رقابت جف بزوس و الون مسک؟!

  • توسط pooladmin
  • 24/06/2020
  • 0

آیا الون مسک امروز به جف بزوز  میخندد؟

تسلای TSLA الون مسک و آمازون AMZN جف بزوس، هیچوقت احساسات خود را نسبت به یکدیگر یا نسبت به تجارت خود پنهان نمی کنند. اکنون شرکت بزوس با یک صندوق سرمایه گذاری جدید و فن آوری شسته و رفته وارد عرصه ی شرکت مسک – تا حدودی اندک – شده است. این گامی بسیار جزئی است، احتمالاً مسک آن را در حد یک شوخی می داند، اما آیا او نگران است که آمازون عظیم بلند پروازی های بیشتری داشته باشد؟

مسک یک میلیاردر فناوری با یک شرکت اتومبیل برقی و یک تجارت حمل و نقل فضایی است. بزوس یک میلیاردر فناوری با یک شرکت خرید و فروش آنلاین و تجارت کمتر توسعه یافته خود در زمینه حمل و نقل فضایی است. آنها هم مشهور هستند و هم شاید دو تن از مشهورترین و برترین کارآفرینان جهان، البته به استثنای بیل گیتس و مارک زاکربورگ هستند.


در همین ماه، مسک توییتی نوشت که مستقیماً به فروشگاه اینترنتی بزوس حمله می کرد. پس از اخباری مبنی بر اینكه آمازون در ابتدا از فروش كتابی در مورد coronavirus توسط گزارشگر محبوب الكس برنزون، خودداری كرده، مسك برای ۳۶ میلیون پیرو خود در توییتر نوشت: “زمان به هم ریختن آمازون فرا رسیده است. انحصارها اشتباه هستند! ”
(این کتاب پس از تغییر تصمیم آمازون در سایت آمازون در دسترس قرار گرفت. این تصمیم پس از توئیت مسک تغییر یافت، اما ما نمی دانیم که آیا این تغییر بخاطر آن توییت بوده است یا خیر.)
اکنون آمازون یک صندوق ۲ میلیارد دلاری خودش را برای سرمایه گذاری در انرژی پاک اعلام کرده است. از جمله بخش هایی که آمازون سرمایه گذاری خواهد کرد فناوری حمل و نقل و تکنولوژی باتری است که هر دو به طور مستقیم در صنعت تسلا هستند. ۲ میلیارد دلار برای یک سرمایه گذاری کامل در زمینه فناوری سبز، جزئی است. این میزان پول خیلی به جایی نمی انجامد و آمازون هنوز تصمیم نگرفته است که رقیبی در برابر تسلا باشد.
با این حال ، آمازون بیش از ۱ تریلیون دلار ارزش دارد. این سرمایه ۲ میلیارد دلاری می تواند تازه شروع کار باشد. سوالی که مسک باید از خودش بپرسد این است: آیا بزوس سعی خواهد کرد تا به طور مستقیم با تسلا رقابت خود را با تجارت باتری یا اتومبیل برقی ادامه دهد یا خیر؟

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)