راهکارهای چگونه مدیر شدن

  • توسط pooladmin
  • 23/02/2020
  • 0
مدیر

اگر می خواهید در سمت مدیریتی فعلی خود ارتقا یابید، روشهای زیادی وجود دارد که به سرپرستان خود نشان دهید که برای این کار مناسب هستید. موضوع مهم این است که در حجم کاری فعلی خود در ردهء بالا بمانید، و همچنین سعی کنید از آنچه برای شما ضروری است بالاتر و فراتر روید. در برقراری ارتباط موثر با همکاران خود تمرین کنید و در زمان ممکن، نقش رهبری بیشتری را بر عهده بگیرید. با اثبات اخلاق شغلی عالی خود به سرپرستان خود، آن ها احتمالاً تمایل بیشتری دارند تا شما را به عنوان مدیر در نظر بگیرند.

چگونه مدیر باشیم

مدیر

مهارت های خود را نشان دهید.

با سازماندهی، در ردهء بالای حجم کاری خود بمانید. در حالی که مهم است که در مورد آینده فکر کنید و برای آن برنامه ریزی کنید، کار فعلی شما اولیت است. بخش اعظم انرژی خود را در انجام یک کار عالی در نقش فعلی خود قرار دهید، اگر در شغلی که اکنون مشغول به کار هستید کم کاری کنید، مافوقان فکر نمی کنند که شما برای نقش مدیر آماده باشید.

برای پیگیری جلسات مهم، رویداد ها و سایر تاریخ ها از تقویم استفاده کنید.

اگر دفتر دارید، برای اینکه نشان دهید که منظم هستید سعی کنید فضای کاری خود را مرتب نگه درید.

2– حلال مشکلات باشید. مدیر می بایستی حلال مشکلات باشد، چه مشکل در مورد محصول باشد یا بین مشتری و یا حتی بین همکاران باشد. اگر مشکلی وجود داشته باشد که به آن پاسخ داده نشده است، سعی کنید فردی باشید که آن را برطرف می کنید.  در مورد چگونگی یافتن راه حل برای مسائلی که ممکن است با آن مواجه شود تفکر کنید، مهارتهای تفکر انتقادی خود را نشان دهید. برای مثال، اگر شرکت به تامین بودجه نیاز دارد، می بایستی به فکر روشهای خلاقانه برای کسب درآمد باشید.

3– از آنچه انتظار می رود فراتر روید. به جای اینکه کار آشکاری انجام دهید. سعی کنید قدم اضافی بردارید و خود را 110 درصد به کار خود اختصاص دهید. می تواند شامل دیرکردن برای کمک به همکار یا انجام یک کار مفید باشد که مورد نیاز شما نیست. سعی کنید مبتکر باشید و  از پرسه زدن در اطراف خودداری کنید تا به شما گفته شود چه کاری انجام دهید.

4- در هر زمان برای نقش های رهبری داوطلب شوید. این مسئله می تواند شامل نقش های رهبری باشد که شامل  برنامه ریزی انتخابت آتی، سفر های کاری آینده، رهبری کردن یک ارائه، قبول کردن مسئولیت پروژهء جدید باشد. اگر فرصتی برای نشان دادن مهارت های رهبری خود مشاهده می کنید، سعی کنید از آن استفاده کرده و بهترین کار خود را انجام دهید.

این ها نیاز به نقش های بزرگ رهبری ندارند، حتی مواردی مثل اینکه شخصی که به تیم انگیزه می دهد قدمی در جهت درست است.

  • با مدیرخود صحبت کنید. کارهایی را که در آن مشارکت کرده اید را نشان دهید. این موضوع فرصتی است که در مورد کارهایی که کرده اید، تیم هایی که با آن ها مشارکت کرده اید، پروژه یا تصمیم های بزرگی که گرفته اید صحبت کنید. با یک مباشر ملاقات کنید و در مورد همهء کارهایی که ارائه داده اید صحبت کنید و در صورت لزوم مثال و شماره ارائه دهید.

قبل از ملاقات، لیستی از تمام مواردی که در عنوان شغلی کسب کرده اید تهیه کنید، تاکید خود را بر پروژه های ویژه یا دیگر مسئولیت هایی که داشته اید بگذارید.

سعی کنید مانند همهء آن ها دستاورد های خود را ثبت کنید تا هیچ یک از آن ها را فراموش نکنید.

