آشنایی با رمز ارز دوج کوین

  • توسط pooladmin
  • 16/05/2021
  • 0
رمز ارز دوج کوین

دوج کوین Dodgecoin یک رمز ارز نظیر به نظیر و منبع باز است. این آلتکوین نام خود را از یک مِم اینترنتی (ایده‌هایی که با اینترنت مشهور می‌شوند) گرفته و تصویر یک سگ از نژاد شیبا اینو Shiba Inu را به عنوان لوگوی خود دارد.
در حالی که این رمز ارز به ظاهر به عنوان یک سرگرمی ایجاد شده اما بلاکچین مربوط به آن شایستگی و اهمیت خاصی دارد. فناوری پایه دوج از لایتکوین مشتق شده و از ویژگی‌های قابل توجه آن که از الگوریتم رمزنگاری استفاده می‌کند، قیمت پایین و عرضه نامحدود است.

آشنایی با رمز ارز دوج کوین

شناخت دوج کوین

دوج کوین در ابتدا به عنوان یک شوخی آغاز شد، اما پس از آن طرفداران زیادی پیدا کرد. در اواخر سال ۲۰۱۷، این شرکت در حباب رمز ارزها حضور داشت، اتفاقی که قیمت بسیاری از کوین‌ها را به میزان قابل توجهی افزایش داد. پس از ترکیدن حباب در سال ۲۰۱۸، دوج کوین مقدار زیادی از ارزش خود را از دست داد، اما هنوز هسته‌ای از طرفداران اصلی دارد که آن را خرید و فروش می‌کنند و از آن بعنوان انعام برای مطالب موجود در توئیتر و ردیت استفاده می‌کنند.
کاربران می‌توانند دوج کوین را در صرافی‌های ارز دیجیتال خریداری کرده و بفروشند. آنها می‌توانند دوج کوین خود را در صرافی یا کیف پول دوج کوین ذخیره کنند.

تاریخچه دوج کوین

جکسون پالمر Jackson Palmer مدیر تولید کمپانی ادوبی Adobe که در دفتر سیدنی این شرکت کار می‌کرد، دوج کوین را در سال ۲۰۱۳ به عنوان راهی برای هجو علاقه عمومی به کریپتوها درست کرد. پالمر به عنوان ناظری شکاک نسبت به فنآوری در حال ظهور رمز ارزها توصیف شده و توییت‌های اولیه وی درباره رمز ارزها سرشار از شوخی بوده است. اما پالمر پس از دریافت بازخوردهای مثبت در شبکه‌های اجتماعی، دامنه اینترنتی دوج کوین دات کام را خریداری کرد.
در همین حال در پورتلند، بیلی مارکوس Billy Markus، توسعه دهنده نرم افزار کمپانی آی‌بی‌ام IBM که می‌خواست ارز دیجیتال ایجاد کند اما در توسعه تلاش‌های خود دچار مشکل شده بود دوج کوین را کشف کرد. مارکوس برای دریافت اجازه ساخت نرم افزار پشت دوج کوین واقعی، با پالمر تماس گرفت.
مارکوس کد دوج کوین را بر اساس لاکی کوین Luckycoin بنا نهاد، که خود از لایتکوین مشتق شده و در ابتدا از پاداش تصادفی برای استخراج بلوک استفاده می‌کرد، اگرچه این رویه در مارس ۲۰۱۴ به پاداش ثابت تغییر کرد. دوج کوین از فناوری رمزنگاری لایتکوین استفاده می‌کند و کوین اثبات کار است.
پالمر و مارکوس، کوین را در ۶ دسامبر ۲۰۱۳ به بازار عرضه کردند. دو هفته بعد در ۱۹ دسامبر، ارزش دوج کوین ۳۰۰% جهش کرد، شاید به این دلیل که چین بانک‌های خود را از سرمایه گذاری در رمز ارزها منع کرد.

ظهور دوج کوین

دوج کوین خود را به عنوان نسخه «باحال» بیت کوین با آرم شیبا اینو (سگ ژاپنی) به بازار عرضه کرد. ارائه گاه به گاه دوج کوین مناسب حال و هوای جامعه در حال رشد رمزنگاری بود. فناوری رمزگذاری شده و عرضه نامحدود آن استدلالی برای پذیرش آن بعنوان نسخه سریعتر، سازگارتر و کاربر پسندتر بیت کوین بود.
از منظر استخراج، دوج کوین بر خلاف ارزهای رمزپایه دیگر مانند بیت کوین عمل کرده و محدودیتی برای کوین‌های قابل استخراج تعریف نکرده است. هر چهار سال مقدار بیت کوین منتشر شده از طریق جوایز استخراج به نصف می‌رسد و نرخ تورم آن هم نصف می‌شود تا زمانی که همه سکه‌ها آزاد شوند.
در ژانویه ۲۰۱۴، جامعه دوج کوین ۲۷ میلیون دوج کوین به ارزش تقریبی ۳۰،۰۰۰ دلار برای تأمین هزینه سفر تیم لژ سواری جامائیکا به بازی‌های المپیک زمستانی سوچی به این تیم اهدا کرد. در مارس همان سال، جامعه دوج کوین ۱۱۰۰۰ دلار دوج کوین برای ساخت یک چاه در کنیا کمک کرد و بعنوان اسپانسر جاش وایز Josh Wise راننده نسکار ۵۵۰۰۰ دلار هزینه کرد.
دوج کوین در اولین سالروز تولد خود ۲۰ میلیون دلار ارزش بازار داشت ضمن اینکه از پایگاه هواداری وفاداری برخوردار بود.

