موفق ترین کارآفرین های جهان – قسمت دوم

  • توسط pooladmin
  • 04/05/2019
  • 0

مشهور ترین کارآفرین ها چه کسانی هستند؟ در مطلب پیش رو با بعضی از این کارآفرین ها آشنا میشویم که الگو های بسیار خوبی هستند. انتخاب افراد این لیست و رتبه بندی آنها بر اساس آرا مردم بوده است. این رهبران کار و تجارت بهترین های هر رشته هستند و بعضی آنها شهرت جهانی دارند.

موفقترین تاجران جهان چه کسانی هستند؟ هر چهارده مثال پیش رو به نوبه ی خود در خود باوری به خصوص از کودکی و در تلاش برای رسیدن به هدف منحصر به فرد هستند.

۱. جری یانگ (Jerry Yang) – کارآفرین

کارآفرین جری یانگ

یکی از بنیان گذاران یاهو و حامی بیش از 50 استارت آپ در AME Cloud Venures. با ارزش خالص 2.6 میلیارد دلار 924امین مرد ثروتند جهان است و اسمش در لیست 400 فرد برتر مجله فوربز نیز هست. و رتبه 10 در لیست افراد خود ساخته را دارد.

جری یانگ کار آفرین اینترنتی، مهندس و یکی از بنیانگذاران تایوانی-امریکایی یاهو است ک قبلا مدیرعامل آن بود.

سن:50

محل تولد: تایپه، تایوان

حرفه: تاجر، کارآفرین

۲. لری پیج (Larry Page)

لری پیج

یکی از بنیانگذاران گوگل و مدیرعامل فعلی آن، با ارزش خالصی بالغ بر 48.8 میلیارد دلارتا مارس 2018، دوازدهمین فرد ثروتمند جهان است.

تا قبل از 2001 که لری به عنوان رئیس گوگل انتخاب شود مدیرعامل آن بود و گوگل را تا 200 کارمند گسترش داده بود. او در اداره امور روزانه گوگل با اریک اشمیت و سرگی برین همکاری میکند. علاقه لری به کامپیوتر از شش سالگی شروع شد. با پیروی از پدر او از دانشگاه میشیگان در رشته مهندسی کامپیوتر در مقطع لیسانس فارق التحصیل شد.

سن: 45

محل تولد: لنسینگ شرقی، میشیگان، ایلات متحده آمیکا

حرفه: تاجر، کار آفرین، دانشمند کامپیوتر، کار آفرین اینترنت

۳. اپرا وینفری (Oprah Winfrey)

اپرا وینفری

از بزرگان رسانه، ارزش خالص وینفری 2.9 میلیارد دلارد تا سپتامبر 2018 تخمین زده شده است. او اولین میلیاردر سیاه پوست آمریکا شمالی است که در لیست زنان خود ساخته 2018 مجله فوربز رتبه 6 را کسب کرد.

اپرا گیل وینفری مالک رسانه ای، مجری، بازیگر، تهیه کننده و خیر آمریکایی است. شهرت او برای جایزه های زیادی که برای برنامه تلویزیونی اپرا وینفری برنده شده، است. این برنامه از پرطرفدارترین برنامه ها است که از سال 1986 تا 2011 در سراسر جهان پخش میشد. با لقب ملکه رسانه ها او ثروتمندترین زن آفریقایی آمریکایی قرن بیستم شد و بزرگترین خیر سیاه پوست د تاریخ آمریکا و اخیرا تنها میلیاردر سیاه پوست آمریکای شمالی است. بر اساس بعضی منابع اخیرا تاثیرگذاترین زن جهان هم شده است. در 2013 از رئیس جمهور وقت آمریکا بااک اوباما، مدال آزادی ریاست جمهوری را دریافت کرد.

سن: 65

محل تولد: کوشیکو، میسیسیپی، ایالات متحده آمریکه

حرفه: تاجر، خبرنگار، تهیه کننده، بازیگر

۴. مایکل دل (Michael Dell)

مایکل دل

بنیانگذار و مدرعامل شرکت کامپیوتر دل با ارزش خالص 27.7 میلیارد دلار تا سپتامبر2018 سی و نهمین فرد ثروتمند جهان است. که بیشتر ثروتش را در MSD Capital سرمایه گذاری کرده است.

مایکل ساول دل تاجر و کارآفرین آمریکایی است.

سن: 54

محل تولد: هاستون، تگزاس، ایالات متحده آمریکا

حرفه: تاجر و کارآفرین

۵. نولان بوشنل (Nolan Bushnell)

نولان

غول دنیای بازی و موسس E. Cheese او در بیشتر شرکتهای رباتیک و کامپیوتری حضور دارد. در 2014 شرکت Chuck E. Cheese با قیمت 950 میلیون دلار خریده شد.

