شش مهارت اساسی معامله‌گران بزرگ

  • توسط pooladmin
  • 21/12/2020
  • 0

تقریباً هر فردی می‌تواند معامله‌گر شود اما اینکه به یکی از معامله‌گران برتر تبدیل شود به چیزی بیش از سرمایه و لباس رسمی نیاز دارد. به خاطر داشته باشید که دنیایی از افراد به دنبال پیوستن به صفوف معامله‌گران برتر و کسب سود از این طریق هستند اما تعداد بسیار کمی ‌از آنها به این سطح نزدیک می‌شوند. معامله‌گران برنده مستمر تقریباً به اندازه بلیط‌های برنده چند میلیون دلاری لاتاری نادر هستند.
یکی از پیش نیازهای تبدیل شدن به یک معامله‌گر ارشد، آموزش کافی در زمینه بنیادهای اقتصاد، بازارهای مالی و تحلیل تکنیکال است. افراد تحصیل کرده، آگاه و بسیار باهوش زیادی هستند که هرگز موفق به کسب عنوان معامله‌گر برتر نشده‌اند. تفاوت اساسی بین معامله‌گران برنده و بازنده به شش مهارت بنیادین بستگی دارد. بر این مهارت‌ها مسلط شوید تا به یک استاد موفق معامله‌گری تبدیل شوید.

شش مهارت اساسی معامله‌گران بزرگ

مهارت‌های شماره ۱ و ۲ – تحقیق و آنالیز

توانایی انجام تحقیق با کیفیت و آنالیز جامع بازار برای موفقیت در تجارت ضروری است. معامله‌گران بزرگ مهارت‌های خود را در زمینه تحقیق دقیق اوراق بهادار مورد معامله خود توسعه می‌دهند و سپس مهم‌تر اینکه قادر به تعیین دقیق تأثیر احتمالی این اطلاعات در یک بازار خاص هستند.
معامله‌گران بزرگ با استفاده از اطلاعات بازار اعم از اطلاعات بنیادی اقتصادی، حرکات قیمتی و معاملات صورت گرفته برای سازگاری و نزدیک شدن موثر به بازار استفاده می‌کنند. (منظور از موثر در نظر داشتن نسبت‌های ریسک به پاداش، احتمال موفقیت و سطح ریسک است).
مهارت‌های تحلیلی بسیار حیاتی هستند زیرا به یک معامله‌گر امکان می‌دهند روند (یا فقدان آن) را بهتر بشناسد و از حرکات قیمت یا پرایس اکشن در نمودارهای متفاوت و چهارچوب‌های زمانی مختلف و کل بازار استفاده کند.
همانطور که یک بازار و الگوها و روندهای را تجزیه و تحلیل می‌کنید، لازم است تعیین کنید که چه رویکردهای تکنیکالی مناسب هستند. ما پیشنهاد می‌کنیم که تمرکز کمتر بر روی کسب سود و بیشتر بر روی اقدام مناسب در زمان مناسب باشد که نگرش بنیادین و ضروری برای رشد و تکمیل مهارت‌های تحلیلی است. تمرکز بر روی بازار و نه پول موجود در حساب معاملاتی، شما را قادر می‌سازد در هر شرایط بهترین تصمیمات عینی را اتخاذ کنید و انجام این مهم شما را قادر می‌سازد در نهایت عاقلانه‌ترین و سودآورترین معاملات را انجام دهید. تقریباً تمام «جادوگران بازار» که جک شواگر Jack Schwager در کتاب‌ معروف خود «جادوگران بازارهای نوین» با آنها مصاحبه کرده است، اظهار داشته‌اند که تنها بر روی بازار و معاملات خود تمرکز می‌کنند، نه بر روی مانده حساب. صرفنظر از اینکه یک معامله باعث کسب یک دلار یا یک میلیون دلار ‌شود آنها صرفاً در صدد دستیابی به بازار مناسب هستند.

