۵ راه آسان برای شروع سرمایه‌گذاری با پول کم

  • توسط pooladmin
  • 12/12/2019
  • 0
سرمایه‌گذاری با پول کم

حتی سرمایه‌گذاری با پول کم می‌تواند سودهای شیرینی را نصیب سرمایه گذار کند. در این مقاله با ۵ روش برای شروع سرمایه گذاری با مقادیر اندک پول آشنا می‌شویم.

اکثر مردم فکر می‌کنند بدون در اختیار داشتن پول زیاد، سرمایه گذاری، غیرممکن است و برای شروع کار به هزاران دلار پول نیاز هست. این تصور کاملاً نادرستی است. شما می‌توانید با ۵۰ دلار در ماه، سرمایه گذاری را شروع کنید.

نکته اصلی برای دستیابی به ثروت، ایجاد عادت‌های خوب است؛ مانند پول کنار گذاشتن به‌طور مرتب برای سرمایه گذاری. اگر هم‌اکنون دست‌به‌کار شوید و سرمایه گذاری را تبدیل به یک عادت بکنید، می‌توانید موقعیت مالی بسیار مستحکمی برای خود بسازید.

باور نمی‌کنید؟ در ادامه با ۵ روش آشنا خواهید شد که می‌توانید به کمک آن‌ها با هر مقدار پول، سرمایه گذاری را شروع کنید:

۱- روش شیشه بیسکوییت را برای سرمایه‌گذاری با پول کم امتحان کنید

میان پس‌انداز و سرمایه گذاری، رابطه تنگاتنگی وجود دارد. شما برای سرمایه گذاری باید پول پس‌انداز کنید. این کار از آنچه فکر می‌کنید، کمتر طول می‌کشد و می‌توانید گام‌به‌گام آن را پیش ببرید.

اگر هرگز میانه‌ای با پس‌انداز نداشته‌اید، می‌توانید کار را با ذخیره تنها ۱۰ دلار در هفته شروع کنید. ممکن است این مقدار، آن‌قدرها زیاد به نظر نرسد؛ اما در طول یک سال به بیش از ۵۰ دلار بالغ می‌شود.

سعی کنید هر هفته ۱۰ دلار را در یک پاکت، جعبه کفش، یک گاوصندوق کوچک ای حتی اولین نسل از صندوق امانات یعنی شیشه بیسکوییت بگذارید. ممکن است این کار کمی بچه‌گانه به نظر برسد؛ اما گامی ضروری برای نهادینه کردن فرهنگ پس‌انداز است. خودتان را به کم‌خرج‌کردن عادت بدهید و پس‌اندازتان را در یک مکان امن نگه‌داری کنید.

معادل الکترونیکی شیشه بیسکوییت، حساب پس‌انداز آنلاین است. این حساب از حساب جاری شما جداست. در صورت نیاز می‌توانید موجودی این حساب را طی دو روز کاری برداشت کنید؛ اما به کارت اعتباری شما متصل نیست. وقتی که موجودی این حساب به‌اندازه کافی رشد کرد، می‌توانید آن را برداشت و تبدیل به یکی از ابزارهای سرمایه گذاری واقعی کنید.

ابتدا کار را با پول کم شروع کنید و سپس با آسان‌تر شدن، مقادیر پس‌انداز را افزایش دهید. ممکن است تصمیم بگیرید که به فست فود نروید یا آنکه قید سینما رفتن را بزنید و مبالغ صرفه‌جویی شده را به حساب پس‌انداز خود واریز کنید.

آیا ترجیح می‌دهید که مبالغ صرفه‌جویی شده را به صورت آنی سرمایه گذاری کنید؟ برای این کار می‌توانید از اپلیکیشن Acorns استفاده کنید. این اپ، مابه‌التفاوت خریدهای کارت اعتباری و کارت نقدی شما را حساب و مابقی را سرمایه گذاری می‌کند. استفاده از این برنامه می‌تواند نقطه شروع خوبی باشد. برای افرادی هم که تابه‌حال با پس‌انداز بیگانه بوده‌اند، شروع از همه‌چیز مهم‌تر است.

۲- از یک ربات یا برنامه خودکار مشاور برای سرمایه گذاری استفاده کنید

ربات‌های مشاور برای ساده‌سازی هر چه بیشتر و افزایش دسترس‌پذیری سرمایه گذاری توسعه داده‌شده‌اند. برای کار با این برنامه‌ها هیچ پیش‌نیازی لازم نیست و راه‌اندازی آن‌ها بسیار ساده است. به کمک این برنامه‌ها می‌توانید از هوشمندی خودکار آن‌ها برای ره‌گیری سرمایه گذاری استفاده و کارمزدهای کمتری برای فرآیندها پرداخت کنید. در ادامه به تعدادی از این ربات‌ها اشاره شده است:

ولث‌فرانت (Wealthfront)

سرمایه‌گذاری با پول کم

یکی از بهترین ربات‌های مشاوری که من به سرمایه‌گذارهای مبتدی توصیه می‌کنم، ربات ولث‌فرانت است.

