پایه ها و اصول سرمایه گذاری هوشمند

  • توسط pooladmin
  • 12/09/2019
  • 0

اگر بخواهید ثروتمند شوید، نباید صرفا به پول درآوردن و کسب درآمد اکتفا کنید؛ بلکه باید با پایه ها و اصول سرمایه گذاری هوشمند آشنا باشید.

از همه مهتر شما باید بتوانید که پول خود را حفظ کنید و در ادامه آن را افزایش دهید. شما برای افزایش پول‌هایتان چاره ای ندارید جز آنکه با خم و چم سرمایه گذاری آشنا شوید.

وقتی به یک سرمایه گذار بدل شدید، آنگاه می‌توانید از پول خود برای ورود به حوزه‌هایی استفاده کنید که بالقوه قادرند برای شما سود مضاعف به همراه بیاورند؛ ازجمله:

– سود پس‌انداز یا سهام و اوراق قرضه

– جریان نقدی حاصل از تجارت یا دادوستد در بازار املاک و مستغلات

– افزایش ارزش سبد سهام سرمایه گذاری، املاک متعلقه یا دیگر دارایی‌ها

در آغاز راه یادگیری سرمایه گذاری، شما شروع به تخصیص منابع محدود خود به اموری می‌کنید که دارای بیشترین پتانسیل برای سودآوری هستند. این امور می‌توانند مواردی همچون بازپرداخت بدهی‌ها، بازگشت به مدرسه یا ساخت یک خانه باشد.

اصول سرمایه گذاری هوشمند

البته خرید سهام یا اوراق قرضه، سرمایه‌گذاری در صندوق‌های مشترک یا صندوق‌های قابل معامله در بورس هم از دیگر گزینه‌های قابل انتخاب هستند.

با توجه به پیشرفت‌های حاصله در فناوری‌های نوین، امروزه شما می‌توانید تنها با دسترسی به یک تلفن هوشمند و پرداخت ماهانه ۵ دلار، شروع به سرمایه گذاری کنید. کار ما این است که به شما کمک کنیم با حذف زائدات به مغز آموزش‌ها دسترسی پیدا کنید و از همان اویل کار دست به اتخاذ تصمیمات بهنگام و مناسبی در سرمایه گذاری بزنید.

ما برای سرمایه گذاری خودکار، ربات مشاور ولث فرانت (Wealthfront) را معرفی می‌کنیم که هیچ کارمزدی از حساب‌های دارای موجودی اندک نمی‌گیرد و با آن می‌شود به‌آسانی از مزیت‌های سرمایه گذاری خودکار بهره‌مند شد. اگر می‌خواهید به اطلاعات بیشتری در مورد این ربات دسترسی پیدا کنید، می‌توانید به این صفحه مراجعه نمایید.

در ادامه با پایه‌ها و اصول سرمایه گذاری هوشمند خردمندانه آشنا خواهید شد:

– چرا سرمایه گذاری؟

– فرض کنید وقتی ۱۶ ساله بودید دست به سرمایه‌گذاری می‌زدید…

– چه موقعی بهتر است سرمایه‌گذاری کنیم؟

– در چه چیزهایی باید سرمایه‌گذاری کنیم؟

– استراتژی‌های پیشرفته سرمایه‌گذاری

– توصیه‌های کلی

– آیا باید به‌تنهایی اقدام به سرمایه‌گذاری کنید یا با کمک یک مشاور؟

– گام‌های بعدی برای سرمایه‌گذاری

چرا سرمایه گذاری؟

سرمایه گذاری به شما اجازه می‌دهد که به لطف قدرت بی‌نظیر سود مرکب، پولتان را با گذشت زمان به میزان قابل‌توجهی افزایش دهید.

سود مرکب را می‌توان قدرت شگفت‌انگیز دنیای مالی قلمداد کرد. به لطف این قانون می‌توان یک سنت را به‌سادگی هرچه‌تمام‌تر به میلیون‌ها دلار تبدیل کرد. البته ممکن این‌قدر زنده نمانید که شاهد این اتفاق باشید، اما بهتر است به مثال‌های زیر نگاهی بیندازید.

فرض کنید وقتی ۱۶ ساله بودید دست به سرمایه گذاری می‌زدید

اصول سرمایه گذاری هوشمند

البته کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد؛‌ اما فرض کنیم شما در ۱۶ سالگی سرمایه گذاری را شروع می‌کردید و در کنارش هم حداقل موجودی را داشته‌اید. اگر در آن هنگام، شما ۵ هزار دلار در یک حساب بانکی با نرخ سود ۷ درصد سرمایه گذاری می‌کردید و ماهانه هم ۲۰۰ دلار برای آن حساب کنار می‌گذاشتید، بعد از ۳۰ سال، موجودی حساب شما به بیش از ۲۸۴ هزار دلار بالغ می‌شد.

