بهترین وبدترین راهکارهای سرمایه گذاری چیست؟

  • توسط pooladmin
  • 01/05/2019
  • 0
راهکارهای سرمایه گذاری

سرمایه گذاری برای بسیاری از مردم تلاشی چالش برانگیز محسوب می شود، به طوری که صنعتی مجزا برای پیشنهاد راهکارهای سرمایه گذاری به کسانی که نیاز دارند، به وجود آمده است. گاهی این راهکارها به کارشان می آید وگاهی نه.

حالا با هم نگاهی به تعدادی از این راهکارهای قدیمی میاندازیم که علیرغم اینکه از سوی صنعت ارائه راهکارهای سرمایه گذاری بیان شده است، اما غالبا به کار سرمایه گذاران نمی آید. در دنیای سرمایه گذاری یک سری قوانین کلی وجود دارد، اما در خیابان وال استریت که مرکز بانک ها و سرمایه گذاران نیویورک است,مدتی طولانی است که نجوای رمز و رازهای دیگری به گوش می رسد.

این ها تعدادی از بهترین و بدترین راهکارهای سرمایه گذاری است که تا کنون به گوشتان خورده است .

راهکارهایی برای تجدید نظر:

توسعه دادن

 توسعه دادن سرمایه از دیرباز راهی برای حفظ سهام بیان شده است. این نظریه چنین اظهار دارد که زمانی که یک سرمایه  گذاری, ارزش خود را از دست می دهد،  دیگر سرمایه گذاری ها ارزش بیشتری به دست می آورندن برای مثال سرمایه گذاری در شرکت های در حال توسعه و دارای سرمایه ی محدود در مقایسه با سرمایه گذاری در شرکت های غنی، یک راهکار برای حفظ سهام در نظر گرفته می شود. با این حال یک بحران اقتصادی جهانی می تواند این راهکار را زیر سوال  ببرد.

بیمه شو و باقی عمرت را سرمایه گذاری کن

  رویه ی بیمه عمر سالهاست که رواج دارد اما منتقد ها نرخ پایین بهره بیمه را نقد و همواره روی این موضوع که سرمایه گذاری برروی بازار سهام ، سود بسیار بالاتری نسبت به بهره ی بیمه عمر دارد، تاکید می کنند. اما اگرچه که بیمه نامه ی عمر دارای نرخ بهره ی کمتری می باشد اما نرخ  دائم بازدهی مثبت آن در مقابل احتمال نزول نرخ بازار سهام  به منفی چهل درصد، خودش یک مزیت بزرگ به حساب می آید.

بازار های سهام مانند وجه نقد قابل اعتماد هستند

  حساب های بازار سهام از دیرباز به عنوان گاوصندوقی امن و محفوظ در نظر گرفته می شوند. به طوری که چهارصد و یک هزار طرح، این حساب ها را به عنوان وجه نقد در نظر می گیرند. اما در واقع این حساب ها فقط و فقط به اندازه ی اعتبار موسسشان معتبر هستند وبانک ها به ویژه بانک های منطقه ای, هیچ گونه اعتباری به این حساب ها نمی بخشند. سرمایه شما به راحتی می تواند توسط مدیرانی که مشغول خالی کردن صندوق ها هستند, به باد برود. (رجوع شود به: اختلال بازار سهام: ورشکست شدن سهام)

رهن خود را پرداخت نکنید

 این راهکار بر این باور بنیان شده است  که سرمایه گذاری کردن بر روی وجه نقد  می تواند در مقایسه با پرداخت رهن، سود بسیار بیشتری را به شما برگرداند. اما همانگونه که یک بازار سهام در حال نزول می تواند برنده باشد، این راهکار سرمایه گذاری هم می تواند یک بازنده باشد. درست است که ارزش املاک و بازار مستغلات هم مانند ارزش بازار سهام  می تواند افول کند اما حتی در مورد بازار املاک در حال ورشکستگی هم بانک اجازه ی تصاحب خانه ای که رهنش پرداخت شده است را ندارد.

بازار املاک، راهی مطمئن برای سرمایه گذاری است

 این فرضیه که ارزش خانه شما همواره در حال افزایش است یک راهکار مطمئن سرمایه گذاری به نظر میرسد اما کاهش چشمگیر قیمت املاک در سال های متوالی این افسانه را نقض میکند.(رجوع شود به : راه هایی ساده برای سرمایه گذاری در بازار املاک)

در دست داشتن سهام های متعدد، شرایط توسعه را فراهم میکند

  این راهکار کهنه زمانی که بحرا ن اقتصادی , سود تقریبا همه ی بازار سهام پایین بیاورد, زیر سوال می رود.هرچند استثنا هم وجود دارد, برای مثال برخی از شرکت ها همیشه جوری برنامه ریزی می شوند تا سود ده باقی بمانند. اما از سوی دیگر برنامه ریزی بسیا ری از شرکت ها برای سرمایه گذاری اشتباه است و منجر به سود دهی نمی شود. ( رجوع شود به: توسع ی سهام ها)

نرخ ثابت حقوق ، یک سرمایه گذاری غلط محسوب میشود

نرخ ثابت حقوق به دلیل اجرت های سنگین و قوانین پیچیده اش شدیدا مورد انتقاد قرار گرفته است . با این حال هیچ کدام از این موارد بر روی سرمایه گذارانی که با وجود بازار کساد سهام, از راه دریافت حقوق ثابت در حال بهره برداری  سود مثبت هستند, تاثیری نگذاشته است.

