با این ۱۲ عادت به آزادی مالی برسید

  • توسط pooladmin
  • 28/11/2019
  • 0
آزادی مالی
رسیدن به آزادی مالی هدف بسیاری از افراد است. آزادی مالی کلا بدین معناست که ما پس‌انداز، سرمایه‌گذاری و پول نقد کافی در اختیار داشته باشیم تا بتوانیم از پس هزینه‌های سبک زندگی دلخواهمان بر آمده و زندگی مرفهی را برای خود و خانواده‌مان به ارمغان بیاوریم. همچنین آنقدر توانایی آنرا داشته باشیم که از شغل موجود خود بازنشسته شده یا به دنبال شغل رؤیایی خود بگردیم بدون اینکه بواسطه عواملی، چون میزان درآمد مجبور به این کار شده باشیم. البته بسیاری از ما به چنین هدفی نمی‌رسیم. ما همیشه زیر بار بدهی‌های رو به افزایش، اضطرار‌های مالی، هزینه‌های سرسام‌آور و دیگر مسائل کمر خم کرده‌ایم و دستیابی به چنین هدفی تبدیل به یک رؤیا شده است. این اتفاق برای هر کسی می‌افتد، اما دوازده عادت وجود دارد که می‌تواند ما را در مسیر صحیح دستیابی به آن هدف رؤیایی قرار دهد.

نکات کلیدی در یک نگاه:

  • برای زندگی خود هدف تعیین کنید، چه بزرگ چه کوچک، چه مالی چه سبک زندگی؛ برای دستیابی به آن اهداف یک نقشه راه برای خود ترسیم کنید.
  • برای تمام نیاز‌های مالی خود یک بودجه تعیین کنید و واقعا به آن پایبند باشید؛ هزینه‌های کارت اعتباری خود را تمام و کمال پرداخت کنید، تا آنجا که می‌توانید بدهی‌هایتان را کاهش دهید و توجه ویژه‌ای به نمره اعتباری خود داشته باشید.
    با یک مشاور مالی صحبت کنید و شروع به سرمایه‌گذاری کنید؛ آخرین اخبار و اطلاعات در خصوص قوانین مالیاتی را مطالعه کنید؛ با استفاده از طرح بازنشستگی کارفرمای خود یک برنامه پس‌انداز خودکار ایجاد کرده و حتما یک صندوق اضطراری برای خود دست و پا کنید.
  • سعی کنید سبک زندگی خود را کمی پایینتر از امکانات خود قرار دهید؛ تا حد ممکن صرفه‌جویی کنید و به هیچ‌وجه ترسی بابت چانه‌زنی به خود راه ندهید.
  • از دارایی‌های خود مراقبت کنید، نگهداری بسیار ارزانتر از جایگزینی است؛ اما مهمتر از همه این‌ها مراقب خودتان باشید و سالم و سلامت بمانید.

۱۲ عادت برای رسیدن به آزادی مالی

۱. برای زندگی خود هدف تعیین کنید.

یکی از آسیب‌هایی که در مسیر «آزادی مالی» سراغتان می‌آید این است که اهدافتان مبهم و نامشخص باشد. این موضوع برای شما چه معنایی دارد؟ برای خودتان بنویسید که در حساب بانکیتان چقدر باید موجودی داشته باشید. سبک زندگی شما باید به چه شکلی باشد و در چه سنی قرار است به آن دست پیدا کنید. هر چه اهدافتان واضح‌تر و مشخص‌تر باشد، احتمال دستیابی به آن‌ها بیشتر خواهد شد. سپس به سن کنونی خود رجوع کرده و با یک بازه زمانی مشخص برای خود هدف میان‌مدت تعیین کنید. تمام اهداف میان‌مدت را به دقت نوشته و برگه اهدافتان را در اولین صفحه سررسید مالی خود قرار دهید.

۲. برای خود بودجه تعیین کنید.

