درس‌های سرمایه گذاری افراد ثروتمند

  • توسط pooladmin
  • 21/01/2021
  • 0
سرمایه گذاری

اینکه افراد ثروتمند چگونه پول خود را سرمایه گذاری می‌کنند رازی است که بسیاری از افراد می‌خواهند درباره آن بیشتر بدانند. اولاً با قرار دادن پول خود در یک سرمایه گذاری مناسب، چقدر می‌توانید ثروت خالص خود را افزایش دهید؟ ثانیاً چگونه باید تصمیم بگیرید که روی چه ابزاری سرمایه گذاری کنید؟
یکی از رایج‌ترین سوالات افراد علاقمند به سرمایه گذاری این است که باید پولم را در چه چیزی سرمایه گذاری کنم؟ این سوال اغلب توسط افرادی مطرح می‌شود که مقدار زیادی پس انداز کرده‌اند اما نیاز به راهنمایی در مورد سرمایه گذاری دارند.
ثروتمندان اغلب افراد خوبی برای طرح سوالات در زمینه سرمایه گذاری هستند، زیرا ثروتمندان همیشه به دنبال جایی برای سرمایه گذاری هستند، بنابراین آنها دانش زیادی در مورد سرمایه گذاری ‌دارند.
این یک فرض منصفانه است که افراد ثروتمند می‌دانند در چه جایی سرمایه گذاری کنند. اگر کسی ثروتمند باشد به احتمال زیاد در مدیریت پول خود مهارت دارد. بخش عمده‌ای از مدیریت مالی صحیح، سرمایه گذاری‌های هوشمندانه است.
وقتی صحبت از چگونگی سرمایه گذاری افراد ثروتمند می‌شود، اطلاعات متناقض زیادی وجود دارد. بسیاری از افراد پیشنهاد می‌کنند که پول خود را در بازار سهام، املاک و مستغلات، کامودیتی‌ها، صندوق‌های سرمایه گذاری یا ارزهای رمزنگاری شده سرمایه گذاری کنید. این فهرست همچنان ادامه دارد. احتمالاً باور دارید که اگر به توصیه‌های متخصصان در مورد نحوه سرمایه گذاری افراد ثروتمند گوش دهید، نتیجه خوبی در پی خواهد داشت.
همچنین می‌خواهید ایمان داشته باشید اگر از افراد ثروتمند توصیه‌ای بشنوید، خودتان ثروتمند می‌شوید. زیرا ثروتمندان می‌دانند که چگونه ثروت خود را چند برابر کنند. حال سوال این است که افراد ثروتمند چگونه پول خود را سرمایه گذاری می‌کنند؟
چه تعداد سرمایه گذاری‌ با بازده بالا وجود دارد که در صورت انجام صحیح، واقعاً نتیجه می‌دهد؟
در این مطلب بررسی می‌کنیم که چطور افراد ثروتمند پول خود را سرمایه گذاری می‌کنند. آنچه در آن سرمایه گذاری می‌کنید به عوامل زیادی بستگی دارد: دارایی خالص شما، میزان پولی که مایل به سرمایه گذاری هستید، ترجیحات شخصی، دانش فردی و نقاط قوت و ضعف‌تان.
لازم به ذکر است که یک سرمایه گذاری خوب برای ما ممکن است سرمایه گذاری خوبی برای دیگری نباشد. زیرا افراد معمولاً در زمینه‌های خاص دارای سطح درک متفاوتی هستند و سطح دانش آنها متفاوت است. به علاوه همۀ ما اولویت‌ها و علایق مختلفی داریم. به عنوان مثال همه به سرمایه گذاری در املاک علاقه ندارند. در ادامه چند روش مختلف برای تصمیم گیری در مورد گزینش سرمایه گذاری را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

درس‌های سرمایه گذاری افراد ثروتمند

۱- در آنچه می‌شناسید سرمایه گذاری کنید

اگر از خود می‌پرسید که افراد ثروتمند چگونه پول خود را سرمایه گذاری می‌کنند، باید بدانید که آنها در ابزارهایی که می‌شناسند سرمایه گذاری می‌کنند.
وارن بافت Warren Buffet می‌گوید: «هرگز در مشاغلی که نمی‌توانید درک‌شان کنید سرمایه گذاری نکنید».