  • با افرادی در موقعیت های مدیریتی هستند صحبت کنید تا ببینید به چه مهارت هایی احتیاج دارید. برای مدیر کنونی خود یک ایمیل حرفه ای ارسال کنید و از آن ها سوال کنید که آیا می توانند وقت خود را در اختیار شما بگذارند تا در مورد شغلتان با آن ها صحبت کنید. در طول جلسه از آن ها بپرسید که چه مهارتی شغلی برای کار شما مهمتر است و هر توصیه ای را برای رسیدن به مقام مدیر درخواست کنید. این موضوع به شما ایده می دهد که در چه مناطقی باید کار کنید یا در چه مناطقی برتری دارید. وقتی که با یک مباشر صحبت می کنید، سعی کنید مهارت های مهم را یادداشت کنید تا در صورت تمایل بعداً به لیست خود مراجعه کنید.
  • در مورد عملکرد شعلی خود سوال کنید. این کار نشان می دهد نه تنها کار خود را جدی گرفته اید و در پی پیشرفت هستید بلکه می توانید بازخورد و هرگونه تغییرات لازم را انجام دهید. از سرپرست خود نکاتی در مورد چگونگی پیشرفت و یا هر گونه بازخورد حرفه ای دیگری که باید ارائه دهید سوال کنید.
  • سعی کنید یک جلسه تحصن برای این کار برنامه ریزی کنید، نیاز نیست این جلسه فوق العاده رسمی باشد، اما بهتر است در مورد این موضوع از آن ها سوال کنید که زمانی برای فکر و پاسخ به سوالتان دارند.

4– علاقهء خود را در مورد نقش مدیریتی با افراد مناسب در میان بگذارید. اگر کسی از علاقهء شما را در مورد نقش مدیریتی مطلع نباشد، ممکن است شما را برای این نقش در نظر نگیرند. اجازه دهید افراد با نفوذ چه یک کارمند منابع انسانی باشد، چه مافوق شما باشد و یا رئیس شرکت از این علاقه مطلع باشد.

  • برای مثال، ممکن است بخواهید به مافوق خود بگویید: به تازگی شنیده ام به دنبال کسی هستید تا او را به سمت مدیر ارتفاء دهید و من دوست دارم برای این کار در نظر گرفته شوم.

تعامل مثبت با همکاران

  • با تیم خود به صورت جدی و مؤثر ارتباط برقرار کنید. نشان دهید که در ارتباط با دیگران بسیار عالی عمل می کنید، به تمام ایمیل ها و تماس های تلفنی در 24 ساعت آینده پاسخگو هستید، و زمان خود را در اختیار کسانی که برای گفت و گو با شما آمده اند قرار می دهید. سعی کنید همکاران و رئیس خود را در مورد هرگونه اطلاعات مهم به روز نگه دارید تا آن ها هم از آخرین رویداد با خبر باشند.
  • به عنوان مثال ، سعی کنید طی چند ساعت به تمام تماسهای تلفنی خود پاسخ دهید.
  • به همکاران و مافوقان خود بگویید که در چه زمینه ای کار می کنید و اطلاعات آن ها را در مورد هرگونه مشکل یا موفقیت به روز کنید.
  • برقراری ارتباط موثر همچنین به معنای در معرض قرار گرفتن ایده ها و پیشنهادات افراد دیگر است.
  • رابطهء خود را با همکاران مثبت نگه دارید. این به این معنا نیست که همهء افراد در محل کار و دفتر باید شما را دوست داشته باشند، اما می خواهید که همکاران شما به شما احترام بگذارند.
  • با همکاران خود روابطی بر پایه صداقت، حرفه گرایی و احترام بسازید که نشان می دهد با دیگران خوب کار می کنید.
  • با همکاران خود مودبانه صحبت کنید و به فضای و زمان افراد دیگر احترام بگذارید
  • با پرسیدن سوالاتی در مورد سرگرمی یا خانواده به همکاران خود نشان دهید که به آن ها اهمیت می دهید.
  • در دفتر مربی باشید. سعی کنید به فردی تبدیل شوید تا زمانی که افراد سوالی دارند به سراغتان بیایند. یک راه عالی برای انجام این کار داوطلب شدن برای آموزش به کارمندان جدید است. شما آن ها را در مورد زیر و بم شغل راهنمایی خواهید کرد، شما فردی خواهید بود که آن ها وقتی کمک و یا مشاوره نیاز داشته باشند به سراغتان می آیند.
  • اگر قادر به آموزش کارمندان جدید نیستید، می توانید با کمک به همکاران خود، مربی دیگران شوید.
  • به سرپرست اطلاع دهید که شما علاقه مند به آموزش کارمندان جدید هستید.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)