پیش بینی مصرف نفت خام در فصل سوم: کاهش مصرف انرژی آغاز می‌شود

  • توسط pooladmin
  • 20/07/2020
  • 0
نفت خام

در این مطلب نگاهی به آینده مصرف نفت خام و انرژی در فصل سوم سال ۲۰۲۰ می‌اندازیم.

• سقوط چشمگیر نفت خام به قیمت‌های منفی در فصل دوم سال ۲۰۲۰ بدلیل طوفانی کامل از عوامل مختلف نظیر تولید بیش از حد و کاهش رشد اقتصادی بدلیل همه گیری ویروس کرونا رخ داد.
• سازمان جهانی انرژی پیش بینی می‌کند که کاهش تولیدی معادل ۴.۵ میلیون بشکه در روز باعث می‌شود تعادل جهانی عرضه و تقاضا به سرعت از مازاد تولید در فصل دوم سال ۲۰۲۰ به کسری تولید در فصل سوم و چهارم سال ۲۰۲۰ تغییر یابد.
• تحلیلگران پیش بینی می‌کنند که قیمت نفت خام در فصل سوم و چهارم سال ۲۰۲۰ می‌تواند بین ۳۵ تا ۵۰ دلار در هر بشکه نوسان کند.

کاهش تولید در جهت حمایت از قیمت

در فصل دوم سال جاری مازاد عرضه جهانی معادل ۸.۵ میلیون بشکه در روز بود که منجر به سریع‌ترین کاهش قیمت انرژی در طول تاریخ تجارت نفت خام شد. تلاش‌های تولیدکنندگان انرژی در سراسر جهان برای کاهش عرضه در پاسخ به نزول چشمگیر تقاضا که در بهار امسال شاهد آن بودیم به احتمال زیاد منجر به کسری پایدار عرضه جهانی برای چند فصل تا حداکثر یک سال خواهد شد که این امر به نوبه خود حمایتی برای قیمت نفت و به طور کلی انرژی خواهد بود.

اقتصاد جهانی
سازمان جهانی انرژی پیش بینی می‌کند کاهش تولدی ۴.۵ میلیون بشکه در روز باعث می‌شود تعادل جهانی عرضه و تقاضا به سرعت از مازاد به کمبود تغییر یابد. با این حال اوپک پلاس تخمین‌های تهاجمی‌تری ارائه داده است. اوپک پلاس به اعضای خود اجازه داده تا پایان سال ۲۰۲۰، حداکثر ۷ میلیون بشکه در روز از تولید خود بکاهند.

در مجموع چنین بنظر می‌رسد که اقتصاد جهانی به هیچ وجه نتوانسته با پاندمی ویروس ‌کرونا مقابله کند. اما تغییر ظرفیت‌های تولیدی می‌تواند از اشباع بیش از حد بازار که در بهار امسال شاهد آن بودیم جلوگیری کند. از این رو تلاش‌های چشمگیری صورت گرفته تا اطمینان حاصل شود که تقاضا از عرضه پیشی گرفته است.

از منظر تکنیکال نفت خام یک حمایت کوتاه مدت در نزدیکی ۳۵ دلار در هر بشکه دارد. تحلیلگران پیش بینی می‌کنند که قیمت نفت خام قادر خواهد بود بین ۳۵ تا ۵۰ دلار در هر بشکه در کل تابستان نوسان کند. بایستی در نظر داشت که افزایش قیمت نفت خام به بیش از ۵۰ دلار در هر بشکه باعث می‌شود که تولیدكنندگان نفت شیل آمریكا به چرخه تولید بازگردند كه این امر می‌تواند با عرضه غیرقابل پیش بینی از سوی این تولید کنندگان، مجدداً تعادل عرضه و تقاضای بازار را به هم بریزد اتفاقی که به هیچ وجه خوشایند تولید کنندگان سنتی نفت یعنی کشورهای عضو اوپک و اوپک پلاس نیست.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)