وارن بافت
وارن بافت و بیل گیتس رابطه بسیار خوبی دارند، اما بافت در شرکت‌های فناوری یا سهام حوزه فناوری سرمایه گذاری نمی‌کند. بافت یکی از باهوش‌ترین سرمایه گذاران تمام دوران است، او فقط روی آنچه درک می‌کند سرمایه گذاری می‌کند.
شما هم باید به همین روش عمل کرده و روی ابزارهایی که می‌شناسید سرمایه گذاری کنید. به عنوان مثال اگر از ارزهای رمزنگاری شده شناختی ندارید نباید روی آنها سرمایه گذاری کنید. هستند افرادی که از ۵ تا بیست برابر بازده سرمایه گذاری در ارزهای رمزنگاری شده داشته‌اند. اما آنها قطعاً کریپتوکارنسی‌ها را بدقت مطالعه کرده‌ و نحوه کار در آن فضا را کاملاً می‌فهمند.
بیشتر افراد ثروتمند روی ابزارهایی که می‌شناسند سرمایه گذاری می‌کنند. فقط به این دلیل که یک توصیه از فردی معتبر مشاهده کرده‌اید و می‌بینید که افراد دیگر درآمد کسب می‌کنند روی ابزاری که برای شما ناآشناست سرمایه گذاری نکنید. ذهنیت ثروتمند شدن سریع را رها کنید. این تفکر مختص سرمایه گذاران بسیار آماتور است.

۲- این قانون ساده سرمایه گذاری را دنبال کنید

افراد ثروتمند همیشه به دنبال سرمایه گذاری هستند، به این معنی که به دنبال فرصت‌های معاملاتی عالی هستد. ما همیشه می‌خواهیم فرصت‌های معاملاتی از منابع مختلف به سمت ما سرازیر شود. این منبع می‌تواند یک کارگزار، دوستان ثروتمند یا اینترنت باشد.
یک قانون ساده وجود دارد: ۱۰۰، ۱۰، ۳، ۱. این بدان معناست که باید به یکصد فرصت معاملاتی نگاه ‌کنید. صد سرمایه گذاری بالقوه. سپس آن را به ده امکان قابل تفکیک، تقسیم ‌کنید. حال این ده گزینه را به سه گزینه‌ای محدود ‌کنید که پتانسیل بسیار خوبی دارند و در آخر می‌توانید تک گزینه نهایی را برگزینید.
بایستی صدها فرصت سرمایه گذاری را بررسی کرده و تعداد کمی ‌از آنها را انتخاب کنید. اگر قصد خرید سهام دارید نباید به دو سهم نگاه کرده و یک سهم را خریداری کنید. لازم است که به گزینه‌های بیشتری نگاه کنید. به همین ترتیب وقتی صحبت از سرمایه گذاری در املاک و مستغلات می‌شود نباید فقط به سه ملک نگاه کرده و یکی از آنها را خریداری کنید. به یاد داشته باشید که قبل از سرمایه گذاری همواره تحقیق کنید.
نگران از دست دادن فرصت زندگی خود نباشید. وقتی صحبت از سرمایه گذاری می‌شود، همواره فرصت‌های دیگری وجود خواهد داشت. افراد ثروتمند همیشه به دنبال سرمایه گذاری هستند، بنابراین بسیاری از احتمالات را بررسی می‌کنند و سپس آنها را به بهترین گزینه‌ها محدود می‌کنند. این روش در واقع بازی اعداد است.
اعضای فوق العاده ثروتمند گروه تایگر ۲۱ TIGER ۲۱ (۶۳ نفر با بیش از ۱۰ میلیون دلار جهت سرمایه گذاری) در سال‌های گذشته ۷۵ درصد از سرمایه هولدینگ خود را در شرکت‌های سهامی عام‌، سهامی خاص و املاک و مستغلات سرمایه گاری کرده و فقط ۱۰ درصد از پول خود را به صورت نقدی نگهداری کرده‌اند.
طبق گزارش‌ها آنها بیشتر سرمایه خود روی سهام سرمایه گذاری می‌کنند و درصد کمتری را به املاک و مستغلات اختصاص داده و ۱٪ را در ابزارهای متفرقه سرمایه گذاری می‌کنند. این یک درصد شامل ارزهای رمزنگاری شده، سهام سایبری و کانابیس بوده است. گروه تایگر سال گذشته سرمایه خود را به این ترتیب سرمایه گذاری کرده‌، به این معنی که گزینه‌های آنها ممکن است سال بعد تغییر کند.
سرمایه گذاری آنها براساس این است که در چه زمینه‌هایی تخصص دارند. همیشه فرصت‌هایی وجود دارد. مهم نیست که پول خود را در کجا سرمایه گذاری کنید ، استفاده از مغز و عدم تصمیم گیری از روی هیجان تفاوت چشمگیری ایجاد می‌کند.

