تاثیر رسانه ی اجتماعی را چگونه اندازه گیری کنیم؟

  • توسط pooladmin
  • 02/09/2019
  • 0
رسانه ی اجتماعی

 

آیا مارکتینگ رسانه ی اجتماعی تان موثر است؟ می توانید میزان تاثیر آن را با اندازه گیری شاخصه های اجرایی کلیدی بررسی کنید. در این مقاله چگونگی انجام آن توضیح داده شده است.

نمی توان انکار کرد که امروزه رسانه ی اجتماعی یک عامل مهم در مارکتینگ است که تقریبا تمام شرکت ها باید از آن استفاده کنند. روش های بسیاری برای استفاده از رسانه ی اجتماعی در استراتژی مارکتینگ وجود دارد. این کار به شما اجازه می دهد تا به یک دیدگاه دست یابید و توانایی ِ ارزشمندی به شما می دهد تا با مشتریان به صورت غیر رسمی تعامل داشته باشید.

با این وجود، درحالی که بیشتر شرکت ها موافق این هستند که رسانه ی اجتماعی مهم است، مناظره هایی وجود دارد که از اهمیت آن می گوید. این چالش ، بخصوص برای بیزینس های کوچکتر، تاثیر رسانه ی اجتماعی را نشان می دهد. به طور مختصر، پول و زمان به چه ارزشی صرف رسانه های اجتماعی می شود؟

شاخصه های اجرایی کلیدی

روشی که بتوانید از طریق آن نتایج ِ رسانه ی اجتماعی تان را ارزیابی کنید، دنبال کردن شاخصه های اجرایی کلیدی (KPIs) است. KPIs عواملی هستند که می توانید با آن ارزیابی و اندازه گیری کنید. چندین KPIs وجود دارد که می تواند جهت ارزیابی ِ رسانه ی اجتماعی مورد استفاده قرار بگیرد، اگرچه ممکن است به اهداف شما وابسته باشد.

مشتریان جدید و درآمد را ارزیابی کنید

به شکل سطحی، مارکتینگ رسانه ی اجتماعی می تواند توسط دنبال کننده ها و پست ها اندازه گیری شود. درحالی که این ها نیز می توانند KPIs های مهمی باشند، برخی از کارشناسان معتقدند که دیگر KPIs ارزشمند تر هستند.

برای مثال، کارشناسان مارکتینگ در CallRail بیان می کنند که اگرچه رسانه ی اجتماعی ممکن است از دیگر استراتژی های مارکتینگ شما متفاوت باشد، هدف پایانی آن متفاوت نخواهد بود: علاوه بر این، آن ها شرح می دهند درحالی که نمونه هایی وجود دارند که در آن ها کمپین های آگاهی برند می تواند سودمند باشد. اهداف بلند مدت شما باید همان باشد و اهمیتی ندارد که چه نوع کمپینی باشد.

دو تا از مهم ترین KPIs در هر بیزینسی با برخی استثناها تبدیل به درآمد و مشتریان جدید می شود. در نهایت، این ها به طور معمول موثر ترین عوامل در بیزینس شما هستند و می توانند به طور ویژه ای تحت تاثیر مارکتینگ رسانه ی اجتماعی قرار بگیرند. شرکت هایی که عمدتا همیشه به دنبال روشی برای افزایش درآمد و حفظ آن هستند، یکی از مهم ترین روش هایی است که می توان در جهت رسانه ی اجتماعی انجام داد.

شما می توانید از ابزارهایی مانند Google Analytics و Hootsuite استفاده کنید تا شما را برای پیگیری ِ این KPIs در میان کانال های رسانه ی اجتماعی تان کمک کند. Hootsuite یک راهنمای مفید ROI است که شامل اطلاعاتی درباره ی چگونگی استفاده از آن در ادغام Google Analytics برای پیگیری ROI می شود. آن ها همچنین دارای یک محاسبه گر رسانه ی اجتماعی ROI هستند که به شما کمک می کند تا تاثیرات رسانه ی اجتماعی تان را تخمین بزنید.

