چگونه می توان بیمه عمر دریافت کرد؟

  • توسط pooladmin
  • 03/07/2020
  • 0

بیمه عمر یک شبکه امنیت مالی را فراهم می کند که در صورت فوت همسر، فرزندان و سایر اعضای خانواده می توانند از آن بهره ببرند. معمولا خرید بیمه نامه عمر در صدر لیست کارهای انجام شدنی نیست زیرا بیشتر مردم دوست ندارند به مرگ فکر کنند. در صورتی که درباره نحوه دریافت بیمه نامه کنجکاو هستید یا به دنبال اطلاعات می گردید و یا آماده خرید هستید، این مقاله می تواند به شما کمک کند .

نکات کلیدی

*بیمه عمر می تواند بخش مهمی از کل برنامه مالی شما باشد.
*در صورت فوت شما، بیمه عمر می تواند بخشی از هزینه های روزمره زندگی را برای ذینفعان فراهم کند.
*شما می توانید بیمه نامه عمر را مستقیماً از طریق یک شرکت بیمه یا از طریق نمایندگی یا کارگزار بیمه خریداری کنید.
*موارد ذکر شده ممکن است در طول بحران COVID-۱۹ متفاوت باشد.

چگونه می توان بیمه عمر را دریافت کرد؟

بیمه عمر یک خرید با اندازه و مقدار مشخص نیست. شما باید در مورد نوع، طول و میزان پوشش بیمه مورد نیاز خود تصمیم بگیرید. به عنوان نمونه، ممکن است بخواهید یک‌ بیمه عمر ۲۰ ساله، با سود ۵۰۰۰۰۰ دلار بخرید.

در اولین قدم شما باید تصمیم بگیرید که از کجا آن را خریداری کنید. به طور کلی، سه مکان برای دریافت بیمه عمر وجود دارد:

● مستقیماً از یک شرکت بیمه عمر
● از یک نماینده بیمه عمر
● از یک کارگزار بیمه عمر

شرکت های بیمه عمر


اگر می خواهید مستقیما از طریق یک شرکت بیمه اقدام کنید، می توانید یک برنامه مشخص خریداری نمایید. معمولا این برنامه ها شامل سیاست هایی است که نیازهای شما را برای مدت معینی – مانند ۱۰ ، ۲۰ یا ۳۰ سال – برآورده می کند.

برای خرید این نوع بیمه ها، معمولاً شما یک درخواست آنلاین را پر کرده، خواسته های خود را مشخص میکنید، یکی از برنامه ها را انتخاب میکنید و هزینه آن را می پردازید. بسته به شرکت، شما ممکن است بیمه عمری را انتخاب کنید که‌ نیازی به آزمایش پزشکی نداشته باشد. سیاستهای بیمه ای کوتاه مدت و مشخص گزینه مناسبی برای افرادی است که به دلیل مشکلات سلامتی ممکن است در دریافت بیمه عمر مشکل داشته باشند.
یک برنامه کوتاه مدت و مشخص می تواند راهی سریع برای خرید بیمه باشد، به خصوص اگر شما نوع دقیق پوشش مورد نظر خود را می دانید (در برخی موارد این پوشش و خدمات توسط شرکت ارائه می شود ). با این حال، اگر به راهنمایی نیاز دارید، سوالی دارید یا گزینه های بیشتری را می خواهید بررسی کنید، بهتر است با یک نماینده یا کارگزار بیمه صحبت کنید.

نکته:

مبلغ پولی که افراد ذینفع بیمه عمر در صورت فوت شما دریافت می کنند، به عنوان اندوخته بیمه نام برده می شود .

نمایندگان بیمه عمر

نمایندگان و کارگزاران، اکثر سیاستهای بیمه های عمر را به فروش می رسانند. هر دو به عنوان واسطه بین شرکت های بیمه و خریداران بیمه عمل می کنند. و هر دو باید مجوزهای مناسبی برای فروش محصولات بیمه ای در کشورهایی که در آن فعالیت می کنند، داشته باشند. با این حال، در حالی که مردم اغلب از این دو عنوان به جای هم استفاده می کنند، تفاوت های بارزی بین آنها وجود دارد.
مهمترین تفاوت این است که شخص نماینده چه کسی است. شرکت بیمه برای فروش محصولات خود یک نماینده منصوب می کند. فردی که نماینده یک شرکت بیمه است، “نماینده اختصاصی” خوانده می شود. در حالی که به کسی که با چندین شرکت بیمه همکاری می کند، “نماینده مستقل” گفته می شود. نمایندگان بیمه عمر نمایندگی شرکت ها هستند نه خریداران. هدف آنها این است که شما را با پوشش شرکتهایی که نماینده آنها هستند مطابقت دهند – که ممکن است دقیقا همان چیزی که شما نیاز دارید باشد یا نباشد.

