فهرست بزرگ ترین بانک های ایالات متحده بر پایه میزان دارایی

  • توسط pooladmin
  • 25/10/2019
  • 0
بزرگ ترین بانک‌های ایالات متحده

فدرال رزرو فهرست بزرگ ترین بانک های ایالات متحده را از نظر دارایی منتشر کرده است. در این مقاله برآنیم که به حلاجی عملکرد این بانک‌ها بپردازیم تا بدانیم چگونه توانسته‌اند گوی سبقت را از دیگر رقبای خود بربایند. بانک‌ها طی سالیان طولانی با ادغام، شراکت و گسترش فعالیت‌های خود توانسته‌اند حجم عظیمی از دارایی‌های مردم را به‌سوی خود بکشانند؛ به‌گونه‌ای که اکنون چهار بانک برتر آمریکا متولی بیش از ۵۰ درصد از دارایی‌های آمریکا هستند.

در ادامه با ده بانک برتر آمریکا آشنا می‌شوید و تاریخچه مختصری از فعالیت‌ها آن‌ها و برنامه‌های آن‌ها برای آینده آشنا می‌شوید و علاوه بر آن می‌توانید دریابید که بانک‌های کوچک‌تر چگونه می‌توانند پا به میدان رقابت با این بانک‌ها بگذارند.

بزرگ ترین بانک های ایالات متحده:

۱- جی پی مورگان چیس- ۲.۷۴ تریلیون دلار

بزرگ ترین بانک های ایالات متحده

جی پی مورگان چیس با توسعه بانکداری دیجیتال و باز کردن پای هوش مصنوعی به خدمات خود توانسته است تمامی رقابت خود را پشت سر بگذارد. این بانک عظیم توانسته رگ خواب نسل هزاره را به چنگ آورد و امید دارد که بتواند آن‌ها را در آینده به مشتریان ارزشمندتری برای خود بدل کند.

افزون بر این، جی پی مورگان دست به سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی در حوزه فناوری‌های بانکی زده و در میان بانک‌های آمریکا بیشترین بودجه ممکن را برای بخش فنی کنار گذاشته است. گفتنی است این بانک در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۱۱.۴ میلیارد دلار، هزینه توسعه خدمات فنی خود کرده است. یکی از اهداف کلیدی این بودجه‌های کلان، توسعه و اجرای خدمات بانکی مبتنی بر هوش مصنوعی بوده است تا مشتریان بتوانند به قابلیت‌هایی نظیر گزارش‌گیری مالی و اطلاعات سهام از طریق دستیارهای صوتی دیجیتال دسترسی داشته باشند.

۲- بنک آو امریکا- ۲.۳۸ تریلیون دلار

بزرگ ترین بانک های ایالات متحده

بنک آو امریکا با اتخاذ راهبردهایی برای پیشگامی در عصر دیجیتال، توانسته از هزینه‌های خود بکاهد و نظر مشتریان جوان را به خود جلب کند. شعبه‌های دیجیتال این بانک‌ها که قابلیت‌هایی نظیر خودپردازهای بدون تماس و گفت‌وگوی تصویری با امور مشترکین را در اختیار می‌گذارند توانسته‌اند نیمی از ترافیک شعبه‌های مجاور خود را تنها پس از گذشت ۵ ماه از راه‌اندازی به خود جذب کنند.

سرویس‌های دیجیتالی بنک آو امریکا نظیر زله (Zelle) و اریکا (Erica) توانسته‌اند خدمات خرده‌فروشی این بانک را دستخوش تحولات چشم‌گیری کنند. زله به مشتریان این امکان را می‌دهد که بتوانند پرداخت‌های بی‌درنگ خود را به‌صورت دیجیتالی به دوستان یا اعضای خانواده خود انجام دهند. همچنین بنک آو امریکا با یکپارچه‌سازی این قابلیت‌ها در تلفن‌های همراه توانسته وفاداری مشتریان را به خود به‌طور چشم‌گیری افزایش دهد.

افزون بر این‌ها، بنک آو امریکا یک دستیار صوتی به نام اریکا را در اختیار مشتریان خود قرار داده که می‌توانند با آن از امکاناتی مانند پرداخت‌های نظیر به نظیر و پرداخت قبوض بهره ببرند. از زمان راه‌اندازی رسمی این برنامه در سال ۲۰۱۷ اریکا توانسته از رقم ۷ میلیون کاربر در سال عبور کند.