نلان کی بوشنل مهندس و کار آفرین آمریکایی است که هم موسس شکرت آتاری و هم زنجیره ی چاک ای چیز پیتزا تایم تیتر است. بوشنل در سالن مشاهیر ویدیو بازی و انجمن صنفی الکترونیک انجمن Hall of Fame حضور داشته است و جایزه “خلاق سال”  را دریافت کرده است و به عنوان یکی از  “50 مرد تغییر دهنده آمریکا” در نیوزویک معرفی شده است. بوشنل بیش از بیست شرکت را راه اندازی کرده است و یکی از بنیانگذاران صنعت بازی های ویدئویی است. او در حال حاضر در هیئت مدیره از Anti Aging Games است، اما آخرین سرمایه گذاری خود را در یک شرکت نرم افزار آموزشی به نام Brain rush است که از تکنولوژی بازی های ویدئویی در آموزش و پرورش استفاده میکند.

سن:76

محل تولد: کلیرفیلد، یوتا، ایالات متحده آمریکا

حرفه: تاجر، کارآفرین، طراح بازی کامپیوتری، نویسنده، مهندس برق

۶. دیوید ام. اورتون (David M. Overton)

دیوید ام اورتان

بنیانگذار و مدیرعامل رستوران های زنجیره ای cheese factor company که در 1992 شروع به کار کرد و با دریافت 93 درصد رضایت از کارمندان رتبه 34 ام در لیست برترین مدیرعاملان Glassdoor را کسب کرد.

ارزش این برند رستوران در 2016 تقریبا 2.276 میلیارد دلار تخمین زده شد.

دیوید مایکل اورتون بنیانگذار، رئیس، مدیرعامل و مدیر اجرایی شرکت Cheesecake Factory، نهمین شرکت بزرگ رستوران در ایالات متحده است.

سن: 72

محل تولد: ایالات متحده آمریکا

۷. شان کامز (Sean Combs)

شان کامز

رپری که به غول رسانه و کارآفرین لباس تبدیل شد با ارزش خالص 64 میلیون دلار سی و دومین سلبریتی ثروتمند جهان است.

شان جان کامز متولد 4 نوامبر 1969، با اسم هنری دیدی، یک تهیه کننده موسیقی، رپر، بازیگر و طراح لباس مردانه آمریکایی است. او سه بار برنده Grammy و دوبار برنده MTV VMA شده است و جایزه Council of Fashion Designers of America را در کارنامه خود دارد.

سن: 49

محل تولد: هارلین، نیویورک، ایالات متحده آمریکا

حرفه: طراح مد، تهیه کننده موسیقی، ترانه سرا، تهیه کننده تلویزیون، نوازنده و ….

۸. مارک کوبان (Mark Cuban)

مارک کوبان

میلیاردر مخابرات و اینترنت که با حضور در برنامه shark tank به چهره تلویزیونی تبدیل شد اکنون مالک تیم بسکتبال NBA Dallas Mavericks است.

او با ارزش 3.9 میلیارد دلار تا سپتامبر 2018 در رتبه 606 ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد. البته با توجه به پیشینه ی کاریش در رتبه 226 در لیست 400 برتر فوربز قرار دارد.

مارک کوبان تاجر، سرمایه گذار، مالک تیم بسکتبال دالاس میوریکس، مالک landmark theaters، و مالک شرکت فیلم سازی Magnolia و رئیس شبکه AXS TV، اهل آمریکا است. او از سرمایه گذاران برنامه تلویزیونی shark tank است و در 2011 یک کتاب الکترونیک با نام چگونه در ورزش تجارت پیروز شویم، نوشت که در آن تجربیات خود از دنیای ورزش و کار را نوشته است.

سن: 60

محل تولد: پیتسبرگ، پنسلوانیا، ایالات متحده آمریکا

حرفه: تاجر، تهیه کننده، سمایه گذار، کار آفرین، …

۹. آمانسیو اورتگا گانا (Amancio Ortega Gaona)

امانسیو

آمانسیو موسس و رئیس گروه مد Inditex است و برای خط تولید لباس و وسایل زارا مشهور است. در مارس 2015، با ارزش 62.6 میلیارد دلار چهارمین فرد ثروتمند جهان نام گرفت. در 2014 هم با مبلغ 57 میلیارد دلار رتبه چهارم در لیست ثروتمندان را کسب کرد.

با همسر دومش در یک آپارتمان در گالیسیا، اسپانیا سکونت دارد.

سن: 82

محل تولد: استان لئون، اسپانیا

حرفه: تاجر، کارآفرین

۱۰. ریانا (Rihanna)

ریانا

او یک موزیسین است که در سال 2017 خط تولید لوازم آرایشی Fenty beauty را راه اندازی کرد. در 2018 با مبلغ 210 میلیون دلار به لیست زنان خود ساخته آمریکا در مجله فوربز راه یافت.

