رها شدن از بدهی با “برنامه کاهش بدهی” 2019

  • توسط pooladmin
  • 03/05/2019
  • 0

دیگر زمان قطع رابطه و رها شدن از بدهی رسیده است. بدهی دوست شما نیست، و شماهم نباید برخورد دوستانه ای با بدهیتان داشته باشید. قدم های کوچک امروز باعث میشوند که بدهی های بزرگی فردا تسویه شوند.

بدهی های خانوارها در آمریکا و کانادا در حال افزایش است،  کانادایی ها با رکورد 1.71% در صدر جدول درصد بندی بدهی نسب به درآمد هستند – بنابراین برای هر دلار درآمد خانوار 1.71% بدهی وجود دارد. این عدد بزرگ شامل اعتبار مصرف کننده، وام، و وام های غیر وثیقه ای است. با توجه به بالا رفتن نرخ بهره، بدهی شما هم افزایش میابد.

پس باید کاری کرد. برای شروع سفر “رها شدن از بدهی” به دو چیز نیاز دارید. اول، باید شجاع باشید و حس تنفر از بدهکار بودن را در خود تقویت کنید. برای خلاص شدن از بدهی باید آنرا از ته دل بخواهید، از این حقیقت که بدهکار هستید فرار نکنید، خود را بدون راه حل فرض نکنید. فقط دست به کار شوید.

دوم، شما به صورتحسابها و مشخصات طلبکارهایتان احتیاج دارید. اگر از قبل اسامی و شماره تلفن آنها را در برگه بودجه بندی خود یادداشت کردید (که حاوی اطلاعات دخل و خرج و دارایی های شما است) بیرون بیاورید. اگر نه – نگران نباشید. همه ی وسایل مورد نیازتان را امروز جمع آوری میکنیم.

پرداخت بدهی

من دو نمونه نسخه ی اکسل برنامه ریزی برای رها شدن از بدهی برایتان آماده کرده ام، که از هر دو به آسانی میتوانید استفاده کنید. مدل جدید 2019 با نمودار است و مدل اصلی. هر دو نسخه اعدادو ارقام شما را محاسبه میکنند و یک تصویر کلی به شما میدهند – اما یک برنامه کار اصلی را انجام نمیدهد. شما کار اصلی را انجام میدهید.

صرف نظر از اینکه کدام نسخه رهایی از بدهی را انتخاب میکنید، فهرستی از بزرگترین دسته بندی های بدهی را در اختیار شما قرار دادم و همه چیز را فوق العاده ساده نگه میدارم و به شما نشان میدهم چگونه همه اینها در کنار هم تاثیر گذارند.

نسخه رهایی از بدهی 2019

نسخه رها شدن از بدهی 2019

نسخه اصلی

نسخه اصلی

هدف این است که حساب بدهکاری خود را داشته باشید، لیست مبلغ کل بدهکاری خود را تهیه کنید، بهره بدهی خود را ببینید، پرداخت های ماهیانه را انجام دهید، و با استفاده از مبلغ اضافی که دارید یک بدهی را نشانه بگیرید.

قدم اول: تهیه ابزار مورد نیاز

نسخه ای را که دوست دارید دانلود کنید. تمام اطلاعاتی که وارد میکنید محفوظ هستند.

قدم دوم: لیست تهیه کنید

میخواهم که شما تصویر واضح تری از بدهکاری های خود داشته باشید. از نوشتن اسامی طلبکاران در ستون سمت چپ شروع کنید.

1.      طلبکار های خود را یادداشت کنید: بانک های کارت عتباری، وام دانشجویی، و …..

2.      موجودی: تمام بدهی شما به یک طلبکار

3.      بهره : قدم بعدی پیدا کردن نسبت بهره هر بدهی است. اگر شما بدهی کارت اعتباری دارید تقریبا بهره آن 18% است.

4.      حداقل توان پرداخت: برای حفظ نمره خوب کارت اعتباری، از حداقل توان پرداخت خود اطلاع داشته باشید. اما برای کاهش بدهی باید میزان حداقل توان پرداخت خود را افزایش دهید.

