۶ کیف پول برتر برای بیتکوین و سایر ارزهای رمزپایه

  • توسط pooladmin
  • 23/01/2021
  • 0
ارزهای رمزپایه

هنگامی‌ که با ارز‌های رمزپایه درگیر شوید، یکی از سوالات اصلی این است که چگونه سرمایه خود را در مکانی ایمن نگهداری کنید. ماهیت ارزهای رمزپایه به گونه‌ای است که دقیقاً مانند پول نقد است. یک نگرانی عمده این است که شخصی ممکن است ارز رمزنگاری شده را از شما بدزد.
در طول عمر ارزهای رمزپایه تعداد انگشت شماری از دزدی‌های برجسته و پرهزینه وجود داشته است و حتی موارد بیشتری از افرادی که کیف پول سخت افزاری خود را گم کرده یا رمز آن را فراموش کرده‌اند، اتفاقاتی که منجر به از دست دادن پول شده است.
اگر نمی‌خواهید گم شدن کیف پول سخت افزاری برای شما رخ بدهد بایستی از کیف پول‌های دیجیتال استفاده کنید.

۶ کیف پول برتر برای بیتکوین و سایر ارزهای رمزپایه

مواردی که باید در ذهن داشته باشید

در مورد تمام توصیه‌های ارائه شده در این مطلب بایستی مطلع باشید که به دلیل مقررات مالی کاملاً متفاوت و سایر قوانین جاری در کشورهای مختلف این کیف پول‌ها ممکن است در حوزه خاص شما در دسترس نباشند یا حتی قانونی نباشند.
ضمناً برخی از متخصصین وسواسی ارزهای رمزپایه استدلال می‌کنند که برخی از گزینه‌های ذکر شده به جای «کیف پول» نوعی «بانک» هستند، تفاوت در این است که چه کسی کلیدهای متصل به ارز رمزپایه شما را کنترل می‌کند. از نظر عملکردی کیف پول زمانی است که شما شخصاً پول را در اختیار داشته باشید در حالی که بانک به این معناست که به شخص دیگری اعتماد می‌کنید تا امنیت دارایی شما را تأمین کند. هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند و تصمیم در این زمینه باید مطابق با اهداف شما گرفته شود. در هر صورت آنها گزینه‌های ذخیره سازی ارز رمزپایه هستند که برای سهولت به آنها کیف پول گفته می‌شود.
کلیدهای عمومی‌ بخشی از سکه‌های ارز رمزنگاری شده شما هستند که برای ایجاد دفترکل یا سوابق معاملات استفاده می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که ما بدانیم فردی خاص تعداد سکه مشخصی دارد. کلیدهای خصوصی برای احراز هویت و رمزگذاری تراکنش‌های شما هستند و تأیید می‌کنند که آیا قادر به انجام معاملاتی هستید که انجام می‌دهید یا نه. بانک‌ها کلیدهای خصوصی و عمومی‌ ارزهای رمزپایه شما را در اختیار دارند، بنابراین در صورت خرابی بانک یا مواجه شدن با مشکل دیگری، ممکن است سرمایه خود را از دست بدهید.
بایستی به تفاوت کیف پول گرم و سرد توجه داشته باشید. کیف پول‌های گرم به صرافی‌ها و گزینه‌های آنلاین در معرض دارایی‌های دیجیتال شما متصل هستند. کیف پول‌های سرد وقتی مورد استفاده نباشند هیچ ارتباطی با هیچ بخشی ندارند.

بهترین کیف پول برای بیت کوین و ارزهای رمزپایه

با در نظر گرفتن اطلاعات فوق، در ادامه به بهترین کیف پول‌های ارزهای رمزنگاری شده موجود می‌پردازیم:

۱. کوین بیس Coinbase

کیف پول داغ معاملاتی، بازرگانی و ذخیره سازی
مزایا: بهترین در کلاس عملکردی با یک راه حل همه جانبه.
معایب: اگر می‌خواهید حرفه‌ای‌تر باشید این پلتفرم ممکن است با شما رشد نکند. کنترل محدود بر کلیدهای خصوصی و عمومی دارد.