آیا واقعا این راهکاری اشتباه اشت؟

حال آیا تمامی این راهکارهای رایج به سادگی اشتباه تلقی می شوند؟

شاید در زمانی که این راهکارهای سرمایه گذاری ارائه شده اند، گزینه های اشتباهی نبوده باشند اما برای مثال هیچ کدام از این راهکارها برای سرمایه گذارانی که خواهان بازنشستگی هستند آن هم در شرایطی که بازار نزولی و اقتصاد جهانی در حال ورشکسته شدن هستند, به خوبی عمل نمی کنند.

راهکارهای سرمایه گذاری

 

راهکارهای سرمایه گذاری که هیچوقت دیده نمی شوند:

دقیقا مانند یک ساعت شکسته شده, همه ی راهکارها زمانی کارامد تلقی می شدند. اما اگر شما به دنبال یک راهکار درست و همیشگی هستید, نکات زیر را در نظر بگیرید.

برنامه ریزی کنید

  کلیشه ای قدیمی به درستی در این مورد چنین میگوید : “هیچ کس برای شکست برنامه ریزی نمی کند اما خیلی ها در برنامه ریزی کردن شکست می خورند.”  داشتن یک برنامه مالی فراگیر, در نظر گرفتن اهدافتان و برنامه ریزی فعال برای سرمایه گذاری هایتان هیچ وقت نمیتوانند راهکار های اشتباهی باشند.

مقداری پول برای روز مبادا کنار بگذارید

  کنار گذاشتن اندکی از سرمایه تان درست مثل بیمه شدن ، راهکاری کارامد و درست است. ممکن است  فکر کنید هیچوقت به این پول نیاز پیدا نخواهید کرد اما از این طریق می توانید مطمئن باشید که زمانی که به آن نیاز پیدا کردید, اندکی پول در صندوق مالی اظطراری خود ذخیره دارید. ( رجوع شود به: چرا شما حتما نیاز به یک صندوق مالی اظطراری دارید؟)

کمتر از میزان درآمد خود خرج کنید

  اگر شما عادت کنید که کمتر از میزان درآمد خود خرج کنید،  زمانی که درآمدتان کم شود، می توانید راحت تر با این موضوع کنار بیایید. از دست دادن شغل اصلا مسئله ی خوشایندی نیست، حال در نظر بگیرید که از دست دادن خانه و یا ماشینتان چقدر می تواند وحشتناک باشد؟

هیچ کاری بدون ریسک نیست

  حتی بازار سهام وجه نقد هم می تواند دردسرساز باشد، پس هیچ وقت پول خود را صرف سرمایه گذاری نکنید، حتی اگر سهام را بهترین دوستتان با وعده ی اینکه امکان ندارد پول خود را ببازید، بخواهد به شما بفروشد. به یاد داشته باشید که دوستان برنی مدوف این را آویزه ی گوششان کردند.

هیچ چیز تا ابد رو به رشد نمی ماند

  از فهرست پانصد سهام برتر در بازار بورس گرفته تا قیمت های بازار املاک، این واقعیت بارها و بارها ثابت شده است که حتی اگر یک سرمایه گذاری همواره در همه ی زمان ها بی خطر تلقی شده باشد باز هم تا ابد رو به رشد نمی ماند.

دل به دریا نزنید

  برخی اوقات امید واهی،حرص وطمع باعث می شوند تا یک سرمایه گذار بخواهد شانس خود را در پرخطرترین موقعیت ها امتحان کند. ولی باید به یاد داشته باشید که قبل از سرمایه گذاری باید عقل سلیم خود رابه کار ببرید و صرفا بر احساس خود تکیه نکنید.

اطلاعیه ها را بخوانید

  شاید این راهکار کمترین جذابیت را نسبت به راهکارهای سرمایه گذاری دیگر داشته باشد اما به یاد داشته باشید که این عبارات در همه ی اطلاعیه های سرمایه گذاری دوجانبه به کار می روند:” عملکرد گذشته هیچگونه دلالتی بر دست آورد های آینده ندارد. این محصول توسط شرکت بیمه ی سپرده ی اتحادی تضمین نمی شود و جزو اوراق قرضه, بیعانه و یا سپرده ی بانک نمی باشد.” و در نهایت:” این محصول در معرض احتمال ضرر و زیان سرمایه گذاری از جمله از دست دادن بودجه ی عمده ی سهام قرار دارد.” (رجوع شود به : پنج قانون جدید برای سرمایه گذاری بی خطر)

 

خط آخر:

ممکن است همه ی راهکارها کارآمد نباشند اما قطعا همه ی آنها هم اشتباه نیستند. پس تا جایی که می توانید بیاموزید و با تکیه بر آموخته هایتان تصمیم بگیرید. در نهایت متوجه خواهید شد که کدام راهکار بیشتر از همه به کار شما و شیوه ی سرمایه گذاریتان می آید.

با صد هزار دلار وجه مجازی, بی خطر رقابت کنید

با شرکت در بازار سهام شبیه سازی شده, بدون نیاز به پرداخت وجه , مهارت های بازرگانی خود را بسنجید. با هزاران سرمایه گذار مجازی رقابت کنید و از راه خودتان تجارت کردن را یاد بگیرید!

پیش از اینکه در دنیای واقعی سرمایه تان را را به خطر بیاندازید، سرمایه گذاری کردن را در دنیای مجازی بیاموزید. از این راه استراتژی های بازرگانی را تمرین کنید و هر زمانی که آماده ی ورود به دنیای واقعی تجارت بودید، از تجربه های به دست آورده تان استفاده کنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)