شهرهای دنیا با بیشترین افراد ثروتمند

  • توسط pooladmin
  • 13/09/2020
  • 0
افراد ثروتمند

از سنگاپور تا نیویورک سیتی، بیش از ۲۶ درصد از ۲۰۹۵ میلیاردر جهان فقط در ۱۰ شهر از سه قاره جهان زندگی می‌کنند.
از ۲۰۹۵ عضو لیست میلیاردرهای سال ۲۰۲۰ فوربس، ۵۵۲ نفر فقط در ده شهر زندگی می‌کنند و برای ششمین سال پیاپی، میلیاردرها بیش از هر شهر دیگری در جهان، نیویورک را خانه خود می‌دانند. امسال ۹۲ میلیاردر در سیب بزرگ (به عنوان محل اقامت اصلی خود) زندگی می‌کنند که ۸ مورد بیشتر از سال قبل است.
ثروتمندترین فرد در شهر نیویورک بنیانگذار LP بلومبرگ و شهردار سابق، یعنی مایکل بلومبرگ Michael Bloomberg است که قبل از کناره گیری بنفع جو بایدن، نزدیک به یک میلیارد دلار از ثروت ۴۸ میلیارد دلاری خود را صرف کارزار ناموفق ریاست جمهوری کرد. از دیگر ساکنان مشهور میلیاردر نیویورک می‌توان به جی زی Jay-Z خواننده هیپ‌هاپ و جولیا کوچ Julia Koch، بیوه دیوید کوچ David Koch مالک سابق صنایع کوچ اشاره کرد. ارزش خالص تجمیعی ثروت میلیاردرهای شهر نیویورک ۴۲۴ میلیارد دلار است که ۴۵.۷ میلیارد دلار کمتر از سال قبل است.
چین مقام خود را به عنوان کشوری با بیشترین نماینده در بین ۱۰ شهر برتر حفظ کرده است، شنزن با یک پله صعود به رتبه ۷ و شانگهای و پکن به ترتیب در رتبه ۶ و ۴ قرار دارند. هنگ کنگ بار دیگر عنوان دومین شهر جهان با بیشترین میلیاردر را به خود اختصاص داده است. این چهار شهر میزبان ۲۲۸ میلیاردر هستند.
سنگاپور امسال در بین ۱۰ جایگاه برتر قرار گرفته و توانسته سئول را پشت سر بگذارد. این دولت-شهر جنوب شرقی آسیا نه میلیاردر جدید نسبت به سال ۲۰۱۹ معرفی کرده در حالی که پایتخت کره جنوبی ده نفر از اعضای باشگاه ده رقمی‌ها را از دست داده است. افزایش هزینه‌های توسعه و رقابت خارجی پیش از این که ویروس کرونا در اواخر فوریه به اقتصاد این کشور لطمه بزند بخش دارویی کره جنوبی را متحمل خسارات زیادی نموده است. در کل سیزده میلیاردر مستقر در سئول از لیست خارج شده‌اند. در میان تازه واردان سنگاپور، اسطوره‌های صنعت بازی فارست لی Forrest Li و گنگ یه Gang Ye، موسسین شرکت بازی آنلاین و تجارت الکترونیکی سی Sea هستند. هر دو صنعت از اقامت اجباری افراد در خانه و گذراندن زمان آنلاین بیشتر بهره‌مند شده‌اند.

شهرهایی با بیشترین افراد ثروتمند

۱۰ شهر برتر

در ادامه ۱۰ شهر برتر با بیشترین افراد ثروتمند میلیاردر فهرست شده‌اند:

۱- نیویورک: ۹۲ میلیاردر

۸+ نفر نسبت به سال ۲۰۱۹
ارزش خالص مجموع: ۴۲۴ میلیارد دلار
ثروتمندترین ساکن: مایکل بلومبرگ، ۴۸ میلیارد دلار
شهر نیویورک برای ششمین سال در جایگاه نخست قرار دارد و تعداد ساکنان میلیاردر شهر نسبت به سال ۲۰۱۹ هشت نفر افزایش یافته است. پنج میلیاردر جدید از صنعت مالی هستند، از جمله جادوگران سهام تونی تامر Tony Tamer و استیون کلینسکیSteven Klinsky . افراد تازه وارد از بخش‌های دیگری نیز به صف میلیاردرها پیوسته‌اند، از جمله پیشگام هوش مصنوعی دنیل داینز Daniel Dines، و جی زی.

