۱۱ استراتژی میلیونرهای خودساخته برای کسب درآمد

  • توسط pooladmin
  • 18/08/2020
  • 0
استراتژی کسب درآمد

صرفه جویی جزء مهم از پازل رشد ثروت شماست اما نباید از کسب درآمد غفلت کنید. این همان اصلی است که ثروتمندترین و موفق‌ترین افراد بر روی آن تمرکز کنند.
استیو سیبولد Steve Siebold، میلیونر خودساخته می‌نویسد: «عموم افراد چنان بر روی کوپن‌های تخفیف کلاسیک متمرکز شده‌اند که فرصت‌های بزرگ را از دست می‌دهند. ثروتمندان می‌دانند که صرفه جویی مهم است اما همچنین می‌دانند که کسب درآمد مهم‌تر است».
در این مطلب ۱۱ استراتژی برای افزایش درآمد که از سوی میلیونرهای خودساخته اتخاذ شده است را جمع آوری کرده‌ایم.

۱۱ استراتژی برای افزایش درآمد

چندین جریان درآمدی ایجاد کنید

مطالعات پنج ساله توماس سی کورلی Thomas C. Corley در زمینه میلیونرهای خودساخته نشان داده که بسیاری از آنها جریان‌های چندگانه درآمدی ایجاد می‌کنند: ۶۵٪ سه جریان، ۴۵٪ چهار جریان و ۲۹٪ دارای پنج یا بیشتر جریان درآمدی بوده‌اند.
این جریان‌های اضافی درآمد معمولاً شامل اجاره املاک و مستغلات، سرمایه گذاری در بورس سهام و مالکیت جزئی در یک تجارت جانبی است.
کورلی می‌نویسد: «به نظر می‌رسد سه جریان درآمدی، عدد جادویی برای میلیونرهای خودساخته است. از سوی دیگر اما هرچه درآمد بیشتری در زندگی ایجاد کنید بنیان مالی شما استوارتر خواهد بود».

پول خود را به کار بیاندازید

گرنت کاردون Grant Cardone که از ورشکستگی و بدهکاری در ۲۱ سالگی به میلیونری خودساخته در ۳۰ سالگی بدل شده، می‌نویسد: «تنها دلیل برای صرفه جویی، سرمایه گذاری پول بدست آمده است. پول حاصل از صرفه جویی را در حسابی بریزید و آن را به هیچ دلیلی حتی امور ضروری هم هزینه نکنید».
در حالی که سرمایه گذاری همیشه در معرض درجه‌ای از ریسک قرار دارد اما همواره یکی از موثرترین راه‌های کسب درآمد بیشتر است. همانطور که رامیت ستی Ramit Sethi در کتاب پرفروش خود «من به شما یاد می‌دهم تا ثروتمند شوید» می‌نویسد: «به طور متوسط میلیونر‌ها سالانه ۲۰٪ از درآمد خانوار خود را سرمایه گذاری می‌کنند. ثروت آنها با پولی که هر سال می‌سازند اندازه گیری نمی‌شود بلکه بر اساس میزان پس انداز و سرمایه گذاری‌ای که در طول سال‌ها کرده‌اند سنجیده می‌شود».

کسب درآمد

اگر استطاعت هزینه کردن روی یک ایده خوب را ندارید نگران نباشید

ثروتمندترین افراد ابتدا به ایده‌های نوآورانه توجه می‌کنند اما در ادامه از این نمی‌ترسند که آینده خود را از جیب افراد دیگر تأمین کنند. سیبولد در کتاب خود با عنوان «افراد ثروتمند چگونه فکر می‌کنند» می‌نویسد: «ثروتمندان می‌دانند که پول همیشه در دسترس است زیرا افراد ثروتمند همواره به دنبال سرمایه گذاری‌های عالی و افراد توانمندی هستند که می‌توانند این سرمایه گذاری‌ها را سودآور کنند».
سیبولد تأکید می‌کند: «برای پول درآوردن نیازی به داشتن پول ندارید. حقیقت این است که شما باید ایده‌های خوبی داشته باشید، طرح‌هایی که مشکلات را برای کسب درآمد حل می‌کنند. ایده‌های خلاق منابع کمیاب سود هستند اما بیشتر افراد تنها بر روی محل ورود پول متمرکز می‌شوند. آنها ایده‌های خود را نادیده می‌گیرند در حالی‌که ایده‌ها تنها عاملی هستند که در وهله اول پول را به خود جذب می‌کنند».