حال فرض کنیم که در ۲۲ سالگی درست در اوایل فارغ‌التحصیلی دست به سرمایه گذاری می‌زدید

شما کار را با سرمایه گذاری در یک حساب بازنشستگی شروع می‌کردید و ماهانه ۵۰ دلار به آن اختصاص می‌دادید و کارفرمایتان هم سهم تطبیقی ۵۰ درصدی به شما می‌داد.

اگر پولی را که به حساب بازنشستگی اختصاص می‌دادید، همگام با افزایش سالیانه حقوقتان زیاد می‌کردید، در سن ۶۵ سالگی بیش از ۱ میلیون دلار در حساب خود خواهید داشت. این محاسبات بر پایه این فرض‌ها شکل گرفته است که حقوق سالیانه شما هر سال ۳.۵ و نرخ بازده حساب سرمایه گذاری بازنشستگی هم سالانه ۸.۵ درصد افزایش پیدا کند.

درحالی‌که عوامل بسیاری را می‌توان در این محاسبات دخیل کرد؛ اما مثال‌هایی از این دست، قدرت بی‌بدیل سود مرکب را به رخ می‌کشند.

بنابراین اگر می‌خواهید هم‌اکنون دست به سرمایه گذاری بزنید، احتمالاً خواهید توانست در سن ۳۰ سالگی به‌اندازه کل حقوق سالانه‌تان پس‌انداز داشته باشید. به نمودار زیر نگاه کنید تا بیشتر با این مسئله آشنا شوید.

چه موقعی بهتر است سرمایه گذاری کنیم؟

حالا که از چرایی سرمایه گذاری آگاه شدید، بهتر است بدانید چه مواقعی باید دست به سرمایه گذاری بزنید.

پاسخ، بسیار ساده و سرراست است. همین الان باید سراغ سرمایه گذاری بروید.

سن حقوق سالیانه (هزار دلار) سهم ۶ درصدی شما (دلار) سهم ۳ درصدی کارفرما کل مشارکت موجودی انتهای دوره (دلار)
۲۲ ۳۰ ۱۸۰۰ ۹۰۰ ۲۷۰۰ ۲۸۸۹
۲۳ ۳۰.۹ ۱۸۵۴ ۹۲۷ ۲۷۸۱ ۶۱۲۳
۲۴ ۳۱.۸۲۷ ۱۹۱۰ ۹۵۵ ۲۸۶۴ ۹۷۰۷
۲۵ ۳۲.۷۸۱ ۱۹۶۷ ۹۸۳ ۲۹۵۰ ۱۳۶۷۰
۲۶ ۳۳.۷۶۵ ۲۰۲۶ ۱۰۱۳ ۳۰۳۹ ۱۸۰۴۵
۲۷ ۳۴.۷۷۸ ۲۰۸۷ ۱۰۴۳ ۳۱۳۰ ۲۲۸۶۹
۲۸ ۳۵.۸۲۲ ۲۱۴۹ ۱۰۷۵ ۳۲۲۴ ۲۸۱۸۱
۲۹ ۳۶.۸۹۶ ۲۲۱۴ ۱۱۰۷ ۳۳۲۱ ۳۴۰۲۱
۳۰ ۳۸.۰۰۳ ۲۲۸۰ ۱۱۴۰ ۳۴۲۰ ۴۰۴۳۷

سرمایه گذاری همیشه از آنچه هست، ترسناک‌تر به نظر می‌رسد. چرا که همیشه این خطر بالقوه وجود دارد که متحمل زیان شوید؛ اما این احتمال هم وجود دارد که سودهای هنگفتی نصیبتان شود.

انجام هر کاری برای بار اول می‌تواند کمی دلهره‌آور باشد؛ به‌ویژه وقتی‌که بخواهید پول‌هایی که به‌سختی به دست آورده‌اید را سرمایه گذاری کنید. در ادامه می‌توانید با کاربست توصیه‌های زیر از دام دلهره و ترس برهید.