تهیه بودجه خانگی ماهیانه و پایبندماندن به آن بهترین روش برای تضمین این موضوع است که تمام بدهی‌هایتان پرداخت شده و بتوانید برای خود پس‌انداز داشته باشید. این روش یک کار روتین ماهیانه است که شما را ترغیب به دنبال‌کردن اهداف کرده و جلوی ولخرجی‌های بی‌مورد را می‌گیرد.

۳. بدهی‌های کارت اعتباری خود را تمام و کمال پرداخت کنید.

کارت‌های اعتباری و وام‌های با بهره بالای مصرف‌کنندگان برای خلق ثروت بسیار مسموم هستند. هر ماه روزی را مشخص کنید که تمام بدهی‌های کارت اعتباری خود را تسویه کنید. وام‌های دانشجویی، وام مسکن و وام‌های مشابه بهره‌های به مراتب پایینتری دارند و تسویه آن‌ها از اضطرار پایینتری برخوردار است.

۴. پس‌اندازتان را خودکار کنید.

اول برای خودتان پول کنار بگذارید. در طرح بازنشستگی کارفرمای خود ثبت‌نام کرده و از مزایای مشارکت در آن بهره کامل ببرید. همچنین داشتن طرح واریز خودکار به صندوق اضطراری نیز کار هوشمندانه‌ای است که می‌تواند پاسخگوی هزینه‌های غیرمترقبه باشد. شکل ایده‌آل این است که واریز پول به حساب بازنشستگی دقیقا در روز دریافت حقوقتان انجام شود تا به هیچ‌وجه نتوانید به آن پول دست بزنید و فکر خرج‌کردن آن به ذهنتان بیاید. با این حال در نظر داشته باشید که مقدار توصیه‌شده برای پس‌انداز به شدت مورد بحث است و حتی در برخی موارد امکان وجود چنین صندوقی جای سوال است.

۵. همین حالا شروع به سرمایه‌گذاری کنید.

هیچ راهی بهتر و آزموده‌شده‌تر از سرمایه‌گذاری به اثبات نرسیده است. جادوی بهره مرکب به پولتان این امکان را می‌دهد که در طول زمان به شکل نمایی رشد کند، اما برای رسیدن به چنین رشد معناداری به زمان بسیار زیادی نیاز دارید. سعی نکنید که تحت تأثیر بازار سهام قرار گرفته و یک نوسان‌گیر باشید و این توهم به ذهنتان نزد که شما می‌توانید وارن بافت بعدی باشید. این اتفاق یک بار در تاریخ رخ می‌دهد. در سایت‌های کارگزاری یک حساب آنلاین باز کرده و شروع به آموزش سرمایه‌گذاری کنید و یک پرتفوی قابل مدیریت ایجاد کنید. سپس به صورت خودکار هفتگی یا ماهانه در آن مشارکت کنید.

۶. مراقب نمره اعتباری خود باشید.

نمره اعتباری یک فرد نشاندهنده آن است که هنگام خرید یک خودروی نو یا خرید خانه جدید تا چه میزان اعتبار به وی اعطا می‌شود. این فاکتور بر روی مسائل غیرمرتبط نظیر بیمه ماشین و بیمه عمر تأثیر بسزایی خواهد گذاشت. دلیل موجه آن هم این است که یک فرد با عادت‌های مالی ضعیف به احتمال خیلی زیاد در سایر جنبه‌های زندگی نظیر رانندگی و سایر موارد نییز عادت‌های بد و مخرب دارد. به همین دلیل است که در بازه‌های زمانی منظم باید گزارش اعتباری خود را دریافت کرده و مطمئن شوید که هیچ نمره منفی در کارنامه خود ندارید.

۷. چانه‌زنی کنید.

