۵ دلیل برای اثبات اینکه زنان طلایه‌داران برنامه ریزی مالی هستند

  • توسط pooladmin
  • 22/09/2019
  • 0
برنامه ریزی مالی

وقتی کارم را در صنعت خدمات مالی شروع کردم، یک مدیر اجرایی بودم. در آن سال ها افتخار این را داشتم که در حوزه برنامه ریزی مالی تنی چند از خبره‌ترین مشاوران زن را رهبری می‌کردم. در سه منطقه بزرگ شهری که تحت مدیریت من بود، زنان به‌طور مداوم در هر سه شاخص جذب مشتری، رضایت شغلی، ابقای نیروی کار و بهره‌وری عمومی‌توانسته بودند به رتبه‌های بسیاری بالایی دست پیدا کنند.

البته اعتقادم این است که من عامل اصلی موفقیت آن‌ها در آن سازمان نبوده‌ام؛ زیرا که آن‌ها خود بسیار انسان‌های مستعد و خودانگیخته‌ای بودند که تنها به بستری برای شکوفایی استعدادهای خود نیاز داشتند. من به‌عنوان یک ناظر مستقل، به عینه شاهد این بودم که زنان می‌توانند بهتر از مردان، دست به اتخاذ تصمیم‌های مالی عقلایی بزنند.

برنامه ریزی مالی

وقتی من در جمع چندین بانوی موفق حضور داشتم، برای سخنرانی به کنفرانس‌ها و همایش‌های متعددی دعوت شدم و همواره از من سؤال می‌شد که چرا زن‌ها نسبت به همتایان مرد خود سریع‌تر می‌توانند پله‌های ترقی را طی کنند. همیشه این تصور رایج وجود داشته که برنامه ریزی و مدیریت پول و دارایی، شغلی مردانه است. داده‌ها و آمار و ارقام اما روی این تصور، خط بطلان می‌کشد؛ چرا که تحقیقات نشان می‌دهد نه‌تنها این تصور نادرست است، بلکه زن ها از تبحر ویژه‌ای در رتق‌وفتق امور مالی برخوردارند. من در حال حاضر به‌عنوان کسی که در جایگاه شغلی مدیریت دارایی فعالیت می‌کنم، بیش از هر زمان دیگری متوجه ضرورت حضور بانوان در مشاغل مالی شده‌ام.

این تفکر که مردان، نان‌آور خانواده‌ها هستند دیگ منسوخ شده است. آمار نشان می‌دهد که ۳۸ درصد از زنان، درآمد بیشتری نسبت به همسران خود دارند و مطابق با یافته‌های یکی از کارشناسان FiveThirtyEight.com شوهران یک‌سوم از این زنان، هیچ درآمدی ندارند. علاوه بر این، روندشناسی رفتار مالی زنان نشان می‌دهد که توانایی آن‌ها در حوزه مالی بسیار فراتر از کسب درآمد است. من در ادامه به پنج دلیل برای اثبات تداوم این روند اشاره می‌کنم و می‌گویم که چرا زنان در امورات مالی، قدرت تصمیم‌گیری بهتری نسبت به مردان دارند.

زنان طلایه‌داران برنامه ریزی مالی هستند؛ اما چرا؟

۱- دلیل اول: مطابق با یافته‌های LIMRA زنان به‌طور استراتژیکی در اتخاذ تصمیمات مالی، قاطعانه‌تر عمل می‌کنند؛ به‌ویژه در ارتباط با:

– گزینش صحیح از میان مزایای تأمین اجتماعی

– درک هزینه‌های بازنشستگی خود

– برآورد هزینه‌های خدمات درمانی خود در زمان بازنشستگی

– تعیین مدت‌زمان اتمام بودجه خود

– طراحی استراتژی جریان نقدی در زمان بازنشستگی

۲- دلیل دوم: زنان توانسته‌اند بخش عمده‌ای از درآمدهای خانوارها را کسی کنند و در اغلب اوقات، اتخاذ تصمیمات کلی مربوط به هزینه کرد درآمدها با آن‌هاست. در یکی از مقاله‌های وال استریت ژورنال ادعا شده که تا سال ۲۰۲۲، زنان کنترل بیش از ۶۰ درصد از ثروت آمریکا را در دست خواهند گرفت.

برنامه ریزی مالی

– در سال ۲۰۱۲، زنان، کنترل بیش از ۵۱.۳ درصد از ثروت شخصی را در ایالات متحده در دست داشته‌اند (این دارایی‌ها از ۸ تریلیون دلار در سال ۲۰۱۲ به ۲۲ تریلیون دلار در سال ۲۰۲۰ بالغ خواهد شد).

– ۴۸ درصد از املاک و مستغلاتی با ارزش بیش از ۵ میلیون دلار در آمریکا در کنترل زنان هستند؛ حال آنکه مردان تنها مالکیت ۳۵ درصد از املاک را در دست دارند.

– پیش‌بینی می‌شود طی ۴۰ سال آینده، زنان بتواند از انتقال بین نسلی ثروت، نزدیک به ۲۸.۷ تریلیون دلار منتفع شوند.

– ۹۸ درصد از زنان در مقاطعی از زندگی خود به‌تنهایی بار مخارج خود یا خانواده‌شان را به‌تنهایی به دوش کشیده‌اند.

