تطبیق بودجه کسب و کار شما پس از ویروس کرونا: ۵ نکته برای مجددا روی غلتک افتادن

  • توسط pooladmin
  • 28/06/2020
  • 0

بودجه شما تسلط شما بر شرکتتان است. همچنین به شما کمک می کند تا از هزینه های اضافی و دنبال کردن اهداف مالی خودداری کنید. اما با وجود موج ویروس کرونا، ممکن است مجبور شوید بودجه شغلی خود را برای نجات از این شرایط هزینه کنید. برای اینکه بتوانید بودجه شغلی خود را پس از ویروس کرونا برگردانید، ممکن است به تغییراتی نیاز داشته باشید.

۵ راه برای تخصیص بودجه پس از ویروس کرونا

صاحبان مشاغل در سراسر دنیا عملیات خود را متوقف کردند و (به لطف) ویروس کرونا شاهد کاهش گردش پول بوده‌اند. با برداشته شدن محدودیت های در خانه ماندن در ایالت های مختلف، برگشت کارها روز به روز به حالت عادی، مشاغل نیاز دارند تا بودجه خود را با شرایط جدید وفق دهند. از پنج نکته زیر برای برگرداندن بودجه شغلی خود پس از ویروس کرونا به مسیر عادی استفاده کنید.

۱. به اعداد جدید توجه کنید


این احتمال هست که تجارت شما تحت تأثیر کرونا ویروس به شکل یا فرم جدیدی درآمده باشد. شاید شما طبق قوانین خاصی مجبور به تعطیل کردن موقت تجارت خود شده اید. یا اینکه شاید شما با ترفندهایی خلاقانه به خوبی از پس این شرایط بد برآمده باشید و همچنان درآمدتان جاری باشد.

چگونه می توان اطمینان حاصل کرد که عدم ثبات اقتصادی موجب ایجاد تغییرات مثبت و پایدار در تجارت شما می شود؟

به هر صورتی که باشد، احتمالاً درآمد شما طی چند ماه گذشته تغییراتی داشته است. از آنجا که ممکن است درآمدهای نقدی شما متفاوت از قبل از همه گیری ویروس باشد، اکنون بهترین زمان برای اصلاح مجدد بودجه کسب و کار شما و انجام اقدامات لازم برای پیشگیری است.
اگر در طول بیماری همه گیر کرونا ویروس افت داشته اید باید در بودجه خود آن را ملزوم کنید. و برای اینکه بتوانید از جریان منفی پول جلوگیری کنید، ممکن است نیاز به برخی فداکاری ها، مانند کاهش هزینه های غیر ضروری و کاهش خرج کردن ها داشته باشید.

آینده تاریخ است – نژاد و کار در آمریکا

اگر درآمد نقدی شما تحت تأثیر منفی کووید-۱۹ هم قرار نگرفته باشد، باز هم لازم است به اعداد خود توجه کنید تا اطمینان حاصل کنید که هزینه های شما بالاتر از درآمدتان نخواهد بود. هزینه ها و امور مالی خود را در نرم افزار حسابداری یا کتاب هایتان ردیابی کنید تا بفهمید در چه وضعیتی هستید.

۲. از پیش بینی مالی استفاده کنید


عالی نیست اگر بتوانیم آینده مشاغل خود را پیش بینی کنیم؟ مطمئناً چنین است. اما متأسفانه، نمی توانیم. آنچه به عنوان صاحبان مشاغل می توانیم انجام دهیم، پیش بینی بودجه و درآمدمان است.
اگر قبلاً راجع به پیش بینی اقتصادی نشنیده اید، در اینجا مختصراً شرح داده شده است. پیش بینی مالی می تواند به شما کمک کند با نگاهی به داده ها و گزارش های مالی گذشته، سلامت مالی آینده تجاری خود را تخمین بزنید. پیش بینی ها می تواند به شما در تخمین درآمد، هزینه و سایر اطلاعات مشاغلتان کمک کنند. لازم به ذکر نیست که همچنین، آنها می توانند پیش بینی صورت های سود و زیان، ترازنامه و گردش پول را توسعه دهند. پیش بینی می تواند کسب و کار شما را از نظر مالی به حالت معمول بازگرداند و در بودجه ریزی به شما کمک کند. همچنین می تواند به شما در تغییر برنامه بودجه خود پس از کرونا ویروس یاری دهد و شما را برای موقعیت های اضطراری احتمالی آینده آماده سازد.

