زندگی نامه مؤسس اسنپ چت ایوان اسپیگل (Evan Spiegel)

  • توسط pooladmin
  • 27/01/2020
  • 0

تولد: 4 ژوئن 1990

ملیت: آمریکایی

نام دیگر: ایوان توماس اسپیگ

زادگاه: لس آنجلس، کالیفرنیا

شهرت: یکی از مؤسسان اسنپچت

قد: 183 سانتی متر

همسر: میراندا کر (سوپر مدل)

ایوان اسپیگل یک کارآفرین اینترنتی آمریکایی است که یکی از مؤسسان Snapchat، پیام رسان تصویری و برنامه کاربردی چندرسانه ای برای تلفن همراه است. او همچنین به عنوان مدیرعامل شرکت اسنپ چت خدمت می کند که در خانواده ای ثروتمند در لس آنجلس، کالیفرنیا متولد شد. دوران کودکی خوبی داشت و پول تو جیبی هفتگی 250 دلاری داشت. از جوانی به فن آوری علاقه مند شد، وی در دوران دبیرستان به خورۀ تکنولوژی شهرت داشت. وی پس از تحصیل در دانشکده Crossroads of Arts and Science در سانتا مونیکا، در دانشگاه معتبر استنفورد پذیرفته شد. در استنفورد بود که او با هم دانشگاهی هایش بابی مورفی و رجی براون دیدار کرد کسانی که روزی با آن ها اسنپ چت را تأسیس می کردند. اسپیگل دانشجوی طراحی کالا بود و نمونه اولیۀ اسنپ چت توسط او و براون به عنوان یک پروژه برای کلاس شان ارائه شد. به تدریج وی به تدوین نمونه اولیه علاقه مند شد و به همین دلیل قبل از پایان تحصیلش از دانشگاه انصراف داد. همراه با براون و مورفی، وی برنامه موبایل را در سال 2011 راه اندازی کرد که طی سال ها رشد پدیده ای را به ثبت رساند و این مرد جوان را میلیاردر کرد. سرانجام براون از پروژه خارج شد. اسپیگل به یک رئیس پرتوقع شهرت دارد. بسیاری از کارمندان وی به سختی یک سال در شرکت او دوام می آورند. اما امتناع او از پذیرفتن هر چیزی کمتر از ایده آل آن چیزی است که عمدتاً به موفقیت عظیم شرکت او کمک می کند.

دوران کودکی و جوانی ایوان اسپیگل

ایوان اسپیگل موسس اسنپ چت

  • ایوان توماس اسپیگل در 4 ژوئن 1990 در لس آنجلس کالیفرنیا متولد شد. والدین وی ملیسا آن توماس و جان دبلیو اsپیگل هر دو وكیل هستند. خانوادۀ وی بسیار مرفه بودند و به عنوان یک نوجوان، پول توجیبی هفتگی 250 دلاری دریافت می کرد. والدینش سرانجام طلاق گرفتند.
  • در نوجوانی از پدرش خواست كه BMW برایش بخرد و از امتناع پدر ناراحت شد و به نشانۀ اعتراض نزد مادرش رفت. او ماشین 75000 دلاری را برایش وی اجاره کرد. زندگی مرفه او در جوانی باعث شد تا هیچ وقت «نه» را نپذیرد.
  • در مدرسه کراسرود هنر و دانش در سانتا مونیکا شرکت کرد. وی همچنین در حالی که هنوز دبیرستانی بود، کلاس های طراحی را در دانشکده هنر و طراحی اوتیس گذراند و در کلاس های دانشکده طراحی هنر در پاسادنا شرکت کرد.
  • به عنوان یک دانش آموز برای انجام کار تمرینی با فتوشاپ، کارآموزی بدون پرداخت در ردبول داشت.
  • پس از پایان دوره دبیرستان، وی در رشتۀ طراحی کالا به دانشگاه معتبر استنفورد پیوست.
  • با بابی مورفی آشنا شد که اسپیگل را برای طراحی یک شبکه اجتماعی آنلاین، با الهام از Google Circles، استخدام کرد. این سرمایه گذاری ناکام بود

