خط اعتباری در بیزینس و تجارت چیست؟

  • توسط pooladmin
  • 11/11/2019
  • 0
خط اعتباری

 

گاهی اوقات به عنوان یک کارآفرین، باید از خط اعتباری تان مطمئن شوید. با این وجود، اگر مانند بسیاری از صاحبان بیزینس عمل کنید، شاید متعجب شوید از اینکه خط اعتباری واقعا به چه معناست؟

خط اعتباری به معنا توانایی یک شرکت برای خرید چیزهایی ست که قصد دارد هزینۀ آن را بعدا پرداخت کند. با ثبت نرخ مناسب خط اعتباری، راحت تر می توانید به هنگام نیاز پول قرض بگیرید.

به خواندن این مقاله ادامه دهید تا متوجه شوید که خط اعتباری چگونه کار می کند، چطور بدست می آید، و از مزایایی که شرکت تان می تواند به هنگام ثبت نرخ اعتباری تجاری بهره مند شود، لذت ببرید.

چگونه خط اعتباری بدست آوریم

راه مناسب برای بدست آوردن رتبۀ خط اعتباری خیلی سخت نیست. بیزینس شما نیازمند حساب های اعتباری تجاری است که باید به خوبی مدیریت شوند.

خط اعتباری

پیش از باز کردن حساب برای شرکت تان، بهتر است تا بیزینس تان را به درستی ثبت کنید تا به لحاظ مسائل مالی در جایگاه درستی قرار بگیرد. پنج نکتۀ زیر می تواند به شما کمک کند:

بیزینس تان را به عنوان یک ماهیت قانونی مجزا ثبت کنید

هنگامی که یک ماهیت قانونی جدا برای شرکت تان ثبت می کنید (مانند یک LLC یا شرکت سهام) می توانید راحت تر یک خط اعتباری ایجاد کنید و نهایتا فاینانس بیزینس تان صلاحیت واجد شرایط می شود. همچنین ممکن است سود مالیاتی فراهم کند و از شما در برابر مبدهی های شخصی که احتمال رو به رو شدن با آن ها وجود دارد، محافظت کند.

 1. بیزینس تان را ثبت کنید

بسته به جایی که بیزینس تان قرار دارد، احتمالا جهت ثبت مجبور شوید با بخش مربوطه هماهنگ شوید. در بسیاری از ایالت ها، این بخشی از فرآیند الحاق است که آن را به هنگام ثبت LLC یا شرکت تکمیل خواهید کرد. با این حال، ایده خوبی ست تا هماهنگی های لازم جهت تایید درخواست های ضروری بیزینس تکمیلی را انجام دهید.

 2. از IRS شماره ملی کارفرما (EIN) را درخواست کنید

EIN شبیه به یک شماره امنیتی اجتماعی برای شرکت تان است. از آن استفاده می کنید تا به هنگام پرداخت مالیات به IRS بیزینس تان را شناسایی کنید. EIN بسیار اهمیت دارد، به خصوص زمانی که برنامه ها را برای مسائل مالی بیزینس تکمیل می کنید، مانند کارت های خط اعتباری و وام ها، و زمانی که با نام شرکت تان حساب بانکی باز می کنید.

 3. یک حساب بانکی بیزینسی باز کنید

داشتن یک حساب بانکی بیزینسی مجزا می تواند کمک کند تا شرکت تان برای ارائه کنندگان وام معتبر باشد. سلامت یک بیزینس در جریان نقدی داخل و خارج از حساب بانکی ارزیابی می شود. یک حساب بانکی می تواند مسائل مالی شخصی و شرکتی شما را از یکدیگر مجزا کند، با اجتناب از چالش ها و مسائل پیش رو به هنگام پرداخت مالیات.

 4. یک شماره تلفن کاری اختصاصی تهیه کنید

مجبور نیستید برای یک خدمات تلفنی گران قیمت ثبت نام کنید یا در سیستم تلفنی VoIP سرمایه گذاری کنید، اگر بیزینس تان نیازمند آن نیست. با این وجود، تهیه یک شماره تلفن اختصاصی برای شرکت تان اهمیت دارد زیرا باعث می شود تا پیش وام دهندگان و ارائه کننده خدمات معتبر به نظر برسید. به یاد داشته باشید که شماره تلفن کاری تان در فهرست ناحیه محلی تان قرار گرفته باشد.