به جای کسب پول، دغدغه موفقیت داشته باشید

سیبولد می‌نویسد: «اکثر افراد فکر می‌کنند که ثروتمندان تنها دغدغه پول دارند. در حالی که ممکن است چنین اعتقادی در مواردی صادق باشد اما بیشتر ثروتمندان خودساخته دغدغه موفقیت دارند. پول چیزی نیست جز معیاری که ثروتمندان از آن استفاده می‌کنند تا میزان موفقیت خود در راه رسیدن به آخرین اهداف را بسنجند».
سیبولد می‌افزادی: «ثروتمندترین افراد تجارت و زندگی را به عنوان یک بازی می‌بینند و این بازی‌ای است که آنها دوست دارند در آن برنده شوند. به آنچه می‌خواهید و راه رسیدن به آن خوب فکر کنید. برای رسیدن به موفقیت نیاز به سطح مشخصی از نظم و انضباط دارید».

نوشتن مشکلات

مشکلات خود در زندگی را نوشته و راه حل‌های موثر را ذکر کنید

تی هارو اکر T. Harv Eker، میلیونر خودساخته می‌گوید: «نوشتن راه حل مشکلات، شما را از ذهنیت مشکل به سمت ذهنیت راه حل سوق می‌دهد».
سیبولد معتقد است که سریع‌ترین راه برای کسب درآمد، حل یک مشکل است.
هر چه مشکل بزرگ‌تر باشد درآمد بیشتری کسب می‌کنید. بزرگ‌ترین مشکلات صنعت یا حوزه تخصص شما در چیست؟ آیا می‌توانید راهی برای حل یکی از این مشکلات پیدا کنید یا حداقل آن را ساده‌تر کنید؟ تفکر خلاقی که حلال مشکلات باشد از مهارت‌هایی با بالاترین سطح درآمد در جهان است. هرچه مشکلات بیشتری را حل کنید ثروتمندتر می‌شوید.

حقوق ثابت را رها کنید

افراد ثروتمند معمولاً کارفرما هستند و خود میزان دستمزدشان را تعیین می‌کنند. سیبولد می‌نویسد: «این طور نیست که افراد موفق در کلاس جهانی برای حقوق ثابت کار نکنند اما برای اکثر این گروه، کارمند بودن کندترین مسیر برای رسیدن به سعادت است. افراد موفق می‌دانند که خود اشتغالی سریع‌ترین راه رسیدن به ثروت است».
در حالی که افراد موفق اقدام به راه اندازی کسب و کار خود می‌کنند، افراد عادی به حقوق ثابت و مستمر قناعت کرده و فرصت جمع آوری ثروت‌های بزرگ را از دست می‌دهند.
سیبولد می‌گوید: «عامه افراد با ماندن در شغلی با حقوق متوسط و افزایش سالانه دستمزد، زندگی متوسطی را برای خود تضمین می‌کنند».

اهداف را تعیین کرده و رسیدن به آنها را تصور کنید

اگر می‌خواهید درآمد بیشتری کسب کنید، بایستی یک هدف مشخص و سپس برنامه‌ای مدون برای دستیابی به آن هدف داشته باشید. پول خود بخود ظاهر نمی‌شود بلکه باید روی آن کار کنید.
افراد ثروتمند خود را برای دستیابی به ثروت متعهد می‌سازند. اکر معتقد است که: «کسب موفقیت نیاز به تمرکز، شجاعت، دانش و تلاش وافر دارد. اگر اهداف دقیقی و دید روشنی داشته باشید موفقیت امکان پذیر است. دلیل شماره یک اینکه اکثر افراد به آن چه می‌خواهند دست پیدا نمی‌کنند این است که آنها نسبت به خواسته‌های خود اشراف دقیقی ندارند. افراد ثروتمند بوضوح می‌دانند که خواهان ثروت هستند».