کوین بیس

کوین بیس پلتفرم‌های معاملات ارزهای رمزنگاری شده، گزینه‌های تجاری و کیف پول را ارائه می‌کند که همگی بسادگی قابل استفاده هستند. با وجود نسخه‌های مرورگر و اپلیکیشن اندروید و آی او اس تنظیم و راه اندازی آن چند دقیقه طول می‌کشد.
این کیف پول رایگان است و از محبوب‌ترین ارزهای رمزپایه موجود پشتیبانی می‌کند که این موضوع موقعیت آن را به عنوان یک گزینه عالی برای افراد تازه کار تقویت می‌کند. علاوه بر این، کوین بیس یک کیف پول مبتنی بر نرم افزار است به این معنی که بجای اینکه شما کنترل کاملی بر روی کلیدهای خود داشته باشید این نرم افزار سکه‌های شما را ذخیره می‌کند. همچنین با برخی گزینه‌های سخت افزاری از جمله ترزور Trezor، که در زیر بحث شده است، سازگار است.
متأسفانه کوین بیس نرخ بهره کمتری پرداخت می‌کند و به یکی از گرانترین صرافی‌های ارزهای رمزپایه گره خورده است، این نگرانی بیشتر برای کسانی است که به طور منظم به خرید و فروش یا تبدیل ارزهای رمزپایه مشغول هستند. برخی از کاربران به تازگی (تابستان امسال) مشکلاتی در زمینه استفاده و قابلیتهای امنیتی کوین بیس در زمان اوج استفاده گزارش داده‌اند. این موضوع می‌تواند در مواقعی که بیشتر به آن نیاز دارید منجر به مشکلاتی شود به خصوص اگر می‌خواهید بلافاصله معاملات خود را ببندید.
کریپتو کارهای وسواسی استدلال می‌کنند که چون کلیدهای شخصی خود را در دست ندارید، کوین بیس به جای کیف پول یک بانک است.

بیشتر بخوانید: آشنایی صفر تا ۱۰۰ با اصول سرمایه گذاری در بیتکوین

۲. بلاکفای Blockfi

بانکداری ارزهای رمزپایه و کیف پول همراه
مزایا: نرخ‌های بهره رقابتی و وام. سبک بانکداری که شبیه حساب‌های بانکی کلاسیک است.
معایب: گزینه‌های ارز کمتر. سود نگهداری ممکن است عملکرد خوبی در مقایسه با سایر ابزارهای سرمایه گذاری نداشته باشد.

بلاکفای با جمع آوری بیش از ۵۰ میلیون دلار بودجه در سومین دور عمده جمع آوری کمک مالی برای یک شرکت به منظور رشد بیشتر، با مشروعیت بخشیدن به فضای کیف پول بیتکوین رویکردی شبیه به بانک‌های کلاسیک دارد که همگان با نحوه کار آنها آشنا هستند. برخلاف بسیاری از کیف پول‌های دیگر، بلاکفای مانند یک حساب بانکی به پس انداز شما بهره می‌پردازد.
بلاکفای با حداکثر نرخ بهره سالانه ۸.۶% و سود روز شمار، نرخ بازده جالبی دارد. بعلاوه پلت فرم آن به عنوان یک پلتفرم معاملاتی و وام دهنده عمل می‌کند. پلت فرم معاملاتی آن دارای هیچ گونه کارمزد و بهره‌ای بابت هر سکه‌ای که خریداری می‌کنید نیست و این یک گزینه جذاب است.
وام‌های کریپتویی بلاکفای با وام‌های موسسات سنتی وام دهنده رقابت می‌کند، این شرکت امیدوار است که روزی از طریق پلتفرم خود وام‌های رهنی و وام خودرو ارائه دهد. در زمان نوشتن این مقاله شما می‌توانید وام با نرخ‌هایی از ۴.۵% تا ۵۰% ارزهای رمزنگاری شده که در بلاکفای سپرده کرده‌اید دریافت کنید.
بلاکفای یک کیف پول کریپتو است که بیشترین شباهت را به یک بانک کلاسیک دارد. شما می‌توانید با چند ارز رمزنگاری شده مختلف از جمله بیتکوین (BTC)، اتریوم (ETH) و ارزهای رمزپایه با پشتوانه طلا، نرخ سود رقابتی کسب کنید. این شرکت قصد دارد با ادامه رشد خود محصولات بیشتری را ارائه کند. نکته منفی این است که تا به امروز، دارایی‌های شما در بلاکفای بیمه نیستند و انواع سکه‌هایی که به آنها سود تعلق می‌گیرد نسبتاً کم است.
در جبهه امنیتی، گمینی Gemini متولی اصلی دارایی‌های سپرده شده در بلاکفای است و آنها تمام نیازهای امنیتی را برآورده کرده‌اند. همانطور که گفته شد گمینی در سال ۲۰۱۸ بخشی از هک یک میلیون دلاری بود زیرا یک سارق، شرکت تلفن همراهی را متقاعد به انجام مبادله سیم کارت کرد و در نتیجه هکر توانست کل دارایی‌ها را برداشت کند.

