۸ توصیه برای آمادگی مالی در دوران قرنطینه

  • توسط pooladmin
  • 14/10/2020
  • 0
آمادگی مالی

همه گیری یا همان پاندمی مانند فاجعه طبیعی نیست که یک بار رخ دهد سپس محو شود.
پس از نابود شدن تعطیلات بهاری و تابستانی، اغلب مردم دنیا منتظر روزی هستند که همه چیز به حالت عادی برگردد. اما کووید ۱۹ مانند یک فاجعه طبیعی نیست که یک بار رخ دهد سپس محو شود.
همان‌طور که بسیاری پیش بینی می‌کردند رسیدن پاییز باعث افزایش تعداد موارد فعال در مناطق مختلف جهان شده است. یک قرنطینه دیگر می‌تواند معیشت بسیاری از مردم جهان بویژه طبقه کم درآمدتر را با بحران مواجه سازد.
با این حال اگر زود اقدام کنید هنوز برای کسب آمادگی فرصت هست. در این مطلب توصیه‌هایی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای محافظت از قدرت مالی خود پیش از قرنطینه موج دوم استفاده کنید.

۸ توصیه برای آمادگی مالی در دوران قرنطینه

۱- پس انداز کنید

زمانی که موج اول کرونا اغلب کشورها را فرا گرفت توصیه‌ای که تقریباً همۀ کارشناسان در مورد آن توافق داشتند ایجاد یک صندوق اضطراری بود.
ظاهراً اغلب افراد به این توصیه گوش‌ داده‌اند. در سه ماهه دوم سال جاری در کشورهای کانادا و آمریکا، افراد ۲۸.۲٪ از درآمد خود را پس انداز کرده‌اند که بالاترین میزان پس انداز در ۶۰ سال گذشته محسوب می‌شود. برای اینکه چشم اندازی نسبت به این نرخ داشته باشید بایستی بدانید که در سال ۲۰۱۹ این نرخ حدود ۳٪ بوده است.
اگر در حین اولین قرنطینه توانستید صندوقی اضطراری برای خود ایجاد کنید سعی کنید مشارکت منظمی در آن داشته باشید. تا زمانی که این پس انداز در یک حساب با بهره بالا سرمایه گذاری شده باشد رشد قابل توجهی خواهد داشت و آمادگی مالی شما را افزایش می‌دهد.
از طرف دیگر اگر مجبور بودید در چند ماه گذشته از صندوق اضطراری خود استفاده کنید یا اگر نتوانستید به اندازه کافی مبلغی را کنار بگذارید باید سعی کنید اکنون این کار را انجام دهید، حتی اگر مقدار آن اندک باشد.

کارت نقدی

۲- افزایش اعتبار

اگر قرنطینه دوم شغل شما را در معرض خطر قرار می‌دهد، ممکن است لازم باشد برای کمک به تأمین هزینه‌های خود، وام بگیرید.
اما دریافت وام با نرخ سود مناسب این روزها بسیار دشوار است. بهترین راه در صورت امکان دریافت وام از طریق کارت اعتباری است که بستگی به نمره اعتباری ماهانه دارد.
تعدادی از شرکت‌ها امتیاز کارت اعتباری را به صورت آنلاین به شما نشان می‌دهند و بسیاری از آنها همچنین خدمات رایگان نظارت بر اعتبار را نیز ارائه می‌کنند.

۳- بدهی‌های خود را صاف کنید

مدیریت وام‌ها در بهترین زمان‌ها هم امری دشوار است، امروزه نرخ بهره حتی می‌تواند به ۲۰٪ هم برسد. اما اگر یک قرنطینه جدید منبع درآمد شما را قطع کند اوضاع دشوارتر خواهد شد.
اگر چند وام داشته باشید و نتوانید پرداخت اقساط خود را انجام دهید اعتبارتان کاهش می‌یابد و بدهی شما به سرعت از کنترل خارج می‌شود.
اگر هم اینک توانایی پرداخت اقساط وام‌های خود را دارید بهتر است پرداخت‌های بزرگتر از حد معمول داشته باشید تا خود را برای دوران محدودیت منابع مالی بیمه کرده باشید.
با داشتن اعتبار مناسب، ممکن است بتوانید وامی با بهره پایین دریافت کرده و بخشی از هزینه‌های ماهانه خود را پس انداز کنید.

