در جمعه سیاه چگونه خانه‌ای با بهترین قیمت پیدا کنیم؟

  • توسط pooladmin
  • 05/11/2019
  • 0
جمعه سیاه

هفته چهارم ماه سپتامبر که از بیست و دوم این ماه آغاز می‌شود را به عنوان جمعه سیاه برای خرید خانه در نظر می‌گیرند. در این هفته شما می‌توانید با یک تیر سه نشان بزنید؛ هم رقابت در خرید خانه پایینتر است، هم قیمت‌ها کاهش بیشتری دارند و هم تعداد فایل‌های موجود بالاتر خواهد بود.
بر اساس گزارشی که سایت Realtor.com ارائه داده است، خریداران مسکن ۲۶ درصد رقابت کمتر و ۶.۱ درصد خانه‌های بیشتری را در بازار پیدا خواهند کرد. همچنین حدود ۶ درصد خانه‌های موجود در بازار با کاهش قیمت روبرو خواهند بود که این عدد ۲.۴ درصد کمتر از قیمت‌های اصلی در زمان‌های دیگر است.
حتما تابحال در جمعه سیاه خرید کرده‌اید و به خوبی می‌دانید که چگونه باید خودتان را برای آن آماده کنید. به سایت‌های مختلف سر زده و محصولات با قیمت خوب را نشان می‌کنید؛ صبح زود از خواب بیدار شده و پیش از آنکه آفتاب طلوع کند خودتان را به فروشگاه می‌رسانید؛ به خوبی می‌دانید که با انبوهی از جمعیت روبرو خواهید شد. اما راهکار شما در خصوص جمعه سیاه بازار املاک چه خواهد بود؟

پنج نکته اساسی برای خرید خانه در جمعه سیاه:

۱. فهرست خانه‌ها را به دقت زیر و رو کنید.

برخلاف جمعه سیاه مرسوم، خریداران در این هفته نمی‌توانند تراکت‌هایی را پیدا کنند که در آن پیشنهاد‌های جذاب و ویژه ذکر شده باشد. آن‌ها باید خودشان مورد‌های خوب را شکار کنند. اوون بولر که یک کارگزار املاک در نیویورک است پیشنهاد می‌کند که هر از چند گاهی به خانه‌هایی که برای فروش گذاشته شده‌اند سر بزنید.
وی می‌گوید: «معمولا خانه‌هایی که بیش از ۹۰ روز در بازار موجود هستند و برای فروش گذاشته شده‌اند بهترین گزینه برای کاهش قیمت در جمعه سیاه خواهند بود. فروشندگان این خانه‌ها اغلب کلافه و سردرگم هستند، چون خانه آن‌ها کل تابستان برای فروش گذاشته شده است و بعد از کلی تبلیغات و نشان‌دادن به مشتریان تابحال هیچ پیشنهاد خریدی به آن‌ها داده نشده است. این نوع خانه‌ها بیشترین شانس را دارند که در لیست فروش جمعه سیاه قرار بگیرند».

 

۲. وضعیت مالی خود را مشخص کنید.

آنه گرین، مشاور املاک CENTURY ۲۱ New Millennium می‌گوید: «مهمترین کاری که باید بکنید این است که پیش از آنکه پیشنهاد خود را برای خرید خانه مطرح کنید، به وضعیت مالی خود سر و سامان بدهید. فروشنده باید بداند که شما توانایی خرید خانه او را خواهید داشت. این اولین قدم برای خرید خانه می‌باشد.
بولر در این خصوص می‌افزاید که خریداران می‌بایست پیش از خرید خانه از سوی فروشنده تأیید شوند.

 

۳. تاریخ خریدتان را تا آنجا که ممکن است نزدیک انتخاب کنید.

اگر امکان آن وجود دارد، تاریخ عقد قرارداد را نزدیک انتخاب کنید. گرین در این خصوص می‌گوید: «اگر خانه‌ای بیش از دو ماه برای فروش قرار گرفته است و خالی هم می‌باشد، فروشنده دوست دارد تا حد امکان در اولین فرصت آن را به فروش برساند. اگر شما در موقعیتی قرار دارید که چند پیشنهاد را در دست بررسی دارید، پیشنهاددادن زمان خرید نزدیک، می‌تواند برای فروشنده جذاب‌تر باشد».
گرین در این خصوص می‌گوید: «زمان خریدتان را حتما با مشاور املاک در میان بگذارید تا زمان کافی برای عقد قرارداد وجود داشته باشد».

۴. مورد‌های خوب را شناسایی کنید.

گرین می‌گوید: «از مشاور املاک خود بخواهید که در خصوص خانه‌هایی که به تازگی در محله‌تان به فروش رفته‌اند یک تحلیل بازار رقابتی انجام دهد. این کار به شما کمک خواهد کرد که بدانید کدام معامله به نفع شما خواهد بود و کدام مورد هنوز قیمت بالایی دارد».
کودی ویچینسکی مؤسس سایت Bespoke Real Estate می‌گوید: «خریداران باید به دنبال کارگزاران معتبر و قابل اطمینان باشند که در میکرو بازار‌های خاص دارای تبهر و تخصص باشند.
شاید خانه‌های زیادی برای فروش در بازار وجود داشته باشد، اما خریداران باید به گذشته نیم‌نگاهی داشته باشند و قیمت اولیه یک ملک را مدنظر قرار دهند تا ببینند که آیا خانه موردنظر آن‌ها با نیازمندی‌های کنونی آن‌ها مطابقت دارد و ارزش سرمایه‌گذاری را خواهد داشت یا خیر. خریداران حتما باید زمان مشخصی را برای بررسی نکات ریز و ظریف خانه‌ای که قصد خریدش را دارند بگذارند. همین جزئیات ریز و شاید بی‌اهمیت به شدت بر روی ارزش ملک تأثیرگذار خواهد بود».

 

۵. سریع عمل کنید.

نهایتا برای عمل‌کردن باید آماده باشید. به قول بولر، وقتی قیمت یک خانه مناسب است، زمان به مهمترین عنصر تبدیل می‌شود.
وی ادامه می‌دهد: «در بازار نیویورک وقتی خانه‌ای قیمت و شرایط مناسب دارد باید بدانید که بیش از یک نفر به آن چشم دوخته است. باید خودتان را آماده کنید که در سریعترین زمان ممکن پیشنهاد خریدتان را مطرح کنید و اگر فروشنده بداند که بیش از یک خریدار برای ملک او وجود دارد، باید خودتان را برای این موضوع نیز آماده کنید که پیشنهاد متقابل آن را نیز آماده داشته باشید».
گرین می‌گوید: «خانه‌ها در این هفته به سرعت به فروش می‌روند. نرخ بهره‌ها از قدیم هم پایین بوده است و بسیاری از خریداران از آن به عنوان یک نکته مثبت برای خرید خانه یاد می‌کنند. وقتی می‌بینید قیمت خانه در حال افزایش است، پیشنهادتان را دم دست داشته باشید و البته قویترین و محتمل‌ترین پیشنهادتان را اول از همه مطرح کنید. مطمئنا دلتان نمی‌خواهد که فرصت خرید را صرفا به خاطر چانه‌زنی از دست بدهید تا شخص ثالثی از راه برسد و خانه را با یک پیشنهاد بهتر از چنگتان در بیاورد».

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)