راهنمای جامع سرمایه گذاری برای مبتدیان: بخش سوم

  • توسط pooladmin
  • 18/09/2020
  • 0
سرمایه گذاری

این راهنما به گونه‌ای طراحی شده که به عنوان یک مبانی اطلاعاتی در عرصه سرمایه گذاری در خدمت شما باشد. این یک راهنمای دقیق برای سرمایه گذاری خاص نیست بلکه مروری گسترده بر انواع مختلف دارایی است که می‌توانند برای سرمایه گذاری مورد نظر باشند.

همچنین در این مطلب برخی از اصول اساسی سرمایه گذاری برای مبتدیان توضیح داده می‌شود، اصولی که در مورد هر نوع سرمایه گذاری کاربرد دارد. یادگیری این اصول به شما کمک می‌کند تا موفقیت و سودآوری خود را به حداکثر برسانید.

ابزار ویژه سرمایه گذاری: صندوق‌های قابل مبادله (ETF)

این صندوق‌ها بخش مهمی ‌از سرمایه گذاری برای افراد تازه کار هستند. در طی چند دهه گذشته ETFها به یک ابزار سرمایه گذاری محبوب تبدیل شده‌اند. ETFها مشابه صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک هستند زیرا از سرمایه‌های مشترک تعدادی از سرمایه گذاران استفاده می‌کنند. ETFها قابلیت نقدشوندگی قابل توجهی نسبت به صندوق‌های مشترک ارائه می‌کنند زیرا می‌توانند در هر زمان و در هر روز معاملاتی، درست مثل سهام‌های عادی خرید و فروش شوند. در مقابل، سهام صندوق‌های مشترک فقط می‌تواند با قیمت بسته شدن روز گذشته خریداری یا فروخته شود.
ETFها معمولاً هزینه کمتری نسبت به صندوق‌های مشترک دارند در نتیجه هزینه‌های معاملات را کاهش داده و سود کل خالص را افزایش می‌دهند.

ETF
محبوبیت ETF‌ها به دلیل قدرت تطبیق پذیری آنها به عنوان یک ابزار سرمایه گذاری افزایش یافته است. ETF‌ها می‌توانند برای سرمایه گذاری در هر نوع کلاس دارایی یا اوراق بهاداری استفاده شوند.
ETF‌ها ممكن است حاوی سبدی از سهام حمل و نقل، بانكداری یا سهام بهداشتی باشند. ETF اوراق قرضه هم وجود دارد که دارای پورتفویی متنوع از اوراق قرضه با نرخ بهره متفاوت و تاریخ سررسید مختلف است. ای تی اف‌هایی در دسترس هستند که طلا یا نقره فیزیکی را برای سرمایه‌گذاران نگهداری می‌کنند که مایل به سرمایه گذاری در فلزات گرانبها هستند اما سهام ETF را به فلزات فیزیکی ترجیح می‌دهند.
حتی با ETF‌ها می‌توان به جفت ارزهای فارکس نیز دسترسی پیدا کرد، اتفاقی که در سرمایه‌گذاری‌های جایگزین دیگری مانند هج فاندها یا سرمایه گذاری‌ روی سهام شرکت‌های خصوصی نیز رخ می‌دهد. همچنین ETF به معامله گران امکان سرمایه گذاری در پورتفوهایی که منعکس کننده شاخص‌های محبوب سهام هستند را عرضه می‌کند.

بیشتر بخوانید:کالا در مقابل صندوق قابل معامله در بورس (ETF): کدامیک را باید خریداری کنید؟

نتیجه گیری: سرمایه گذاری روی آموزش

سرمایه گذاری یک مهارت است که از علم و هنر تشکیل شده و در نهایت عملی است که برای کسب درآمد با آن درگیر هستید و از آن استفاده می‌کنید. مانند هر مهارت دیگری از رقصیدن تا بازی گلف، چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد و برای رشد مهارت خود به عنوان یک سرمایه‌گذار، صرف زمان لازم است.
آیا هر فردی می‌تواند به یک سرمایه‌گذار خوب و موفق تبدیل شود؟ ما قاطعانه اعتقاد داریم که این امر شدنی است. این مهم فقط به مسئولیت پذیری و متعهد ساختن خویش جهت یادگیری ابزارهایی بستگی دارد که وجودشان برای یک سرمایه گذاری موفق ضروری است (مانند نحوه استفاده از اندیکاتورها) و سپس تلاش مجدانه برای استفاده از دانش و مهارت‌های به دست آمده ضروری است.
بهتر است این روند را با سرمایه گذاری در برخی از ETF که شاخص‌های اصلی بورس اوراق بهادار را پایش می‌کنند شروع کرده و سپس طی چند سال به سمت سهام شرکت‌های خصوصی حرکت کنید. ممکن است آنقدر به به این حرفه علاقمند شوید که این کار برای شما به شغل اول بدل شود و در پایان به عنوان یک تحلیلگر سرمایه گذاری، یک مشاور مالی یا یک مدیر هج فاند مشغول به کار شوید.
در حال حاضر بایستی به خودتان تبریک بگویید زیرا یک تغییر مثبت و سالم در زندگی خود ایجاد کرده‌اید. با انتخاب و خواندن این راهنما، گام مهم و مثبتی در جهت ایجاد یک جریان درآمد ثانویه برداشته‌اید.
تصور کنید که از این پس حتی اگر در محل کار نباشید هم در حال کسب درآمد اضافی برای خود هستید زیرا پول‌تان مشغول کسب درآمد بیشتر برای شما است. صرف نظر از این که تبدیل به «جادوگر بازار» یا فقط یک سرمایه‌گذار معمولی شوید، پنج سال بعد از این تصمیم، ثروت بیشتری نسبت به حالتی خواهید داشت که قدم به این راه نگذاشته بودید.

