چگونه در شهر زندگی سالم داشته باشیم؟

  • توسط pooladmin
  • 13/01/2020
  • 0

چگونه در شهر زندگی سالم  داشته باشیم؟

زندگی در شهر روشی عالی برای داشتن زندگی ایمن و سازگار با محیط زیست می باشد. گذشته از یک جمعیت شادتر ، زندگی در شهر فرصتهای زیادی را برای سالم ماندن در برایتان رقم خواهد زد. برای شروع، سعی کنید که راه هایی برای فعال بودن در زندگی روزمره خود پیدا کنید مثل دوچرخه سواری و دویدن. اگر به دنبال اصلاح رژیم غذایی خود هستید ، برنامه ریزی وعده های غذایی را امتحان کنید و به دنبال فروشگاه های مواد غذایی سالم و انتخاب رستوران در محله خود باشید. در آخر هم از منابع شهر بهره مند شوید تا هزینهء معقولی را برای سلامتی و تندرستی خود نگه دارید. تنها چند قدم با سالم بودن فاصله دارید!

زندگی سالم

–   به فعالیت ادامه دهید.

–   به جای سفر کردن با ماشین از دوچرخه استفاده کنید. با استفاده از دوچرخه در وقت و هزینه های خود صرفه جویی کنید. اگر چه ماشین ها سریعتر به نظر می رسند، می توانید با سوار شدن بر دوچرخه تحرک بیشتری داشته باشید. بررسی کنید که آیا شهر شما مسیرهای دوچرخه یا خطوط دوچرخه  درون خیابان دارد که به شما امکان دهد با خیال راحت تر سفر کنید. بیشتر شهر را با دوچرخه ببینید! به عنوان مثال ، اگر در نیویورک زندگی می کنید ، روی پل بروکلین دوچرخه سواری کنید.

زندگی سالم

زندگی سالم

–  به یک سالن ورزشی محلی بپیوندید تا سالم بمانید. به صورت آنلاین جستجو کنید یا از طریق تبلیغات روزنامه محلی خود تحقیق کنید تا ببینید یک سالن بدنسازی در نزدیکی شما وجود دارد. اگرچه  سالن های ورزشی کمی گران تر هستند، اما به صورت مداوم به تجهیزات ویژه دسترسی خواهید داشت. اگر ورزش می کنید نگران شلوغی دستگاه ها نباشید، ورزش در یک مکان شلوغ به شما انگیزه بیشتری می دهد.

–  برای پیدا کردن نزدیکترین و تمیز ترین سالن های ورزشی در محلهء خود از یک سایت بررسی آنلاین استفاده کنید. ببینید آیا می توانید در منطقه خود و یا در فاصله پیاده رویتان یک استودیوی یوگا پیدا کنید تا حضور ذهنتان را افزایش دهد و به تناسب اندام شما کمک کند.

 برای داشتن تناسب اندام بدوید.

زندگی سالم

زندگی سالم

بیشتر از پیاده رو های اطرافتان استفاده کنید  تا در خیابان های اطراف شهر ورزش کنید. اگر حس رانندگی ندارید دویدن می تواند گزینه مناسبی  برای رفتن از  مکانی به مکان دیگر باشد. هرگاه بیرون می روید، از این کفش راحت و جلیقه< انعکاسی پوشیده باشید اطمینان حاصل کنید.

حتی در زمستان هم می توانید بدوید، فقط به یاد داشته باشید تا لباس هایی مطابق با محیط طبیعی بپوشید.

–   در فعالیت های سراسر شهر با افراد جدید شرکت کنید تا با افراد  جدید آشنا شوید.

به صورت آنلاین به مراکز اجتماع محلی خود نگاه کنید تا ببینید که چه رویدادهیی مانند جلسات یوگا یا کلاس های آشپزی در جریان است. به دنبال فرصتهای رایگان باشید اما  به خاطر داشته باشید که ممکن است این وقایع به دلیل علاقه عمومی به سرعت پر شوند. به عنوان مثال ، سن دیگو با شرکت Scriptps Health همکاری دارد که هر ماه از برنامه های رایگان و سالم حمایت مالی می کند.

