استفاده می‌کنند و کمپانی EA اسپورتس او را بعنوان کاور جلد فیفا ۲۱ انتخاب کرده که از این حیث هم عنوان جوانترین فوتبالیست کاور سری فیفا را به خود اختصاص داده است.
این بازیکن ۲۱ ساله امسال هم پشت سر نیمار (شماره ۳ با ۹۶ میلیون دلار) قرار دارد اما با توجه به اینکه انتظار می‌‌رود در سال ۲۰۲۲ قرارداد جدید خود را امضاء کند، این فهرست به احتمال فراوان دستخوش تغییراتی می‌‌شود.
در مجموع انتظار می‌‌رود ده بازیکن برتر جهان در فصل آینده ۵۷۰ میلیون دلار حقوق و پاداش دریافت کنند، البته بشرطی که توقف دیگری گریبان لیگ‌ها را نگیرد، اتفاقی که بهار سال گذشته در کلیه لیگ‌های اروپایی منجر به کاهش ۳۰ تا ۷۰ درصدی دستمزدها شد. دستمزد بازیکنان برتر نسبت به فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ افزایشی در حدود ۱۱% داشته است.

درآمد بازیکنان برتر فوتبال جهان در سال ۲۰۲۰

۱- لیونل مسی، بارسلونا

درآمد کل: ۱۲۶ میلیون دلار
حقوق: ۹۲ میلیون دلار، درآمد تبلیغاتی: ۳۴ میلیون دلار
برای باشگاه بارسلونا تا قبل از پیوستن مسی به این تیم در سال ۲۰۱۵ حدود ۱۰۵ سال طول کشید تا ۶۴ عنوان قهرمانی کسب کند. اما در ۱۶ سال گذشته مسی این تیم را به ۳۴ جام رسانده است، عملکردی که نام او را در میان بزرگان این ورزش به ثبت رسانده و یک میلیارد دلار درآمد برای او به ارمغان آورده است. مسی فصل جدید را در حالی آغاز کرد که با باشگاه در زمینه ادامه فصل آخر قراردادش دچار مشکل شد، اتفاقی که دنیای فوتبال را چندین هفته درگیر خود کرد. در نهایت مسی ماندگار شد تا دستمزد ۹۲ میلیون دلاری خود را دریافت کند اما چشم همگان به دنبال سرنخ‌هایی است که نشان ‌‌دهد آینده مسی به کدام باشگاه ختم می‌شود.

مسی

۲- کریستیانو رونالدو، یوونتوس

درآمد کل: ۱۱۷ میلیون دلار
حقوق: ۷۰ میلیون دلار، درآمد تبلیغاتی: ۴۷ میلیون دلار
رونالدو با ۴۵۷ میلیون فالوئر در اینستاگرام، محبوب‌ترین ورزشکار کره زمین است. او همچنین با داشتنی بدنی با چربی ۰% و چهره زیبای خود اسپانسرهایی در حوزه سلامت، شامپو و لباس‌های ورزشی در کنار برند لباس CR۷ دارد. او پس از علی دایی از ایران دومین مرد تاریخ است که بیش از ۱۰۰ گل بین المللی به ثمر رسانده و اخیراً در بازی پرتغال مقابل سوئد در لیگ ملت‌های اروپا از ۱۰۰ گل عبور کرده است.

۳- نیمار جونیور، پاری سن ژرمن

درآمد کل: ۹۶ میلیون دلار
حقوق: ۷۸ میلیون دلار ، درآمد تبلیغاتی: ۱۸ میلیون دلار
مهاجم ۲۸ ساله برزیلی یکی از بازیکنانی است که بخاطر نبوغ و حاشیه‌های داخل و خارج زمین طرفداران و مخالفان پر و پا قرصی دارد. پاری سن ژرمن با پرداخت ۲۶۳ میلیون دلار رکورد نقل و انتقالات را جابجا کرد در حالیکه دستمزد ۷۰ میلیون دلاری هم به خود نیمار پرداخت می‌کند. در واقع پی اس جی بیش از ۶۰۰ میلیون دلار برای حفظ او در پایتخت فرانسه هزینه کرده است. تابستان امسال، کمپانی نایکی به رابطه خود با نیمار پایان داد و به وی اجازه داد با پوما قرارداد جدیدی امضاء کند. نیمار فصل جدید را با کارت قرمز و درگیری با آلوارو گونزالز در بازی با مارسی آغاز کرد.

۴- کیلیان امباپه، پاری سن ژرمن

کل درآمد: ۴۲ میلیون دلار
حقوق: ۲۸ میلیون دلار، درآمد تبلیغاتی: ۱۴ میلیون دلار
برای دومین سال متوالی امباپه عنوان کفش طلای لیگ فرانسه را به خود اختصاص داده است. باشگاه وی هم عنوان قهرمانی لیگ را تکرار کرد، مقامی که بدلیل همه گیری ویروس کرونا بدون خاتمه رقابت‌ها به پاریس اهدا شد. امباپه اما پس از مثبت شدن آزمای کووید ۱۹ مجبور شد اول فصل لاشامپیونه را در قرنطینه سپری کند البته وکیل امباپه گفته است که او هیچ علائمی از بیماری را ندارد.

