توصیه‌های کاربردی برای صرفه جویی و بودجه ریزی

  • توسط pooladmin
  • 03/11/2020
  • 0
بودجه ریزی

با استفاده از مزایای خرید هوشمند، بودجه ریزی، لغو اشتراک و موارد دیگر، راهی برای صرفه جویی طولانی مدت پیدا کنید. مطمئناً می‌خواهید پس انداز بیشتری انجام دهید اما کاهش هزینه‌ها خود مانند نوعی فداکاری است.
خوشبختانه روش‌های نسبتاً آسانی برای صرفه جویی وجود دارد. در این مطلب چندین راه اثبات شده برای صرفه جویی در هزینه‌ها از تنظیم عادات روزانه، کاهش صورتحساب ماهانه، تا ایجاد تغییرات طولانی مدت و بودجه ریزی را مورد بحث قرار گرفته‌اند.

توصیه‌های کاربردی برای صرفه جویی و بودجه ریزی

روش‌های صرفه جویی

۱- از یک ابزار خودکار استفاده کنید

یک اپلیکیشن یا حساب بانکی پیدا کنید که کار پس انداز را انجام دهد. دیجیت Digit و کپیتال Qapital هر دو به طور خودکار مبالغ کمی ‌را از حساب جاری شما به یک حساب پس انداز جداگانه منتقل می‌کنند. بهتر است درباره برنامه‌هایی که خدمات پس انداز خودکار را برای شما انجام می‌دهند بیشتر تحقیق کنید.

۲- سکه‌ها و اسکناس‌های خود را بشمارید

هر روز جیب‌های خود را خالی کرده و شروع به جمع آوری مبالغ اضافی کنید. سپس کل پول را به بانک برده و آن را مستقیماً به حساب پس انداز خود واریز کنید. وقتی می‌خواهید هزینه‌های خود را بهتر رصد کنید به جای کارت‌های بانکی از پول نقد‌ استفاده کنید. خرج کردن پول نقد همواره سخت‌تر و دشوارتر است.

۳- برای خرید مواد غذایی از قبل آماده شوید

کمی‌‌ برنامه ریزی قبل از مراجعه به فروشگاه مواد غذایی می‌تواند کمک زیادی به شما برای صرفه جویی در هزینه مواد غذایی کند. یخچال خود را بررسی کرده و یک لیست مواد غذایی تهیه کنید، سپس از تخفیف‌ها برای به حداکثر رساندن پس انداز خود هنگام خرید استفاده کنید.

۴- وعده‌های کوچک‌تری را در رستوران‌ سفارش دهید

به جای غذای اصلی یکی از پیش غذاها را انتخاب کنید یا غذای اصلی را با همراه خود تقسیم کنید تا هنگام صرف غذا در خارج از خانه صرفه جویی کرده باشید.

۵- روی برنامه‌های سرگرمی‌ تخفیف بگیرید

برای صرفه جویی در هزینه‌های سرگرمی‌ از روزهای رایگان موزه‌ها و پارک‌ها استفاده کنید. همچنین می‌توانید در مورد تخفیف‌های سالمندان، دانشجویان، دانش آموزان و غیره سوال کنید.

۶- برنامه خریدهای عمده را از قبل بریزید

خرید لوازم خانگی، مبلمان، لوازم الکترونیکی و سایر موارد را با توجه به دوره‌های فروش سالانه، زمان بندی کنید. هیچ چیز را با عجله خریداری نکنید. همیشه قبل از خرید یک یا دو روز صبر کنید تا پشیمانی کمتری داشته باشید.

۷- خرید آنلاین را محدود کنید

خرید آنلاین را دشوارتر کنید. به جای ذخیره اطلاعات، خود را مجبور کنید تا هر بار که سفارش می‌دهید آدرس و شماره کارت بانکی خود را مجدداً وارد کنید. بدین صورت احتمالاً خریدهای هیجانی کمتری انجام خواهید داد.

خرید آنلاین

۸- هدایای خود را بسازید

با استفاده از سایت‌های کاربردی یا ایده‌های ارزان قیمت مانند درست کردن گلدان و سبدهای هدیه در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید.

۹- کاهش سرعت اینترنت

با تغییر سرعت و بسته اینترنت می‌توانید صورتحساب خود را کاهش دهید. بسته به شرکت مخابراتی می‌توانید طی دو سال با استفاده از اینترنت کم سرعت‌تر در هزینه‌های خود صرفه جویی خوبی داشته باشید.

۱۰- صورتحساب برق خود را کنترل کنید

تغییرات بزرگ و کوچک در مصرف انرژی می‌تواند سالانه صرفه جویی مناسبی در قبض برق شما ایجاد کند.

۱۱- اشتراک‌های غیرضروری را لغو کنید

از گزینه تمدید خودکار در هر اشتراکی که به طور منظم استفاده نمی‌کنید دوری کنید.

۱۲- رصد هزینه‌ها

جریان نقدینگی ماهانه خود یعنی درآمدها منهای هزینه‌ها را رصد کنید. این کار پیشرفت در رسیدن به هدف پس اندازی شما را آسان‌تر می‌کند. اپلیکیشنی را امتحان کنید که هزینه‌های شما را رصد کند (اپلیکیشن نردولت Nerdwallet که رایگان است دقیقاً همین کار را می‌کند).