۲- هنگ کنگ: ۷۱ میلیاردر

۸- نفر نسبت به ۲۰۱۹
ارزش خالص مجموع: ۳۲۱ میلیارد دلار
ثروتمندترین ساکن: لی شاو کی Lee Shau Kee، ۲۸.۱ میلیارد دلار
هنگ کنگ همچنان شماره ۲ لیست است، اما شهر هشت میلیاردر را نسبت به سال قبل از دست داده است. در اواخر سال ۲۰۱۹ قیمت املاک در هنگ کنگ کاهش یافت و به صنعت املاک و مستغلات که منبع ثروت بسیاری از افراد ثروتمند شهر است آسیب جدی وارد کرد، از جمله تنها تازه وارد هنگ کنگ، توسعه دهنده املاک و مستغلات لون رویزیانگ Lun Ruixiang.

۳- مسکو: ۷۰ میلیاردر

۱- نسبت به سال ۲۰۱۹
ارزش خالص مجموع: ۳۰۱.۷ میلیارد دلار
ثروتمندترین ساکن: ولادیمیر پوتانین Vladimir Potanin، ۱۹.۷ میلیارد دلار
مسکو علاوه بر شنزن تنها شهر در میان ۱۰ شهر برتر است که در آن همۀ میلیاردرها خود ساخته هستند (در مقابل به ارث بردن ثروت). بسیاری از آنها ارتباط نزدیکی با رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین دارند. بیش از ۸۰٪ از میلیاردرهای روسیه پایتخت را خانه خود می‌دانند، از جمله ولادیمیر پوتانین که ثروتمندترین فرد در کشور است.

مسکو

۴- پکن: ۶۷ میلیاردر

۶+ نسبت به سال ۲۰۱۹
ارزش خالص مجموع: ۲۱۸.۲ میلیارد دلار
ثروتمندترین ساکن: ژانگ ییمینگ Zhang Yiming، ۱۶.۲ میلیارد دلار
دارایی افراد ثروتمند میلیاردر در پایتخت چین نسبت به سال گذشته با شش نفر افزایش به ۶۷ میلیاردر رسیده است. دو نفر از از این فهرست، میلیاردرهای جدید امسال هستند: لری شیانگ دونگ چن Larry Xiangdong Chen و لیو یاچائو Liu Yachao که هر دو صاحب شرکت‌هایی هستند که در زمینه آموزش آنلاین و تدریس خصوصی برای دانش آموزان فعالیت می‌کنند.

۵- لندن: ۵۶ میلیاردر

۱+ نفر نسبت به سال ۲۰۱۹
ارزش خالص مجموع: ۲۱۲.۷ میلیارد دلار
ثروتمندترین ساکن لن بلاواتنیک LEN BLAVATNIK، ۱۷ میلیارد دلار
لندن و بقیه انگلستان سرانجام در تاریخ ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ اتحادیه اروپا را ترک کردند. امسال لندن یک میلیاردر جدید دارد. این شهر که برای نخبگان جهان شهری جذاب است در واقع پنج میلیاردر جدید دارد که از خارج به انگلستان آمده‌اند، از جمله برادران روسی دیمیتری Dmitry و ایگور بوخمان Igor Bukhman، بنیانگذاران شرکت بازی‌های آنلاین پلی تریکس Playrix ، و کامیلا دی گودوی بوئنو گروسی Camilla De Godoy Bueno Grossi، که بخشی از ثروت پدر مرحومش، سرمایه دار برزیلی را به ارث برده است.

