کدام شرکتها در طول همه گیری های ویروس کرونا خوب عمل کرده اند؟

  • توسط pooladmin
  • 01/07/2020
  • 0

استراتژی مشاغل کوچک

در این مقاله در مورد وام و رشد مشاغل کوچک نوشته ایم. به طور کلی، بیماری همه گیر کووید-۱۹ تأثیر مخربی بر اقتصاد آمریکا گذاشته و به ویژه مشاغل کوچک را به سختی تحت تأثیر قرار داده است. به عنوان مثال، مشکلات صنعت رستوران ها بر همه عیان است. در ایالت هایی که هنوز رستوران های سرپوشیده باز نشده اند، با مشکلات عدیدی روبرو هستند. برخی توانستند از این توفان بهتر از دیگران جان سالم به در ببرند. سالن های غذاخوری سرپوشیده نتوانستند تجربیات مشابهی مانند رستوران های فضای آزاد را تجربه کنند. گذشته از اینها چه کسی حاضر است غذای ۴۰ دلاری خود را در ظروف یکبارمصرف در خانه تحویل بگیرد؟ بخشی از جذابیت خوردن به دلیل تجربه صرف غذا در جاهایی مانند Le Bernardin in Manhattan یا The French Laundry در دره نپا است، آن جذابیت را نمی توان در خانه بازسازی کرد. علاوه بر آن، بسیاری از رستوران ها در ارائه دادن سرویس های نوشیدنی مانند کوکتل ها و شراب ها سود زیادی را به دست می آوردند. که این اتفاق در دوران قرنطینه کووید-۱۹ امکان پذیر نیست.
از آنجا که غذاخوری های سرپوشیده در اواسط ماه مارس تعطیل شدند، برای بسیاری از رستوران های سفارش های غذای از خانه تنها منبع درآمدشان گردید. سفارش های غذای با پیک به سرعت افزایش قیمت یافت و مردم خانه نشین به فکر پخت و پز در خانه هم افتادند. طبق گفته های بارون، خدمات پیک هایی مانند DoorDash ، GrubHub و Uber Eats در طی این بیماری همه گیر افزایش یافت و مشتریان جدیدی به سیستم آنها اضافه شد. در همین حال، برخی از رستوران ها که همیشه صف های طولانی مشتری داشتند و سود زیادی می بردند، تصمیم گرفتند غذاهایشان را به طور رایگان برای پرسنل بیمارستان ها و مراکز بهداشتی که در “خط مقدم” این بیماری قرار دارند، بفرستند. رستوران های دیگر با ارائه ترفند های خلاقانه دیگری مانند، بسته های غذایی خانوادگی، “بسته مخصوص خانه” و سایر موارد ویژه، کارشان را ادامه دادند.
بسیاری از رستوران های خصوصی از وام های PPP که توسط وزارت خزانه داری و SBA داده می شد، بهره بردند. این بودجه به سرپا نگه داشتن رستوران ها در طول همه گیری بیماری کمک کرد. اکنون که PPP پایان یافته است، صاحبان مشاغل می توانند برای تقاضای بخشش وام اقدام کنند. اساساً، این پول از بودجه دولت کسر می گردد. با این وجود، ممکن است این راهکار هنوز برای نجات رستوران ها در مکان هایی مانند شهر نیویورک، که هنوز اقتصاد خود را به طور کامل بازگشایی نکرده، کافی نباشد. براساس گزارش جدید صنف رستوران های خصوصی، حداکثر ۸۵ درصد رستوران های خصوصی به دلیل بیماری کروناویروس در شرف بستن رستوران های خود هستند.