نحوه معامله گری در بازار فارکس

معامله‌گران بزرگ

مهارت شماره ۳ – آداپته کردن تحلیل بازار برای تغییر شرایط بازار

معامله‌گران بزرگ معمولاً استراتژی‌ها و تکنیک‌های معاملاتی خود را توسعه می‌دهند تا بارها و بارها از آنها استفاده می‌کنند. با گذشت زمان هر معامله‌گر مجموعه ابزارهای شخصی خود در زمینه روش‌ها، مانورها، استراتژی‌ها و تاکتیک‌های معاملاتی را جمع آوری می‌کند. بسیار مهم است که سبک معاملاتی مخصوص به خود را داشته باشید، مانند ترکیب خاصی از شاخص‌های تکنیکال که معاملات با احتمال موفقیت زیاد را به شما نشان ‌دهد.
داشتن ترفندهای معاملاتی واقعی و امتحان شده اتفاق خوبی است. یک خصلت معامله‌گران بزرگ عادت به رصد کردن مداوم بازار و مد نظر قرار دادن علائم و نشانه‌هایی از تغییر یا شکل گیری الگوی جدید در بازار است که سیگنالی جهت آداپته کردن استراتژی معاملاتی بر اساس وضعیت جدید بازار است.

معامله گری روزانه چگونه انجام می‌شود

مهارت شماره ۴ – ماندن در بازی

صرف نظر از صنعت، شرکت یا شغل خاص، همه در حرفه خود با اوج‌ها و فرود‌هایی روبرو می‌شوند. اگر یک معامله‌گر تمام وقت هستید، ناگزیر با سودهای قابل توجه و در سایر مواقع با ضررهای قابل توجه روبرو خواهید شد. دوام آوردن در بازی معاملات، مهارتی بی بدیل و حیاتی است که هر معامله‌گر بزرگی از آن برخوردار است.
البته هنگامی‌ که حرکات قیمت به سود حساب بانکی شما باشد هیجان زده شدن و اتخاذ تصمیمات احساسی آسان است. طبیعت بشر به گونه‌ای است که وقتی نتایج خوب هستند به روش‌های خاصی عمل کنیم. اما روزهایی نیز وجود خواهد داشت که بازار کاملاً برعلیه شما خواهد بود. به جای هیجان زده شدن در مورد معاملات خود بهتر است در مواقعی مانیتور کامپیوتر خود را خاموش کنید یا بستر معاملاتی خود را ببندید.
یک معامله‌گر ارشد می‌فهمد که هیچ یک از هیجانات بازار برای همیشه دوام نخواهند داشت و پایبندی به استراتژی در دوران اوج و فرود مهارتی است که شما را قادر می‌سازد تا یاد بگیرید، رشد کنید و کسب سود کنید.
بخش مهمی ‌از توانایی ماندن در بازی تمرین مدیریت ریسک و مدیریت سرمایه است. معامله گران موفق از حد سود و حد ضرر استفاده می‌کنند و هرگز در معاملات خود بیش از حد ریسک نمی‌کنند. وارد موقعیتی نشوید مگر اینکه دارای نسبت‌ مناسب ریسک به پاداش باشد. به عبارت دیگر آنچه در صورت درست بودن تحلیل به دست می‌آورید بایستی به طور قابل توجهی بیشتر از ضرری باشد که در صورت اشتباه کردن از دست خواهید داد. چرا باید مثلاً ۵۰۰ دلار سرمایه را برای ۱۰۰ دلار سود ریسک کنید حتی اگر آنالیز بازار کاملاً درست باشد؟ این اعداد به نفع شما نیستند. حتی اگر چنین به نظر می‌رسد که یک فرصت مناسب معاملاتی مانند یک چرخش عمده در بازار وجود دارد ولی نمی‌توانید یک نقطه ورود کم خطر را بدست آورید، بایستی منتظر بمانید تا یک موقعیت مناسب ورود دیگر به معامله را پیدا کنید.