خط اعتباری

انواع خط اعتباری

پس از تکمیل پنج مرحله بالا، می توانید به فکر یک حساب مناسب برای باز کردن و ثبت پروفایل اعتباری تان باشید. حتی به عنوان یک استارت آپ گزینه هایی پیش رو دارید.

در اینجا نگاهی به چهار نوع ابتدایی خط اعتباری شرکت تان بیندازید.

 1. حساب های قسطی

حساب های قسطی تجاری صاحبان وام هایی هستند که می توانید از آن ها مقدار ثابتی پول قرض بگیرید و در طول یک مدت زمان مشخص به وام دهنده پول را پرداخت کنید. متوجه این تغییر می شوید؟ نرخ بهره تان نیز ثابت است و ماه به ماه تغییر نمی کند.

 2. حساب های چرخشی

دو نوع اصلی حساب های چرخشی که می توانید باز کنید خطوط اعتباری و کارت های اعتباری بیزینس کوچک است. با اعتبار چرخشی، می توانید مقدار مشخصی قرض بگیرید. زمانی که قرض تان کاهش یافت، از شارژ کردن خط اعتباری محدودتان خلاص می شوید، و از طرفی حساب تان به ثبات خوبی خواهد رسید.

با کارت اعتباری، نیازی نیست تا کل مقدار شارژ شده در یک ماه را برگردانید. اما عاقلانه تر است تا بدهی حساب تان را هر ماه پرداخت کنید، حتی اگر درخواست نشود. این کار می تواند به شما کمک کند تا از بهره های گران اجتناب کنید و نرخ اعتبار کلی تان نیز پایین باشد.

 3. کارت های شارژ

کارت های شارژ مانند American Express، مثل کارت های اعتباری در خارج است. اما این تکه های پلاستیکی بسیار متفاوت از کارت های اعتباری مورد استفاده تان است. با یک کارت شارژ شرکت تان باید تمام مقدار شارژ ماهانه تان را پرداخت کند، نه فقط حداقل مقداری که با یک کارت اعتباری درخواست می شود.

 4. حساب های فروشی

حساب های فروشی که گاهی اوقات با نام حساب های 30 شبکه ای نامیده می شوند، این امکان را برای شرکت تان فراهم می کنند که هزینه محصولات و خدمات را پس از خرید آن ها پرداخت کنید. می توانید الان بخرید و بعد به مدت 30 روز پرداخت کنید. با این وجود، حساب های 90 شبکه ای، 60 شبکه ای و 15 شبکه ای توسط برخی از شرکت ها پیشنهاد می شود.

یک حساب فروشی می تواند به شما کمک کند تا وجه نقدی تان را بسط دهید. همچنین یک خط تجاری مثبت به گزارش خط اعتباری تان اضافه می کند که گزارش های فروش را به دفتر تجاری گزارش می دهد.

خط اعتباری

ضمانت نامه های شخصی

با بسیاری از انواع خط های اعتباری، نیاز خواهید داشت تا یک ضمانت نامه شخصی برای باز کردن یک حساب امضا کنید. یک ضمانت نامه شخصی شما را به عنوان شریک کارت بیزینس یا وام بیزینس های کوچک در نظر می گیرد. اگر بیزینس تان در بازپرداخت بدهی دچار مشکل شود، شما باید به شخصا مسئول هستید.

اعتبار شخصی مناسب یک نوع دارایی ست و می تواند شما را در ارزیابی خط اعتباری تان کمک کند اما نباید یک ضمانت شخصی را بدون دانستن عواقب آن امضا کنید. در صورتی که از طریق بیزینس نتوانید بازپرداخت بدهی را انجام دهید باید از اعتبار و دارایی شخصی تان استفاده کنید.

سازمان های گزارش خط اعتباری

احتمالا درباره سه تا از دفاتر اعتباری مصرف کننده شنیده اید، Equifax، TransUnion، و Experian. اما آیا می دانستید که سه سازمان گزارش اعتباری کاری نیز وجود دارد؟

Dun & Bradstreet

Experian & Business

Equifax Business

درست مثل دفاتر اعتباری مشتری که اطلاعات شما را جمع آوری می کنند، دفاتراعتباری بیزینس اطلاعاتی درباره شرکت تان و نحوه چگونگی مدیریت تعهدات اعتباری را جمع آوری می کند.