دوران کاری ایوان اسپیگل

  • جوانان ناامید نشدند و اقدام به توسعۀ اولین پروژۀ خود کردند، یک نرم افزار آنلاین با هدف کمک به مدیریت پذیرش دانشکده توسط مشاوران، والدین و دانش آموزان دبیرستانی.
  • این پروژه به خوبی آغاز شد اما نتوانست رشد پایدار را حفظ کند و پس از مدت کوتاهی به پایان رسید. تقریباً در این زمان اسپیگل و مورفی با یکی دیگر از دانشجویان رجی براون آشنا شدند. همکاری این سه، اثربخش بود.
  • ایدۀ ایجاد یک برنامه تصویری توسط برون و اسپیگل شکل گرفت، نمونه ای را مبتنی بر این ایده به عنوان پروژه ای برای یکی از کلاس های خود آغاز کردند. خیلی زود مورفی نیز درگیر شد و سه مرد جوان شروع به تولید نمونه اولیه کردند.
  • این مفهوم برای اولین بار تحت عنوان Picaboo ارائه شد. در ابتدا، همکلاسی های اسپیگل پروژه نهایی او را به سخره گرفتند، زیرا احساس می کردند ایدۀ گرفتن عکس های غیرقابل چاپ شدنی نیست.
  • این برنامه با نام Snapchat در سپتامبر 2011 مجدداً راه اندازی شد. Snapchat به زودی به یک پیام رسان تصویری و برای تلفن همراه و چندرسانه ای تبدیل شد، و اوایل این تیم بر روی قابلیت های کاربردی و جنبه های فنی متمرکز شدند.
  • در ماه مه 2012، 25 تصویر در هر ثانیه در اسنپ چت ارسال می شد و تا ماه نوامبر، کاربران بیش از یک میلیارد عکس در برنامه اسنپ چت iOS به اشتراک گذاشته بودند، که روزانه 20 میلیون عکس به اشتراک گذاشته می شد. براون در این زمان همکاری با شرکت را کنار گذاشت.
  • عناصر جدیدتری مانند ویژگی «داستان من» و امکان برقراری ارتباط از طریق چت تصویری اضافه شد و این برنامه در سراسر جهان بسیار محبوب شد. این شرکت با گذشت سال ها با سرعت بالایی روبرو شد بود و در سال 2016، Snapchat به 10 میلیارد بازدید ویدئویی روزانه رسید. تا آپریل 2016 این برنامۀ برتر در 28 کشور مختلف بود.

ایوان اسپیگل و همسرش میراندا کر

فعالیت های برجسته

  • ایوان اسپیگل یکی از بنیانگذاران Snapchat است که یک پیام رسان تصویری و برنامه موبایل چندرسانه ای است. برنامه ای که خدمات اشتراک گذاری عکس در شبکه های اجتماعی را ارائه می دهد، هم اکنون توسط میلیون ها نفر در سراسر جهان استفاده می شود.

جوایز و دستاوردها

  • در سال 2013، اسپیگل برندۀ جایزۀ بهترین برنامه موبایل Crunchies شد.
  • از او با جایزۀ ادی در سال 2015 که از طرف شرکت توسعه اقتصادی شهرستان لس آنجلس برگذار می شود برای نقش برجسته اش در توسعۀ اقتصاد شهر لس آنجلس و ایجاد شغل های پردرآمد برای ساکنانش تقدیر شد.

زندگی شخصی

  • ایوان اسپیگل زمانی با خوانندۀ پاپ تیلور سویفت در رابطه بود. قرار ملاقات های عاشقانه اش با سوپر مدل میراندا کر را در سال 2015 آغاز کرد. اولین بار در سال 2014 در شام لوئیز ویتون در نیویورک با میراندا ملاقات کرد.
  • تا آگوست سال 2015، ارزش خالص ثروت وی 2.1 میلیارد دلار بود.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)