خرید یوان به عنوان سرمایه گذاری

  • توسط pooladmin
  • 10/10/2021
  • 0
خرید یوان

باهوش‌ترین سرمایه گذاران می‌دانند که گزینه‌های سرمایه گذاری آنها می‌تواند فراتر از ترکیب معمولی سهام، اوراق قرضه و صندوق‌هایی باشد که یک سرمایه گذار معمولی هنگام شکل دادن به پورتفوی خود از آنها استفاده می‌کند. یوان چین به تازگی به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری در ارز خارجی مورد توجه قرار گرفته است، اما برای همگان مناسب نیست.
برای یادگیری نحوه سرمایه گذاری روی یوان چین این مطلب را مطالعه کنید. ما به شما کمک می‌کنیم تا تصمیم بگیرید که آیا خرید یوان به عنوان سرمایه گذاری رفتاری منطقی است یا خیر.

خرید یوان به عنوان سرمایه گذاری

آیا باید روی یوان چین سرمایه گذاری کنیم؟

برای سرمایه گذاران خارج از چین، یوان چین (که گاهی اوقات رنمینبی renminbi نامیده می‌شود) به عنوان سرمایه گذاری ارزی در دسترس است. در بازار ارزهای خارجی که اغلب «فارکس» یا «FX» نامیده می‌شود سرمایه گذاران یک ارز خارجی خریداری می‌کنند تا آن ارز در مقایسه با ارز داخلی خود یا ارزی دیگر ارزشمندتر شود. همانطور که ارزش سهام افزایش می‌یابد، ارزش نسبی یک ارز نیز می‌تواند افزایش یابد.
واحد پول چین دو نام دارد. اما تعداد کمی ‌از افراد تمایزی بین این دو قائل می‌شوند. اگر می‌خواهید تکنیکال باشید، هنگام مراجعه به خود ارز از رنمینبی استفاده کنید و وقتی در مورد مقدار پول یا پول نقد صحبت می‌کنید از یوان استفاده کنید. از آنجا که این مقاله خرید مقداری پول به عنوان سرمایه گذاری را توضیح می‌دهد، از «یوان» استفاده می‌کند.
ارزها بر اساس شرایط اقتصادی جهانی، شرایط اقتصادی و سیاست‌های مالی و اقتصادی کشورها بالا و پایین می‌روند. به عنوان مثال ارزش دلار آمریکا به شدت تحت تأثیر اقتصاد آمریکا، سیاست دولت و سیاست فدرال رزرو است.
اقتصاد چین دهه‌هاست که روی نوار رشد قرار دارد و قرار است تا آینده قابل پیش بینی یکی از قدرتمندترین اقتصادهای جهان باقی بماند. علاوه بر این، اقتصادهای قوی و رو به رشد تمایل به حفظ ارزهای قوی دارند. اقتصاد قوی چین، یوان را برای سرمایه گذاران خارجی جذاب می‌کند.
سرمایه گذاران بازار فارکس باید بدانند سرمایه گذاری در یوان هم سویه مثبت دارد و هم منفی. دولت چین رویکرد بسیار فعالی در مدیریت نرخ ارز دارد. مقامات دولتی تلاش می‌کنند تا نرخ یوان را برای صادرات چین مطلوب نگه دارند. این امر باعث می‌شود حرکت قیمتی ارز محدود شود.

نحوه سرمایه گذاری در یوان چین

اگر تحقیق لازم را انجام داده و به این نتیجه رسیده‌اید که یوان برای پورتفوی فارکسی شما مناسب است چند گزینه برای سرمایه گذاری در یوان چین دارید. در اینجا نگاهی به برخی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای خرید یوان به عنوان سرمایه گذاری می‌اندازیم.

صندوق ETF ارز یا صندوق سرمایه گذاری مشترک

ساده‌ترین راه برای قرار دادن یوان در پورتفوی سرمایه گذاری از طریق صندوق قابل معامله در بورس (ETF) است. همانند خرید سهام، ETF را از طریق حساب کارگزاری بین المللی خود خریداری می‌کنید. اما به جای خرید یک شرکت، یوان یا سبدی از ارزها را که شامل یوان است خریداری می‌کنید.
به عنوان مثال، صندوق استراتژی WisdomTree Yuan Chinese (CYB) به شما امکان می‌دهد از طریق حساب کارگزاری خود در یوان سرمایه گذاری کنید. این صندوق کارمزد ۰.۴۵% بعنوان هزینه مدیریت سالانه دریافت می‌کند. همچنین می‌توانید به دنبال ETF‌های ارزی بازارهای نوظهور و سایر صندوق‌های ارزی باشید تا با سهولت نسبی و هزینه‌های پایین در یوان سرمایه گذاری کنید.

آتی و آپشن (قرارداد اختیار خرید و فروش)

معاملات آتی و آپشن‌ها استراتژی‌های معاملاتی پیشرفته‌ای هستند که برای سرمایه گذاران منفعل معمولی مناسب نیستند. با استفاده از این ابزارها، سرمایه گذاران فعال از اهرم برای افزایش سود بالقوه خود استفاده می‌کنند. اما اهرم ریسک را نیز افزایش می‌دهد.
با وجود آپشن ارزی، معامله گران هزینه آپشن خرید ارز با قیمت مشخص و در تاریخ مشخص در آینده را پرداخت می‌کنند. اگر تصمیم گرفته شده درست باشد آپشن می‌تواند با سود بسته شود. اگر تصمیم درست نباشد اجازه می‌دهید آپشن منقضی شود. شما فقط مبلغی را که برای این آپشن پرداخت کرده‌اید از دست می‌دهید.
در قراردادهای آتی، قیمت و تاریخ آینده را نیز انتخاب می‌کنید. اما شما باید خرید را در تاریخ سررسید انجام دهید، مهم نیست که قیمت به جهتی که شما می‌خواهید پیش برود. در قرارداد آتی هیچ گزینه اختیاری وجود ندارد.
شما می‌توانید آپشن‌ها را از طریق اکثر کارگزاری‌های اصلی معامله کنید، اگرچه ممکن است مجبور شوید برای آن درخواست دهید. معاملات آتی ریسک بیشتری دارند و توسط مجموعه محدودتری از شرکت‌های کارگزاری ارائه می‌شوند.