ورزشگاه ها نیز با چالش های بی سابقه ای روبرو شده اند. چگونه افرادی که می خواهند با دویدن روی تردمیل انرژی خود را تخلیه کنند، می توانند با پوشیدن ماسک این کار را انجام دهند؟ چگونه صاحبان سالن های بدن سازی می توانند به مردم اطمینان دهند كه هر یك از اعضاء باشگاه بعد از استفاده از تجهیزات آنرا تمیز می کند؟ این مسئله به ویژه چالش برانگیز خواهد بود زیرا بخش قابل توجهی از باشگاه های بدنسازی، جوانان هستند که به نظر نمی رسد به اندازه ی افراد ۳۰ سال به بالا نگرانی در مورد ابتلا به ویروس داشته باشند. خرده فروشان آجر و ملات که سالهاست به فکر فروش آنلاین هستند، به طرز چشمگیری متحمل خسارت شدند، زیرا حتی خریدارانی که دوست داشند شخصا به مراکز خرید و گشت و گذار بروند، دیگر قادر به انجام این کار نیستند. سهولت خرید و حمل و نقل آنلاین نه تنها برای کسانی که به خرید آنلاین عادت داشتند، بلکه برای کسانی مانند بازنشستگان، که قبلاً کمتر تمایل به سفارش کالاها از طریق وب داشتند، سودمند بوده است.

علیرغم سختی های مستند وارد آمده به برخی صنایع، برخی دیگر در طول همه گیری رونق گرفته اند.

فروشگاه های آنلاین

فروشندگان آنلاین درحقیقت در طول همه گیری بسیار خوب درآمد کسب کرده اند بر خلاف آن گروهی که به کلی ورشکست شدند. آمازون همچنان پیشرو است. رشد فروش این شرکت طی یک دهه گذشته چشمگیر بوده است، آمازون از عواقب قرنطینه، افزایش فروش عظیمی را تجربه کرده، زیرا مصرف کنندگان نمی توانند برای خرید خود به فروشگاه ها مراجعه کنند.
در تاریخ ۱۲ مارس، شروع قرنطینه کووید-۱۹، قیمت سهام این شرکت با قیمت ۶۷۶۷.۶۱ دلار بسته شده بود. در پایان ماه ژوئن، تقریباً هزار دلار بیشتر از چیزی بود که فقط چند ماه قبل قیمت گذاری شده بود.

راه حل های محیط کاری

از روی اجبار، مشاغل به طور فزاینده ای به سمت کارهای از راه دور و انعطاف پذیرتر حرکت می کنند. به گفته گارتنر، تقریباً یک چهارم CFO ها گفته اند که حداقل ۲۰٪ از کارکنان شرکت خود را مشغول به دور کاری کرده اند. با وجود این دور کاری ها، داشتن فناوری و امنیت مناسب همکاری، اولویت اصلی مدیران است.
به گفته ی Tim Minahan، مدیر اجرایی استراتژی تجارت و مدیر ارشد بازاریابی Citrix (Nasdaq: CTXS) ، که در زمینه ارائه خدمات دیجیتالی و کامپیوتری به سایر تجارت ها کار میکنند: “در حالی که بعضی از شرکت ها دور کاری را به عنوان پاسخ کوتاه مدت به بیماری همه گیر کووید-۱۹ تلقی می کردند، تعداد روزافزونی از شرکت ها هم متوجه شدند که کار از راه دور باید جزئی از برنامه های بلند مدت آنها باشد، زیرا این امر باعث می شود بتوانند استعدادهای مورد نیاز خود را برای پیش آمدهای غیر قابل پیش بینی آینده کشف کنند.”


شرکت Zoom در طول کووید-۱۹ به یک پیشرو در کنفرانس های ویدیویی تبدیل شد. در حقیقت، میزان استقبال از Zoom در طی سه ماه گذشته که شرکت ها جلسات مجازی را ترتیب می دادند در شرایطی که میزبانی مجامع حضوری غیرممکن بود، از پیشگامان قبلی این صنعت GoToWebinar و Cisco پیشی گرفت.

سوپرمارکت ها

سیل اتفاقات به رشد صنعت سوپرمارکت ها کمک کرد. تعطیلی رستوران به این معنی است که افرادی که به طور معمول خارج از خانه غذا می خوردند، مجبورند خودشان غذایشان را درست کنند. حتی با وجود توصیه های در خانه ماندن، سوپر مارکت ها همچنان به عنوان “مشاغل اساسی” باز هستند. افرادی که بیکار شده اند، سعی دارند خودشان آشپزی کنند و شبکه های اجتماعی پر از عکس ها و فیلم های تازه کارانی است که شروع به پختن نان و کیک و دیگر غذاها کرده اند. قیمت ها به دلیل افزایش تقاضا و ترس مردم از قحطی، افزایش یافته است. علاوه بر این فروشگاه ها دیگر به تبلیغات و اعلامیه های خاصی برای دعوت مردم به فروشگاه هایشان ندارند.