بازار سهام: نحوه شروع کار و نحوه‌ی بقا

مهارت‌های شماره ۵ و ۶ – نظم و انضباط و صبر

دسیپلین و صبر دو مهارت بسیار نزدیک به هم هستند که هر معامله‌گر بزرگی به آنها نیاز دارد. همانطور که در بالا اشاره کردیم، ماندن در بازی مهم است زیرا به شما امکان می‌دهد هم اوج و هم فرود را تجربه کنید، از آنها یاد بگیرید و تغییرات لازم را در سبک معاملاتی خود اعمال کنید. یک معامله‌گر باید هم صبور باشد و هم نظم و انضباط لازم را داشته باشد تا خصوصاً در روزهایی که سودی وجود ندارد به استراتژی خود پایبند بماند.
به عنوان مثال یک معامله‌گر صبور و منظم می‌داند که اغلب اوقات بدترین جلسات یا روزهای معاملاتی با جلسات و روزهای بهتری دنبال می‌شود. بخاطر داشته باشید که یک قسمت اساسی از رفتار بازار نوسانات و بالا و پایین است. جلساتی که قیمت روند ثابتی دارد و حجم معاملات بسیار پایینی دیده می‌شود ممکن است چندین روز ادامه داشته باشد، اما یک معامله‌گر منضبط می‌داند که پاداش صبر داده می‌شود، بنابراین منتظر می‌ماند تا قبل از ورود به بازار و به خطر انداختن پول خود، یک روند مهم آغاز شده باشد.
یکی از رایج‌ترین اشتباهات معامله‌گران، ورود به موقعیت‌های معاملاتی در شرایطی است که بازار هیچ فرصت سودی ارائه نمی‌کند. بسیاری از معامله‌گران به دلیل خستگی وارد معامله می‌شوند. چنین اقداماتی تقریباً همیشه برای افراد هزینه دارد.
یک معامله‌گر بزرگ اگر فرصت‌های سود خوب و کم ریسک مهیا نشود وارد بازی نمی‌شود. معامله‌گران بزرگ می‌دانند که بازار فردا دوباره باز خواهد شد و همیشه فرصت‌های جدید وجود خواهد داشت.
اجازه ندهید بازارهایی که اساساً حرکتی ندارند شما را فریب دهند تا نظم و استراتژی معاملاتی خود را کنار بگذارید. صبور باشید، منتظر بمانید و هنگامی‌که فرصتی پیش آمد دریغ نکنید، با اطمینان نسبت به توانایی معاملاتی خود ماشه را بکشید و وارد بازار شوید.

هزینه‌های خانوار

مهارت شماره ۷ – ثبت سوابق

معامله گران بزرگ از اشتباهات خود درس می‌گیرند کاری که بازندگان به ندرت انجام می‌دهند. یکی از عادات اساسی که باعث ایجاد معامله‌گران برنده می‌شود، داشتن یک دفترچه معاملات است. ژورنال معاملاتی هر معامله را به همان شکلی که رخ داده ثبت می‌کند: نقطه ورود و دلیل خرید یا فروش، قیمتی که حد سود و حد ضرر قرار می‌گیرد، پس از ورود به موقعیت چه اتفاقی در بازار افتاد و چگونه به اقدام بازار واکنش نشان دادید و سرانجام، مقدار سود یا زیان.
داشتن یک ژورنال معاملاتی و بازخوانی منظم آن یکی از سریع‌ترین و آسان‌ترین راه‌ها را برای شناسایی نقاط قوت و ضعف و تصمیمات صحیح و غلط است.

خلاصه

پیام اصلی این است که هر معامله‌گری برای موفق شدن باید مهارت‌های اساسی خود را توسعه دهد. تلاش لازم برای تبدیل شدن به یک معامله‌گر ماهر را انجام دهید، بازار به دلیل تلاش مجدانه‌تان به شما پاداش خواهد داد.
تبدیل شدن به یک معامله‌گر بزرگ کار ساده‌ای نیست، اما تلاش برای رسیدن به آن سطح ممکن است و ارزش زحمات متقبل شده را دارد. اگر کار امروز را به فردا نیندازید و در جهت صحیح حرکت کنید یک روز به تحقق بخشیدن به رویاهای مالی خود نزدیک‌تر می‌شوید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)