زندگی سالم

–  برای وقت گذراندن به دنبال فضاهای سبز باشید. در مسافت پیاده روی تا خانه تان به دنبال فضای سبزشهری مانند پارک های عمومی ، حفاظت از طبیعت یا زمین های ورزشی باشید. سعی کنید حداقل یک بار در هفته از فضاهای سبز شهری دیدن کنید تا شادی خود را افزایش داده و فعال شوید. فضاهای سبز شهری همچنین شامل باغ های عمومی ، درخت و حیاط می شود.

2-  غذاهای سالم را انتخاب کنید.

زندگی سالم

–  برای هر هفتهء خود  وعده غذا هایی سالم برنامه ریزی کنید. تقویمی به خصوص برای وعده های غذایی خود ایجاد کنید که شامل،  صبحانه ناهار و شام شود. تصمیم بگیرید که در طول هفته چه چیز هایی دوست دارید میل کنید، پس می توانید چیزی را احتیاج دارید را از قبل تهیه کنید. اگر روزی از هفته سرتان شلوغ شود، غذاهای یخ زده را جایگزین وعدهء غذایی خود کنید.

برنامه ریزی برای وعدهء غذایی به شما این امکان را می دهد تا  شیوهء زندگیتان را بیشتر به غذایی که بیشتر نیاز دارید سوق دهد.

برنامه ریزی غذایی برای افرادی که  گیاه خوار هستند نیز بسیار مفید می باشد.

زندگی سالم

–   با استفاده از دستگاه های پخت غذا در زمان خود صرفه جویی کنید.اگر می خواهید وعدهء غذایی خانگی داشته باشید دستگاه های آرام پز را انتخاب کنید.   اوایل روز دستورالعمل پخت را آماده کنید و همهء ترکیبات سالم سبزیجات ، پروتئین ها و سایر مواد داخل دستگاه اضافه کنید. اگر وعده غذایی فوری را ترجیح می دهید ، به جای آن ، یک شام یخ زده سالم را با مایکروویو میل کنید. زمانی که از آرام پز استفاده می کنید به یاد داشته باشید همانند روشی که در پخت سنتی انجام می دهید  بایداز مایع کمتری استفاده کنید. به علاوه، اگر می خواهید طعم غذایتان بیشتر شود،  محصولات خود را به قطعات بزرگتر برش دهید. از وسایل پخت و پز نچسب و تفلون استفاده نکنید که دود ایجاد می کنند و استنشاق آن برای سلامتی مضر می باشد.

–   به جای رفتن به فست فود از رستوران هایی که غذای سالم عرضه می کنند غذا سفارش دهید. برنامه هایی مانند DoorDash را بارگیری کنید تا بتوانید انواع غذای خود را درب منزل  دریافت کنید. با استفاده از این خدمات، می توانید یک سرویس تحویل سفارشی تر را امتحان کنید که به شما آزادی انتخاب گزینه های سالم تر را می دهد. اگر در مورد سفارش خود مشکلی دارید ، شرکتهایی مانند DoorDash و Postmates هستند که به راحتی می توانید با آن ها ارتباط برقرار کنید.

زندگی سالم

–  نزدیکترین فروشگاه مواد غذایی  خود را پیدا کنید. از یک برنامه یا وب سایت مکان یاب استفاده کنید تا دریابید که فروشگاه های مواد غذایی در منطقه شما کدامند. قبل از خرید به برخی از مقالات نقل و انتقال فروشگاه ها نگاهی بیاندازید. علاوه بر این ، به فروشگاه ها مراجعه کنید تا ببینید آیا هر نوع میان وعده سالم یا غذا های اصلی می فروشند. هنگام خرید، سعی کنید از غذاهای فرآوری شده خودداری کنید ، زیرا این مواد غذایی کمتر سالم هستند. به دنبال بازار کشاورزان نیز باشید. شما می توانید بسیاری از محصولات تازه و خوشمزه را با قیمت عالی در این نوع مکان ها خریداری کنید. در حالی که در فروشگاه مواد غذایی هستید ، حتما بخش فریزر را بررسی کنید. میوه و سبزیجات منجمد گزینه های آسان و سالمی هستند که مدت طولانی در خانه شما ماندگار می شوند.