نخستین تجربه سرمایه گذاری

سرمایه گذاری مانند ادیان مختلف است؛ هر کسی عقایدی دارد که سفت و سخت به آن‌ها پایبند است و حتی ممکن است به سایر مکاتب فکری هم تعلق خاطر داشته باشد. در اینجا به شماری از مکاتب رایج سرمایه گذاری اشاره می‌کنیم:

معتقدان به روز رستاخیز: این دسته از افراد اطمینان دارند که سیستم‌های مالی روزی از هم می‌پاشند؛ بنابراین تمام دارایی‌های خود را در طلا و املاک سرمایه گذاری می‌کنند.

معامله گران روزانه قمارباز: این افراد همان کسانی هستند که شما در فیلم و سریال‌ها می‌بینید که دیوارها و میزهای آن‌ها پر از مانیتورهای جورواجور است و هر ثانیه به یکی از آن‌ها چشم می‌دوزند تا هیچ یک از تغییرات شاخص‌های بازار مالی را از دست ندهند.

سینه‌چاکان شاخص‌ها: این افراد کسانی هستند که فقط با شاخص کار می‌کنند و به امید بهره‌مندی از رشد آهسته و پیوسته شاخص‌های کلان بازارهای سهامی تقریباً در هم چیز سرمایه گذاری می‌کنند.

اصول سرمایه گذاری هوشمند

اگر طرفدار یکی از سه گروه بالا هستید، شاید نتوانید در این مقاله به آنچه می‌خواهید، دست پیدا کنید. بااین‌حال، اگر ذهن بازی دارید و علاقه‌مند به یادگیری استراتژی‌های ساده برای سرمایه گذاری مادام‌العمر هستید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

اگر در مورد اینکه کی و کجا باید سرمایه گذاری کنید، به‌اندازه کافی مطمئن نیستید، می‌توانید از نرخ بهره تضمین شده استفاده کنید. حساب‌های پس‌انداز با سود بالا ازجمله گزینه‌هایی هستند که می‌توانند راهگشای شما باشند. گفتنی است این حساب‌ها توسط FDIC و دولت فدرال بیمه شده است).

مارکوس ازجمله موسسات مالی است که نرخ سودهای بالایی به مشتریان خود پرداخت می کند و اکنون به‌تمامی سپرده‌گذاران خود نرخ بازده سالیانه‌ای بالغ‌بر ۲.۲۵ درصد می‌دهد. اگر به دنبال سرمایه گذاری های بلندمدت هستید، می‌توانید از سود ۳ درصدی برای سرمایه گذاری بلندمدت ۴ تا ۵ ساله استفاده کنید.

اصول سرمایه گذاری هوشمند

مارکوس وام نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

مقایسه ریسک و پاداش سرمایه گذاری

درست است که سرمایه گذاری با ریسک همراه است. همه ما داستان‌هایی در مورد سرمایه‌گذارانی که یک‌شبه به خاک سیاه نشسته‌اند، شنیده‌ایم. اخبار برنی مادوف و دیگر سرمایه‌گذارانی که اسیر دام کلاهبرداران شده‌اند، نیز به گوش همه ما رسیده است. اگرچه شما نمی‌توانید ریسک را به طور کامل از بین ببرید؛ اما اگر عاقلانه سرمایه گذاری کنید می‌توانید به طور قابل‌توجهی ریسک را کاهش دهید.

نکته خوب در مورد سرمایه گذاری در سنین پایین این است که مدت‌زمان زیادی برای بهره‌برداری از منافع سرمایه گذاری در اختیار دارید. این دست از سرمایه گذاری ها به‌طورمعمول از سرمایه گذاری هایی که بیشتر تحت عنوان معامله روزانه از آن‌ها یاد می‌شود، با ریسک کمتری همراه هستند.

اگرچه تار و پود سرمایه گذاری با ریسک آمیخته شده است؛‌ اما کافی است که با این ریسک مقابله کنید؛ چرا که عدم سرمایه گذاری، هزینه‌هایی را به شما تحمیل می کند که حتی شاید بیشتر از زیان سرمایه گذاری باشد.

ما پیش‌تر در مورد نرخ سود مرکب صحبت کردیم و گفتیم که قاعده اصلی در مورد آن این است که هرچه زودتر شروع به پس‌انداز کنید، پول بیشتری می‌توانید به جیب بزنید. کافی است به جای ۲۵ سالگی در سن ۳۵ سالگی سرمایه گذاری را شروع کنید تا سود بسیاری هنگفتی را از دست بدهید.

در چه چیزهایی باید سرمایه گذاری کنیم؟

فلسفه کار ما این است که تا سرحد ممکن، سرمایه گذاری را ساده کنیم.