۳- سیتی گروپ- ۱.۹۶ تریلیون

بزرگ ترین بانک های ایالات متحده

سیتی گروپ به مدت سه سال پیاپی توانسته توسط مجله  Kiplinger’s Personal Finance عنوان بهترین بانک برای خانواده‌های ثروتمند را دریافت کند. این بانک برای مشتریانی که ۲۰۰ هزار دلار در حساب‌های پس‌انداز، بازنشستگی و سرمایه‌گذاری خود دارند، خدمات طلایی با نام Citigold Package ارائه می‌کند.

مطابق پژوهش انجام شده توسط پایگاه بیزنس اینسایدر، سیتی گروپ توانسته در حوزه بانکداری همراه در بالاترین جایگاه در میان بزرگ ترین بانک های ایالات متحده قرار گیرد. سیتی در سال ۲۰۱۹ شاهد افزایش کاربران بانکداری دیجیتال خود بود (با نرخ سالیانه‌ای بالغ بر ۱۱ درصد) و کاربران بانکداری همراه آن نیز دو برابر سریع‌تر و با نرخ ۲۲.۴ درصد رشد کردند. این رشد همراه با افزایش مشتریان خدمات الکترونیکی این بانک به ۵۰ درصد نشان می‌دهد که سیتی توانسته جایگاه خود را به‌عنوان یکی از بهترین بانک‌های ایالات‌متحده تثبیت کند.

۴- ولز فارگو- ۱.۸۹ تریلیون دلار

بزرگ ترین بانک های ایالات متحده

ولز فارگو با هدف قرار دادن مشتریان نسل هزاره از طریق خدمات بانکداری همراه توانسته دیگر رقبا را از میدان به در کند. از جمله محبوب‌ترین خدمات این بانک می‌توان به سرویس Pay with Wells Fargo اشاره کرد که در آن کاربران می‌توانند پیش از ورود به اپلیکیشن به فهرست پرداخت‌های برگزیده خود دسترسی داشته باشند. افزون بر این، اپلیکیشن Greenhouse نیز به کاربران کمک می‌کند تا پرداخت قبوض و رهگیری هزینه‌های خود را ساده‌تر انجام دهند.

همچنین ولز فارگو توانسته با ورود به بازار پرداخت بدون تماس، جای پای خود را در این حوزه به‌عنوان یک پیشگام بازار محکم کند. بیش از ۷۸ درصد از صد کسب‌وکار برتر آمریکا پرداخت بدون تماس را پذیرش می‌کنند و ولز فارگو هم توانسته با ارائه کارت‌های اعتباری و نقدی بدون تماس، کاربرانی که خدمات دیجیتالی را ترجیح می‌دهند به خود جذب کند. گفتنی است مطابق با آمار بیزنس اینسایدر اینتلیجنس، ۴۴ درصد از مشتریان ایالات‌متحده پرداخت‌های بدون تماس را به دیگر روش‌های پرداخت ترجیح می‌دهند

۵- گلدمن ساکس- ۹۲۵ میلیارد دلار

بزرگ ترین بانک های ایالات متحده

گلدمن ساکس توانسته با راه‌اندازی یک بانک آنلاین به نام مارکوس با ارائه وام‌های بدون ضامن و کارمزد و همچنین حساب‌های پس‌انداز پربازده به یکی از بزرگ ترین بانک های ایالات‌ متحده بدل شود. این غول بانکی برای توسعه مارکوس دست به قبضه مالکیت چندین شرکت زده که از جمله آن‌ها می‌توان به اپلیکیشن مدیریت مالی شخصی Clarity Money اشاره کرد.

Clarity Money اولین گامی بود که گلدمن ساکس برای ورود به قلمرو صنعت بانکداری دیجیتالی محض برداشت. این اپ به کاربران اجازه می‌دهد که بدون نیاز به هیچ گونه حضور فیزیکی تنها به‌صورت کاملا الکترونیک، اقدام به افتتاح حساب پس‌انداز کنند.

همچنین این شرکت در همکاری با اپل دست به توسعه یک برند مشترک با عنوان اپل کارت (Apple Card) زده که به کاربران دارنده آیفون اجازه می‌دهد که به پاداش‌ها، قابلیت‌های مدیریت دارایی و حتی امکان انتخاب یک کارت بانکی دیجیتالی یا فیزیکی دسترسی داشته باشند.