۳. ترزور Trezor

کیف پول سخت افزاری
مزایا: ذخیره سازی سرد که کاملاً ساده کار می‌کند و آن را به یک گزینه آفلاین قدرتمند تبدیل می‌کند.
معایب: کوچک است و در صورت گم شدن می‌تواند هزینه‌هایی بیش از قیمت خرید خود داشته باشد.

ترزور در میان کیف پول‌های سخت افزاری توصیه شده در بازار است. این کیف پول بیتکوین ضد گلوله خوانده می‌شود و دارای چندین ویژگی امنیتی از جمله برنامه مدیریت رمز عبور داخلی، احراز هویت دو عاملی و سازگاری با توکن‌های ERC-۲۰ است که اطمینان از تبادل امن در بستر اتریوم Ethereum را فراهم می‌کند.
این سخت افزار به همراه یک آداپتور یو اس بی عرضه می‌شود و با ویندوز، لینوکس، مک و اندروید کار می‌کند. علاوه بر این، مجموعه‌ای از ابزارهای توسعه دهنده دارد و چندین مرحله یکپارچه سازی برای آن در حال انجام است. پس از خارج کردن از جعبه، برای اطمینان از امنیت مطلق دستگاه خود باید تعدادی از نرم افزارهای پایه را نصب کنید، اما پس از اتمام کار بدون تلاش بیشتر ترزور با صدها ارز رمزپایه سازگار است.
نکته منفی این است که ترزور با برچسب قیمتی ۱۶۹.۹۹ دلار کمی‌گران است. بعلاوه یک قطعه سخت افزاری فیزیکی است که مستعد سرقت یا گم شدن است، محدودیتی که همۀ کیف پول‌های مبتنی بر سخت افزار با آن مواجه هستند.

ترزور

۴. بلاکچین دات کام Blockchain.com

پرداخت بدون تماس و رمزنگاری
مزایا: ارزهای رمزپایه را بخرید و بفروشید و از آن برای خرید یا ارسال و دریافت پول به صورت ایمن استفاده کنید.
معایب: تعداد محدودی از ارزهای رمزپایه پشتیبانی می‌شود.

با فناوری بلاکچین اشتباه گرفته نشود، Blockchain.com یک کیف پول و صرافی ارز رمزپایه است که راحت‌ترین نقل و انتقالات ارز رمزنگاری شخص به شخص موجود را فراهم می‌کند. با گزینه‌های داخلی برای برداشت و ارسال وجوه، امکان انتقال وجوه از طریق کیو آر کد یا یک آدرس وب یکبار مصرف و سایر گزینه‌های بینابین، امکان ایجاد بستر پرداختی مشابه پی پال اما با حریم خصوصی بیشتر را فراهم می‌کند. این کیف پول حتی روی دستگاه‌های اندروید و آی او اس نیز کار می‌کند و به شما امکان دسترسی را می‌دهد. در مناطقی که پشتیبانی کافی برقرار باشد این کیف پول فناوری پرداخت بدون تماس را ارائه می‌کند.