می‌توانید سبدی متنوع از انواع و اقسام ابزارهای سرمایه گذاری از صندوق‌های مشترک گرفته تا صندوق‌های قابل معامله در بورس ایجاد کنید و در کنار آن ۱۰ درصد از دارایی‌های خود را نیز به خرید سهام مستقل اختصاص دهید.

اصول سرمایه گذاری هوشمند

مهم‌ترین عامل در موفقیت یک سرمایه گذار به نوع سهام یا صندوق سرمایه گذاری انتخاب شده وابسته نیست. در واقع سرمایه گذاری موفق، تابع عوامل زیر است:

۱- انتخاب گزینه‌های مناسب برای تخصیص دارایی‌ها: شامل ترکیب کلی اوراق قرضه، سهام و پول نقدی که در سبد سرمایه گذاری خود می‌گنجانید، است.

۲- تهیه و پایبندی به یک برنامه سرمایه گذاری خودکار: به‌این‌ترتیب از تصمیم‌گیری‌های خلق‌الساعه اجتناب می‌کنید (مانند فروش در هنگام سقوط بازار).

اطلاعات سرمایه گذاری ارائه شده در این مقاله، شامل تمامی نکات و آموزه‌های سرمایه گذاری نیستند، بااین‌حال می‌توانند راهگشا باشند. در واقع ما به دنبال آن نیستیم که شما را با نسل بعدی صندوق‌های پوشش ریسک آشنا کنیم بلکه می‌خواهیم به فردی که از دانش متوسطی در حوزه مالی و سرمایه گذاری برخوردار است، دانش و اطمینان کافی بدهیم که می‌تواند در این کار موفق شود.

صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک

یک صندوق سرمایه گذاری مشترک، روش برای مدیریت حرفه‌ای سرمایه است که در آن دارایی‌های تعدادی از سرمایه‌گذاران یک کاسه می‌شود. مدیران صندوق سپس از این وجوهات برای خریداری سهام و دیگر اوراق بهادار استفاده می‌کنند.

بهتر است پیش از ورود به معاملات بازار سهام، در صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک یا صندوق‌های قابل معامله در بورس سرمایه گذاری کنید تا کم‌کم با فرآیندها و خم و چم کار آشنا شوید. این صندوق‌ها این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند تا در طیف گسترده‌ای از سهام و اوراق قرضه دست به دادوستد بزنید.

این صندوق‌ها نه‌تنها از امنیت اقتصادی بیشتری برخوردارند (به این دلیل که متنوع هستند) بلکه سرمایه گذاری در آن‌ها بسیار ارزان تمام می‌شود. شما برای استفاده از این صندوق‌ها تنها نیاز به پرداخت یک کمیسیون ناچیز دارید؛ درست برخلاف سهام‌های مستقل که ناچارید برای خرید و فروش آن‌ها یک دو جین کمیسیون و کارمزد به انواع و اقسام کارگزاری‌ها پرداخت کنید.

هرچند می‌توان از طریق یک حساب کارگزاری دست به خرید صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک زد؛ اما می‌توان با خریداری مستقیم سهام صندوق‌ها از طریق شرکت‌های مربوطه ازجمله فیدلتی یا چارلز شواب از قید پرداخت کمیسیون هم خلاص شد.

اوراق قرضه

خواه اوراق قرضه از نوع شرکتی، شهری یا خزانه‌ای باشند، راهی عالی برای افزایش سرمایه در ازای موفقیت دیگر نهادها هستند. اوراق قرضه در واقع اوراق بهادار بدهی هستند که دیگر شرکت‌ها از آن‌ها برای جذب سرمایه استفاده می‌کنند. این اوراق برای تامین مالی شرکت‌ها، پروژه‌های محلی و حتی دولت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگرچه هیچ سرمایه گذاری خالی از ریسک نیست؛ اما اوراق قرضه دولتی می‌تواند بالاترین سطح اطمینان را در اختیار شما بگذارد.

اصول سرمایه گذاری هوشمند

علاوه بر اوراق قرضه، ممکن است علاقه‌مند باشید در اوراق پربها نیز سرمایه گذاری کنید. هر برگ از اوراق پربها ۱۰ دلار ارزش دارد و از نرخ بازده ثابتی برابر با ۵ درصد برخوردار است. هر برگ از این اوراق ۳۶ ماهه است و سود آن به طور هفتگی پرداخت می‌شود. می‌توانید هر موقع که خواستید، بدون متحمل شدن هیچ‌گونه جریمه‌ای، اوراق خود را به پول نقد تبدیل کنید.