با افرادی که تحسین‌شان می‌کنید معاشرت داشته باشید

اندرو کارنگی Andrew Carnegie، که قبل از تبدیل شدن به ثروتمندترین مرد در ایالات متحده از هیچ شروع کرده بود تمام ثروت خود را به یک اصل مرتبط می‌داند: مغز متفکر.
ایده کارنگی این است که دور خود را از افراد با استعدادی که بینش شما را به اشتراک می‌گذارند پر کنید زیرا همسو کردن چندین ذهن هوشمند و خلاق از نظر نمایی بسیار قدرتمندتر از یک ذهن است.
به علاوه، ما مانند افرادی می‌شویم که با آنها در ارتباط هستیم، به همین دلیل ثروتمندان تمایل به معاشرت با افراد ثروتمند دارند.
سیبولد توضیح می‌دهد: «در بیشتر موارد ارزش خالص شما مطابق با سطح نزدیک‌ترین دوستان‌تان است. معاشرت با افرادی که موفق‌تر از شما هستند می‌تواند فکر شما را گسترش داده و درآمد شما را افزایش دهد. واقعیت این است که طرز فکر میلیونرها درباره پول متفاوت از طبقه متوسط است و از معاشرت با آنها می‌توان درس‌های زیادی آموخت».

افراد ثروتمند

خود را اولویت اول قرار دهید

سیبولد در کتاب « افراد ثروتمند چگونه فکر می‌کنند» می‌نویسد: « ثروتمندان تا حدودی خودخواه و خودپسند هستند و با این قضیه مشکلی ندارند. اگر مراقب خود نباشید در جایگاهی نخواهید بود که به دیگران کمک کنید. شما نمی‌توانید آنچه را که ندارید انجام دهید. فلسفه جهانی ثروتمند شدن این است: به دست آوردن آنچه می‌خواهید و کمک به دیگران به هر طریقی که می‌خواهید».
هر میلیونر خودساخته‌ای به شما می‌گوید یک دوره زمانی در ابتدای فرآیند ثروت سازی وجود دارد که در آن شما باید بر روی خود و کسب و کار خود تمرکز کنید تا در یک سطح غیر معمول موفق شوید.

ذهنیت خود در مورد پول را تغییر دهید

سیبولد می‌گوید: «ثروتمند شدن بر اساس روشی که شما فکر می‌کنید و اعتقاد شما در مورد کسب درآمد آغاز می‌شود».
وی می‌افزاید: «رمز موفقیت همواره یکسان بوده است: ذهنیت.
در حالی که عموم افراد معتقدند که ثروتمند شدن خارج از کنترل آنها است، ثروتمندان می‌دانند که پول درآوردن یک امر درونی است».

اشتیاق خود را دنبال کنید و پول تمایل به دنبال کردن دارد

سیبولد می‌گوید: «برای یک فرد متوسط چنین به نظر می‌رسد که ثروتمندان تمام وقت مشغول کار هستند. اما یکی از هوشمندانه‌ترین استراتژی‌ها، انجام کاری مورد علاقه و یافتن راهی برای کسب درآمد از آن است».
اگر به کاری که دوست دارید مشغول شوید سایر خصایص مورد نیاز برای موفقیت راحت‌تر بدست خواهند آمد. سیبولد معتقد است:
«به جای یافتن شغلی با بیشترین پتانسیل سودآوری، روی کارهایی تمرکز کنید که بیشترین احساس رضایت را برای شما در پی دارند. پس از یافتن آن، آنقدر قلب و روح خود را در آن شغل سرمایه گذاری کنید تا به یکی از افراد شایسته در آن زمینه تبدیل شوید. در ادامه می‌بینید که پاداشی غیر معمول به شما تعلق می‌گیرد».

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)