محصولات ضد عفونی کننده دست

Terraboost Media در شیکاگو خود را به عنوان یک آژانس تبلیغاتی خارج از خانه (OOH) “هدایت شده” می شناسد و در آن بیش از ۷۲۰۰۰ بیلبورد ضدعفونی دستی ساخته است که دستمال مرطوب و / یا ژل ضد عفونی کننده را در کنار تولیدکنندگان خود تولید می کند که برای خرید مشتریانی که وارد زنجیره های اصلی سوپر مارکت ها، فروشگاه های مواد غذایی و داروخانه ها می شوند، پیام چشمگیری است.


در طول همه گیری، تعداد کیوسک های ضدعفونی دستی به ۹۰ هزار نفر در سطح کشور افزایش یافته است و پیش بینی می شود تا پایان سال به ۱۵۰،۰۰۰ کیوسک برسد. این شرکت خصوصی در حال تهیه محصولات ضد عفونی کننده دستی برای سرویس های حمل و نقل عمومی است و قصد دارد با توجه به بازگشایی مدارس، چندین کالج و دانشگاه برای ترم پاییز آمادگی لازم برای ارائه خدمات به آنها را نیز داشته باشد. Terraboost مجبور شده است تولید خود را به طرز چشمگیری افزایش دهد تا بتواند جوابگوی تقاضای مشتریان فعلی خود و سایر افرادی که به دنبال محلول های ضدعفونی دستی هستند باشد.
به گفته ی برایان موریسون مدیر شرکت Terraboost Media”بیلبورد های محلول های ضدعفونی شباهتی با سایر بیلبوردها ندارند. کاملا کاربردی هستند و یک تبلیغات برد- برد است؛ که به نفع فروشندگان، تولید کنندگان و مصرف کننده ای است که از استفاده از دستمال مرطوب بهره می برد. که با تحلیل های او این بیلبوردها روزانه ۱۲۶ میلیون نفر را تحت تاثیر قرار می دهد که نتیجتا سبب فروشی برابر با ۳.۷ میلیارد در ماه شده است.”
وی افزود:”در شرایط کنونی، همه هر جا که باشند، از آنها استفاده می کنند چرا که به آنها ضمانت سلامتی را می دهد. تقریباً هر شخصی از دستمال مرطوب استفاده می کند. این اسقبال بی نظیر است. بیلبوردهای تبلیغاتی عوامل بسیار تاثیر گذاری بوده اند به همین خاطر ۹۴% از فروشندگان حامی شرکت تولید کننده آنها هستند.”

فروشگاه های مشروب فروشی

به طرز مستند، در طول همه گیری مصرف الکل در منزل افزایش یافته است، زیرا والدین سرشار از استرس و نگرانی وضعیت اشتغال خود و مسئولیت اضافه شده در خانه بودن فرزندانشان و درس دادن به آنها هستند. فروشگاه های مشروبات الکلی به عنوان مشاغل اساسی معرفی شدند و افراد تشنه روابط اجتماعی، از طریق زوم میزبانی مجالس کوکتل مجازی را آغاز کرده اند. با برنامه زمانبندی انعطاف پذیر و بسیاری از افراد بدون کار، حتما نیازی نیست ساعت مهمانی ها دیر باشد، آنها هر زمانی را برای جشن گرفتن انتخاب می کنند.

سرگرمی

Netflix، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۱۶ میلیون مشترک جدید داشت که میزان رشد آن بیش از دو برابر آنچه که شرکت در ژانویه پیش بینی کرده بود شد. Q۱-۲۰ بزرگترین جهش سه ماهه در تاریخ سرویس دهی به افراد ۱۳ ساله را داشته است، از آنجاییکه تئاترها، سینما ها، کلوپ های شبانه و سالن های کنسرت هنوز بسته هستند… و به طور کامل باز نشده اند، مردم به دنبال جایگزینی گزینه های سرگرمی خود هستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)