رسانه ی اجتماعی

خدمات مشتری را ارتقا دهید

رسانه ی اجتماعی یک روش عالی برای ارتباط با مشتری است. تنظیمات غیر رسمی، پلت فرمی از مشتریان شما آماده می کند که تا راحت تر بتوانند درباره ی محصولات و خدمات تان سوال کنند. این کار یک کانال جهت تا خدمات بهینه مشتریان را ارائه کند.

در واقع، ایده های استثنایی برای شرکت ها وجود دارد تا خدمات عالی ِ مشتری را به مشتریان رسانه های اجتماعی شان ارائه کند که شامل موارد زیراست:

پاسخ به سوالات مشتریان

پاسخ به نظرات و سوالات در یک دوره ی زمانی

اشتراک گذاری بروزرسانی ها در رابطه با شرکت

اشتراک گذاری روایت ها در رابطه با موفقیت محصولات و شرکت

عذرخواهی از مشتریان به هنگام رخ دادن اشتباه

مشتریان می توانند با کارشناسان با مشاوره ی راهنما روی کلیک تماس بگیرند تا فرصت های شبکه ای خود را نادیده نگیرید، در عوض قدرت پتانسیل حساب رسانه ی اجتماعی خود را به حداکثر برسانید و از پاسخ های مکتوب به سوالات اجتناب کنید.

ترافیک وب سایت و ارسال پست در رسانه ی اجتماعی

در حالی که KPIs مانند شماره ی مشتریان جدید، افزایش درآمد و خدمات ارتقا یافته ی مشتری مهم هستند، از ارزش بسیاری از ارزیابی ِ موفقیت رسانه های اجتماعی دور نمی شود. دنبال کنندگان، تعامل پست، یا ارتقای ترافیک وب سایت هنوز با ارزش هستند و نیاز است تا در رسانه ی اجتماعی در نظر گرفته شوند.

یکی از سودمندترین عواملی که می تواند توسط مارکتینگ ِ رسانه ی اجتماعی ارتقا یابد آگاهی برند است. هرچه تعداد دنبال کنندگان و افرادی که حساب شما را می بینند در رسانه ی اجتماعی بیشتر شود، به آگاهی بیشتری دست می یابید. آگاهی دقیقا به آگاهی برند برمی گردد. آگاهی برند بخصوص برای رشد شرکت ها بسیار اهمیت دارد، اما برای تمام بیزینس ها مفید است.

در نهایت، ارسال پست به شما نشان می دهد که درصد موفقیت پست های شما در رسانه ی اجتماعی چقدر است. با ارسال پست های مختلف، می توانید یاد بگیرید که بیشتر چه مواردی روی مخاطبانتان تاثیر گذار است. این یک دیدگاه منحصر به فرد است که برای دیگر فرم های مارکتینگ ، مانند ایمیل ها در دسترس نیست. برای مثال، در حالی که ممکن است قادر باشید تا متوجه شوید که چند نفر از مشتریان تان ایمیل ها را باز می کنند یا روی لینک های تان کلیک می کنند، فیسبوک به آن ها اجازه می دهد تا نسبت به پست ها واکنش های متنوعی داشته باشند. این علاوه بر دسترسی آسان به نظرات پست ها و سوالات، بر روی هر پست تمرکز می کند.

ویژگی های رسانه ی اجتماعی و KPIs به شرکت ها یک ROI منحصر به فرد همراه با یک آگاهی مفید ارائه می دهد که آن ها قبلا بدان دسترسی نداشتند و نخواهند داشت. آگاهی از دغدغه و احساسات مشتری می تواند به شرکت ها کمک کند تا ارتباطات مشتریان را ارتقا دهند، محصولاتشان را بهتر کنند تا منجر به توسعه ی محصولات یا خدمات جدید شود و نیازهای مشتریان را برطرف کنند.

شما باید تمام مزایای پلت فرم های رسانه ی اجتماعی را در نظر بگیرید تا با مشتریان ارتباط برقرار کنید و بهترین نتایج ممکن برای مارکتینگ را بدست آورید.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)