• صفحه خانگی
  • >
  • سایر مقالات
  • >
  • پرداخت های الکترونیکی: تضمین پایداری و دوام کسب و کار در بحبوحه یک پاندمی بی سابقه بر اساس تجربیات شرکت Payment Asia

پرداخت های الکترونیکی: تضمین پایداری و دوام کسب و کار در بحبوحه یک پاندمی بی سابقه بر اساس تجربیات شرکت Payment Asia

  • توسط pooladmin
  • 01/05/2020
  • 0

در سال ۲۰۰۰ بود که تجارت الکترونیک گسترش پیدا کرد و بین مردم به محبوبیت رسید. از همان دوران، کسب و کارهای آنلاین پتانسیل های زیادی از خود نشان می دادند و بازدهی و سود خوبی با خود به همراه داشتند.


در مقیاس جهانی، استفاده از اینترنت برای بهبود و توسعه کسب و کارها گسترش یافت. این رشد و رونق در سال ۲۰۰۳ به شدت تحت تاثیر شیوع گسترده بیماری سارس قرار گرفت. برخی از کسب و کارها به دلیل کمبود منابع و نیروی کار مورد نیاز دچار مشکلات زیادی شدند. در بحبوحه این پاندمی، کمپانی Payment Asia موفق شد روند خدمات رسانی به مشتریان خود را ادامه دهد. این شرکت با بازاریابی، فعال نگه داشتن وبسایت خود و اطمینان از تحویل پرداخت ها که از جمله مهمترین اقدامات برای سرپا نگهداشتن کسب و کار بود توانست از این بحران به سلامت عبور کند. اکنون، ۱۷ سال بعد، دنیا با یک بحران بسیار بزرگ تر مواجه است که تا همین حالا نیز خسارات زیادی به اقتصاد جهان وارد آورده است؛ پاندمی COVID-۱۹.


بیشتر صنایع زیان های بی سابقه ای را تجربه کرده اند، چه شرکت های تولیدی و چه صنایع خدماتی؛ با این وجود، روند مشاهده شده در بخش های پرداخت آنلاین کاملا برعکس بوده است. آمار نشان می دهد که در میزان استفاده از پرداخت های آنلاین افزایش بسیار زیادی به وجود آمده است. تجار و صاحبان کسب و کار مشتریان خود را به استفاده بیشتر از سرویس های پرداخت آنلاین تشویق می کنند، زیرا اسکناس های بانکی نیز خود به عنوان یکی از عوامل شیوع ویروس شناسایی شده اند. پرداخت های بدون تماس و غیر حضوری برای مشتریانی که خود را ملزم به رعایت قوانین “فاصله گذاری اجتماعی” می دانند به عنوان گزینه ای جدید برای انجام تراکنش های مالی مطرح شده است و این شرایط باعث شده افراد بیشتری با این مفاهیم آشنا شده و به سمت استفاده از سرویس های پرداخت الکترونیک هدایت شوند. این، بدان معنی است که با بالا رفتن حجم نقل و انتقالات مالی، درآمد نیز افزایش می یابد، مخصوصا زمانی که این پاندمی به پایان می رسد و این موقعیتی است که هیچ کس و هیچ شرکتی دوست ندارد آن را از دست بدهد.

شرکت Payment Asia به همین طریق خدمات خود را به مشتریانش عرضه می کند. این شرکت برای مشتریان خود راه هایی برای دریافت پول خود فراهم می کند و برای بهبود خرید و فروش های آنان در بستر دیجیتال مارکتینگ، خدمات مناسبی ارائه می دهد. Payment Asia با فراهم کردن جریانی ثابت از نقل و انتقالات مالیِ هدف گذاری شده برای مشتریان خود به آن ها کمک می کند امور مالی و فروش خود را به سرانجام برسانند. به آن ها استراتژی ها و تکنیک هایی ارائه می دهد که باعث جذب مشتریان بالقوه می شود؛ مشتریانی که احتمال جذب شدن و انجام خرید توسط آن ها بسیار بالاست.