ازجمله مزیت‌های این ربات می‌توان به کارمزد ناچیز ۰.۲۵ درصدی آن اشاره کرد؛ اما مزیت اصلی این است که شما می‌توانید ۵ هزار دلار سرمایه ابتدایی خود را بدون کارمزد، مدیریت کنید.

بنابراین اگر به دنبال سرمایه‌گذاری با پول کم هستید، ولث فرانت می‌تواند یکی از انتخاب‌های شما باشد. برای شروع کار با ولث فرانت به ۵۰۰ دلار سرمایه نیاز دارید؛ بنابراین این نکته را فراموش نکنید.

ام۱ فایننس (M1 Finance)

سرمایه‌گذاری با پول کم

اگر حتی ۵۰۰ دلار هم برای سرمایه گذاری اولیه در اختیار ندارید، گزینه‌های درجه‌یک بسیاری برای شما وجود دارند.

ربات ام۱ فایننس هیچ کمیسیون و کارمزد مدیریت دارایی دریافت نمی‌کند و کمینه موجودی ضروری برای شروع کار با این اپ ۱۰۰ دلار است.

می‌توانید یکی از سبدهای سرمایه گذاری متنوع آن‌ها را انتخاب یا سبد دلخواه خود را با سهام یا ETF ها بچینید. گفتنی است یکی از مزیت‌های این اپ، رابط کاربری بسیار ساده آن است.

بترمنت (Betterment)

سرمایه‌گذاری با پول کم

اگر می‌خواهید کار را با سرمایه‌ای کمتر از ۱۰۰ دلار شروع کنید، بهتر است نگاهی به بترمنت بیندازید. این ربات مشاور، هیچ شرطی مبنی بر وجود حداقل سرمایه برای کلید زدن کار، پیش روی شما قرار نمی‌دهد.

همانند ام۱ این اپ نیز  گزینه‌ای عالی برای تازه‌کارها و به‌منظور سرمایه‌گذاری با پول کم است؛ چرا که یک بستر ساده و فوق العاده بدون دردسر را برای سرمایه گذاری در اختیار شما قرار می‌دهد.

۳- در طرح بازنشستگی کارفرمای خود ثبت‌نام کنید

حتی اگر بودجه اندکی دارید، نباید از ثبت‌نام در طرح‌های بازنشستگی چشم‌پوشی کنید. نگران مبالغ نباشید، می‌توانید با مقادیر کم نیز برای طرح‌های بازنشستگی پشتیبانی شده توسط کارفرمایان ثبت‌نام کنید.

برای مثال، می‌توانید تنها ۱ درصد از درآمد خود را برای سرمایه گذاری در یک طرح بازنشستگی کنار بگذارید.

احتمالا این ۱ درصد، به جایی بر نمی‌خورد؛ علاوه بر این، این مقدار از مالیات معاف است که خود باعث می‌شود عدم حضور آن در حقوق خود را کمتر احساس کنید.

سرمایه‌گذاری با پول کم

هنگامی که به کنار گذاشتن یک درصد از حقوق و درآمد خود عادت کردید، می‌توانید هرسال آن را افزایش دهید. برای مثال، در سال دوم می‌توانید ۲ درصد از حقوق خود را کنار بگذارید. در سال سوم، ۳ درصد و همین‌طور الی‌آخر.

اگر حقوق شما سالیانه افزایش پیدا می‌کند، کنار گذاشتن چند درصد از آن برای برنامه بازنشستگی را کمتر احساس خواهید کرد. برای مثال اگر حقوقتان ۲ درصد افزایش پیدا می‌کند، می‌توانید آن را بین برنامه بازنشستگی و حساب جاری خود تقسیم کنید. اگر هم کارفرمای شما، سهم تطبیقی به شما می‌دهد، کار ساده‌تر خواهد شد.

برنامه بلوم (Bloom) ابزاری عالی برای مدیریت سرمایه بی‌دردسر طرح بازنشستگی شماست. آن‌ها به شما تجزیه‌وتحلیل‌های مالی رایگان می‌دهند و به شما می‌گویند که چگونه می‌توانید بهینه‌تر سرمایه گذاری کنید. اگر تصمیم دارید از خدمات آن‌ها استفاده کنید، باید ماهانه ۱۰ دلار به آن‌ها حق اشتراک بپردازید.

۴- پول‌های خود را در صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک بگذارید

صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک (Muual Fund) گونه‌ای از نهادهای مالی هستند که پول‌های شما را در مجموعه‌ای از اوراق بهادار از سهام گرفته تا اوراق قرضه، سرمایه گذاری می‌کنند و برای سرمایه‌گذاران تازه‌کار، گزینه‌ای درجه‌یک هستند.

مشکل کار با این صندوق‌ها این است که بسیاری از آن‌ها شرط حداقل سرمایه دارند که از ۵۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار متغیر است. اگر شما یک سرمایه گذار نوپا هستید، این شرط می‌تواند شما را از گردونه سرمایه گذاری حذف کند. اما تعدادی صندوق سرمایه گذاری مشترک وجود دارند که در ازای دریافت سرمایه گذاری ماهانه خودکار با مبالغی بین ۵۰ تا ۱۰۰ دلار، شرط حداقل سرمایه را نادیده می‌گیرند.