قدم سوم: به دست آوردن پول بیشتر

برای کسانی که قسمت کمی از بودجه خود را میتوانند برای بازپرداخت بدهی در نظر بگیرند، چند گزینه وجود دارد. جواب ساده است اما آسان نیست.

1.      کم کردن هزینه ها: کاهش هزینه های مختلف روشی مطمئن برای افزودن چند دلار به مبلغ بازپرداخت بدهی است. هزینه های تکراری را کم کنید، اشتراک هایی که دارید را کنسل کنید، هزینه آب و برق را کاهش دهید، از شر قبض های خودکار که فراموششان کرده اید خلاص شوید. خرید های مواد غذایی خود را کمتر کنید (اجناس ارزانتر بخرید، از فروشگاه های همواره تخفیف خرید کنید، در منزل آشپزی کنید و از بیرون غذا نگیرید).

2.      افزایش درآمد: اینجا دقیقا مرحله ای است که باید از صمیم قلب بخواهید که از شر بدهی خلاص شوید. اضافه کاری، شغل آزاد، پیدا کردن یک کار خارج از ساعات کار اصلی، فروختن وسایل اضافی، همه اینها روشهایی برای افزایش درآمد هستند که من انجام دادم و جواب داد.

3.      مذاکره برای بهره کمتر کارت اعتباری: درخواست درصد بهره کمتر مجانی است. و چون همه سودهای حساب های اعتباری از 0 درصد تا 20% است پس یک تماس تلفنی پنج دقیقه ای شاید صدها دلار برایتان ذخیره کند، حتی هزار ها دلار.

در قدم بعدی برایتان توضیح میدهم که چگونه این مبالغ اضافی را برای بدهیتان خرج کنید.

قدم چهارم: استفاده از درآمد اضافی برای یک بدهی

بله، شما باید بیش از حداقل پرداخت کارت های اعتباری خود را پرداخت کنید تا از بدهی خلاص شوید. اما چطور انتخاب کنیم که اول دام بدهی را پرداخت کنیم؟ میتوانید از دو روش استفاده کنید:

یک: بیشترین نسبت بهره را هدف قرار دهید: بر مبنای واقعیت ریاضی پیش بروید که بیشترین بهره بیشترین هزینه را رقم خواهد زد. پس اول به بدهی خود با نسبت بهره بالا حمله کنید و زمانی که آنرا پرداخت کردید سراغ بدهی بعدی با بیشترین نسبت بهره بروید.

دو: کمترین مبلغ بدهکاری خود را پرداخت کنید: به یک پیروزی روانی احتیاج دارید؟ از کمترین مبلغ بدهی خود شروع کنید تا حس پیروزی روانشناسی در مورد پرداخت کامل یک بدهی در شما ایجاد شود. احساس خوبی از دیدن نتیجه گیری سریع به شما دست خواهد داد و ترغیب میشوید برای پرداخت بدهی بعدی. اگر دوتا بدهی با مبلغ یکسان دارید اول از آن بدهی که بهره بیشتری دارد شروع کنید.

قدم پنجم: یک تاریخ رهایی از بدهی برای خود انتخاب کنید

روز رهایی از بدهی روزی است که شما برنامه ریزی کرده اید تا کاملا از بدهی خلاص شوید. شما این روز را انتخاب میکنید چون زندگی سریع پیش میرود و کسی نمیداند چه تفاوتی در درآمد، شرایط دارایی ها، و نیازهای زندگی در دو تا سه سال آینده پیش خواهد آمد. ببینید چه مبلغی بدهکار هستید، تقسیم بر تعداد ماه ها کنید. بیشتر از سه سال هم برای پرداخت بدهیتان در نظر نگیرید. چون خسته کننده میشود پس برای کمتر از سه سال برنامه ریزی کنید. این تاریخ را در تقویم خود مشخص کنید و برای رهایی از بدهی در زمان کوتاه تری تلاش کنید.

قدم ششم: کوتاه نیاید

فرقی ندارد که کمترین مبلغ بدهکاری یا بیشترین درصد بهره را انتخاب کنید نکته اینست که کوتاه نیایید! به محض پرداخت یک بدهی از درآمد اضافی خود برای پرداخت بدهی بعدی استفاده کنید.

و فراموش نکنید که اهداف مالی برای خود مشخص کنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)