سرمایه گذاری مستقیم یوان و دارایی‌های نقدی

با یک حساب فارکس یا یک حساب کارگزاری که از خرید و فروش مستقیم در فارکس پشتیبانی می‌کند، دلارهای خود را مستقیماً با چند کلیک ماوس به یوان تبدیل می‌کنید. اگر چنین کردید، توجه داشته باشید که بازارهای ارز به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند و می‌توانند به سرعت حرکت کنند. مانند آتی و آپشن این یک استراتژی سرمایه گذاری ریسکی محسوب می‌شود و برای سرمایه گذار معمولی مناسب نیست. اگر تصمیم به سرمایه گذاری در فارکس دارید، بیش از آن مقداری که توان از دست دادنش را دارید حساب خود را شارژ نکنید.
همچنین می‌توانید یوان فیزیکی بخرید و نگه دارید. برخی از بانک‌ها و صرافی‌های ارزی این سرویس را ارائه می‌دهند. هنگام استفاده از صرافی اختصاصی ارزی مراقب کارمزدها باشید. اگر یوان فیزیکی دارید از گاوصندوق نسوز یا صندوق امانات بانکی برای ایمن نگه داشتن پول خود استفاده کنید.

سهام و اوراق قرضه در حال ظهور

اگر ترجیح می‌دهید به سهام و اوراق قرضه پایبند باشید، روی یک شرکت چینی یا اوراق قرضه چینی سرمایه گذاری کنید. انجام این کار به شما امکان سرمایه گذاری روی دارایی پایه و یوان چین را بصورت همزمان می‌دهد.
برای تنوع بخشی بیشتر، ای تی اف مخصوص بازارهای نوظهوری را بخرید که یا چین را در بین کشورهای مورد نظر خود دارد یا بر سهام و اوراق قرضه چین تمرکز می‌کند.

معادن طلا و سهام انرژی

در میان سهام چین، بخش انرژی عملکرد خوبی داشته است. چین به دلیل جمعیت زیادش قابل توجه است. این امر منجر به تقاضای گسترده برای منابع طبیعی و سوخت‌هایی مانند نفت می‌شود. حتی در حالی که چین به آرامی ‌به سمت انرژی پایدار حرکت می‌کند، سوخت‌های فسیلی در سال‌های آینده تقاضای زیادی در چین خواهند داشت.
سهام معادن نیز گزینه مناسبی است. معادن طلا یکی از صنایع مهم چین است، فلزات کمیاب خاکی نیز همینطور هستند. این فلزات تنها در چند نقطه سراسر جهان یافت می‌شوند و با غلظت سنگین در چین واقع شده‌اند. این موضوع باعث می‌شود معدنچیان چینی در آینده به احتمال زیاد عملکرد بهتری داشته باشند.

بیشتر بدانید: ارز دیجیتالی و توضیح ماهیت آن

ارز دیجیتال یوان

رمز ارزها یک نوع ارز مدرن هستند که قدرت خود را از فناوری بلاکچین دریافت می‌کنند. به نظر می‌رسد چین یکی از اولین کشورهایی است که از طریق برنامه رو به رشد یوان دیجیتالی، بلاکچین را با پول ملی خود تطبیق داده است.
نسخه رمز ارز یوان این امکان را برای سرمایه گذاران بین المللی که به حوزه فناوری علاقمند هستند فراهم می‌کند تا خرید و نگهداری یوان دیجیتال در کیف پول‌های خود باز می‌کند.

درباره یوان مطلع و به روز باشید

سیاست دولت در چین می‌تواند فوراً تغییر کند. این امر باعث می‌شود سرمایه گذاری در یوان چین نسبت به سایر ارزها ریسکی‌تر باشد. با این حال اگر تصمیم به سرمایه گذاری در یوان دارید، مهم است که اخبار اقتصادی و دولتی چین را دنبال کنید تا اطمینان حاصل شود که سرمایه گذاری‌های شما همچنان همانطور که در ابتدا انتظار داشتید عمل می‌کنند.
تا زمانی که ریسک‌ها را درک کرده و استراتژی سرمایه گذاری محکمی ‌دارید، دلیلی وجود ندارد که یوان نتواند بخشی از پورتفوی متنوع بین المللی شما نباشد.

خلاصه

• یوان یا رنمینبی واحد پول چین است و یکی از ارزهایی است که در بازار فارکس معامله می‌شود.
• رشد اقتصادی چین در سال‌های اخیر یوآن را به ارزی جذاب برای سرمایه گذاران تبدیل کرده است.
• دولت چین نقش موثری در اطمینان از مطلوب بودن نرخ ارز در راستای کمک به صادرات چین دارد، تلاشی که می‌تواند حرکت قیمت‌ به سمت بالا را محدود کند.
• روش‌های متعددی برای سرمایه گذاری در یوان چین وجود دارد، از جمله خرید مستقیم ارز، خرید ETF‌های ارزی یا صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک و سرمایه گذاری در سهام نوظهور چین.

قبلی «

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)