پولی که شما در اوراق پربها سرمایه گذاری می‌کنید، صرف تامین مالی کسب‌وکارهای آمریکایی می‌شود. از طرفی این اوراق به‌شدت روی انتخاب کسب‌وکارهای برای اعطای وام حساس هستند. به‌گونه‌ای که تنها شرکت‌هایی انتخاب می‌شوند که دارایی‌های نقد آن‌ها بسیار بیشتر از مقدار وام در نظر گرفته شده برای آن‌ها باشد و این ویژگی باعث می‌شود که ریسک این اوراق بسیار بسیار پایین و در حد ۵ درصد باشد.

سرمایه‌گذاران دارای اعتبارنامه یا بدون آن می‌توانند به میزان دلخواه از این اوراق خریداری کنند.

حساب‌های بازنشستگی

حساب‌های IRA با در اختیار قرار دادن معافیت مالیاتی، پس‌انداز برای دوران بازنشستگی را دلپذیرتر می‌کنند. مشکل این حساب‌ها به محدودیت وجوهاتی برمی‌گردد که شما می‌توانید سالانه به آن‌ها واریز کنید. علاوه بر این، برداشت موجودی حساب‌ها نیز به طور آنی امکان‌پذیر نیست.

اصول سرمایه گذاری هوشمند

401(k)

حساب 401(k) با ویژگی سهم تطبیقی کارفرما ازجمله ابزارهای سرمایه گذاری بسیار سودمند است. نکته کلیدی در این طرح، همین سهم تطبیقی است و بسیاری از کارفرمایان به ازای هر دلاری که به این حساب‌ها واریز می‌کنید، پول به آن اختصاص می‌دهند.

اگر شما بیشترین سرمایه گذاری خود را به این حساب‌ها اختصاص داده‌اید، ما قویا توصیه می‌کنیم که برای مدیریت وجوهات خود در این حساب‌ها از برنامه Bloom استفاده کنید. این برنامه یک ربات مشاور است که کاملا برای مدیریت وجوهات حساب‌های 401(k) توسعه داده شده است و برخلاف دیگر ربات‌های مشاور، به‌هیچ‌وجه قادر به دخل و تصرف موجودی حساب IRA یا دیگر ابزارهای سرمایه گذاری شما نیست.

شما می‌توانید با بلوک یک آنالیز رایگان برای حساب 401(k) خود انجام دهید و اگر هم تصمیم گرفتید که استفاده از آن را ادامه بدهید می‌توانید با پرداخت ماهانه ۱۰ دلار، حساب‌های خود را به طور پیوسته مدیریت کنید.

IRA سنتی

با این حساب‌ها وجوهات شما ممکن است شامل تخفیفات مالیاتی شود. علاوه بر این، این قابلیت وجود دارد که مالیات درآمدهای شما تا پیش از اقدام برای برداشت به تعویق بیفتد. بحث اصلی در مورد حساب‌های IRA سنتی در مقایسه با حساب‌های Roth IRA این است که هنگام بازنشستگی می‌تواند در کران پایین مالیاتی، اقدام به پرداخت مالیات وجوهات خود کنید و پرداخت مالیات در آن هنگام به مراتب برای شما ارزان‌تر تمام می‌شود.

Roth IRA

با استفاده از این نوع حساب‌ها وجوهات شما معاف از مالیات هستند و در خلال پس‌انداز می‌توانید به افزایش موجودی خود فکر بکنید. بزرگ‌ترین فایده این حساب‌ها این است که برداشت از آن‌ها در هنگام بازنشستگی، معاف از مالیات است؛ منتها با این فرض که شما با شرایط آن هماهنگی داشته باشید. توصیه شماره یک من برای حساب‌های بازنشستگی، این نوع حساب‌ها هستند.

Rollover IRA

این حسابی است که با انتقال وجوهات دیگر حساب‌ها ازجمله یک حساب 401(k) پشتیبانی شده توسط کارفرما ایجاد و افتتاح می‌شود. برای مثال، اگر شما یک حساب 401(k) داشته باشید و اقدام به قطع همکاری با کارفرمای کنونی خود کنید، می‌توانید وجوهات خود را به یک حساب Rollover IRA منتقل کنید.

اگر در حوزه سرمایه گذاری، تازه‌کار هستید و می‌خواهید برای بلندمدت سرمایه گذاری کنید، می‌توانید کار را با حساب IRA شروع کنید.

