نکته های سرمایه گذاری برای زنان ؛ زمان، هم بستگی و دوران افت قیمت ها

  • توسط pooladmin
  • 22/10/2019
  • 0

نظرسنجی ها حاکی از آن است که زنان می توانند از روش های زیرکانه سرمایه گذاری برای کنار زدن موانع مالی زندگی خود استفاده کنند. در این مقاله با نکته های سرمایه گذاری برای زنان آشنا خواهیم شد.

زنان در طول زندگی خود با چالش های مالی یکتایی دست به گریبان هستند؛ زیرا پیش از هر چیز، آمار و ارقام نشان می دهد که آن ها بیشتر از مردان عمر می کنند، احتمال دارد به دلیل مراقبت از فرزندان خود دست از کار بکشند و دست آخر از همتایان مرد خود، حقوق کمتری می گیرند. با وجود تمامی این موانع باز هم نباید قید یادگیری مفاهیم سرمایه گذاری و مدیریت دارایی را بزنند. اگر زنی هستید که تازه با فضای سرمایه گذاری آشنا شده اید یا آنکه می خواهید به اطلاعات پیشین خود بیفزایید، در ادامه می توانید با سه ترفند برای شروع یادگیری مفهوم مدیریت دارایی آشنا شوید:

نکته های سرمایه گذاری برای زنان:

۱- درک مفهوم سود مرکب

بهترین راه برای درک مفهوم سرمایه گذاری و تسریع در یادگیری آن، آشنایی با مقوله زمان است و اینکه تا چه میزان می تواند ثروت شما را ورای آنچه فکر می کنید، افزایش دهد. اینجاست که باید با قدرت نرخ سود مرکب آشنا شوید.

ساده ترین راه برای درک تاثیر بزرگ نرخ سود مرکب روی سبد دارایی های شما استفاده از قاعده ۷۲ است. قاعده ۷۲ به شما کمک می کند که بتوانید سرانگشتی محاسبه کنید که چقدر طول می کشد تا پول شما بر اساس یک نرخ سود سالیانه ثابت دو برابر شود.

نکته های سرمایه گذاری برای زنان

برای مثال، فرض کنید شما ۵ هزار دلار در جایی سرمایه گذاری کرده اید که سالانه به طور میانگین، ۴ درصد به شما سود می دهد. برای استفاده از این قاعده، کافی است ۷۲ را بر نرخ سود که ۴ باشد، تقسیم کنید. می بینید که ۱۸ سال طول می کشد تا ۵ هزار دلار شما دوبرابر شود. حال اگر این ۵ هزار دلار را در بازار سهام یا یک اوراق بهاداری که سالانه ۹ درصد سود می دهد، سرمایه گذاری کنید، ۹ ساله می توانید دارایی خود را دوبرابر کنید.

هیچ جادویی در کار نیست: این قدرت اعجاب انگیز نرخ سود مرکب است. هرچه بیشتر سرمایه گذاری کنید، سود بیشتری به دست می آورید. این گونه است که نرخ سود مرکب به شما کمک می کند تا در روندی آهسته و پیوسته ثروت خود را دوچندان کنید و دارایی های خود را افزایش دهید.

۲- تنوع بخشی

از دیگر نکته های سرمایه گذاری برای زنان این است که همه تخم مرغ های خود را در یک سبد نگذارید. شاید بگویید خوب اینکه بدیهی است؛ اما بسیاری از سرمایه گذاران، همین نکته بدیهی را به دست فراموشی می سپارند و از تنوع بخشی به سبد سهام خود غافل می شوند.

منظور از یک سبد سهام متنوع صرفا این نیست که شامل سهام های متفاوت از شرکت های مختلف باشد. حتی جای دادن سهام های مختلف از صنایع مختلف هم کفایت نمی کند. باید بدانید که بسیاری از محصولات پیشروی بازار، ممکن است هم بستگی بسیار نزدیکی به هم داشته باشند؛ به این معنی که وقتی قیمت یکی از آن ها افت پیدا کند، دیگری نیز دچار کاهش قیمت می شود.

نکته های سرمایه گذاری برای زنان

صندوق های قابل معامله در بورس (ETF ها) و صندوق های سرمایه گذاری مشترک، گزینه های خوبی برای تنوع بخشی به سبد سهام هستند؛ زیرا این صندوق ها در طیف وسیعی از شرکت ها سرمایه گذاری می کنند و این ریسک کاهش ارزش دارایی های شما را به شدت کم می کند. کافی است یک کیک را تصور کنید؛ اگر یک تکه از آن خورده شود، هنوز کیکی برای خورده شدن وجود خواهد داشت. فقط به یاد داشته باشید که از چه نوع اوراق بهادار پایه ای در صندوق ها استفاده می شود. اگر همه آن ها در صنایع، بخش ها و سهام های مشابهی سرمایه گذاری شده باشند، دیگر نمی توان آن ها را متنوع دانست.

افزون بر این، به خاطر داشته باشید که ترکیب مناسب ابزارهای سرمایه گذاری می تواند از انتخاب های دوستان یا دیگر اعضای خانواده شما متفاوت باشد و این فی نفسه امر بدی نیست. احتمالا ممکن است اهداف شما با هدف های دیگران متفاوت باشد. احتمال دارد تاریخ متفاوتی را برای بازنشستگی مدنظر داشته باشید یا آنکه تاب آوری شما در برابر ریسک ها متفاوت باشد؛ بنابراین یافتن ترکیب صحیحی از ابزارهای سرمایه گذاری بستگی به انتخاب های شما دارد.

۳- تفکر بلندمدت داشته باشید و از فروش غافل نشوید

یکی از نقل قول های مورد علاقه من در حوزه سرمایه گذاری از وارن بافت، میلیاردر سرشناس این است:

وقتی که دیگران حریص می شوند، بیمناک شوید و وقتی که می ترسند، آزمندانه رفتار کنید.

از دیگر نکته های سرمایه گذاری برای زنان این است که اساسا بهتر است هنگامی که شاخص های بازار نوسان می کنند، راهبرد سرمایه گذاری بلندمدت را در پیش بگیرید. اجازه ندهید که احساسات، زمام کنترل شما را در دست بگیرند و شما را وادار به فروش ناشی از ترس کنند. در حقیقت باید در زمان هایی که قیمت ها افت پیدا می کند، دست به سرمایه گذاری بزنید و به این ترتیب با نرخ های پایین تری اوراق بهادار موردنظر خود را خریداری کنید.

نکته های سرمایه گذاری برای زنان

زنان در هر سن و سالی باید سه نکته یاد شده را رعایت کنند. زودتر کار سرمایه گذاری را شروع کنید و اجازه بدهید که ثروت شما در طول زمان افزایش پیدا کند. همیشه به سبد سهام خود تنوع بدهید، تا اگر روزی تعدادی از سهام ها با افت قیمت مواجه شدند، مابقی رشد کنند تا دست کم ثابت بمانند. هرگز اجازه ندهید که یک روز، هفته یا ماه سخت شما را از کوره به در کند. در زمان های افت قیمت به خرید فکر کنید و هرگز به دلیل ترس، تفکر راهبردی سرمایه گذاری بلندمدت را رها نکنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)