سرمایه‌گذاری با پول کم

سرمایه گذاری خودکار، یکی از ویژگی‌های مشترک صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک و حساب‌های ETF IRA است. این حساب‌ها معمولاً کمتر مشمول مالیات هستند و همیشه در دسترس‌اند. ازجمله صندوق‌های سرمایه گذاری سرشناس می‌توان به Dreyfus، Transamerica و T اشاره کرد.

اگر بتوانید با پس‌انداز مرتب حقوق خود، برنامه بازنشستگی‌تان را جلو ببرید، استفاده از حساب‌های برخوردار از قابلیت سرمایه گذاری خودکار، گزینه بسیار خوبی است. شما می‌توانید به‌سادگی هرچه‌تمام‌تر تنظیمات این حساب را به‌گونه‌ای تغییر دهید که هر ماه، بخشی از حقوقتان به‌عنوان سرمایه گذاری، ذخیره شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به دایره منابع انسانی محل کار خود مراجعه کنید.

۵- پول خود را با اوراق بهادار خزانه، ایمن کنید

بسیاری از سرمایه گذاران خرده‌پا، مسیر سرمایه‌گذاری با پول کم را با اوراق بهادار خزانه، شروع نمی‌کنند؛‌ اما بهتر است شما این کار را بکنید. شما هرگز نمی‌توانید با این اوراق بهادار، ثروتمند شوید؛ اما این ابزار سرمایه گذاری، مکانی امن برای ذخیره دارایی‌های خرد شماست و در ادامه با افزایش پول خود می‌توانید تصمیم‌های پرریسک تری بگیرید.

اوراق بهادار خزانه که به‌عنوان اوراق پس‌انداز نیز شناخته می‌شوند، از طریق پورتال اوراق خزانه‌داری آمریکا قابل خریداری است. در آنجا می‌توانید اوراق بهادار با درآمد ثابت دولت را با سررسیدهای ۳۰ روزه تا ۳۰ ساله را حتی با ۱۰۰ دلار خریداری کنید.

همچنین می‌توانید از پورتال Treasury Direct برای خرید اوراق بهادار محافظت‌شده در برابر تورم یا TIPS استفاده کنید. به این اوراق، هیچ سودی تعلق نمی‌گیرد؛ اما این حساب‌ها بر اساس شاخص قیمت مصرف‌کننده، به صورت دوره‌ای تعدیل می‌شوند تا ارزش دارایی‌های مشتریان، حفظ شود.

و مشابه با صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک، شما می‌توانید حساب کاربری خود را در Treasury Direct به‌گونه‌ای تنظیم کنید که به‌طور مستقیم از حقوق ماهانه شما شارژ شود.

با Worthy Bonds می‌توانید تا ۵ درصد سود کسب کنید

سرمایه‌گذاری با پول کم

برای سرمایه‌گذاری با پول کم می‌توانید از Worthy Bonds استفاده و کار را با ۱۰ دلار شروع کنید. Worthy Bonds یا اوراق ارزشمند، گونه‌ای از اوراق قرضه با بهره ثابت هستند که به کار تأمین سرمایه شرکت‌های خوش‌حساب آمریکا مشغول‌اند. این اوراق ۳۶ ماهه هستند؛ اما سود آن‌ها هفتگی پرداخت می‌شود و شما می‌توانید پولتان را هر موقع که دلتان خواست، بدون هیچ جریمه‌ای نقد کنید. می‌توانید به هر تعدادی اوراق ۱۰ دلاری خریداری کنید.

ایده نهفته در ورای این اوراق این است که آن‌ها از پول شما برای سرمایه گذاری در شرکت‌هایی با سود بیشتر از ۵ درصد استفاده می‌کنند. این یک بازی برد-برد است و شما از یک سود ثابتی بهره‌مند می‌شوید که می‌توانید بر اساس آن برنامه‌ریزی کنید.

درهای این پلتفرم به روی همه شهروندان آمریکا باز است و می‌تواند راهی عالی برای تنوع‌بخشی به سبد سرمایه گذاری شما باشد. این اوراق قرضه تنها در وام های کاملاً ضمانت شده، سرمایه گذاری می‌کند (دارایی‌های جاری و غیرمنجمد، به‌شدت ارزش بیشتری نسبت به وام دارند)، بنابراین کیفیت وام و سرمایه گذاری در این روش بسیار بالاست.

خلاصه

روش‌های زیادی برای سرمایه با پول کم وجود دارد و برای این کار، اپ‌ها و پلتفرم‌های بسیاری توسعه داده شده که کار را آسان‌تر از همیشه می‌کنند. تنها کاری که باید بکنید این است که آستین‌ها را بالا بزنید و شروع کنید. پس از انجام این کار، با گذشت زمان، دیگر احساس سختی نمی‌کنید و آینده شما تضمین خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)