۵- محمد صلاح، لیورپول

کل درآمد: ۳۷ میلیون دلار
حقوق: ۲۴ میلیون دلار ، درآمد تبلیغاتی: ۱۳ میلیون دلار
صلاح در سه فصل گذشته و هر فصل برای لیورپول در رقابت‌های مختلف بیش از۲۰ گل بثمر رسانده است. این گل‌ها کمک کرد تا این باشگاه پس از ۳۰ سال در فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ به اولین عنوان قهرمانی خود در لیگ برتر برسد. او بالاترین میزان برد را نسبت به سایر بازیکنان همۀ لیگ‌ها دارد که در بیش از ۱۰۰ مسابقه حضور داشته‌اند. در بازی افتتاحیه فصل جدید او در مقابل لیدزیونایتد هت تریک کرد. در ماه فوریه، صلاح با حامی ‌‌مالی طولانی مدت خود یعنی ودافون همکاری کرد تا سفیر سازمان ملل شود و ابزار یادگیری دیجیتال را برای پناهندگان در کشور مصر فراهم ‌‌کند.

۶- پل پوگبا، منچستر یونایتد

کل درآمد: ۳۴ میلیون دلار
حقوق: ۲۸ میلیون دلار، درآمد تبلیغاتی: ۶ میلیون دلار
قرارداد فعلی پوگبا تابستان سال آینده تمام می‌‌شود، اگرچه منچستریونایتد گزینه تمدید یک سال دیگر را در اختیار دارد. این بازیکن فرانسوی در اوایل ماه آگوست با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر امضای قرارداد با باشگاه اف سی وردانسک، هواداران خود را شوکه کرد. اندکی بعد مشخص شد که وردانسک یک باشگاه تخیلی است و این ماجرا بخشی از کمپین تبلیغاتی کمپانی اکتیویژن برای فصل پنجم بازی کال آو دیوتی بوده است. این بازیکن ۲۷ ساله همچنین به همراه مسی و صلاح در کمپین «بازی هرگز متوقف نمی‌‌شود» پپسی ظاهر شده است.

۷- آنتوان گریزمان، بارسلونا

کل درآمد: ۳۳ میلیون دلار
حقوق: ۲۸ میلیون دلار، درآمد تبلیغاتی: ۵ میلیون دلار
از زمان حضور ناامیدکننده بازیکن فرانسوی در بارسلونا، شایعاتی مبنی درخواست مسی برای مذاکره باشگاه با پی اس جی مبنب بر معاوضه وی با نیمار بر سر زبان‌ها بوده است. گریزمان یکی از طرفداران مشتاق بروکلین نت است و اغلب برای دیدن بازی‌های این تیم به آمریکا می‌‌رود و مرتباً حمایت خود را از این تیم در شبکه‌های اجتماعی اعلام می‌‌کند. حتی کوین دورانت،ستاره نتز در مراسم پیش فصل ۲۱-۲۰۲۰ و رونمایی از شماره ۷ جدید گریزمان حضور داشت.

۸- گرت بیل، رئال مادرید

درآمد کل: ۲۹ میلیون دلار
حقوق: ۲۳ میلیون دلار، درآمد تبلیغاتی: ۶ میلیون دلار
بیل همچنان در حال تقابل با زین الدین زیدان سرمربی رئال است و عنوان گرانترین نیمکن نشین ورزش را به خود اختصاص داده است. او فقط در دو بازی از ۱۱ بازی اخیر رئال مادرید در لالیگا بازی کرد و سپس در اوایل ماه آگوست از لیست ۲۴ نفره لیگ قهرمانان این باشگاه خارج شد. بیل عاشق بازی گلف است و مشتاقانه محصولات و رویدادهای تیلورمید Taylor Made را در شبکه‌های اجتماعی به نمایش می‌گذارد.

۹- رابرت لواندوفسکی، بایرن مونیخ

کل درآمد: ۲۸ میلیون دلار
حقوق: ۲۴ میلیون دلار، درآمد تبلیغاتی: ۴ میلیون دلار
به دلیل همه گیری ویروس کرونا، فرانس فوتبال تصمیم گرفت امسال مراسم بهترین بازیکن جهان را لغو کند. انجام این کار در واقع نوعی دزدی آشکار از لواندوفسکی بود که بالاترین شانس برای کسب این عنوان را در اختیار داشت. مهاجم لهستانی در کلیه مسابقات فصل گذشته به طور مستقیم روی ۶۵ گل بایرن مونیخ تأثیر داشته است که شامل ۵۵ گل و ده پاس گل در ۴۷ مسابقه بوده است. در لیگ قهرمانان او در همه مسابقات ماقبل فینال گلزنی کرد که کمک بزرگی در راه قهرمانی بایرن بود. او در خارج از زمین با ۲.۴ میلیون دنبال کننده یکی از محبوب‌ترین ورزشکاران تیک تاک TikTok است.

۱۰- داوید دخیا، منچستر یونایتد

کل درآمد: ۲۷ میلیون دلار
حقوق: ۲۴ میلیون دلار، درآمد تبلیغاتی: ۳ میلیون دلار
حقوق ۲۴ میلیون دلاری دخیا او را به پردرآمدترین دروازه بان جهان تبدیل کرده است. در ماه جولای او در نهمین سال حضور در منچستر یونایتد چهارصدمین حضور خود را در دروازه به ثبت رساند و رکورد بیشترین تعداد کلین شیت باشگاه را به نام خود ثبت کرد. او سال ۲۰۱۰ با خواننده و بازیگر محبوب اسپانیایی ادون Edune ازدواج کرده و به طور مکرر کارهای او را در حساب‌های خود در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌‌کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)