۳- دلیل سوم: زنان برای مشارکت در اتخاذ تصمیمات مالی خود و برنامه ریزی مالی همدلی و اشتیاق بیشتری به خرج می‌دهند. مطابق با یافته‌های تحقیقی که توسط Artemis Strategy Group انجام شده، تنها ۴ درصد از زنان در تصمیم سازی های مالی، دخالتی ندارند و ۹۶ درصد باقیمانده به‌طور مساوی یا حتی بیشتر در اتخاذ تصمیمات مالی سهیم بوده‌اند. زنان کهنسال آمریکایی به‌شدت روی داشتن برنامه‌ریزی‌های بلندمدت حساس هستند (۷۶ درصد) و می‌توانند موقعیت مالی کنونی خود را درک کنند (۹۱ درصد).

برنامه ریزی مالی

علاوه بر آن‌ها زنان میانسال آمریکایی یا به‌اصطلاح زنان نسل اکس با مسائلی دست به گریبان هستند که خواه‌ناخواه باعث ایجاد شرایط دشوار مالی برای آن‌ها می‌شود. مسائلی که ازجمله آن‌ها می‌توان به طلاق، بیکاری یا اتخاذ یک تصمیم نادرست در سرمایه‌گذاری، مراقبت طولانی‌مدت از والدین سالخورده و میزبانی از فرزندان بالغی که به هر دلیلی به خانه والدین خود باز می‌گردند، اشاره کرد. گفتنی است احتمال آنکه زنان نسل اکس در زندگی خود با چالش مواجه شوند، بیشتر از مردان نسل اکس است.

۴- دلیل چهارم: زنان تمایل بیشتری به کسب مدارج عالیه تحصیلی دارند. بنابر یافته‌های گروه Artemis Strategy Group زنان جوان‌تر احساس می‌کنند که در حوزه مالی، قدرتمندتر هستند و آموخته‌های غنی‌تری نسبت به مادران خود دارند. وب‌سایت‌ها، پادکست‌ها و دیگر رسانه‌های مالی، بیشتر توسط زنان مورد استفاده قرار می‌گیرند. زنان نسل هزاره می‌گویند که در خانواده خود، مسئولیت اتخاذ تصمیمات مالی با آن‌هاست؛ زیرا آن‌ها از همسران خود دانش بیشتری در این حوزه دارند (۶۶ درصد) یا آنکه از تصمیم‌گیری در حوزه مالی لذت می‌برند (۴۹ درصد).

۵- دلیل پنجم: یک مولفه عاطفی-احساسی قدرتمند در تصمیمات مالی-پولی و برنامه ریزی مالی وجود دارد و زنان اغلب در این مورد، قوی‌تر از مردان هستند. اگر عبارت It’s Not About the Nail را در اینترنت جست‌وجو کنید با ویدئویی مواجه می‌شود که تفاوت‌های عمیق میان هوش هیجانی و ارتباطی زنان و مردان را برملا می‌کند. یکی از دلایل موفقیت زنان در مشاغل مرتبط با حوزه مشاوره مالی این است که بهتر می‌توانند به هم‌جنسان خود نزدیک شوند. اعتماد، شالوده و اساس هر چیزی است؛ مخصوصاً وقتی که پای ارتباط زنان با زنان به میان می‌آید.

برنامه ریزی مالی

من در مشاهدات خود طی جلسات و ملاقات‌های متعددی که با خانواده‌ها و صاحبان حرف و مشاغل داشته‌ام، متوجه شده‌ام که مردان بیش از هر چیزی به رویکردی تحلیلی تمایل دارند و برای تصمیم‌گیری، بر آمار و ارقام تکیه می‌کنند. آن‌ها تأکید ویژه‌ای بر رسیدن به پاسخ‌های قطعی و بلی-خیر دارند و بر این عقیده استوارند که تصمیمات مالی باید قاطع و برنده باشند. واقعیت اما متفاوت است و تصمیمات مالی، پیش‌زمینه‌های خاکستری‌رنگ بسیاری دارند؛ چرا که زندگی به‌طور دائم در حال تغییر و تحول است. این بدان معناست که برنامه‌ریزی‌ها علاوه بر آنکه باید مبتنی بر منطق و استدلال باشند، باید عواطف و احساسات را نیز در نظر بگیرند.

مشاهدات من نشان می‌دهد که زنان تمایل دارند تصویر بزرگ‌تری از آنچه اتفاق می‌افتد را ببینند. مشاوران زن می‌توانند با دقتی مثال‌زدنی، از روی لحن و نحوه بیان به احساسات طرف مقابل پی ببرند و او را بهتر راهنمایی کنند.

بیان امور مالی شخصی به گوش محرم نیاز دارد. وقتی کارتان را از دست می‌دهید، با یک بیمه فلج‌کننده دست به گریبان می‌شوید، یا آنکه شریک زندگی‌تان شما را ترک می‌کند، تصمیم‌گیری در هاله‌ای از ابرهای احساسی فرو می‌رود. زنان به‌طورکلی قادرند بهتر و بیشتر این احساسات را درک کنند؛ درحالی‌که مردان، این موقعیت‌ها را به‌سادگی نادیده می‌گیرند.

برنامه ریزی مالی

نیاز به آموزش مالی و ارتباط با متخصصان این حوزه ازجمله مولفه های مهم برای رشد زنان در دنیای مالی است. آیا جنس روابط مشاوره‌ای شما به‌گونه‌ای هست که با روند رو به رشد حضور زنان در تصمیم‌گیری‌های مالی همخوانی داشته باشد؟ اگر این چنین نیست، بهتر است در آموخته‌های خود تجدیدنظر کنید.

فلسفه‌ای که به آن پایبندم این است که مطمئن شویم تصمیماتم نه‌تنها بر عقل و منطق استوار است، بلکه بر اطلاعات ناملموس و بینش شهودی نیز تکیه دارد. این دارایی‌های نامشهود، همان چیزهایی هستند که زنان را در رأس فهرست موفقیت در زمینه مالی و برنامه ریزی قرار می‌دهد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)