Blockchain.com با ارزهای رمزنگاری شده نسبتاً کمی ‌کار می‌کند (فقط بیت کوین، اتریوم و تعداد انگشت شماری دیگر). صرافی و کیف پول آن به طور پیش فرض بهم پیوسته نیستند، اما پس از تنظیم کیف پول و حساب خود می‌توانید به آن گزینه دسترسی پیدا کنید. با این حال، ممکن است کیف پول سرد خود را جدا از صرافی نگه دارید تا از کنترل بیشتر اطمینان حاصل کنید.
Blockchain.com با بسیاری از کد منبع و API‌های خود که از طریق GitHub در دسترس عموم قرار گرفته است، خود را به عنوان گزینه اول برای کسانی که علاقمند به اسکریپت و ربات‌های خودکار تجارت هستند، معرفی کرده است.
این امر در جنبه امنیتی نیز کمک زیادی کرده است، زیرا بسیاری از کاربران و علاقمندان می‌توانند به کشف و رفع هرگونه نقصی که ممکن است وجود داشته باشد کمک کنند. با این حال برای افراد وسواسی ممکن است آدرس‌های منحصر به فرد یکبار مصرف و کیو آر کد یکی از نگرانی‌ها باشد، زیرا بسیار مستعد گرفتار شدن به خطاهای انسانی هستند.

افزایش ترس از مشکلات سیستمی در بازار ارزهای رمزنگاری شده

۵. رابین هود Robinhood

فروشگاهی برای معامله گری و سرمایه گذاری روی ارزهای رمزنگاری شده
مزایا: یک پلت فرم محبوب که فروشگاهی کامل برای سرمایه گذاری است.

معایب: نمی‌توانید کریپتوها را به داخل یا خارج از سیستم آن منتقل کنید، به این معنی که فقط می‌توانید در ارز سرمایه گذاری کنید. نمی‌توانید با ارز خود خرید کنید و به دارایی‌های شما بهره‌ای تعلق نمی‌گیرد.
رابین هود اخیراً خود را به عنوان بستر انتخابی برای معامله‌گری روزانه جا انداخته و پلتفرم خود را به ارزهای رمزپایه متصل کرده است. رابین هود که به دلیل سهولت استفاده در دستگاه موبایل یا بستر وب شناخته شده است، گزینه عالی دیگری برای کسانی است که مایل به خرید و فروش ارز رمزنگاری شده خود با کمترین مانع هستند.
این پلتفرم در حال حاضر چندین مشکل را پشت سر گذاشته است. کاربران اغلب از محدودیت‌های سرور گله مند هستند و همین موضوع باعث شده تا رابین هود هزینه‌های خود را افزایش دهد تا ثبات سرویس را تأمین کند. در طول سال ۲۰۲۰، چندین مشکل که رابین هود با آنها روبرو شد برطرف شده و همچنان در حال توسعه است. رابین هود امروزه به عنوان یک اپلیکیشن مشهور در فضای سرمایه گذاری در آمده است.
در اکتبر ۲۰۲۰ بیش از ۲۰۰۰ حساب کاربری رابین هود هک شد، علت این هک‌ هنوز مشخص نیست. رابین هود ادعا کرده است که این امر به دلیل نفوذ ایمیل‌های خارجی بوده است. برخی از ناظران معتقدند که این توضیحات کافی نیست. این موضوع همچنان در حال بررسی است، اما رابین هود تلاش کرده است تا احراز هویت دو عاملی را برای افزایش امنیت ورود به سیستم توسعه دهد.
متأسفانه در زمان نوشتن این مقاله، رابین هود اجازه تراکنش ارزهای رمزنگاری شده به داخل یا خارج از اکوسیستم خود را نمی‌دهد و استفاده از آن را به سرمایه گذاری محدود می‌کند. اگرچه رابین هود ابراز علاقه کرده به محض اطمینان از اینکه می‌تواند این کار را به روشی انجام دهد که از همه طرف‌ها به طور قانونی محافظت شود این محدودیت‌ها را کاهش دهد، اما هیچ جدول زمان بندی برای این کار ارائه نکرده است. همچنین استفاده از سیستم رابین هود باعث می‌شود که شما نتوانید بر روی کلیدهای خصوصی خود مسلط شوید، این موضوع نگرانی بسیاری از علاقه مندان به ارزهای رمزپایه است.