خط اعتباری باز کنید که گزارش می دهد

هنگامی که یک حساب بیزینسی باز می کنید، صاحب پول یا مشتری باید فعالیت حساب شما را به سازمان گزارش خط اعتباری ارائه کند، پیش از آنکه حساب به شما در ثبت اعتبار کمک کند.

آیا به حساب هایی نیاز دارید که به دفاتر خط اعتباری گزارش دهد؟ ابزار BusinessLauncher در حساب رایگان Nav می تواند به شما شرکت های گزارش دهنده را نشان دهد.

اطلاعات چگونه به گزارش خط اعتباری تان افزوده می شود

دفاتر خط اعتباری از اطلاعات ثبت شده ای توسط صاحب حساب و فروشندگان استفاده می کند تا فایل های معتبری برای بیزینس ایجاد کند. هنگامی که شما دارای یک فایل بیزینسی معتبر همراه با سازمان گزارش خط اعتباری تجاری هستید، گزارش خط اعتباری در شرکت تان ایجاد شده و به کسانی که قصد بازدید از آن را دارند فروخته شود.

به طور طبیعی، فروشنده یا وام دهنده می خواهند زمانی که درخواست منابع مالی دارید، به تمام گزارش معتبر شرکت شما دسترسی داشته باشند. با این وجود، دلایل دیگری وجود دارد که یک شرکت بخواهد خط اعتباری تان را بررسی کند.

شرکت های بیمه، برای مثال، ممکن است خط اعتباری تان را زمانی که به دنبال سیاست گذاری جدید هستید بررسی کنند. شرایط خط اعتباری تان می تواند حتی حق بیمه شما را تحت تاثیر قرار دهد. بیزینس هایی که قصد کار کردن با شرکت تان را دارند نیز ممکن است اعتبار تجاری تان را بررسی کنند تا از سلامت بیزینس شما اطمینان یابند.

خط اعتباری

حریم خصوصی وجود ندارد

هرکسی می تواند به هر دلیلی خط اعتباری شما را بررسی کند. هنگامی که وارد خط اعتباری تجارت می شوید حریم خصوصی دیگر وجود ندارد. دفاتر خط اعتباری می توانند اطلاعات شما را به هرکسی بفروشند.

این یکی از دلایل مهم دیگر برای کارکردن با خط اعتباری های قدرتمند است که مسئولیت مهمی دارند و باید آن ها را به فهرست تان اضافه کنید.

Business FICO Score

بیزینس شما دارای امتیاز بالایی ست. شاید به خاطر وام های شخصی با FICO Scores آشنا باشید. اگر خانه بخرید، کاری راه بیندازید، یا یک حساب معتبر باز کنید، فرصت خوبی ست تا وام دهنده FICO Score شخصی تان را به عنوان بخشی از فرآیند اپلیکیشن مرور کند.

FICO در بازارهای معتبر شخصی غالب است. 90 درصد از وام دهندگان برتر هنگامی که قصد وام دادن به مشتری را دارند از FICO Score استفاده می کنند. FICO Score ها بسیار مرتبط با بازار های خط اعتباری هستند.

The FICO SBSS Score

خدمات بیزینس های کوچک FICO LiquidCredit که با نام FICO SBSS شهرت دارند، یک امتیاز اعتباری عمومی هستند که توسط وام دهندگان و موسسات مالی استفاده می شوند تا به هنگام خطرات قابل پیش بینی به بیزینس های نیازمند مالی کمک کنند. FICO SBSS با امتیاز 0 تا 300، هم اعتبار شخصی و هم اعتبار بیزینسی را در نظر می گیرد. هرچه امتیاز شما بالاتر باشد، پرداخت های به موقع به وام دهنده بهتر می شود.

اگر می خواهید امتیاز FICO SBSS بدست آورید، نیاز دارید تا بر روی سلامت گزارش های اعتباری در بیزینس و هم به طور شخصی تمرکز کنید. پرداخت به موقع، استفاده کم از کارت های اعتباری، اعتبار طولانی مدت عواملی هستند که می توانند به شکل بالقوه امتیاز FICO SBSS شما را ارتقا دهند. همچنین می توانید امتیاز FICO SBSS را با Business Loan Builder Plan بررسی کنید.