کارگزاران بیمه عمر

از سوی دیگر کارگزاران نماینده خریداران بیمه هستند نه شرکت ها. آنها به طور مستقل کار می کنند و با هیچ شرکت بیمه خاصی قرارداد ندارند. این بدان معنی است که آنها می توانند توصیه های بی طرفانه ای را متناسب با نیازهای هر مشتری ارائه دهند. به طور معمول، کارگزاران با طیف گسترده ای از شرکت های بیمه همکاری می کنند تا انتخاب خوبی از قیمت ها و برنامه ها را در اختیار مشتریان قرار دهند.

نکته:
بیمه عمر کوتاه مدت مقرون به صرفه تر است، در حالی که بیمه عمر دائمی جامع تر است و می تواند شامل مبلغ نقدی شود.

از کجا می توان بیمه عمر را خریداری کرد؟

اگر تصمیم دارید به جای اینکه مستقیم به یک شرکت بیمه بروید با یک نماینده یا یک کارگزار کار کنید، باید تصمیم بگیرید که : آیا باید بیمه را محلی یا آنلاین بخرید؟

اگر می خواهید مشاوره خصوصی داشته باشید، یا به فکر خرید بیمه عمر دائمی هستید و یا وضعیت پیچیده ای دارید، نماینده بیمه محلی یا کارگزار بیمه گزینه های خوبی هستند. همچنین در صورتی که خیلی اهل فناوری نیستید و یا با پر کردن فرمهای انلاین مشکل دارید، یک نماینده یا واسطه بیمه، گزینه خوبی برای شما میباشد.

از طرف دیگر، اگر شما یک ایده کلی در مورد پوشش نیازهای خود دارید، یا یک نوع بیمه مشخص را می خواهید، و یا ترجیح می دهید بدون کمک انتخاب خود را انجام دهید، یک نماینده یا کارگزار آنلاین ممکن است گزینه مناسبی باشد. البته باید مراقب پر کردن فرمهای انلاین باشید.

اعتبارنامه بیمه عمر

بسیاری از نمایندگان بیمه عمر و کارگزاران دارای مجوز هایی هستند که توسط آژانس های صنعتی مانند کالج خدمات مالی آمریکا و انستیتو (که قباً انستیتوی بیمه آمریکا بود) ارائه می شوند. برخی از کلمات اختصاری رایج که ممکن است شما با آنها روبرو شوید:

CLU—chartered life underwriter— کارگزار منشور زندگی
CFP—certified financial planner برنامه ریز مالی دارای گواهی
FSCP—financial services certified professional خدمات مالی دارای مجوز حرفه ای(این جایگزین LUTCF, or “life underwriter training council fellow” designation است)

اگر نماینده یا واسطه ای که قصد کار با آن را دارید، از یک نام (یا نامگذاری) هایی مخفف استفاده می کند و شما آن را متوجه نمیشوید، حتماً بپرسید که مخفف چه واژه ای است، کدام آژانس آن را صادر کرده است و چگونه آنها در عمل آنرا به کار می گیرند.

خرید بیمه عمر در طول COVID-۱۹

بحران COVID-۱۹ چالش های جدیدی را برای صنعت بیمه عمر ایجاد کرده است. برای مثال، به دلیل رعایت فاصله اجتماعی، معاینه افراد در صورت غیر ممکن بودن، می تواند بسیار مشکل باشد. با این حال، شرکت های بیمه عمر برای مشاغل آزاد، پذیرش برنامه ها و تطبیق مراحل ورود به سیستم مشتری خود، باز می باشند.

بعنوان مثال، برخی از بیمه گذارها برای ارزیابی سوابق پزشکی، تاریخچه نسخه ها و موارد دیگر اقدام به ارسال یک پزشک حرفه ای به منزل بیمه شده گان برای جمع آوری اطلاعات، کرده اند. برخی دیگر ضمن فراهم کردن پوشش موقت، مدت زمانی را برای انجام یک معاینه سطحی تعیین کرده اند. علاوه براین شما می توانید از طریق تماس تلفنی یا ویدئو کنفرانس با نمایندگان بیمه ارتباط برقرار کرده و هرگونه اسناد را به صورت الکترونیکی امضا کنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)