رابین ریانا فنتی، با اسم هنری ریانا، خواننده، بازیگر و طراح مد باربادوسی است. در سینت میکائیل بابادوس به دنیا آمد، در سال 2003 از طریق دوستان مشترکش با تهیه کننده موسیقی ایوان راجرز آشنا شد و فعالیت هنری خود را آغاز کرد. او با کمک ایوان نمونه ای ضبط کرد وبرای شرکت های مختلف موسیقی فرستاد و سر انجام با شرکت Def Jam که رئیس وقتش رپر و تهیه کننده سبک هیپ هاپ Jay-Z بود، قرارداد امضا کرد. هر دو آلبوم صدای خورشید و دختری مثل من از 10 آلبوم بیلبورد بودند.

سن: 31

محل تولد: سینت میکائیل پاریش، باربادوس

حرفه: طراح مد، ترانه سرا، بازیگر، خواننده

۱۱. کی ران مازومدار شا (Kiran Mazumda-Shaw)

کیران شاو

 

ثروتمندترین زن خود ساخته هندوستان، محصولات شرکت دارویی او رنج وسیعی از بیماریها بخصوص سرطان را درمان میکنند.

ارزش خالص او تا مارس 2018، 3.6 میلیارد دلار او در رتبه 629 ثروتمندان جهان و 72 ثروتمندان هندوستان قرار داد.

مازومدار شا کارآفرین هندی است. او رئیس و مدیر اجرایی Biocon Limited است، یک شرکت بیوتکنولوژی در شهر بنگالور و اخیرا مدیریت IIM-Bangalore را به عهده دارد. در 2014 مدال طلای Othmer را برای فعالیت بی وقفه در دنیای علم و شیمی، دریافت کرد. همچنین در لیست 50 زن برتر شاغل دنیا در فایننشال تایمز نامش ثبت شد. و در 2014 نود و دومین زن قدرتمند جهان شد.

سن: 65

محل تولد: بنگالور، هندوستان

حرفه: تاجر، کارآفرین

۱۲. استریو ماسیویا (Strive Masiywa)

استریو ماسیویا

 

مالک نیمی از شبکه تلفنی زیمباوه با نام Econet Wireless با ثروت 2 میلیارد دلار تا سپتامبر2018، در پایین لیست ثروتمندان جهان قراردارد، اما چهاردهمین فرد ثروتمند آفریقا است.

ماسیویا در چندین شرکت مخابراتی سهام دارد و عضو پنل پیشرفت آفریقا (APP) است.

استریو ماسیویا تاجر، کارآفرین و خیر آفریقایی ساکن لندن است. او موسس و رئیس گروه بین المللی مخابراتی اکونت وایرلس است. او جایزه های متعددی را به دست آورده و در سطح جهانی برای تخصص تجاری و بشردوستی خود به رسمیت شناخته شده است و یکی از بخشنده ترین انسان های آفریقا محسوب می شود. او از طریق موسسه خانوادگیش بیش از 100،000 جوان آفریقایی را در 20 سال گذشته بورسیه کرده است. همچنین بیش از 40،000 کودک بی سرپرست را حمایت میکند و دانشجویان زیادی را در دانشگاه های آمریکا، انگلستان و چین حمایت میکند.

سن: 58

محل تولد: زیمباوه

حرفه: تاجر، کارآفرین

۱۳. تاداشی یانایی (Tadashi Yanai)

تاداشی یانایی

موسس fast retailing، با رویای تبدیل شدن به بزرگترین خرده فروش، با مبلغ 19.5 میلیاد دلار 55امین فرد ثروتمند جهان و دومین فرد ثروتمند ژاپن است. تاداشی یانایی موسس شرکت فست ریتیلینگ است که Uniqlo از زیر مجموعه های این شرکت است. او ثروتمندترین مرد ژاپن بوده و در 2014 در مجله بلوم برگ سی وپنجمین ثروتمند جهان معرفی شد. در 2009 با 19.9 میلیارد دلار آمریکا ثروتمندترین فرد ژاپن بود.

سن: 70

محل تولد: یاماگوچی، ژاپن

حرفه: تاجر

۱۴. ماریان آیلیش (Marian Ilitch)

ماریان آیلیش

یکی از موسسان فست فود های زنجیره ای Little Caesars Pizza با ارزش خالص 4.3 میلیارد دلار تا جولای 2018 در رتبه دوم زنان خود ساخته آمریکا و در رتبه 372 ثروتمندترین افراد جهان قرار داشت.

آیلیش همچنین صاحب هتل موتورسیتی کازینو و دیترویت رد وینگز نیز است.

ماریا بی آف آیلیش یک تاجر آمریکایی است.

سن: 86

محل تولد: دیربورن، میشیگان، ایلات متحده آمریکا

حرفه: تاجر و کارآفرین

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)