۱۳- اهداف صرفه جویانه خود را تعیین کنید

یک هدف مشخص اما واقع بینانه تعیین کنید. از یک برنامه کاربردی استفاده کنید تا میزان صرفه جویی ماهانه برای رسیدن به هدف را برای شما مشخص سازد.

ترکیب برنامه صرفه جویی با برنامه بودجه

یک روش هوشمند برای مدیریت پول خود پیروی از برنامه بودجه است.
در مورد بودجه به عنوان یک برنامه هزینه‌ای فکر کنید زیرا صرفه جویی به این معنی نیست که باید هزینه‌های خود را به طور کامل به صفر برسانید بلکه به این معنی است که باید برخی اهداف مالی را بر برخی دیگر اولویت دهید.

بودجه چیست؟

بودجه راهی است برای متعادل کردن درآمد، هزینه‌ها و اهداف مالی برای مدت زمان مشخص. به عبارت دیگر، این برآورد میزان پول شما در یک دوره زمانی خاص، مانند یک ماه یا سال است.
بودجه بندی می‌تواند شامل تهیه لیست جامعی از هزینه‌ها یا تمرکز بر چند دسته خاص باشد. برخی افراد ترجیح می‌دهند بودجه خود را با دست بنویسند در حالی که دیگران از اکسل یا برنامه بودجه استفاده می‌کنند. هیچ راه صحیح مشترکی برای بودجه ریزی وجود ندارد، آنچه برای یک شخص مفید است ممکن است برای شخص دیگر مفید نباشد.
بودجه ۵۰/۳۰/۲۰ یکی از موارد موردعلاقه کارشناسان است. این روش به شما پیشنهاد می‌دهد که حدود ۵۰٪ از درآمد ماهانه خود را برای مایحتاج ضروری، ۳۰٪ برای بدهی‌ها و ۲۰٪ برای پس انداز هزینه کنید.

هدف از بودجه چیست؟

بودجه بندی به معنای محروم کردن خود از خرج کردن نیست بلکه به معنای کنترل پول است. بودجه ریزی نباید نوعی مجازات به نظر برسد. به یاد داشته باشید که بودجه یک طرح و برنامه برای کل پول شماست که شامل هزینه برای امور سرگرم کننده نیز می‌شود.
بودجه لازم نیست امری صلب باشد. در حقیقت با تغییر شرایط شما بودجه هم باید تغییر کند، به عنوان مثال هنگامی ‌که افزایش حقوق دریافت می‌کنید یا صاحب خانه می‌شوید شرایط بودجه هم تغییر می‌کند. پیشنهاد این است که بودجه خود را تا حد ممکن شخصی سازی کنید و فضای لازم برای سازگاری با شرایط جدید را باقی بگذارید.

میلیاردرها

چرا بودجه مهم است

بودجه ریزی برای همه سودمند است نه فقط برای کسانی که از نظر اقتصادی با مشکل روبرو هستند. این روش شما را تشویق می‌کند که در حد توان خود زندگی کنید و پول خود را به بهترین شکل ممکن به کار بگیرید. بودجه را به عنوان سنگ بنای اهداف مالی خود در نظر بگیرید. این امر می‌تواند به شما کمک کند تا:
• رابطه خود را با پول درک کنید. پایش درآمدها و هزینه‌ها، تصویری واضح از میزان صرفه جویی یا هزینه‌ها به شما می‌دهد. پس از مشاهده الگوها می‌توانید تنظیمات مشخصی داشته باشد. شاید شما کمتر از درآمد خود هزینه کنید اما همچنان برای موارد غیر ضروری خرج می‌کنید.
• برای آینده به اندازه کافی پس انداز کنید. بودجه ریزی خوب شما را در تأمین اعتبار برای صندوق هزینه‌های اضطراری و اهداف پس اندازی مانند مسافرت یا بازنشستگی کمک می‌کند.
• بدهی نداشته باشید. برنامه ریزی خطر هزینه کرد زیاد را کاهش می‌دهد و می‌تواند به شما کمک کند تا بدهی‌های خود را پرداخت کنید.
• کاهش استرس داشته باشید. بودجه بندی درمان همۀ مشکلات نیست اما می‌تواند به شما در مدیریت تصمیمات مالی و آمادگی برای مقابله با چالش‌ها کمک کند.

چگونه بودجه ریزی را شروع کنیم

با اصول اولیه شروع کنید که شامل تشریح درآمد، مانده حساب، بدهی‌ها و پایش هزینه‌هاست. سپس اولویت‌های خود را شناسایی کرده و سیستم بودجه متناسب با نیازهای خود را پیدا کنید.

جمع بندی

همانطور که برای رسیدن به هدف نهایی مالی خود تلاش می‌کنید وجوه بدست آمده را در یک حساب پس انداز با بازده بالا قرار دهید تا پول خود را به حداکثر برسانید. برخی از حساب‌های آنلاین نرخ بهره‌ای را پرداخت می‌کنند که بسیار بالاتر از بانک‌های بزرگ سنتی است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)