سرمایه گذاری برای مبتدیان – چگونگی شروع کار

در اینجا چند ایده در مورد چگونگی ادامه کار آمده است:
• شروع به تهیه نقشه سرمایه‌گذاری کنید. تعیین کنید که چقدر پول در دسترس دارید تا در ابتدا موجودی حساب خود را شارژ کرده و واریزی‌های مستمر بعدی را برنامه ریزی نمایید. محاسبه کنید که به طور منظم چقدر می‌توانید به صندوق سرمایه گذاری خود کمک کنید. تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید واریز هفتگی یا ماهانه داشته باشید. پس از تصمیم گیری درباره میزان و فرکانس کمک‌های اضافی، با تنظیم برداشت خودکار از حساب‌های پس انداز یا سایر حساب‌های خود، کار را ساده نموده و از وسوسه عدم واریز منظم جلوگیری کنید.
• شروع به پایش هزینه‌های مربوط به یادگیری خود در سرمایه‌گذاری کنید زیرا هزینه آموزش قابل کسر از مالیات است. در واقع سرمایه‌گذاری شغل خانگی جدید شما خواهد بود و مهم است که سوابق دقیقی از هزینه‌های خود را نگهداری کنید تا بتوانید با کسر هزینه‌ها سود خالص خود را به حداکثر برسانید.
• بعد از خواندن این راهنما ممکن است ایده‌هایی درباره نوع سرمایه گذاری مورد علاقه خود داشته باشید. به عنوان مثال اگر ایده استفاده از ETF را دوست دارید به جستجوی سایت‌های ETF و کسب اطلاعات برای تجزیه و تحلیل این نوع سرمایه‌گذاری بپردازید.
• مجدداً بایستی آنچه را که در ابتدای این راهنما خاطرنشان کردیم تکرار کنیم: یادگیری همۀ مسائل مربوط به سرمایه گذاری در یک روز غیرممکن است، بنابراین آرام باشید و خود را زیر بار آموزش‌های سنگین له نکنید. بهتر است چنین تصور کنید که در «دانشگاه سرمایه گذاری» ثبت نام کرده و در تلاش برای کسب مدرک دکترای خود در «کسب ثروت» هستید. علاوه بر این به مطالعات خاص هر نوع ابزار سرمایه گذاری یا کلاس دارایی که تصمیم دارید سرمایه خود را به آن سمت معطوف کنید بپردازید. برای خودتان یک دوره مطالعه تعیین کنید تا در زمینه امور مالی و سرمایه گذاری دانش لازم را کسب نمایید.

ابزارهای کمک آموزشی برای سرمایه گذاری – کتاب‌ها، نشریات، دوره‌ها

کتب بیشماری در زمینه امور مالی وجود دارد که می‌توانید به عنوان یک سرمایه گذار باهوش، دانش و درک خود را از طریق آنها تقویت کنید. دو کتاب مورد علاقه افراد حرفه‌ای عبارتند از: «سرمایه گذار هوشمند» نوشته بنیامین گراهام Benjamin Graham، که مدت‌هاست «کتاب مقدس» سرمایه گذاری محسوب می‌شود و دیگری «خاطرات یک اپراتور بورس» که زندگی نامه بسیار سرگرم کننده و آموزنده جسی لیورمور Jesse Livermore، یکی از غول‌های عرصه تجارت و معامله گری است.
سعی کنید حداقل مشترک یکی از روزنامه‌های مهم مالی بین المللی (فایننشال پست، فایننشال تایمز، وال استریت ژورنال، یا اینوستور بیزنس دیلی) یا محلی شده و برنامه‌های تلویزیونی ارائه شده در شبکه‌های اقتصادی را دنبال کنید.
ما در راه کسب ثروت آرزوی بهترین‌ها را برای شما داریم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)