بسیاری از آمریکایی‌ها از چانه‌زنی برای خرید کالا یا خدمات اکراه دارند و احساس می‌کنند که این کار، کار سخیفی است. سعی کنید به این کلیشه فرهنگی پیش پا افتاده غلبه کنید، چون با این کار می‌توانید هزاران دلار در سال برای خود صرفه‌جویی کنید. کسب‌وکار‌های کوچک به شکل خاص علاقه زیادی به چانه زنی و مذاکره دارند، چون وقتی اقدام به خرید انبوه یا مکرر از یک کسب‌وکار می‌کنید احتمال دریافت تخفیف‌های خوب بسیار بالا می‌رود.

۸. همواره مطالعه کنید.

سعی کنید تمام تغییرات اعمال‌شده در قانون مالیات را هر ساله بررسی کنید تا مطمئن شوید که تمام اصلاحات و کاهش قیمت‌ها در حداکثر مقدارشان برای شما اعمال شده باشند. از آخرین اخبار مالی و بازار سرمایه مطلع باشید و از اینکه پورتفوی سرمایه‌گذاری خود را طبق این تغییرات اصلاح کنید اکراه نورزید. دانش بهترین سپر در مقابل کسانی است که ادعا می‌کنند سرمایه‌گذاران کم‌سواد بهره بیشتری از بازار دارند.

۹. از دارایی‌هایتان به شکل صحیح نگهداری کنید.

مراقبت صحیح از دارایی‌ها از ماشین گرفته تا ماشین چمن زنی، از کفش گرفته تا البسه، عمر آن‌ها را افزایش خواهد داد. از آنجاییکه هزینه نگهداری کسری از هزینه جایگزینی است، پس به آن می‌توان به چشم یک نوع سرمایه‌گذاری نگاه کرد که به هیچ وجه نباید فراموش کرد.

۱۰. پایینتر از متوسط انتظاراتتان زندگی کنید.

سبک زندگی شما باید بگونه‌ای باشد که بتوانید با حداقل امکانات بیشترین بهره‌وری را داشته باشید و رسیدن به مهارت در چنین موضوعی به هیچ‌وجه دشوار نیست. در واقع بسیاری از افراد ثروتمند پیش از آنکه به تمکن و آزادی مالی برسند، پایینتر از حد توقع خود زندگی می‌کردند و همواره سعی در صرفه‌جویی داشتند. حالا هم نه شما را دعوت به این چالش می‌کنیم که با حداقل امکانات زندگی کنید نه اینکه مثل افراد فقیر سال‌ها در آرزوی یک زندگی خوب باشید. فقط کافیست بین چیز‌هایی که نیاز دارید و آن چیز‌هایی که دوست دارید داشته باشید یک تمایز کوچک قائل شوید. همین کار باعث می‌شود که بهبود قابل‌توجهی در زندگی شما ایجاد شود.

۱۱. با یک مشاور مالی مشورت کنید.

وقتی به این اطمینان و سطح تشخیص رسیدید که میزان قابل‌توجهی از ثروت را در اختیار دارید، اینکه سرمایه‌گذاری نقدی انجام دهید یا اینکه دارایی‌هایی دراختیار دارید که در حاضر قابلیت تبدیل به پول نقد را ندارند، بهتر است از یک مشاور مالی بهره ببرید تا بتوانید بهترین تصمیم ممکن را در خصوص اموال و دارایی‌های خود بگیرید.

۱۲. مراقب سلامتی‌تان باشید.

قانون مراقبت درست در مورد بدن خودتان نیز صادق است. برخی از شرکت یک سری روز‌های بیمار محدود دارند که در آن روز‌ها میزان درآمد به شکل قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند. چاقی و کسالت باعث شده که حق بیمه‌ها سر به فلک بگذارد و سطح سلامت پایین باعث شده که دوران بازنشستگی بسیار زودتر از حد معمول سراغ افراد بیاید و همین امر درآمد ماهیانه را کاهش می‌دهد.

نکاتی که برای شما مطرح کردیم تمام مشکلات مالی شما را برطرف نخواهند کرد، اما باعث می‌شوند که یک سری عادت صحیح را پیش بگیرید و در مسیر آزادی مالی قرار بگیرید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)