چگونگی گزارش درآمد شرکت هواپیمایی بوئینگ بر روی سرمایه و برنامه های سفر

  • توسط pooladmin
  • 18/05/2019
  • 0

شرکت هواپیمایی بوئینگ به سطح درآمد تخمین زده شده توسط وال استریت دست پیدا نکرد. مسافران برا ی مدتی با افزایش قیمت پرواز ها وهواپیماهای فرسوده مواجه هستند. تاجران و مصرف کنندگان می توانند این تاثیرات را کاهش دهند. شرکت هواپیمایی بوئینگ در گزارش 4 ماهه اول خود به سطح درآمد تخیمن زده شده نرسید و در پی آن واکنش دولت، شرکت های هواپیمایی، مسافران مواجه شد و همچنین سقوط پیاپی دو هواپیمای بوئینگ 737 و در فاصله کمتر از شش ماه به دنبال داشت. بازتاب این اشتباه دامن شرکت بوئینگ و مسافرانی که در این حوادث دلخراش جان خود را از دست دادند را می گیرد. به دلیل اینکه شرکت بوئینگ با کمبود هواپیما مواجه شد مجبور می شد که برنامه های توسعه را به تعویق بیاندازد. همچنین بسیاری از پروازها را لغو کند و در پی آن مسافران نیز مجبور شدند تا برای بلیط های محدود، مبالغ بالاتری پرداخت کنند.

با این حال، همه سرمایه گذاران و یا مسافران با چنین عواقبی مواجه نخواهند شد زیرا با برنامه ریزی پیشین می توان تاثیراتی که پنین اتفاقات ناگواری می تواند بر روی سرمایه گذاری ها بگذارد را به خداقل رساند و همچنین شاید توانست راه کارهای جدیدی برای سفر محیا کرد.

شرکت هواپیمایی بوئینگ

درآمد و بازده شرکت  هواپیمایی بوئینگ در تخمین های زیر محاسبه شده اند:

نمودار مربوط به پرواز های شیکاگو درآمد 3.16 دلاری را به ازای هر سهم گزارش می دهد که این مبلغ 17 سنت پایین تر از حد انتظار است.

این گزارش همچنین نشان دهنده کاهش 3.64 دلاری به ازای هر سهم در 4 ماهه اول سال 2018 می باشد.

در همان سال درآمد کمی شرکت معادل 22.9 میلیارد دلار بوده است که این مبلغ با درآمد 23.51 میلیارد دلاری که تحلیل گران تخمین زده بودند ویرگول فاصله زیادی دراد. این کمپانی در 4 ماه اول سال گذشته نیز تنها 23.38 میلیارد دلار درآمد داشته است.

جالب است بدانید که بودجه سهام شرکت هواپیمایی بوئینگ در چهارشنبه های تجاری نهایتا به 0.4 درصد رسیده است و این نشان دهنده این است که تجار قطعا در این مورد گزارش بسیار منفی را ارائه خواهند داد.

زیرا تا قبل از این حوادث، وال استریت درآمد 4.3 دلاری را به ازای هر سهم پیش بینی کرده بود به علاوه سرمایه گذاران درست بعد از آخرین حادثه هوایی که دهم مارس رخ داد شاهد نزول نرخ پیش بینی شده سهام شرکت بوئینگ بودند.

تاثیرات بر روی مسافران ممکن است ادامه دار باشد

وال استریت ممکن است که خودش را با شرکت هواپیمایی بوئینگ وفق داده باشد و مسافران تاثیرات منفی این حوادث را حس می کنند. به گفته CNN، شرکت های هوایی بوئینگ 371، هواپیمایی بوئینگ مکس 737 را از سرویس خارج و در پی کمبود هواپیما، قیمت بلیط ها افزایش پیدا کرد. یونایتد VAL چنین اظهار دارد که قیمت بلیط از ماه آوریل تا ژوئن افزایش 2.5 درصدی خواهد داشت.

با این حال به نظر می رسد که هیچ شرکت هواپیمایی آمریکایی، به اندازه شرکت southwest تحت تاثیر این حادثه قرار نگرفته است زیرا این شرکت، هواپیمایی 737 را به طور انحصاری به پرواز در می آورد و در پی از سرویس خارج شدن این هواپیماها، این شرکت مجبور شد تا 34 هواپیما را از سرویس خارج کند.

هنوز شرکت هواپیمایی بوئینگ و مقامات حمل و نقل، هچ کدام برای بازگشت این هوایماها به سرویس زمانی را اعلام نکرده اند.

کارهایی که سرمایه گذاران می توانند انجام دهند.

اگرچه که تاثیرات مالی این حوادث تا مدتی ادامه دار خواهد بود اما با انجام برخی کارها می توان تاثیرات این پیشامد های ناگوار را کاهش داد. افرادی که توانایی خرید سهام های با ریسک بالا را دارند باید حتما جایگاهی در شرکت بوئینگ داشته باشند. سهام شرکت هواپیمایی بوئینگ در 8 مارس مصادف با روز قبل از سانحه هوایی اتیوپی، بیشتر از 11 درصد نزول پیدا کرد.در میان این آشوب ها، شرکت بوئینگ همچنان سود دهی دارد.

بعلاوه با وجود شرکتی مانند ایرباس به عنوان تنها شرکت رقیب سازنده هواپیماهای تجاری، بسیاری خواستار از بین رفتن شرکت بوئینگ هستند. علاوه بر این در حالی که شرکت بوئینگ در انتظار بهبود اوضاع است، سهام داران می توانند سود سهام سالانه 8.22 دلاری موجود در هر سهم که هفت سال متوالی افزایش داشته است را جمع آوری کنند.

امکاناتی برای مسافران

مسافران ممکن است که بخواهند در برنامه سفرهای تابستانی خود تجدید نظر کنند. با افزایش قیمت بلیط ها، ممکن است که شما ترجیح دهید مسیر های پروازی کوتاه تر و یا حتی مسیرهایی که با مشاین هم قابل دسترس هستند را انتخاب کنید.

از سویی دیگر اگر به دنبال صرفه جویی در سفری که از قبل برنامه ریزی کردید هستید، می توانید به سراغ رزرو هتل هایی با اتاق های قابل معاوضه بروید. درست است که شما مجبور به پرداخت پول بیشتری برای بلیط هستید اما از آن طرف ممکن است نرخ هتل ها به دلیل کمبود تقاضا کاهش پیدا کند.

هرچند هیچ کس نمی تواند تاثیرات مخرب اقتصادی حوادث پرواز 737 مکس را جبران کند اما با این حال با برنامه ریزی دقیق می توان تاثیرات زیان بار را کاهش داد و از امکاناتی که قبلا در دسترس نبودند استفاده کرد.

شرکت هواپیمایی بوئینگ

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)