قبضه مالکیت و سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها و دیگر کسب‌وکارها همراه با عزم راسخ برای ادغام فناوری با خدمات بانکی موجود به گلدمن ساکس این قابلیت را داده تا بتواند به یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های ایالت متحده بدل شود.

۶- مورگان استنلی- ۸۷۵ میلیارد دلار

بزرگ ترین بانک های ایالات متحده

مورگان استنلی پس از خریداری یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان سرویس نرم‌افزار به‌عنوان خدمت در حوزه مدریت سهام، گزارش‌گیری مالی و انطباق با مقررات به نام Solium Capital توانسته راه خود را به‌سوی بانکداری دیجیتال، هموارتر از همیشه کند.

پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰ نسل هزاره ساکن در ایالات‌متحده، بیش از ۲۰ میلیارد دلار از دارایی‌های جهان را در کنترل خود خواهد داشت و مورگان استنلی به کاربران جوان Solium Capital به‌عنوان مشتریان توانگر آینده خود نگاه می‌کند.

همچنین مورگان استنلی با شراکت با یک سرویس مدیریت محتوای ابری به نام باکس (Box) دست به راه‌اندازی یک پلتفرم مبتنی بر رایانش ابری به نام Digital Vault زده که به مشتریان مدیریت ثروت خود اجازه می‌دهد که به‌سادگی بتوانند اسناد مالی را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. بخش مدیریت ثروت بانک مورگان استنلی توانسته سهمی ۴۴ درصدی در عایدات این بانک داشته باشد و انتظار می‌رود که Digital Vault بتواند به رشد شتابان این بخش کمک کند.

۷- یو. اس. بانکورپ- ۴۷۵ میلیارد دلار

بزرگ ترین بانک های ایالات متحده

یو. اس. بانکورپ، شرکت مادر انجمن ملی بانک‌های ایالات‌متحده، به دلیل رقابت شانه به شانه با غول‌های فناوری توانسته در میان بزرگ ترین بانک های ایالات متحده جایگاهی برای خود دست‌وپا کند. پس از آنکه فیسبوک، آمازون، اپل و گوگل هر یک برنامه‌های خود را برای ارائه خدمات بانکی اعلام کردند، یو. اس. بانکورپ تصمیم گرفت برای عقب نماندن از قافله، دست به بهبود فناوری‌های خود بزند. مطابق با ادعای بیزنس اینسایدر اینتلیجنس، تری دالان، معاون ارشد مالی یو. اس. بانکورپ اظهار داشت که این بانک درنظر دارد با شراکت با فینتک ها حضور پررنگ‌تری در بازار رقابتی خدمات بانکداری داشته باشد.

۸- پی‌ان‌سی- ۳۹۲ میلیارد دلار

بزرگ ترین بانک های ایالات متحده

بانک پی‌ان‌سی از آنجا که توانسته همزمان با توسعه محصولات اصیل، دست به ارائه خدمات ویژه به مشتریان خود بزند، به‌عنوان یکی از برترین بانک‌های ایالات‌متحده شناخته شده است. این بانک در سال ۲۰۱۷ شروع به ارائه خدمات پرداخت همراه به آن دسته از مشتریان سازمانی کرد که از کارت‌های تجاری شرکت ویزا استفاده می کردند. به‌این‌ترتیب آن‌ها می‌توانستند از کیف پول‌های موبایلی محبوب نظیر اپل پی استفاده کنند.

علاوه بر این، پی‌ان‌سی در سال ۲۰۱۹ برای مبارزه با تقلب و کلاه‌برداری اقدام به پیاده‌سازی رمز متغیر برای کارت‌های اعتباری کرد. در روش رمز ایستا کلاهبرداران می‌توانند کد سه رقمی CVV را به‌سادگی هرچه‌تمام‌تر حدس بزنند؛ چرا که تعداد رقم های آن محدود است؛ اما با تغییر متناوب این کد، سرقت از کارت‌های اعتباری به‌شدت دشوار می‌شود.

۹- تی دی بانک- ۳۸۴ میلیارد دلار

بزرگ ترین بانک های ایالات متحده

تی دی بانک توانسته علاوه بر حضور گسترده در بازارهای جهانی، با بهره بردن از مزیت‌های هوش مصنوعی و دیگر فناوری‌های دیجیتال به یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های آمریکا بدل شود.