– از مکان های سالمی که تا دیر وقت هم باز هستند بهره مند شوید.  زمان باز و بسته شدن رستوران ها، خواربار فروشی کوچک و سوپر ها نگاهی بیاندازید. اگر برنامه کاری شما به گونه ای است که دیر به خانه می آیید، دانستن این گزینه ها برای میان وعده شبانه یا وعده غذایی مفید خواهد بود. ببینید آیا فروشگاه یا رستوران سالم در نزدیکی شما با یک برنامه تحویل شخص ثالث مانند Postmates کار می کند. برخی از فروشگاه ها همچنین گزینه های خرید آنلاین از مغازه دارند که به شما امکان می دهند که مواد غذایی را به درب منزل خود دریافت کنید. در حالت ایده آل، سعی کنید وعده غذایی تنظیم شده ای داشته باشید.

–  در یک باغ عمومی شرکت کنید. از صاحبخانه یا همسایگان خود جویا شوید که یک باغ عمومی در منطقه وجود دارد. اگر زمینی در نزدیکی شما وجود دارد ، برای رشد محصول خود از بخشی از آن استفاده کنید. برخی از مجتمع های آپارتمانی و سایر اماکن مسکونی متراکم (به عنوان مثال کاندو ، آپارتمان) دارای زمین هایی هستند که می توانید به آنها بپیوندید یا در آن مشارکت کنید.

زندگی سالم

–   اگر در حال حاضر در همسایگی شما باغ وجود ندارد ، سعی کنید شروع به ساختن یکی از آن ها کنید.

–    قرارهای منظمی با پزشک برای حفظ سلامتی خود برنامه ریزی کنید. با مراجعه به پزشک به طور منظم ، هر روز از زندگی در شهر خود را به سالم ترین و کامل ترین روش زندگی خود ادامه دهید. اگر در شرایط آب و هوایی همیشه احساس مشکل دارید ، یک کلینیک مراقبت فوری جستجو کنید که بتواند علائم شما را سریعاً معاینه کند. اگر تحت پوشش بیمه قرار ندارید و یا برنامه ای ندارید که هزینه های ویزیت شما را پوشش دهد ، به دنبال کلینیک های رایگان در منطقه باشید. اگر چه پیدا کردن آنها ممکن است دشوار باشد ، در اکثر شهرها مکان هایی وجود دارد که شما بدون هزینه ویزیت می کنند. در صورت نگرانی از این موضوع یادداشت بردارید تا  بعداً آن را با پزشک خود در میان بگذارید.

–   در مورد آخرین واکسن ها و تزریق های آنفولانزا به روز باشید. اگر به واکسن های جدید احتیاج دارید ، از پزشک خود بپرسید ، خواه برای بیماری های جدید (مثلاً آنفولانزا) یا بیماری های طولانی مدت (مانند آبله مرغان ، سرخک ، فلج اطفال و غیره). از آنجا که شهرها نسبت به سایر مناطق متراکم تر هستند ، بیماری ها می توانند با سرعت بیشتری گسترش یابد. با ایمن سازی هایی که لازم دارید ، از خود و اطرافیان محافظت کنید. به عنوان مثال ، در سال گذشته ابتلا به سرخک در ایالات متحده بسیار گزارش شده است.

اگر احساس بیماری دارید ، از ماسک صورت استفاده کنید تا از شیوع بیماری به دیگران یا در معرض بیماری بیشتر جلوگیری کنید.

–   زمانی که در عموم هستید از پاکیزگی دستانتان مطلع شوید. بسیاری از افراد دستگیره درب ، چرخ دستی های خرید و سایر موارد را به صورت عمومی لمس می کنند ، بنابراین میکروب ها به راحتی می توانند در بین مردم شیوع یابد. تمام تلاش خود را بکنید تا به جای استفاده از دست، از یک دستمال یا دستمال کاغذی استفاده کنید. با لمس نکدرن صورت خود از انتقال باکتری به بینی و دهان خود خودداری کنید.

