پنج روش جهت سرمایه گذاری پول تان و نقش مشاور

  • توسط pooladmin
  • 22/07/2019
  • 0
سرمایه گذاری پول

 

5 روش یا عملکرد جهت سرمایه گذاری پول وجود دارد؟ کدامیک برای شما مناسب تر است؟

سرمایه گذاری موفق کلیدی برای دست یابی به اهداف بلند مدت است. توانایی شما جهت یک سرمایه گذاری موفقیت آمیز بسته به ترکیب دانش، ابزاری که استفاده می کنید؟ زمان، انگیزه و از همه مهم تر کیفیت پیشنهاداتی که دریافت می کنید، است.

در این مقاله، دِرتی هری نقل قولی از شخصیت کلینت ایست وود به خاطر می آورد: «یک مرد محدودیت های خودش را می داند» اگر دچار محدودیت های سرمایه گذاری باشید امکان دارد به اهداف بلند مدت تان دست پیدا نکنید. هرکسی 5 گزینه یا عملکرد برای سرمایه گذاری دارد. کدامیک برای شما بهتر است؟

پنج روش جهت سرمایه گذاری پول

 1. تمام کارها را خودتان انجام دهید:

تحلیل ها را انجام دهید، تصمیمات تان را جهت یک تخصیص دارایی درست بگیرید، تعیین کنید که کدام سهام را می خرید، خرید و فروش ها را انجام دهید، سرمایه گذاری ها را زیر نظر داشته باشید و آن ها را بر اساس یک فرآیند محتاطانه متعادل کنید.

 2. به دنبال رایزنی از طرف فرد

فرد مشاور پیشنهاداتی را ارائه می کند اما شما این پیشنهادات را به عنوان یک سرمایه گذاری ویژه اجرا می کنید. این بستگی به شما دارد که برای توصیه های بعدی مراجعه کنید یا خیر. هنگامی که تغییرات اتفاق بیفتد مشاور شما را زیر نظر نمی گیرد یا به شما زنگ نمی زند. توصیه شامل پرداخت کمیسیون نمی شود.

 3. همراه با مشاورتان به عنوان یک پایه و اساس دنباله دار همکاری کنید.

مشاور تحلیل ها را انجام می دهد، توصیه ها را آماده می کند، و سرمایه گذاری را بجز در موارد حساب های بازنشستگی که شما تغییرات ویژه ای اعمال می کنید، انجام می دهد. مشاور سرمایه گذاری ها و تخصیص دارایی را زیر نظر می گیرد، بهصورت دوره ای دربارۀ عملکرد سهام تان به شما گزارش می دهد، اگر مشکلی پیش بیاید با شما تماس می گیرد، دربارۀ متعادل سازی تاثیر مالیاتی به هنگام نیاز صحبت می کند، سیاست سرمایه گذاری تان را به روز می کند و تخصیص دارایی تان را مطابق برنامه تان تغیر می دهد. مشاوره شامل پرداخت کمیسیون نمی شود.

سرمایه گذاری پول

 4. تصمیمات مربوط به سرمایه گذاری پول تان را به مدیر مالی بسپارید.

مدیر، مطابق با طرح از پیش تعیین شده سرمایه گذاری را انجام می دهد، سهام  را زیر نظر می گیرد و تغییرات لازم را ایجاد می کند. شما فقط روند و نتایج را مشاهده می کنید.

 5. مشاوره از فروشنده ای که به هنگام فروش محصول کمیسیون دریافت می کند.

این مشاورۀ non-fiduciary (سود بدست آوردن با دارایی فرد دیگر) مسئله ای است که ارتباط میان آنچه که برای خدمات مالی شرکت و فروشنده بهتر است در مقابل آنچه که برای شما به عنوان سرمایه گذار بهتر است. مسئلۀ دیگر این است که اگر بعدها بخواهید روندتان را تغییر دهید، باید کمیسیون دیگری پرداخت کنید. این نوع روش در ادوارد جونز، مریل لینچ، مورگان استنلی و دیگر کارگزاری ها اتفاق می افتد.

کدامیک از گزینه های سرمایه گذاری برای من بهتر است؟

روش های زیادی وجود دارد تا سرمایه هایتان را مدیریت کنید، حساب باز کنید، حساب ها و دارایی هایتان را انتقال دهید، در هر حساب خرید و فروش کنید، دارایی هایتان را در یک دوره زیر نظر داشته باشید، تخصیص دارایی را متعادل کنید، گزینه های سرمایه گذاری اجرایی را حذف کنید و با جایگزین های مناسب تر جای آن ها را پر کنید.

علاقۀ خود را نسبت به عبارت های زیر نشان دهید و بیشتر دربارۀ اینکه کدام روش مناسب تر است بیاموزید، بله = Y و نه = N.

الف من برای سرمایه ام اهداف کوتاه، میان، و بلند مدت دارم  بله خیر
ب من یک برنامۀ سرمایه گذاری دارم ج بله خیر
ج من دانش لازم جهت مدیریت سرمایه ام را دارم بله خیر
د من ابزار لازم جهت مدیریت سرمایه ام را دارم بله خیر
ه من انگیزۀ لازم جهت مدیریت سرمایه ام را دارم بله خیر
ی من زمان کافی جهت مدیریت سرمایه ام را دارم بله خیر

 

اگر جواب تمام گزینه هایتان بله باشد می توانید مورد خوبی برای اینکه خودتان کار ها را انجام دهید باشید.

اگر جوابتان به گزینه های ج، د، و ه منفی باشد، آنگاه گزینۀ 2 یا 3 می تواند مناسب باشد.

اگر جواب تمام گزینه هایتان خیر باشد، آنگاه گزینۀ 3 یا 4 مناسب است.

اگر تصور کنید که هیچ کس به اندازۀ خودتان به پولتان اهمیت نمی دهد و شما بخشی از فرآیند کارتان هستید، گزینه 4 گزینۀ ایده آلی نیست.

گزینۀ 5 به هیچ وجه مناسب نیست زیرا هنگامی که کمیسیون روی میز فروشنده است، سبب درگیری می شود.

برای بیشتر افراد، گزینۀ 2 جایی که مشاور پیشنهاداتی را به عنوان بخشی از طرح مالی ارائه می کند گزینۀ بهتری است، یا گزینۀ 3 هنگامی که شما و مشاور با یکدیگر بر روی سرمایه تان همکاری می کنید.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)