یا ثروتمند به نظر برسید یا ثروتمند باشید: ذهنیت یک میلیونر را در خود پرورش دهید تا به استقلال مالی دست یابید

  • توسط pooladmin
  • 10/05/2019
  • 0
ذهنیت یک میلیونر

 

برای دستیابی به استقلال مالی ای که تمام دوران زندگیتان رویایش را داشته اید باید ذهنیت یک میلیونر را در خود پرورش دهید. توماس استنلی و ویلیام دانکو در میلیونر اتاق کناری توضیح می دهند که بسیاری از ثروتمندان خود ساخته از کارت  ماشین های استفاده شده را می راندند، لباس هایی با قیمت های متوسط می پوشیدند و در رابطه با پولشان بسیار محتاط عمل می کردند.

علاوه براین، تعداد بسیار کمی از آن ها قایق یا وسایل نقلیه ی تفریحی، خانه ی دوم و هواپیمای شخصی می خریدند، و یا برای تعطیلات گران قیمت هزینه می کردند. استنلی و دانکو اشاره می کنند به آن هایی که ثروتمند به نظر می رسند و آن هایی که ثروتمند هستند. کار شما مرتبط با یکی از آن افرادی است که واقعا ثروتمند هستند، نه آن هایی که پول بسیار زیادی را خرج می کنند اما پول کمی در حساب های بانکی شان دارند.

ذهنیت یک میلیونر را در خود توسعه دهید

افراد ثروتمند واقعی، عادت ِ به آرامی ثروتمند شدن را بیشتر از یک شبه ثروتمند شدن در خود پرورش می دهند. برای اطمینان از این گفته، آن ها دو قانون را در رابطه با پول رعایت می کنند. قانون شماره یک: پول را از دست ندهید. قانون شماره دو: اگر وسوسه شدید به قانون اول برگردید، پول را از دست ندهید.

گزارش مالی رایگان: راه ِ ثروتمند شدن

افراد ثروتمند زمان زیادی را به فکر کردن درباره ی منابع مالیشان می گذرانند تا آن افرادی که فقیر تر هستند. بسیاری از افراد بزرگسال، دو الی سه ساعت در ماه به خواندن و فکر کردن درباره ی پولشان بخصوص به هنگام پرداخت قبض، می گذرانند. درحالی که میلیونر های خود ساخته، بیست الی سی ساعت در ماه را به فکر کردن، خواندن و برنامه ریزی برای پولشان می گذرانند. این ذهنیت یک میلیونر شدن، و عمل متمرکز شدن بر پول، تصمیمات شما را در رابطه با آن تقویت می کند. افراد ثروتمندی که بیشتر اوقاتشان را به برنامه ریزی در رابطه با پولشان صرف می کنند، تصمیمات بهتری اتخاذ می کنند، نتایج بهتری می گیرند و استقلال مالی بدست می آورند.

عادت های افراد ثروتمند را تقویت کنید

با توجه به رشد حساب بانکی و ایجاد هدف برای بدست آوردن استقلال مالی، میلیونر ها یک سری عادت های مالی دیگر را برای اطمینان از عدم از دست دادن پول و اینکه پولشان به طور دائمی در هر زمان رشد کند تقویت می کنند. در طول رشد تقویت ِ میلیونر شدن، یکی از بهترین عادت های مالی این است که می توانید پیش از رشد حساب بانکیتان، از تجارب مالی خوب دیگران بهره مند شوید. از اطرافیان سوال کنید و یک مشاور مالی خوب که پیش از این با سرمایه گذاری ِ پول شخصی خود به استقلال مالی دست یافته پیدا کنید. توانایی شما در انتخاب مشاوران مالی خوب می تواند عامل مهمی در تصمیم گیری به منظور یک سرمایه گذاری خوب باشد.

عادت ِ تحقیق و بررسی پیش از سرمایه گذاری در هرچیزی را در خود تقویت کنید. قانون به این شکل است: به اندازه ای که برای بدست آوردن پولی که به سرمایه گذاری بر آن فکر می کنید، برای بررسی ِ سرمایه گذاری زمان صرف کنید.

تصمیمات مالی سریع معمولا تصمیمات مالی ضعیف را به دنبال دارد. عادت به استفاده کردن از زمان، حرکت آرام و رو به جلو، یافتن جزئیات کار یا سرمایه گذاری را پیش از اینکه به نوشتن یک چک فکر کنید، در خود تقویت کنید. هرگز اجازه ندهید که کسی شما را در تصمیمات سرمایه گذاری تحت فشار قرار دهد. هرگز با خودتان فکر نکنید که تصمیات سرمایه گذاری باید فورا اتخاذ شود. فرد ثروتمندی که برایش کار می کردم می گفت: سرمایه گذاران شبیه به اتوبوس هستند، همیشه یکی دیگر در راه است.

گاهی اوقات بهترین سرمایه گذاری آن است که هیچ تصمیمی درباره ی آن اتخاذ نکنید. همیشه پیش از آنکه به سرمایه گذاری ِ پولی که به سختی بدست آورده اید فکر کنید، عادت ِ درک ِ سرمایه گذاری را تقویت کنید. اگر چیزی هست که آن را متوجه نشده اید یا به نظرتان پیچیده می رسد، به هیچ وجه پولتان را در آن سرمایه گذاری نکنید.