آیا به‌تنهایی می‌توان از پس امورات سرمایه گذاری برآمد یا آنکه باید به سراغ مشاوران خبره رفت؟

مهم است که بدانید بهترین زمان برای مشاوره با یک کارشناس امور مالی کی است و چه زمانی دست به انتخاب یک پلتفرم سرمایه گذاری متفاوت بزنید. اگر به دنبال یک مشاور مالی قدرتمند هستید و پول کافی برای پرداخت هزینه‌های آن را دارید، یک مشاوره چهره به چهره می‌تواند در مقایسه با مشاوران الکترونیک، بسیار سودمندتر باشد.

اصول سرمایه گذاری هوشمند

برخی ترجیح می‌دهند که سرمایه گذاری های خود را با هدایت یک مشاور مالی انجام دهند؛ چرا که به دنبال تعامل چهره به چهره و بهره‌مندی از مشاوره حرفه‌ای هستند و به هزینه‌های آن اهمیت چندانی نمی‌دهند. اغلب اوقات، کسانی که به دنبال سرمایه گذاری های کلان هستند، امورات مالی خود را به دست یک مشاور مالی خبره می‌سپارند تا نسبت به مدیریت وجوهات خود دغدغه کمتری داشته باشند.

با این تفاصیل چگونه می‌توان یک مشاور مالی کاربلد پیدا کرد و با اصول سرمایه گذاری هوشمند آشنا شد؟ این کار به شرطی آسان است که پرسش‌ها و ابهامات درستی را در آستین داشته باشد. اگر شما جزو نسل هزاره هستید و به دنبال مشاور مالی می‌گردید (به این شرط که واقعا به آن‌ها احتیاج دارید)، در ادامه نقشه راهی برای شما ترسیم شده است که می‌توانید با پیمودن آن با بهترین مشاوران ممکن آشنا شوید.

مشاوران رباتی

اگر دارید اولین تجربه‌های سرمایه گذاری خود را پشت سر می‌گذارید، یکی از گزینه‌های پیش رو استفاده از مشاوران الکترونیکی و رباتیک است. برای درک چم و خم کار این مشاوران کافی است بدانید که آن‌ها صرفا مشاورانی هستند که از الگوریتم‌های مختلف استفاده می‌کنند تا بهترین مشاوره ممکن را در امورات مالی در اختیار شما بگذارند.

اصول سرمایه گذاری هوشمند

مشاوران رباتی بسیار پرطرفدار هستند؛ چرا که باعث می‌شوند سرمایه گذاری برای همگان دسترس‌پذیر باشد. این اپلیکیشن ها ساده، کاربردی و مقرون‌به‌صرفه هستند و در مقایسه با مشاوران مالی استاندارد، سطح کمینه سرمایه گذاری پایین‌تری دارند.

علاوه بر این‌ها این ربات‌ها هیچ‌گونه هزینه کارگزاری از شما نمی‌گیرند و هزینه‌های آن‌ها در مقایسه با شرکت‌های مدیریتی سنتی بسیار ناچیز است.

شمار مشاوران رباتی بسیار زیاد است؛ اما نباید ازنظر دور داشت که همانند هر چیز دیگری، هر رباتی برای هر سرمایه گذاری مناسب نیست.

در ادامه می‌توانید با شماری از این ربات‌ها و مخاطبان هدف آن‌ها آشنا شوید:

بترمنت (Betterment)

اصول سرمایه گذاری هوشمند

برای استفاده از بترمنت به هیچ موجودی اولیه‌ای برای شروع سرمایه گذاری نیاز ندارید. کارمزد سالیانه‌ این اپلیکیشن به نسبت سایر برنامه‌ها پایین‌تر است و سالانه ۰.۲۵ درصد است.

شما می‌توانید به کمک این برنامه در سهام و صندوق‌های قابل معامله در بورس هزاران شرکت آمریکایی سرمایه گذاری کنید. در این برنامه یک سبد سهام شخصی‌سازی‌شده بر اساس ترجیحات و ریسک‌پذیری شما در اختیارتان قرار می‌گیرد.

ولث فرانت (Wealthfront)

اصول سرمایه گذاری هوشمند

ویژگی عالی ولث فرانت این است که تنها با ۵۰۰ دلار می‌توانید در آن یک حساب کاربری برای خود باز کنید و تا زمانی که سرمایه گذاری شما به ۱۰ هزار دلار نرسیده، هیچ کارمزدی از شما اخذ نمی‌شود.