اریک سانتیاگو، مدیر ارشد ارتباطات شرکت Payment Asia معتقد است که دیجیتال مارکتینگ و مخصوصا پرداخت های الکترونیک آینده بسیار روشنی دارد: “زمانی که این بحرانی جهانی سلامت به پایان رسد، انتظار می رود معاملات مجددا به حالت سابق خود باز می گردد و اجرا و پیاده سازی روش های متنوع پرداختی امری حیاتی برای کسب و کارها تلقی می شود زیرا ناتوانی در به کارگیری فن آوری های جدید پراختی، احتمال ایجاد تاثیرات منفی در خرید و فروش ها را بالا می برد.” وی ادامه می دهد: “با در نظر گرفتن تغییرات مورد نظر در فرآیندهای پرداخت الکترونیک در آینده، دنیای کسب و کار باید کاملا مهیا و آماده باشد. در جنوب شرق آسیا، شرایط برای آینده بسیار امیدوار کننده به نظر می رسد زیرا هنوز تعداد زیادی از مردم در این منطقه از پول نقد استفاده می کنند.” اریک همچنین ادامه می دهد: “در سال ۲۰۱۹، میزان پیش بینی شده حجم مالی مورد تبادل با سرویس های پرداخت الکترونیک حدود ۲۲۳۸۰۰۰ میلیون دلار آمریکا بوده است. تنها در منطقه جنوب شرق آسیا این عدد برابر با ۱۰۵۰۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

مدیر ارشد ارتباطات شرکت Payment Asia همچنین اضافه می کند: “این دقیقا همان شرایطی است که شرکت ما بهترین عملکرد خود را نشان می دهد. ما برای بازرگانانی که به توسعه کسب و کارشان در جنوب غرب آسیا تمایل دارند، خدمات قابل اطمینانی را ارائه می دهیم. بانکداری آنلاین ما، کیف پول الکترونیک و روش های مبتنی بر کدهای QR برای مشتریان ما تجربه فوق العاده ای به همراه داشته است. مهمتر از همه اینکه ما حمایت فوق العاده ای از مشتریان خود داریم که باعث می شود تجربه کاری بی نظیری را با ما داشته باشند.”


مطالعات نشان می دهد که شیوه های جایگزین پرداختی، آینده تجارت الکترونیک خواهد بود. از رمزارزها تا کیف پول های موبایلی و بانکداری الکترونیک، شیوه های جدید پرداختی به سرعت جایگزین روش های سنتی نظیر کارت های اعتباری و دبیت کارت ها می شود. نتایج یک تحقیق نشان می دهد که ۵۲ درصد از حجم تجارت الکترونیک در منطقه آسیا و اقیانوسیه و ۳۶ درصد از حجم تجارت الکترونیک در دنیا با استفاده از کیف پول های الکترونیک انجام می گیرد. دسترسی آسان که موجب تقاضای بیشتر و تکنولوژی های نوآورانه در خریدها می شود، باعث گسترش بیشتر و بیشتر در استفاده از این شیوه های پرداختی جایگزین است؛ و تقاضا نیز پاسخ را به دنبال دارد. ارائه دهندگان این سرویس ها و تکنولوژی دائما به دنبال ابداع راه هایی برای ممکن شدن این پرداخت ها و راحت تر کردن امور برای هر دو طرف یک معامله هستند.

این خدمات همچنین به بازرگانان اجازه می دهد با سهولت APM ها (مدیریت عملکرد برنامه) را در شیوه های جاری پرداختی خود پیاده سازی کرده و به کار گیرند. بازگانان همیشه از فرآیندهای بی دردسر استقبال می کنند. اریک در ادامه می گوید: “برای اینکه در این صنعت همچنان رقابتی و آماده باقی بمانیم، باید اطمینان حاصل کنیم که نه تنها آن تکنولوژی که از این شرکت مورد انتظار است را فراهم می کنیم، بلکه باید از کیفیت بالای خدمات حمایتی و پس از فروش خود نیز اطمینان حاصل کنیم. دنیای پرداخت های الکترونیک به سرعت در حال پیشرفت است و فرآیند تکامل در فن آوری هیچگاه متوقف نمی شود. از این روی، تطبیق پذیری و سازگاری یک ضرورت محسوب می شود.”

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)