تی دی بانک با یکی از شرکت‌های فناوری مستقر در کانادا برای توسعه یک چت بات به نام Clari همکاری مشترکی را آغاز کرده است. Clari با پیام های متنی به پرسش‌های مشتریان پاسخ می‌دهد و هنگامی که آن‌ها از کارت‌های اعتباری خود استفاده می‌کنند یا در یک فروشگاه دست به خرید می‌زنند، با یک پیام به آن‌ها اطلاع‌رسانی می‌کند. این چت بات باعث شده که حجم تماس‌های مشتریان به‌شدت کاهش یابد و موفقیت Clari در کانادا تی دی بانک را بر آن داشته تا در شعب خود در ایالات‌متحده نیز نسبت به گسترش این سرویس اقدام کند.

همچنین تی دی بانک، همکاری مشترکی را با Amount، شرکت فعال در حوزه فینتک آغاز کرده تا از فناوری آن در زمینه اعطای تسهیلات به‌صورت دیجیتال استفاده کند. گفتنی است Amount توانسته با تکیه بر فناوری‌هایی نظیر تشخیص تقلب و تایید حساب به مشتریان خود به‌صورت غیرحضوری و دیجیتال، وام اعطا کند.

۱۰- کپیتال وان- ۳۷۳ میلیارد دلار

بزرگ ترین بانک های ایالات متحده

به رغم گلاویز بودن با حادثه نشت اطلاعات، کپیتال وان هنوز هم با قدرت به دلیل تعهد به تحول دیجیتال توانسته در فهرست برترین بانک‌های ایالات‌متحده حضور داشته باشد.

کپیتال وان توانسته شمار کارکنان خود را از ۲۵۰۰ نفر در سال ۲۰۱۱ به ۹ هزار نفر در سال ۲۰۱۹ برساند. این بانک نیز همانند بنک او آمریکا دست به توسعه یک چت بات نیرو گرفته از هوش مصنوعی زده و در تلاش است تا تمامی نرم‌افزارهای زیرساختی خود را به فضای ابری منتقل کند.

این بانک در سال ۲۰۱۹ اقدام به خرید شرکت United Income کرد. United Income یک پلتفرم دیجیتال است که خدمات مدیریت ثروت را به افرادی که به دوران بازنشستگی خود نزدیک می شوند، ارائه می‌دهد. این شرکت فینتک به زیبایی توانسته قابلیت‌های فناورانه را با جنبه های انسانی تلفیق کند و علاوه بر هوش مصنوعی از تیمی از خبرگان حوزه مالی برای ارائه مشاوره چهره به چهره به مشتریان استفاده می‌کند.

بانک‌های کوچک چگونه می‌توانند وارد گردونه رقابت با بانک‌های بزرگ شوند؟

بانک‌های کوچک برای آنکه بتوانند سری در سرها دربیاورند، چاره‌ای جز ورود به صنعت بانکداری دیجیتال ندارند. نئوبانک‌ها (بانک‌های کاملا دیجیتالی که هیچ گونه وابستگی به فناوری‌های سنتی بانکداری ندارند و از قید هزینه‌های گزاف بانکداری نظیر برپایی شعب متعدد رها هستند) دارند کم‌کم به یک جریان بزرگ در آمریکا بدل می‌شوند و توانسته‌اند در نیمه اول سال ۲۰۱۹ بیش از ۲.۵ میلیارد دلار، اعتبار تأمین کنند.

Chime، نئوبانکی که در سان فرانسیسکو مستقر است، توانست پس از چهار سال به یک میلیون کاربر دست پیدا کند. این بانک توانسته از آن زمان تاکنون بیش از ۴ میلیون کاربر جدید برای خود دست‌وپا کند و این یعنی افزایش چهار برابری پایگاه کاربری در عرض تنها یک سال. رقابتی که سوت آغاز آن را بانک‌های کاملا دیجیتال به صدا درآورده‌اند، سرانجام رهبران بانک‌های سنتی را به تکاپو وا می‌دارد تا در روش‌های بانکداری خود تجدیدنظر کنند و در پاسخ به عطش فزاینده برای دریافت خدمات بانکی دیجیتال، دست به تغییر راهبردهای خود بزنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)