تمام امتیاز های اعتباری اهمیت دارند

وام دهندگان Small Business Administrations (SBA) از امیتازهای FICO SBSS استفاده می کنند. اگر به دنبال یک وام SBA باشید، امتیاز FICO SBSS تان معمولا باید 140 یا بالاتر باشد تا قابلیت فاینانس شدن را داشته باشد.

FICO SBSS یک امتیاز معتبر عمومی ست که توسط بیش از 7500 فروشنده در سرتاسر ایالت متحده مورد استفاده قرار می گیرد. با این وجود تنها امتیاز معتبر مورد نیاز نیست.

تاجران گوناگون از امتیازهای اعتباری مختلفی استفاده می کنند. در نتیحه، باید حواستان را به گزارش های خط اعتباری تان و دیگر عوامل جمع کنید که می تواند امتیازهای خط اعتباری تان را تحت تاثیر قرار دهد.

خط اعتباری

شما نمی توانید امتیاز اعتباری که یک فروشنده برای بررسی اپلیکیشن استفاده می کند کنترل کنید. با این وجود می توانید بیاموزید که کدام عوامل در وهله اول بر روی امتیاز خط اعتباری تان تاثیر گذار است. با فهم عوامل تاثیر گذار بر روی امتیاز های تان، همانند تاریخچ پرداخت و استفاده از کارت اعتباری، می توانید مطابق ایجاد گزارش های خط اعتباری کار کنید.

مزایای خط اعتباری

اعتبار بیزینسی خوب می تواند در به روش های مختلفی مفید باشد. در اینجا پنج تا از بهترین مزایا شرکت تان را که می توانید به هنگام ایجاد خط اعتباری از آن ها لذت ببرید آمده است.

 1. به لحظا مالی واجد شرایط باشید. Nav Survey 20 درصد از صاحبان بیزینس های کوچک را که در پنج سال اخیر بخاطر مسائل مالی از بین رفته اند را نشان می دهد. اگرچه اعتبار تنها عاملی نیست که وام دهندگان در نظر می گیرند، امتیاز خط اعتباری مناسب می تواند در مرتبه های بعد جایگاه شما را ارتقا دهد.

 2. پول ذخیره کنید. هنگامی که به دنبال خدمات جدید برای شرکت تان هستید، خط اعتباری خوب می تواند منجر به هزینه بیمه کمتر، نرخ و حقوق بهتر، و سپرده کوچک تر شود. خط اعتباری همچنین می تواند به شما کمک کند تا تجارت بهتری با عرضه کنندگان داشته باشید.

 3. دارایی ها و منابع مالی بیزینس تان را از یکدیگر جدا کنید. مجزا کردن اعتبارتان می تواند از گزارش اعتبار شخصی و حساب تان محافظت کند.

 4. برای کارت اعتباری و گزینه های وام بهتر قیمت ها را مقایسه و خرید کنید. هنگامی که خط اعتباری تان شکل بزرگ تری به خود بگیرد، می توانید به دنبال خرید نرخ های بهتر و پیشنهادات بهتر از طرف وام دهندگان باشید.

 5. ارزش شرکت تان را افزایش دهید. اگر آرزو دارید تا محصول بیزینس تان را بفروشید یا سرمایه گذاران را به خود جذب کنید، بدانید که پروفایل خط اعتباری قدرتمند می تواند نقطه فروش قدرتمندی نیز باشد.

آیا می خواهید بدانید که بیزینس تان در کجا قدرتمند می شود؟ یک حساب رایگان Nav ایجاد کنید و اعتبار شخصی و کاری تان را بررسی کنید.

زمانی که بفهمید خط اعتباری چیست و چگونه کار می کند، به نظر می رسد که راه زیادی را پشت سر گذاشته اید. اما 45 درصد از صاحبان بیزینس حتی نمی دانند که فاقد امتیاز خط اعتباری هستند. با برداشتن این مراحل و آگاهی درباره خط اعتباری، بدانید که بسیار از رقیبانتان پیش افتاده اید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)