زندگی سالم

– بسیاری از فروشگاه ها دستمال مرطوب را برای چرخ دستی های خرید ارائه می دهند ، بنابراین می توانید قبل از استفاده آنها را پاک کنید. همیشه دست های خود را قبل از لمس صورت خود و یا خوردن بشویید تا میکروب ها پخش نشوید.

–   مرتباً مراقبه کنید تا سطح اضطراب خود را کاهش دهید. هر روز با تمرین مراقبه ، ذهن خود را روشن نگه دارید. هر روز چند دقیقه وقت بگذارید تا روی تنفس خود تمرکز کنید ، این به شما کمک می کند تا شما را از بسیاری از عوامل استرس زا اصلی زندگی منحرف کنید. در حالت ایده آل ، هر روز حدود 20 دقیقه مراقبه کنید. مدیتیشن عوارض جانبی مثبتی مانند کاهش فشار خون و ضربان قلب فعلی شما دارد.

–  برای تصفیه ذرات مضر از یک دستگاه تصفیه هوا HEPA در اتاق خود استفاده کنید. تصفیه کننده هوا از بازده ذرات با راندمان بالا HEPA دارای فیلترهای ویژه ای است که می تواند ذرات کوچک مانند گرد و غبار، خاک و دود را از بین ببرد. در اتاق خواب خود یک دستگاه تصفیه هوا نگه دارید و آن را هنگام خواب روشن کنید تا بتوانید هوای تمیز تنفس کنید. همه  شهر از کیفیت بد هوا برخوردار نخواهد بود. می توانید شاخص کیفیت هوا شهر خود را بصورت آنلاین بررسی کنید.

زندگی سالم

–  خوابی سالم داشته باشید. شهرها می توانند روشن و پر سروصدا باشند ، که می تواند خواب خوب در طول شب را دشوار کند. زمانی که می خواهد بخوابید، پنجره ها را ببندید، اگر می توانید از پرده هایی استفاده کنید که  مانع از ورود نور می شوند تا اتاق شما کاملاً تاریک باشد. اگر بخاطر سر و صدا نمی توانید بخوابید، از گوش گیر استفاده کنید تا صداهای آزار دهنده را مسدود کنید. اگر قادر به استفاده از گوش گیر نیستید ، از یک ژنراتور یا برنامه سفید صدا استفاده کنید تا به شما کمک کند صداهای شهر را مسدود کنید.

اگر پرده شما به طور کامل نور را مسدود نمی کند ، یک ماسک خواب بپوشید تا چشمتان را بپوشاند.

قبل از خواب از استفاده از تلفن یا الکترونیک خودداری کنید تا از چراغ آبی بیدار نشوید.

برای بهبود سلامت روان خود با وقتتان را در طبیعت بگذرانید. با گذراندن وقت در پارک یا مناطق طبیعی دیگر برای خودتان فضای فکر و تنفس آماده کنید. اگر چه ممکن است ساختن چنین فضایی در شهر سخت باشد اما سعی کنید به دنبال مکان هایی که درخت دارند باشید. اگرچه ممکن است دنیوی به نظر برسد ، می توانید از راه رفتن در مناطقی که شاخ و برگهای زیادی دارند ، برای کاهش اضطراب ، مزایای سلامت روان زیادی کسب کنید. برای یافتن نزدیک ترین پارک جستجوی آنلاین انجام دهید.

–  یک جامعه حمایتی پیدا کنید تا به تقویت سلامت روانی شما کمک کند. گذراندن وقت با افراد دیگر تأثیرات مثبتی بر سلامت روان شما دارد و به شما در آشنایی با جامعه کمک می کند. یک گروه مراقبه ، یک باشگاه کتاب ، کلیسا و یا جلسات محلی در منطقه خود پیدا کنید تا بتوانید از این طریق شاخ و برگ پیدا کنید و دوستان بیشتری پیدا کنید. به دنبال افرادی باشید که علاقه های مشابه شما داشته باشند، تا بتوانید در کنار اوغات خوشی را داشته باشید.

می توانید ملاقات ها و گروه های محلی را با استفاده از برنامه هایی مانند Facebook و Meetup پیدا کنید.

کتابخانه محلی خود را بررسی کنید تا ببینید میزبان چه رویدادها و گروههایی می باشند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)