مدیریت ثروت چیست؟ مدیر سرمایه کیست؟

  • توسط pooladmin
  • 29/11/2019
  • 0

مدیریت ثروت یک سرویس مشاورۀ سرمایه گذاری است که سایر خدمات مالی را برای رفع نیازهای مشتری های مرفه ترکیب می کند. این یک فرآیند مشاوره است که به موجب آن مشاور می تواند اطلاعات مربوط به خواسته های مشتری و استفاده از محصولات و خدمات مالی مناسب را با استفاده از محصولات و راه حل های خیرخواهانه ارائه دهد.

مشاور مالی یا مدیر ثروت نوعی از مشاوران مالی هستند که در طیف رشته های مالی موجود مانند مشاورۀ مالی و سرمایه گذاری، برنامه ریزی حقوقی یا املاک، حسابداری و خدمات مالیاتی و برنامه ریزی بازنشستگی برای مدیریت ثروت مشتری مرفه مشاوره می دهند. هزینۀ تعیین شدۀ شیوه های مدیریت سرمایه بسته به کشور متفاوت است.

ماهیت مدیریت سرمایه

مدیریت سرمایه خیلی فرا تر از مشاورۀ سرمایه گذاری است، زیرا می تواند تمام جنبه های مالی زندگی فرد را در بر بگیرد. در واقع هدف این ایده جامع بودن مدیریت بود یعنی بجای اینکه از افراد مختلف در زمینه های مختلف مانند تکه های یک پازل استفاده شود، یک فرد حرفه ای تمام مسائل مربوط به ثروت یک فرد مرفه را مدیریت کند مانند پول، نیازهای شخصی و یا نیازهای خانوادۀ وی.

با اینکه مدیر ثروت شخصی است که باید در تمام زمینه ها حرفه ای و مطلع باشد بازهم افرادی هستند که ترجیح می دهند در بعضی از امور دقیق تر باشند و شخص ویژه ای برای آن انتخاب کنند.

در موارد خاص ، یک مشاور مدیریت ثروت ممکن است به اطلاعاتی از کارشناسان مالی خارجی و همچنین کارگزاران خود مشتری (وکالت ، حسابداران و غیره) نیاز داشته باشد تا از استراتژی بهینه ای برای بهره مندی مشتری استفاده کند. برخی از مدیران ثروت همچنین خدمات بانکی یا مشاوره ای در مورد فعالیت های بشردوستانه ارائه می دهند.

یک مشاور مالی به افراد مرفه احتیاج دارد ، اما همه افراد مرفه به یک مشاور مالی احتیاج ندارند. این سرویس معمولاً برای افراد ثروتمند با طیف گسترده ای از نیازهای متنوع مناسب است.

مدیریت ثروت

مثال هایی از مدیریت ثروت

برای مثال، افرادی که کارمند شرکت سرمایه گذاری هستند اطلاعات بیشتری در زمینۀ استراتژی های بازار دارند، و خب افرادی که در بانک های بزرگ کار می کنند بیشتر بر مدیریت پول و گزینه های در دسترس متمرکز هستند. این مقام از نظر ماهیت مشورتی محسوب می شود ، زیرا تمرکز اصلی ارائه راهنمایی های لازم برای افرادی است که از خدمات مدیریت مالی استفاده می کنند.

ساختارهای کسب و کار این مدیریت

این افراد ممکن است در یک کسب و کار کوچک مشغول شوند یا به استخدام یک شرکت بسیار بزرگ دربیایند. بسته به نوع کار مدیران سرمایه نام های مختلفی دارند مانند مشاور مالی. هر فرد می تواند از یک تا چند مدیر مالی داشته باشد.

استراتژی ها

مدیر مالی کار خود را با طرح برنامه ای برای حفظ و افزایش سرمایۀ مشتری خود بر اساس موقعیت مالی آن فرد، اهداف و سطح آسایش زندگی اش، آغاز می کند. بعد از طرح برنامۀ اولیه، مدیر مالی برای به روز رسانی کردن نیاز های موکل خود، بازبینی پرتوفیلو و یا افزدون نیازهای جدید به لیست با او جلسه میگذارد. که مهم تر از همه حفظ الویت هدف اصلی، حفظ و افزایش سرمایه است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)