۶- شانگهای: ۴۶ میلیاردر

۱+ نفر نسبت به سال ۲۰۱۹
ارزش خالص کل: ۱۳۰.۷ میلیارد دلار
ثروتمندترین ساکن: کالین‌ هوانگ Colin Huang، ۱۶.۵ میلیارد دلار
تجارت الکترونیک از زمان قرنطینه شدن میلیون‌ها شهروند در تلاش برای کاهش سرعت گسترش ویروس کرونا در چین، شاهد رونق بوده است. این اتفاق باعث افزایش ثروت مالکین خرده فروشی‌های آنلاین مانند کالین هوانگ شده است. دیگر کارآفرینان شانگهای تازه واردان این لیست هستند، از جمله وانگ جیلی Wang Jiley، که ثروت خود را از شرکت تحویل سریع زی تی او اکسپرس ZTO Express دارد و چن روی Chen Rui مالک سایت انیمیشن و سرگرمی بیلیبیلی ‌Bilibili که پس از ارائه دسترسی رایگان به ساکنان مناطق قرنطینه شده، شاهد رشد تقاضای زیادی بود.

۷- شنژن: ۴۴ میلیاردر

۵+ نفر نسبت به سال ۲۰۱۹
ارزش خالص کل: ۲۲۰.۲ میلیارد دلار
ثروتمندترین ساکن ما هواتنگ MA HUATENG، ۳۸.۱ میلیارد دلار
قطب تولید و صادرات هنگ کنگ در سال گذشته ۵ عضو به باشگاه ده رقمی‌ها اضافه کرده که همۀ آنها افرادی خود ساخته هستند. ما هواتنگ، رئیس و مدیرعامل غول رسانه‌های اینترنتی تنسنت هولدینگ، ثروتمندترین فرد چین پس از جک ما Jack Ma بنیانگذار علی بابا است. در حالی که تولیدکنندگان شنژن با اثرات ناشی از جنگ تجاری با ایالات متحده دست و پنجه نرم می‌کنند، میلیاردرهای این شهر از سال ۲۰۱۹ موفق شده‌اند ۲۹.۷ میلیارد دلار به ارزش خالص کل دارایی خود اضافه کنند.

۸- بمبئی: ۳۸ میلیاردر

۱+ نفر نسبت به سال ۲۰۱۹
ارزش خالص کل: ۱۴۹.۳ میلیارد دلار
ثروتمندترین ساکن موکش آمبانی MUKESH AMBANI، ۳۶.۸ میلیارد دلار
بمبئی نسبت به سال ۲۰۱۹ پنج میلیاردر از دست داده و شش تازه وارد به لیست اضافه کرده است. از جمله این افراد می‌توان به آبهای وکیل Abhay Vakilمالک بزرگترین شرکت تولید رنگ هند و برادران پارکه Parekh که صنایع تولید چسب و درزگیر را تحت کنترل دارند اشاره کرد.

سن فرانسیسکو

۹- سن فرانسیسکو: ۳۷ میلیاردر

۵- نفر نسبت به سال ۲۰۱۹
ارزش خالص کل: ۹۰.۷ میلیارد دلار
ثروتمندترین ساکن: داستین مسکوویتز Dustin Moskovitz، ۹.۳ میلیارد دلار
سانفرانسیسکو نسبت به سال گذشته ۵ میلیاردر کمتر دارد زیرا ثروت مدیر عامل سابق اوبر، رایان گریوز Ryan Graves و بنیانگذار پینترست بن سیلبرمانBen Silberman به کمتر از ۱ میلیارد دلار رسیده است. تازه واردین به فهرست که در سانفرانسیسکو زندگی می‌کنند شامل معامله گر سهام اورلاندو براوو Orlando Bravo و کارآفرین ارتباطات ابری، ولاد شمونیس Vlad Shmunis است.

۱۰ سنگاپور: ۳۱ میلیاردر

۹+ نفر نسبت به سال ۲۰۱۹
ارزش خالص کل: ۹۵.۳ میلیارد دلار
ثروتمندترین ساکن: ژانگ یونگ Zhang Yong، ۱۱ میلیارد دلار
این دولت-شهر ثروتمند که جایگزین سئول در ۱۰ شهر برتر شده ۳۱ میلیاردر دارد در حالی که این رقم در سال گذشته ۲۲ نفر بوده است. ژانگ یونگ ثروتمندترین ساکن سنگاپور همچنین ثروتمندترین رستوران دار چین است. صاحب رستوران زنجیره‌ای هایدیالو به لطف افزایش ۵۳ درصدی سهام این شرکت در سال گذشته، ۴.۲ میلیارد دلار ثروتمندتر از سال ۲۰۱۹ شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)