۴- یک شغل جانبی پیدا کنید

قرنطینه دوم می‌تواند دور دیگری از اخراج‌ها را در پی داشته باشد. اگر نگران شغل خود هستید یا فقط می‌خواهید کمی ‌پول اضافی در بیاورید راه اندازی یک شغل جانبی هرگز ایده بدی نیست.
امروزه بازارهای آنلاین می‌توانند به شما کمک کنند تا خریداری برای انواع استعدادهای خود از طراحی گرافیک گرفته تا وبلاگ نویسی، صداپیشگی و مربیگری آنلاین پیدا کنید.
بهترین مزیت این مشاغل این است که تقریباً همۀ آنها را می‌توان از درون منزل انجام داد. اختصاص چند ساعت در هفته به یک شغل جانبی همچنین به گسترش شبکه ارتباطی و ساخت رزومه کمک می‌کند، مزایایی که اگر در آینده به دنبال کار جدیدی باشید برای‌تان مفید واقع خواهند شد.
حتی ممکن است متوجه شوید که این شغل جانبی بقدری سودآور است که می‌تواند به یک حرفه تمام وقت تبدیل شود.

۵- کارت‌های نقدی و هدیه را به صورت آنلاین دریافت کنید

وقتی زندگی وارد بحران می‌شود بایستی از روش‌های غیر متعارف به سود سریع برسید.
ممکن است شما تبلیغات آنلاین وب سایت‌هایی را دیده باشید که برای شرکت در نظرسنجی‌ها به شما پولی پرداخت می‌کنند. بسیاری از آنها برای هر نظرسنجی فقط مبلغ اندکی پرداخت می‌کنند و واقعاً ارزش وقت و تلاشی که صرف می‌کنید را ندارند.
با حال وجود سایتی وجود دارد به نام Swagbucks که در واقع مبلغ مناسبی را در ازای وقت صرف شده پرداخت می‌کند و شما کارهای دیگری غیر از پر کردن نظرسنجی‌ها انجام خواهید داد.
شما می‌توانید برای انجام کارهایی که احتمالاً قبلاً در اینترنت انجام داده‌اید مانند تماشای فیلم، بازی و حتی خرید آنلاین از فروشگاه‌هایی مانند آمازون و والمارت امتیازاتی کسب کنید.
وقتی آماده نقد کردن امتیازات باشید می‌توانید از طریق پی پل یا کارت‌های هدیه از فروشگاه‌هایی مانند استارباکس، اپل استور یا گوگل پلی خریدهایی انجام دهید.
در این سایت حداقل تعهد زمانی یا سهمیه روزانه وجود ندارد، بنابراین هر بار که چند دقیقه‌ای وقت بگذارید می‌توانید درآمدی کسب کنید.

۶- هزینه‌های خود را رصد کنید

اگر هر پولی که از حساب‌تان خارج می‌شود را رصد کنید ممکن است از میزان پس اندازی که می‌توان با چند تغییر کوچک انجام داد شگفت زده شوید.
یک لیست یا اکسل از هزینه‌های ماهانه خود ایجاد کنید و موارد غیر ضروری که می‌تواند از بودجه دوران قرنطینه خارج شوند را شناسایی کنید. آیا واقعاً مواد غذایی برندهای مشهور طعم بهتری نسبت به مواد غذایی کم نام و نشان‌تر دارند؟
در مرحله بعدی سعی کنید از فروشگاه‌های مختلف دارای تخفیف خرید کنید. قیمت‌ها می‌توانند برای موارد مشابه بسیار متفاوت باشند و ممکن است متوجه شوید که مکان خرید معمول شما بهترین گزینه نیست.
حال همین منطق را در هزینه‌های تکراری یا خودکار خود اعمال کنید. به مقداری که در حال حاضر هزینه می‌کنید نگاهی بیندازید و سپس این نرخ را با خدمات مشابه مقایسه کنید تا ببینید که آیا می‌توانید قیمت‌های بهتری پیدا کنید.

وام مسکن

۷- پول وام مسکن خود بپردازید

اگر از طریق وام صاحب خانه شده‌اید بازپرداخت وام مسکن می‌تواند پرداخت ماهانه شما را کاهش دهد و به شما کمک کند پول بیشتری را در حین قرنطینه بعدی پیش خود نگه دارید.
فقط توجه داشته باشید که اگر وام خود را زودهنگام تسویه کنید احتمالاً مجبور به پرداخت هزینه‌های زیادی خواهید بود، بنابراین اطمینان حاصل کنید که این پس انداز مجدد بیش از هر هزینه‌ای خواهد بود که قرار است متحمل ‌شوید.

۸- جابجایی به یک مکان کوچک‌تر را در نظر بگیرید

اگر قادر به تأمین مالی همۀ هزینه‌های خود نیستید و نگران هستید که قرنطینه بعدی بر توانایی شما تأثیر بگذارد بد نیست که بفکر گرفتن یک منزل کوچکتر باشید.
با بررسی اپلیکیشن‌ها و سایت‌های مرتبط با قیمت مسکن می‌توانید بودجه لازم برای نقل مکان به منزلی که مناسب شرایط مالی شما باشد را تخمین بزنید. پس از کسب اطمینان از اینکه مکان جایگزین را پیدا کرده‌اید خانه فعلی‌ خود را برای فروش قرار دهید تا نوسانات قیمتی املاک شما را دچار مشکل نسازد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)