این بدان معنی است که اگر شما یک سرمایه گذار جدید باشید، این نوع قرارداد می‌تواند بهترین در نوع خودش برای شما باشد. اگر هم اقدام به سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار دلار کردید، کارمزد سالیانه‌ای برابر با ۰.۲۵ درصد به این ربات مشاور پرداخت خواهید کرد.

ام وان فایننس (M1 Finance)

اصول سرمایه گذاری هوشمند

اگر ۱۰۰ دلار در اختیار دارید، می‌توانید کار با ام وان فایننس را شروع کنید. این برنامه در واقع تلفیقی از یک ربات مشاور و یک کارگزاری سنتی است و کاربرپسند بودن پلتفرم آن زبانزد همه است.

ام وان فایننس کار را برای سرمایه‌گذاران تازه‌کار ساده می کند؛ زیرا که می‌توانند به آن‌ها کمک کنند مبالغ بیشتری را از آورده اولیه خود سرمایه‌گذاری کنند. علاوه بر این، هیچ کارمزدی برای افتتاح حساب یا معامله از کاربران اخذ نمی‌شود.

کارگزاری‌های آنلاین

اگر می‌خواهید خود به‌تنهایی دست به سرمایه گذاری بزنید، کارگزاری کاربلدی وجود دارند که می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید. به کمک این کارگزاری‌ها می‌توانید امورات مالی خود را بدون صحبت کردن و سروکله زدن با کارگزارها پیش ببرید.

اصول سرمایه گذاری هوشمند

به‌طورمعمول، کارگزاری‌های آنلاین بسیار ارزان‌تر از کارگزاری‌های سنتی هستند.

TD Ameritrade

این کارگزاری آنلاین، گزینه بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاران تازه‌کار و جوان است؛ چرا که هیچ پیش‌شرطی برای حداقل آورده اولیه ندارد. بنابراین می‌توانید بلافاصله کار با پلتفرم را آغاز کنید.

TD Ameritrade ابزارهای بسیاری مناسبی را برای تحقیق در مورد روش‌های راهبردی سرمایه گذاری در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین می‌توانید به طور کامل و رایگان به انواع پلتفرم‌های شخص ثالث دسترسی داشته باشید تا در جریان اخبار روزانه و معاملات قرار بگیرید.

E*trade

یکی از کارگزاری‌های آنلاین مورد علاقه من همین کارگزاری است. قیمت‌های E*trade کمی بالا است و برای نمونه از هر تراکنش ۶.۹۵ دلار و از هر قرارداد ۷.۵ دلار کارمزد می‌گیرد؛ اما پلتفرم معاملاتی آن‌ها در بالاترین سطح ممکن قرار دارد و انبوهی از صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک را بدون اخذ هیچ‌گونه کمیسیونی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

به یاد داشته باشید که این کارگزاری ازجمله کارگزاری‌های درجه یکی است که فرصت سرمایه گذاری در سهام، اوراق قرضه، صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک، صندوق‌های متقابل، صندوق‌های قابل معامله در بورس، معاملات آتی و فارکس را در اختیار شما می‌گذارد. اگر شما در هر فصل مالی اقدام به انجام ۳۰ معامله بکنید، به ازای هر قرارداد ۴.۵ دلار تخفیف می‌گیرید.

Ally Invest

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که بیشتر می‌خواهید در سرمایه گذاری های خود دخالت داشته باشید، Ally Invest یک گزینه بسیار مناسب است. با استفاده از این برنامه می‌توانید به ازای هر معامله سهام ۴.۹۵ دلار صرفه‌جویی کنید.

توجه داشته باشید که برای افتتاح حساب در این کارگزاری باشد دست کم ۵۰۰ دلار در حساب خود داشته باشید. اما با حساب‌های جدید، می‌توانید تا سقف هزار دلار از پرداخت کمیسیون معاف باشید.

استراتژی‌های پیشرفته سرمایه گذاری

سهام انفرادی

اگر تصمیم دارید که خود به‌تنهایی مسیر پرافت و خیز سرمایه گذاری و آشنایی با اصول سرمایه گذاری هوشمند را بپیمایید و سهام انفرادی خرید و فروش کنید، قویا به شما توصیه می‌کنیم که رویکرد آهسته و پیوسته‌ای را در پیش بگیرید. سعی کنید بیش از ۱۰ درصد از سبد سهام خود را به سهام انفرادی اختصاص ندهید تا وقتی‌که به خم و چم کار آشنا شوید.

