گردشگری رمزارزی چیست؟

  • توسط pooladmin
  • 29/05/2019
  • 0
گردشگری رمزارزی اصلی

اگرچه نوسانات زیاد بازار رمزارزها موجب برانگیختن نگرانی‌هایی میان سرمایه‌گذاران این حوزه شده است؛ اما چرخ‌های این صنعت پویا از حرکت نایستاده و کماکان برای شعله‌ور نگه‌داشتن آتش شور و اشتیاق مردم به خود در پی یافتن عرصه‌های جدیدی است. به‌رغم کاهش بی‌سابقه و رکود عمیقی که اخیراً دست‌به‌گریبان بهای رمزارزها بود؛ اما هنوز هم شاهد ظهور میلیونرهای نوخاسته‌ای هستیم که در صف پذیرندگان آغازین رمزارزها بوده‌اند و توانسته‌اند با دادوستد آن‌ها ثروت‌های کلانی به هم بزنند. گردشگری رمزارزی، پدیده تازه‌ای است که رفته‌رفته دارد جای خودش را میان مشتاقان دنیای رمزارزها باز می‌کند و آژانس‌های مسافرتی هم با مغتنم شمردن این فرصت در پی این هستند تا با سوار شدن بر موج علاقه مردم به رمزارزها به کسب‌وکار خود رونق بدهند.

گردشگری رمزارزی چیست؟

شماری از آژانس‌های مسافرتی آستین‌ها را بالا زده‌اند و با راه‌اندازی تورها و برنامه‌های گردشگری اختصاصی برای رمزارزها می‌خواهند پاسخگوی نیاز فزاینده فعالان این حوزه برای آشنایی با هم باشند. بسیاری از این تورها شامل گشت دریایی هستند و در آن‌ها برنامه‌های ویژه‌ای برای مشتاقان رمزارزها تدارک دیده می‌شود. برای نمونه می‌توان به تور  Blockchain Cruises اشاره کرد که توسط بخش گردشگری کوینزبنک، سرویس‌دهنده کیف پول مستقر در اسکاتلند تنظیم شده است. گفتنی است این سرویس‌دهنده، تاکنون میزبان دو رویداد بزرگ در حوزه گردشگری رمزارزی بوده است. تور تفریحی دیگر، برنامه سفر دریایی در دریای مدیترانه در ماه سپتامبر است. مسافران این تور طی 5 روز سفر خود را از بارسلونا شروع می‌کنند و در ادامه پس از بازدید از شهرهای موناکو و ایبیزا دوباره به بارسلونا بازمی‌گردند. بنا بر گزارش وب‌سایت خبری کوین دسک، انتظار می‌رود حدودا ۲۵۰۰ نفر در این رویداد شرکت کنند و تاکنون هم بیش از نیمی از بلیت‌های ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلاری این تور به فروش رفته است.

چه کسانی مشتری گردشگری رمزارزی هستند؟

واضح است که اصلی‌ترین مشتریان تورهای گردشگری رمزارزی، ثروتمندان و چهره‌های سرشناس حوزه رمزارزها هستند. برای این پولدارهای نوخاسته چه چیزی بهتر از این است که هم‌زمان با گشت‌وگذار در دریای مدیترانه و لذت بردن از منظره‌های رؤیایی کوه‌های آلپ یا جاذبه‌های طبیعی سنگاپور و تایلند بتوانند دور هم جمع شوند و از آینده این فناوری نوظهور با هم گپ و گفت کنند.

تورهای گردشگری رمزارزی علاوه بر سرگرمی‌ها و فعالیت‌های مفرح رایج، شامل برنامه‌هایی نظیر کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها و جلسات گفت‌وگو در مورد مسائل مرتبط با حوزه رمزارزها هستند. این رویدادها همچنین میزبان سخنرانان برجسته و چهره‌های سرشناسی هستند که در این حوزه به‌عنوان مدافعان و حامیان سرسخت رمزارزها شناخته می‌شوند و بسیاری از شرکت‌کنندگان به شوق ملاقات با آن‌ها در این برنامه‌ها شرکت می‌کنند. برای مثال، تور دریایی شرکت کینزبنک، میزبان جان مکافی، چهره جنجالی دنیای رمزارزها، بابی لی، موسس صرافی BTCC و راجر ور، سرمایه‌گذار برجسته و حامی اصلی بیت کوین کش است.