۳- به جای احساسات از منطق استفاده کنید

سرمایه گذاران آماتور بسیار احساسی هستند. این بدان معنی است که احساسات، تصمیمات سرمایه گذاری آنها را هدایت می‌کند. به عنوان مثال آنها املاک و مستغلات را خریداری می‌کنند زیرا آن محله را دوست دارند. شاید فقط به این دلیل که باعث می‌شود حس نوستالژی در آنها زنده شود.
وقتی سرمایه گذاری می‌کنید، هیچ احساسی نباید درگیر ‌شود. آنچه مهم است اعداد هستد. آیا خرید این ملک از نظر مالی منطقی است؟
سرمایه گذاران آماتور به دلیل احساسات خود روی سهام ضرر می‌کند. وقتی قیمت سهام بالا می‌رود طمع می‌کنند و نمی‌خواهند بفروشند. آنها به نگهداری سهام برنده ادامه می‌دهند. سپس قیمت ناگهانی افت می‌کند و ضرر می‌کنند. حال منتظر می‌مانند تا دوباره قیمت برگردد.
قیمت‌ها ممکن است کمی ‌بیشتر کاهش یابد بنابراین باز هم صبر می‌کنند. از نظر منطقی آنها باید سهامی که مقدار مشخصی بالا رفته و به اندازه کافی در سود هستند را بفروشند اگر سهام به روند صعودی خود ادامه دهند، این یک سود مفت خواهد بود. اما اگر افت کنند ضرر را می‌پذیرید و می‌فروشید. افراد باید به جای سوار شدن بر احساسات، طمع و هیجان، بایستی از منطق استفاده کنند.
اگر می‌خواهید بدانید افراد ثروتمند چگونه پول خود را سرمایه گذاری می‌کنند بایستی بدانید که آنها با استفاده از منطق در مورد سرمایه گذاری‌های خود تصمیم می‌گیرند.