یک نقطه عالی برای شروع می‌تواند سرمایه گذاری مبتنی بر ارزش باشد؛ جایی که ما در آن بر تحقیقات و خریداری و ذخیره باید متمرکز شویم.

اصول سرمایه گذاری هوشمند

مهم‌تر از همه آن است که نباید از بورس بترسید؛ چرا که یکی از بهترین مکان‌ها برای افزایش پول‌های شماست.

اگر می‌خواهید سهامی را بخرید و بفروشید، توصیه می‌کنم E*Trade را بررسی کنید. گردانندگان این برنامه دارای یک پلتفرم قدرتمند برای انتخاب از میان صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک مختلف هستند. اگر به دنبال جایگزین کم‌هزینه‌تری هستید، می‌توانید به سراغ Ally Invest بروید.

املاک و مستغلات

میلیونرهای زیادی مدیون سرمایه گذاری در بازار املاک و مستغلات هستند (ازجمله دونالد ترامپ)؛ اما برای شروع سرمایه گذاری در این حوزه نیازی نیست که حتما میلیونر باشید.

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات، یک سرمایه گذاری طولانی‌مدت است که سرمایه‌گذاران برای تامین جریان نقدینگی خود در آن سرمایه گذاری می‌کنند (پولی که هر ماه از مستاجران خود دریافت می‌کنند). جریان نقدی نیز با گذر زمان بیشتر و بیشتر می‌شود؛ چرا که به دلیل تورم، اجاره‌ها سالیانه افزایش پیدا می‌کنند؛ درحالی‌که اقساط وام مسکن شما زیاد نمی‌شوند.

بااین‌حال، مانند هر سرمایه گذاری دیگری، شناخت خطرات مهم است. و در نظر داشته باشید که آنچه برای یک صاحب‌خانه ضروری است، در اختیار داشته باشید.

اصول سرمایه گذاری هوشمند

اگر می‌خواهید این مسیر را طی کنید، سری به برنامه Roofstock بزنید. این برنامه برای تسهیل روند خرید و فروش خانه طراحی شده است. در این برنامه حتی خانه‌هایی که قبلا اجاره داده شده‌اند، فهرست شده است تا نیازی نباشد شما فردی را پیدا کنید که بتوانید با اجاره‌اش وام مسکن خود را پرداخت کنید.

اما برای ورود به بازار املاک و مستغلات، نیازی به خرید خانه نیست. شما می‌توانید صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر مسکن را از طریق یک کارگزار خریداری کنید؛ برای این کار ما موسسه چارلز شواب را پیشنهاد می‌کنیم. آن‌ها کارمزدهای پایینی از معاملات می‌گیرند و همچنین  صندوق‌های قابل معامله در بورس مناسبی دارند که تغییرات بازار مسکن را دنبال می کند.

گزینه دیگری که برای سرمایه گذاری در بازار املاک و مستغلات پیش رو دارید، سرمایه گذاری از طریق یک شرکت سرمایه گذاری همانند Fundrise است. با Fundrise می‌توانید حتی با ۵۰۰ دلار در پروژه‌های عمرانی امریکا مشارکت کنید. برای بازار املاک و مستغلات که عموما در انحصار سرمایه‌گذاران ثروتمند است، Fundrise می‌تواند نقطه شروع خوبی برای سرمایه‌گذاران تازه‌کار باشد.

تامین مالی جمعی

تامین مالی جمعی به شما این امکان را می‌دهد که در اموراتی مانند اجاره و فروش املاک سرمایه گذاری کنید.

اصول سرمایه گذاری هوشمند

سایت‌هایی نظیر Lending Club به سرمایه‌گذاران روزانه اجازه می‌دهد تا به دیگران وام اعطا کنند. این وام‌ها از ادغام بدهی گرفته تا تامین هزینه‌های یک عروسی، در موارد متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

جمع‌بندی

اگر در حوزه سرمایه گذاری تازه‌کار هستید و می‌توانید برای بلندمدت به پول‌های خود دست نزنید، من پیشنهاد می‌کنم که نسبت به افتتاح یک حساب  Roth IRA اقدام کنید.

اگر هم یک حساب بازنشستگی دارید و برای اهداف دیگر نیازمند سرمایه گذاری هستید (مانند خرید خانه یا شروع یک کسب‌وکار)، یک حساب کارگزاری می‌تواند کارتان را راه بیندازد. به خاطر داشته باشید که عواید سرمایه (مابه‌التفاوت پولی که از خرید و فروش اوراق بهادار به دست می‌آورید) مشمول مالیات است؛ درست همانند سود سهام.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)