با آنتی بیوتیک ها گاو را درمان کنید نه گله را!

  • توسط pooladmin
  • 03/10/2019
  • 0
آنتی بیوتیک

به غیر از بیماری جنون گاوی،شیوع بیماری های عفونی در دام به ندرت خبر ساز می شود. با این وجود ، پیشگیری و درمان بیماری های عفونی در دام ها یک صنعت چند میلیارد دلاری است. در ایالات متحده ، بیش از 70٪ آنتی بیوتیک ها در مزارع استفاده می شوند.

مرکز تشخیص پیشرفته حیوانات (AAD) ، در کارولینای شمالی راه اندازی شده است که مبتنی بر فناوری  تشخیص بیماری هایی مانند ورم پستان ، التهاب بافت پستان در گاوها می باشد ، به کشاورزان این امکان را می دهد تا تعداد حیوانات بیمار برای درمان را کاهش دهند و اطمینان حاصل کنند که از آنتی بیوتیک ها فقط در صورت لزوم استفاده می شود.

جوی دراچ ، رئیس جمهور و مدیر عامل AAD در اجلاس AgTech Forbes ایندیاناپولیس. می گوید: “ما نه تنها می توانیم جان آنها را نجات دهیم ، بلکه می توانیم بهره وری را ارتقا بخشیم ، و می توانیم با هدف قرار دادن فقط بر روی حیواناتی که به آنها نیاز دارند ، از مفید بودن آنتی بیوتیک های گرانبها اطمینان حاصل کنیم.”  AAD یکی از پنج شرکتی بود که روز چهارشنبه در یک اجلاس چالش راه اندازی زمین شرکت کرد.

آنتی بیوتیک ها در مزارع و دامداری

AAD  که کار با گاوها را آغاز کرده بود ، با به اشتراک گذاری نتایج آزمایش در سال 2017 با استفاده از دستگاهی که می توانست تعداد بالای گلبولهای سفید خون را در گاوها با استفاده از تنها چند قطره خون تشخیص دهد شروع کرد. این آزمایش که هنوز به بازار نرسیده است ، می تواند به جای دارودادن به  کل دام، می تواند به کشاورزان اطلاع دهد که آیا آنتی بیوتیک های گاو انتخابی را بزنند یا نه . اکنون ، Drach می گوید ، قصد دارد فناوری مشابهی را به صنعت مرغداری وارد کند. طبق کفته pitchbook ،  AAD 42 میلیون دلار بودجه جمع آوری کرده است.

شرکت های دیگری نیز در فضای تشخیص دام وجود دارند ، از جمله آزمایشگاه های تشخیص دقیق ، آزمایشگاه های Zoetis و IDEXX. این شرکت ها در مقایسه با AAD دارای تست های گسترده تری هستند ، اما بیشتر آنها روی مراقبت های دامپزشکی و آزمایش های بارداری برای گاو ، بز و گوسفند تمرکز می کنند. هیچ کس آزمایش خاصی برای جستجوی انگل کوکسیدیوز در مرغداری ندارد ،سرمایه گذاری بعدی AAD. با استفاده از فناوری AAD ، کشاورزان مایعات را از مدفوع جوجه ها می گیرند ، آن را روی یک اسلایس آزمایش قرار می دهند و آن را درون دستگاهی قرار می دهند که می تواند تعداد تخم های انگل را در صورت وجود در این مایعات بشمارد. این امر به کشاورزان این امکان را می دهد تا آنتی بیوتیک ها را فقط به گله های آلوده به بیمار هدف بدهند.

اگرچه مصرف آنتی بیوتیک های آمریکایی در دامداری طی چند سال گذشته کاهش یافته است ، اما کارشناسان از جمله سازمان بهداشت جهانی هنوز نگران این هستند که استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک ها در حیوانات می تواند “ویروسهای قوی” مقاوم به درمان ایجاد کند که می تواند بر انسان تأثیر بگذارد. طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ، 23000 نفر در ایالات متحده آمریکا در حال حاضر هر ساله در نتیجه باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک می میرند.

دراچ می گوید ، با افزایش تقاضای تولید مواد غذایی ، نباید آنتی بیوتیک ها به طور کامل از بین بروند. فقط نباید آنها را به صورت گسترده استفاده کرد. وی گفت: “ما به راه حل هایی مانند راه حل های خودمان نیاز داریم که می توانند حیوانات فردی را هدف قرار دهند و اگر نیاز به آنتی بیوتیک بود متوجه شوند.” تشخیص زودهنگام می تواند در مرحله ای که درمان های غیر آنتی بیوتیکی ممکن است ، به کشاورزان در عفونت های احتمالی کمک کند و همان فناوری ای که گلبول های سفید خون را در گاوها شمارش میکند ، می تواند به طور بالقوه به انسان کمک کند: 1.7 میلیون آمریکایی هر ساله از عفونت خون کشنده رنج می برند ، و AAD طبق مطالعات مفهومی که انجام داده است نشان می دهد که فناوری آنها می تواند روزی برای تشخیص سریع بیماری سپسیس در اتاقهای اورژانس استفاده شود. او می گوید: ما همانطور که این کار را برای حیوانات انجام می دادیم متوجه شدیم که انسان حتی نمی تواند همان استاندارد مراقبت را دریافت کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)