۳. صندوق اضطراری خود را مجدداً ارزیابی کنید

آیا تجارت شما صندوق اضطراری یا ذخیره نقدی دارد؟ طبق یک مطالعه، تنها ۶۰٪ از افراد در بانک حداقل ۴۰۰ دلار برای هزینه های اضطراری دارند. اگرچه صندوق های اضطراری شغلی می توانند در مواقع اضطراری اصلا به چشم نیایند، اما آنها برای تجارت شما ضروری هستند. واقعیت این است، شما هرگز نمی دانید چه نوع اضطراری ممکن است تجارت شما را تحت شعاع قرار دهد. هیچ یک از ما کارآفرینان نتوانستیم این همه گیری بیماری کرونا ویروس را پیش بینی کنیم. در واقع، هیچ کس نمی توانست این پیش بینی را داشته باشد.
اگر صندوق اضطراری دارید، عالی است! زمانی بهتر از این برای ارزیابی مجدد بودجه شما وجود ندارد تا اطمینان حاصل کنید که در صورت تشدید مجدد فاجعه شما سرپا باقی بمانید. از طرف دیگر، اگر صندوق اضطراری ندارید، زمان آن رسیده است که مبلغی را تأمین کنید و بخشی از بودجه خود را برای پیش آمدهای غیرمنتظره کنار بگذارید.
مدتی را برای ایجاد یا بازسازی صندوق اضطراری کسب و کار خود اختصاص دهید. اگر قبل از کووید ۱۹ صندوق اضطراری نداشتید، در اسرع وقت یکی از آنها را بسازید تا شغل شما برای بدترین وضعیت آماده باشد. قاعده کلی داشتن یک ذخیره نقدی است که سه تا شش ماه هزینه را در بر بگیرد … بنابراین پس انداز کنید!

۴- پرداخت بدهی های خود را در اولویت قرار دهید

تعدادی از گزینه های وام ویروس کرونا برای کمک به مشاغل کوچک در طول ویروس کرونا ایجاد شده است. در حالی که برخی وام ها قابل بخشش هستند، برخی دیگر فقط تا حدی قابل بخشش اند و برخی نیز به هیچ وجه قابل بخشش نیستند. حتی اگر نتوانستید وام ویروس کرونا دریافت کنید، شاید به دلیل بیماری همه گیر مجبور شده اید وام دیگری بگیرید.
اگر در طول بحران مجبور بودید از نوعی وام استفاده کنید یا پول قرض بگیرید، شما تنها نیستید. مگر اینکه وام کاملاً قابل بخشش بدست آورید (و از وام برای هزینه های واجد شرایط استفاده کنید)، ممکن است بدهی خود را بالا برده باشید. برای جلوگیری از اینکه در سالهای طولانی درگیر بدهی نشوید، در اسرع وقت بدهی خود را پرداخت کنید. در بودجه خود برای پرداخت وام و پرداخت بدهی اضافی جایی مدنظر بگیرید(به من اعتماد کنید، در صورت نیاز می توانید جایی برای این مخارج در نظر بگیرید). بنابراین، آنها را کنار نگذارید و فقط زودتر بدهی خود را پرداخت کنید. برای کمک به پرداخت بدهی خود و بازگرداندن منابع مالی خود به منظور صاف کردن تمام بدهی ها، روی پرداخت یک بدهی پس از دیگری تمرکز کرده و هدف نهایی را تعیین کنید.

۵- به اهداف مالی خود نگاه کنید

اگر مثل بسیاری دیگر هستید، و ویروس کرونا شما را وادار کرده است که در بودجه خود تجدید نظر کنید و اهداف مالی را که باید در راستای آن کار کنید مجددا بازبینی کنید، به اهداف و بودجه فعلی مالی خود نگاهی بیندازید و از خود بپرسید که آیا آنها با یکدیگر همخوانی دارند یا خیر. اگر به دلیل وجود ویروس کرونا مجبور به ایجاد تغییرات عظیمی در بودجه خود شده اید، ممکن است لازم باشد اهداف مالی آینده خود را در راستای آن تنظیم کنید تا منعکس کننده هم باشند.
بودجه شما باید منعکس کننده اولویت ها و اهداف مالی شما باشد. اگر اینگونه نباشد، ممکن است لازم باشد اهداف خود را مجدداً تجدید نظر کنید و به عمیقتر شوید تا در مورد چگونگی دستیابی به آنها پس از اتمام بحران ویروس کرونا فائق آیید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)