تعریف و اندازه گیری اثرات درمان و مدیریت تورش در اقتصاد

  • توسط pooladmin
  • 27/06/2019
  • 0
اثرات درمان و مدیریت تورش در اقتصاد

چگونگی استفاده از مدل آماری برای مدیریت سوگیری انتخاب در بین اقتصاد دانان

اصطلاح اثرات درمان به معنای میانگین تاثیرات متغیر بر روی نتیجه متغیر است که از نظر علمی و اقتصادی بررسی میشود. این موضوع برای اولین بار در تحقیقات پزشکی مورد توجه قرار گرفت. از همان ابتدا این مساله گسترش یافت و در زمینه اقتصادی بیشتر مورد استفاده قرار گرفت.

عوامل و اثرات درمان در تحقیقات اقتصادی

عوامل و اثرات درمان و نقش تورش در تحقیقات اقتصادی

یقینا یکی از برجسته ترین مثال ها برای این موضوع در تحقیقات اقتصادی, برنامه های آموزشی و تحصیلات پیشرفته می باشد. در مرحله بعد  توجه اقتصاد دانان معطوف مقایسه دریافتی و پرداختی دو گروه عمده شد : کسانی که در برنامه های آموزشی مشارکت داشتند و کسانی که مشارکت نداشتند. تجارب مطالعات اثرات درمان معمولا با مقایسه های ساده شروع میشود. اما در ادامه چنین تحقیقاتی میتوانند نتایج گمراه کننده ای به همراه داشته باشند که باعث بروز مشکلات عمده ای در تحقیقات میشوند.

مشکلات عوامل درمان قدیمی و تورش انتخاب

از نظر آزمایشات علمی درمان عملی ست که ممکن است برای فرد تاثیراتی به همراه داشته باشد. فارغ از مسائل تصادفی و آزمایشات کنترل شده اثرات درمان را میشود شبیه به تاثیرات تحصیلات دانشگاهی یا آموزشهای شغلی بر یک فرد دانست. این در جامعه تحقیقات علمی به عنوان تورش انتخاب شناخته شده است و از مشکلات اصلی در برآورد اثرات درمان میباشد. این مشکل اساسا شانس درمان را پایین میاورند از این جهت که به دلایلی روند درمان در افراد متفاوت میباشد.  به همین ترتیب نتایج درمان بستگی به تمایل افراد در معالجه و تاثیر آن دارد. برآورد تاثیرات دقیق درمان بدون در نظر گرفتن تاثیرات آن خود یکی از معضلات عوامل درمان قدیمی میباشد که در تورش انتخاب وجود ندارد.

به منظور محاسبه درست اثرات درمان اقتصاددانان روشهای مناسبی را در دسترس دارند. یک روش استاندارد این است که نتایج را بر روی پیش بینی های دیگر در زمان یکسان  و اینکه آیا فرد تحت معالجه قرار دارد یا نه مورد بررسی قرار میدهند. باتوجه به تصحیح درمان که در بالا به آن اشاره شد یک اقتصاددان میتواند بازبینی در مورد بازگشت نتایج نه تنها در زمان تحقیقات بلکه در امتیازات به دست آمده از میزان توانایی ها یا انگیزه ها اعمال کند. محقق ممکن است به این نتیجه برسد که هم سال تحقیقات و هم امتیازات آزمایشات به گونه ای مثبت با نتایج بعدی هماهنگی دارند. بنابراین، هنگام تفسیر یافته ها، ضریب دریافت شده در سال های مطالعه، تا حدی از عوامل پیش بینی شده برای انتخاب افراد برای آموزش بیشتر، تا حدودی متمایز شده است.

بر اساس استفاده از روندهای بازگشتی در تحقیقات اثرات درمان، اقتصاددانان ممکن است به آنچه که به عنوان چارچوب نتایج بالقوه شناخته می شوند، به نوبه خود توسط آمارگیران معرفی شوند. پتانسیل مدل نتایج بالقوه اساسا همانند روش سیر بازگشتی میباشد اما مدلهای بالقوه نتایج به  خطوط بازگشتی به عنوان تعویض بازگشتی وابسته نیستند. روش پیشرفته تر مبتنی بر این تکنیک های مدل سازی دو مرحله ای متعلق به هکمن است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)