گردشگری رمزارزی ۱

برخی از این تورهای رمزارزی اهداف خاصی را دنبال می‌کنند که برای مثال می‌توان به ترویج یک رویداد عرضه اولیه سکه (ICO) اشاره کرد. این تورها مناسب کسانی هستند که با جدیت، رویدادهای ICO را دنبال می‌کنند و تمرکز خود را به این حوزه معطوف کرده‌اند. این برنامه‌ها شامل کنفرانس‌ها، جلسات ارائه و همچنین سخنرانی چهره‌های برجسته و پیشگام بازار هستند و مخاطبانی را هدف گرفته‌اند که سودای سرمایه‌گذاری‌های کلان در حوزه بلاک چین یا رمزارزهای جدید را در سر می‌پرورانند. برای مثال، اسرائیل، که یک مقصد جذاب برای استارتاپ های بلاک چینی است توانسته شمار زیادی از فعالان این حوزه را از طریق برنامه‌های گردشگری رمزارزی به خود جذب کند. شرکت Innovation Experience نیز که یک آژانس گردشگری است، وارد قلمرو رمزارزها شده و با راه‌اندازی تورهای گردشگری رمزارزی در پی معرفی ICO های محلی و دیگر استارتاپ های بلاک چینی است.

گفتنی است برنامه‌های گردشگری رمزارزی شامل تورهای اختصاصی به مقاصدی همچون کریپتو ولی در  قلب سوئیس است. برخی از این تورها نیز روی کسب‌وکارها و سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارزها و بلاک چین تمرکز کرده‌اند. در این رویدادها اعضای شرکت‌کننده می‌توانند در برنامه‌های مختلف با کارآفرینان، سرمایه‌گذاران، حقوقدانان، مقامات دولتی و کسب‌وکارهایی که در خط مقدم نوآوری‌های رمزارزی قرار دارند، دیدار کنند و فرصت‌های خوبی برای شبکه‌سازی و ملاقات با یکدیگر در اختیار داشته باشند.

نکته جالب‌توجه در این میان آن است که هر کسی نمی‌تواند در این تورهای گردشگری ویژه شرکت کند. شرکت Crypto Explorers که از جمله آژانس‌های گردشگری مطرح است، ادعا کرده که صلاحیت متقاضیان تورهای ویژه را مورد بررسی قرار می‌دهد. در وب‌سایت این شرکت آمده است: «ما می‌خواهیم یک تجربه منحصربه‌فرد برای شرکت‌کنندگان در تورهای خود رقم بزنیم و به دنبال آن هستیم که آن‌ها بتوانند با رهبران بازار رمزارزها ملاقات کنند و با دیگر هم‌سفران پر جنب‌وجوش و کاربلد خود به تبادل آموخته‌ها بپردازند».

گردشگری رمزارزی ۲

موسسه CryptoCribs نیز که خدماتی شبیه به ایربی‌ان‌بی ارائه می‌کند، به دنبال آن است تا با ارائه اقامتگاه مناسب برای گردشگران رمزارزی، مشتاقان این حوزه را به هم وصل کند.

مشکلات و دردسرهای احتمالی

با تمام این تفاصیل نمی‌توان از دردسرهای احتمالی گردشگری رمزارزی چشم پوشید. از آنجا که بازار رمزارزها در حال حاضر از شفافیت لازم برخوردار نیست و در سراسر جهان، مسئله خلا مقرراتی در این حوزه به چشم می‌خورد، بسیاری از تورهای رمزارزی متهم شده‌اند که تنها با انگیزه ترویج ICO های پوچ و خالی کردن جیب مسافران اقدام به برگزاری این برنامه‌ها می‌کنند. عده‌ای این تورها را با سفرهای تفریحی قماربازان مقایسه کرده‌اند. در این سفرها شماری از ثروتمندان دور هم جمع می‌شوند و با هدف خوش‌گذرانی و قماربازی راهی یک تور تفریحی می‌شوند.

کلام آخر

به‌رغم هیاهو و جنجال‌های درگرفته پیرامون فناوری بلاک چین و ارزهای رمزپایه، جای هیچ تردیدی نیست که همه کسب‌وکارهای فعال در این حوزه نتوانسته‌اند به موفقیت دست پیدا کنند. برنامه‌های گردشگری رمزارزی یک روند نوظهور هستند که می‌خواهند همفکران این حوزه را دور هم جمع کنند. اگرچه این برنامه‌ها فرصتی بی‌نظیر برای شبکه‌سازی در اختیار اعضای جامعه کاربری این حوزه قرار می‌دهند؛ اما شرکت‌کنندگان در این برنامه‌ها باید پیش از هرگونه سرمایه‌گذاری به‌شدت مراقب باشند و از گرفتن تصمیمات عجولانه اجتناب کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)