ذهنیت یک میلیونر

افراد ثروتمند هرگز به شانس اعتقاد ندارند

یکی از عادت های مهم برای بدست آوردن موفقیت مالی، عادت به بیمه شدن در برابر هر خطری است که با نوشتن یک چک نمی توانید آن را پوشش دهید. عجیب است که چطور بسیاری از افراد سالیان ِ طولانی را به حساب و کتاب می پردازند اما به یکباره تمام آن را از دست می دهند زیرا سیاست های تضمینی مناسبی ندارند. عادت ِ استفاده از فکر کردن به بدترین گزینه ممکن (WPO) را در خود تقویت کنید. همیشه از خودتان سوال کنید: بدترین چیزی که ممکن است در این موقعیت اتفاق بیفتد چیست؟

هیچ کسی دوست ندارد تا پولش را در بیمه خرج کند اما این یکی از بهترین چیزهایی است که می توانید در راه رسیدن به استقلال مالی انجام دهید. با بیمه ی مناسب، هرگز با تصادفات غیر منتظره یا اورژانسی غافلگیر نمی شوید. یکی از مزایای بیمه بودن این است که به شما احساس اعتماد به نفسی می دهد که راحت تر فکر کنید و در هر کاری که می خواهید انجام دهید موثر تر باشید.

ثروتمندان از داراییشان محافظت می کنند

هنگامی که شروع به جمع آوری پول می کنید، عادت ِ حفاظت از املاکتان در برابر مالیات های غیرضروری و دادخواست های بیهوده را تقویت کنید. بر روی خدمات وکیلی که در رابطه با اسناد و املاک تخصص دارد سرمایه گذاری کنید. یک تیم محدود از شرکا تحت نظر یک وکیل خوب راه اندازی کنید و دارایی هایتان را به شریکی انتقال دهید که نتوانند با ادعای مال یا از طریق مالیات هنگامی که اتفاقی برایتان افتاد، داراییتان را کشف و ضبط کنند. طبق یک گفته ی قدیمی: جلوی ضرر رو از هرجایی که بگیری منفعته. با اقدامات کوچکی مثل برنامه ریزی، سرمایه گذاری و بیمه کردن دارایی هایتان، می توانید مقدار زیادی از پولتان را در راه استقلال مالی ذخیره کنید.

وظایفتان را انجام دهید

علاوه بر عادت هایی که در بالا گفته شد، عادت مهم دیگری که ثروتمندان دارند بررسی دقیق هزینه ها پیش از آنکه اتفاق بیفتد، می باشد. این عادت، دریافت اطلاعات ممکن درباره ی هزینه ها و قیمت های گوناگون در رابطه با هر تصمیم مالی را شامل می شود. قدرت همیشه با فردی است که اطلاعات بیشتری دارد.

عادت ِ گفت و گوی موثر به هنگام فروش با قیمت بالاتر و خرید با قیمت پایین تر را در خود تقویت کنید. یک مذاکره کننده ی خوب می تواند 10 – 20 درصد یا بیشتر در هر انتقال مالی بدست آورده یا ذخیره کند. هر دلاری که ذخیره یا بدست آورده شود می تواند علاوه بر پولی که برای رشد مالی حسابتان جمع آوری می کنید، کنار گذاشته شود.

عادت ِ درخواست قیمت بالاتر به هنگام فروش و هزینه ی پایین تر به هنگام خرید را در خود تقویت کنید. نرخ بهره ی پایین تر و شرایط بهتر را درخواست کنید. پرداخت فوری به هنگام فروش و پرداخت معوقه را به هنگام خرید درخواست کنید. مکررا درخواست کنید. با روی خوش درخواست کنید. با ادب و تواضع درخواست کنید. با توقع و انتظار درخواست کنید. با اعتماد به نفس درخواست کنید. اما از خواهش کردن نترسید. برای چیزی که می خواهید خواهش کنید و اگر آن را به دست نیاوردید به دنبال چیز دیگری باشید.

استقلال مالی را به آرامی بدست آورید

فرصت های من به آرامی ساخته می شوند. آن ها بر اساس علایق هستند. چیزی که آلبرت انیشتین به آن می گوید: بزرگترین قدرت در جهان. در 99 درصد مواردی که افراد ثروتمند شده اند، زمان بسیار طولانی و به آرامی ، رشد افزایشی بر اساس علایق اتفاق افتاده است.

هر دلاری که ذخیره می کنید که به طور مناسب سرمایه گذاری و حفاظت می شود، توانایی رشد 5 تا 10 درصدی در سال را دارد. هرچه پولتان رشد کند، چند برابر می شود، و حتی بیشتر می شود. طبق گفته ی استنلی و دانکو، به طور میانگین 22 سال طول می کشد تا فرد از زمانی که به طور جدی زندگی مالی اش را شروع می کند، ثروتمند شود. بسیاری از افراد به آرامی ثروتمند شده اند اما با افزایش تدریجی درآمد، ذخیره ی بیشتر و بیشتر درآمدشان و سرمایه گذاری آن با احتیاط لازم، تا پس از سال ها رشد کرد و چند برابر شد. شما نیز باید همین کار را انجام دهید.

فراتر از ذهنیت یک میلیونر

بدست آوردن استقلال مالی در نتیجه ی تقویت عادت های میلیون دلاری به خودی ِ خود هدف بزرگیست اما مهم ترین چیز نیست. نکته ی مهم این است که شما باید فردی شجاع، متفکر و محکم باشید. با تبدیل شدن به فردی موفق به لحاظ مالی در طی سال ها، احساس خوشحالی و رضایت از خود و زندگیتان خواهید داشت. این با ارزش ترین هدف است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)