۶. لجر نانو ایکس Ledger Nano X

کلیدهای خصوصی و دارای همکار ارائه کننده کیف پول داغ
مزایا: اوپن سورس و سازگار با بسیاری از ارزها و اپ‌ها. یکی از بهترین گزینه‌های آفلاین.
معایب: برخی از نگرانی‌ها در مورد بلوتوث و نسخه‌های تقلبی نرم افزار. حداکثر سرمایه برای کیف پول متصل.

نام بزرگ دیگر در کیف پول‌های سرد است. با بیش از ۱۵۰۰ ارز رمزنگاری شده سازگار با سیستم خود و قابلیت همگام سازی با کیف پول داغ از طریق USB یا بلوتوث، لجر یک سخت افزار کوچک قدرتمند است.
قیمت آن در حدود ۶۰% قیمت ترزور است لذا آسیب کمتری به سرمایه شما وارد می‌کند. برای کسانی که مایلند ارز خود از طریق بلوتوث بی سیم به دستگاه‌های دیگر خود جابجا کنند، لجر می‌تواند به یک کیف پول داغ برای معاملات بیشتر جفت شود، کیف پول سرد هم به عنوان سنگر امنیتی عمل می‌کند. لجر همچنین نرم افزار اختصاصی خود را ارائه می‌کند که می‌تواند دستگاه شما را مدیریت کرده یا با آن تعامل داشته باشد. بسیاری از کاربران این دستگاه را به عنوان ساده‌ترین کیف پول سرد برای راه اندازی و استفاده معرفی می‌کنند. با پشتیبانی از مقدار زیادی ارز رمزنگاری شده مختلف، از بیتکوین و اتریوم گرفته تا لایتکوین کمتر شناخته شده، گزینه قدرتمندی برای کیف پول رمزنگاری شما فراهم می‌کند. اما محدودیتهایی در لجر وجود دارد. شما فقط به ۱۰۰ ارز رمزنگاری شده مختلف از بین بیش از ۱۰۰۰ ارز موجود در سیستم آنها محدود هستید.
این نرم افزار کیف پول و اتصالات بلوتوث آن برای کاربران محافظه کار یک هشدار است. انتقال به دستگاه شما از طریق بلوتوث منجر به تولید داده‌هایی می‌شود که به لجر اطلاع می‌دهد چه مقدار از ارزهای رمزپایه مختلف متعلق به شماست. راه اندازی گره شخصی برای دور زدن این مسئله می‌تواند یک انتخاب پیشرفته‌تر و دشوار باشد که ممکن است استفاده از دستگاه یا گزینه‌های بلوتوث را محدود کند. برای کاربران اندروید، مواردی در گذشته وجود داشته است که نسخه‌های جعلی نرم افزار لجر به فروشگاه گوگل پلی راه پیدا کرده‌اند. نصب و ورود به سیستم نرم افزارهای جعلی می‌تواند منجر به سرقت بیتکوین یا اطلاعات شخصی شما شود.

حرف آخر

ارزهای رمزنگاری شده ماندگار خواهند بود و تراکنش این ارزها بایستی امنیت لازم را داشته باشد. بسیاری از شرکت‌ها گزینه‌های مختلف ایمنی را ارائه می‌کنند اما انجام تحقیقات همیشه اهمیت خود را خواهد داشت. یکی از مهم‌ترین خطوط امنیتی ماده خاکستری مغز شما خواهد بود. ارزهای رمزپایه این توانایی را دارند که از ایمن‌ترین اتفاقات تاریخ بشر باشند تا زمانی که بتوانیم بخش انسانی آن معادله را مدیریت کنیم.
چندین کیف پول و صرافی قدیمی ‌در چند ارز خاص و اغلب بیتکوین، اتریوم و اتریوم کلاسیک تخصص دارند در نتیجه گزینه‌هایی خلق می‌شوند که نسخه‌های جدیدتر در فضای ارزهای دیجیتال را منعکس می‌کنند. آنها اغلب امنیت سطح بالایی را ایجاد می‌کنند، اما کمبود ارزهای مورد پشتیبانی می‌تواند کارایی آنها برای استفاده را محدود کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)