۴- سرمایه گذاری در املاک و مستغلات

به نظر بسیاری از کارشناسان، املاک و مستغلات یک سرمایه گذاری عالی است زیرا کاملاً قابل پیش بینی، قابل کنترل و پایدار است.
املاک و مستغلات چیزی است که از آن به عنوان دارایی سخت یاد می‌شود. این نوع سرمایه گذاری حتی در صورت نوسان بازارهای مالی نیز می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد. با این حال، شما باید ابتدا کسب و کار خود را بسازید و روی تجارت خود سرمایه گذاری کنید. قبل از سرمایه گذاری در املاک و مستغلات، کسب و کار مقیاس پذیر خود را بسازید.
هنگامی ‌که به نقطه‌ای رسیدید که درآمد مناسبی از محل کسب و کار خود دریافت کردید و ثروت خالص بالایی داشتید، زمان مناسبی برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات است. اگر هزینه ملک ۲۰٪ از ثروت خالص شما باشد در موقعیت خوبی برای خرید هستید.
با این حال، وقتی نوبت به سرمایه گذاری در املاک و مستغلات می‌رسد، بسیار مهم است که زمانی را برای انجام مراقبت‌های لازم اختصاص دهید. اگر املاک و مستغلات را نمی‌فهمید، یا اگر تحقیق درستی انجام نداده‌اید یا نمی‌دانید از کجا شروع کنید، نشانه این است که آماده نیستید. در این حالت بهتر است با سرمایه گذاری روی کسب و کار خود شروع کنید.

۵- روی خودتان سرمایه گذاری کنید

اگر هنوز پول کافی برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات یا سرمایه گذاری‌های با بازده بالا ندارید، این بدان معنی است که باید روی خودتان سرمایه گذاری کنید. با سرمایه گذاری روی خود (به عنوان مثال یادگیری مهارتی جدید با درآمد بالا) می‌توانید به اندازه کافی درآمد کسب کنید تا در ابزارهایی که افراد ثروتمند در آن سرمایه گذاری می‌کنند وارد شوید.
اگر سرمایه گذار سطح بالایی نیستید، مهارت‌های خود را از طریق آموزش ارتقاء دهید. دانش ابزاری است که هیچ کس نمی‌تواند از شما بگیرد و پیشرفت در تحصیل و مهارت همیشه نتیجه خوبی در بر خواهد داشت.
این جمله از بنجامین فرانکلین معروف است: «سرمایه گذاری در دانش بهترین بهره را می‌پردازد».
اما چگونه می‌توانید روی خود سرمایه گذاری کنید؟ کتاب‌های بیشتری بخوانید، به سمینارها یا رویدادهای آموزشی بروید یا مربی استخدام کنید. برای یادگیری یک مهارت جدید، یک دوره آموزشی جدید را بگذرانید.
سرمایه گذاری روی خود بزرگترین سرمایه گذاری با بیشترین بازده است. بایستی دائماً روی خود سرمایه گذاری کرده و مهارت‌های خود را ارتقاء ‌دهید. در ای مسیر هرگز متوقف نشوید و هیچ وقت نگران هزینه آن نباشید.
دقیقاً مانند کسی که می‌خواهد وزن کم کند و به هزینه‌های ورزش و استخدام مربی شخصی اهمیتی نمی‌دهد، کسی که می‌خواهد موفق شود به هیچ وجه به هزینه‌های کسب دانش اهمیتی نمی‌دهد.

سرمایه گذاری

بینش بهتر در مورد نحوه سرمایه گذاری افراد ثروتمند

شما بهترین فرد برای تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری هستید، زیرا باید در آنچه می‌فهمید سرمایه گذاری کنید. همچنین بهتر از هر فردی می‌دانید که آیا آماده یک سرمایه گذاری بزرگ هستید یا خیر. حتی افراد فوق ثروتمند هم به دنبال فرصت‌های بیشتر هستند، بنابراین تحقیقات لازم را انجام می‌دهند و سپس در آنچه درک درستی نسبت به آن دارند سرمایه گذاری می‌کنند.
وقتی در مورد سرمایه گذاری‌های خود تصمیم می‌گیرید، از منطق استفاده کنید نه احساسات، در غیر این صورت انتخاب غیرعاقلانه محتمل است. اگر مطمئن نیستید که در چه چیزی سرمایه گذاری کنید، روی خود سرمایه گذاری کنید. از هیچ هزینه‌ای برای سرمایه گذاری روی خود دریغ نکنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)