بیشتر بدانید: ده رمز ارز مهم غیر از بیتکوین

جنجال‌های دوج کوین

سرگرمی ‌رایگان دوج کوین در سال ۲۰۱۵ با جدی شدن جامعه رمزنگاری منتسب به آن، برخی از خواص سرگرم کنندگی خود را از دست داد. اولین نشانه اینکه اوضاع در جامعه دوج کوین مناسب نیست، خروج جکسون پالمر بود که گفت «یک جامعه سمی» در اطراف کوین و پولی که تولید شده رشد کرده است.
یکی از اعضای آن انجمن سمی، ‌الکس گرین Alex Green، معروف به رایان کندی Ryan Kennedy، شهروند انگلیس بود که یک صرافی دوج کوین به نام مولاه Moolah ایجاد کرد. الکس گرین (نام مستعار او) در جامعه به عنوان یک فرد ولخرج شناخته می‌شد، کسی که گفته می‌شود به اشتباه به جای ۱۵۰۰ دلار مبلغ ۱۵،۰۰۰ دلار به صندوق جمع آوری پول نسکار کمک کرده است.
پروژه صرافی گرین اعضای جامعه را متقاعد کرد که مبالغ زیادی برای کمک به تأمین بودجه راه اندازی صرافی اهدا کنند، اما بعداً مشخص شد که وی از کمک‌های مالی برای خرید بیش از ۱.۵ میلیون دلار بیت کوین استفاده کرده است که به نوبه خود یک سبک زندگی مجلل را برای او به همراه آورد. کندی در سال ۲۰۱۶ به اتهام چندین فقره تجاوز به ۱۱ سال زندان محکوم شد.

بیشتر بخوانید:  تعریف مفهوم آلتکوین در رمز ارزها

دوج کوین در حین و بعد از حباب ۲۰۱۷-۲۰۱۸

ارزش دوج کوین در کنار سایر رمز ارزها در طی حبابی که در پایان سال ۲۰۱۷ به اوج خود رسید، سر به فلک کشید و در سال ۲۰۱۸ هم به همراه آنها سقوط کرد. در دوران اوج، هر دوج کوین ۰.۰۱۸ دلار معامله می‌شد و ارزش بازار آن بیش از ۲ میلیارد دلار بود.
در تابستان سال ۲۰۱۹، دوج کوین پس از ثبت در صرافی بایننس شاهد رشدی دیگر بود. علاقمندان به دوج کوین خوشحال بودند که صرافی بایننس این رمز ارز را لیست کرده و بسیاری فکر کردند که ایلان ماسک Elon Musk، مدیر عامل تسلا، این کوین را در توییتی تایید کرده است.

دوج کوین در دهه ۲۰۲۰

زیرساخت‌های دوج کوین منبع اصلی نگرانی برای توسعه دهندگان نبوده است. دلیل عمده‌ای که این کوین همچنان به فعالیت و تجارت خود ادامه می‌دهد، جامعه فعال ماینرهای آن است. همان‌طور که زاخاری ماشیاک Zachary Mashiach از کریپتو آی کیو CryptoIQ می‌گوید:
«تعداد زیادی از ماینرهای اسکریپت همچنان دوج کوین را به سایر رمز ارزهای اسکریپت اثبات کار ترجیح می‌دهند. در واقع، نرخ هش دوج کوین تقریباً TH/s ۱۵۰ است. این عدد دقیقاً زیر نرخ هش لایتکوین یعنی TH/s ۱۷۰ است، احتمالاً به این دلیل که دوج کوین را می‌توان با لایتکوین استخراج کرد، به این معنی که ماینرها می‌توانند هر دو کریپتو را با استفاده از کاری مشابه به طور همزمان استخراج کنند. اساساً همۀ کسانی که لایتکوین را استخراج می‌کنند دوج کوین را نیز استخراج می‌کنند، زیرا استخراج همزمان دوج کوین باعث افزایش سود می‌شود».
در آوریل سال ۲۰۲۱ ارزش بازار دوج کوین در حدود ۴۰ میلیارد دلار بوده است.

نکات مهم

• دوج کوین یک رمز ارز منبع باز است که در سال ۲۰۱۳ توسط جکسون پالمر Jackson Palmer و بیلی مارکوس Billy Markus خلق شده است.
• دوج کوین در ابتدا به عنوان یک شوخی بر اساس یک الگوی اینترنتی معروف با شیبا اینو (سگ نژاد ژاپنی) شروع شد.
• دوج کوین مبتنی بر لایتکوین است و فنآوری مشابهی برای اثبات کار دارد.
• دوج کوین دارای جامعه‌ای وفادار از طرفداران است که آن را معامله می‌کنند و از آن به عنوان یک ارز برتر برای محتوای رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)