رازهای حقوق و دستمزد: چه چیزی افزایش حقوق چشمگیر محسوب می شود؟

  • توسط pooladmin
  • 03/05/2019
  • 0

اغلب به نظر می رسد کیفیت افزایش حقوق در محل کار از دیدگاه دریافت کننده حقوق باشد. همین بالارفتن پرداختی می تواند لبخند بزرگی را بر لبان حقوق بگیر بر جای بگذارد، و در همین حال باعث شود دیگران از اینکه چرا حقوق بیشتری دریافت نکرده اند حیران بمانند. این امر، پرسشی را مطرح می کند: افزایش حقوق “خوب” چیست؟

برای پاسخ به این پرسش، بیایید همه چیز را در نظر بگیریم. بنابر گزارش سالانه نظرسنجی افزایش حقوق ایالات متحده آمریکا از شرکت خدمات حرفه ای و شغلی آئون، که بر اساس پاسخ بیش از ۱۰۰۰ شرکت انجام می شود، انتظار می رود میانگین افزایش حقوق در سال ۲۰۱۹ در حدود ۳.۱ درصد، یعنی بیشترین میزان افزایش حقوق از سال ۲۰۰۸ باشد.

با اینحال، مبلغی که شرکت ها صرف بودجه خود برای آنچه به “پرداختی متغیر”—شامل تشویق و پاداش–معروف است به بیشترین میزان حاشیه خود از سال ۲۰۱۰ کاهش یافت. در نتیجه، انتظار می رود مجموع جبران خدمات نقدی، در سال آینده از ۱۵.۵ درصد لیست حقوق به ۱۵.۲ درصد، در سال آینده با اندکی کاهش روبه رو شود.

اما، طبق نظرسنجی جداگانه ای که شرکت مشاوره ویلیس تاورز واتسون انجام داده، کسب و کارها انتظار دارند به بهترین کارکنان خود بیشترین پرداخت را با میانگین افزایش حقوق ۴.۶ درصدی،داشته باشد. به عمس، کارگران دارای نمرات ارزیابی عملکرد متوسط می تواند تنها انتظار ۲.۷ درصد افزایش حقوق داشته باشد.

 

مبلغ حقوق بر حسب شهر متفاوت است

 

میانگین افزایش حقوق مبتنی بر عملکرد تغییر قابل توجهی در بخش های مختلف و انواع شغل ندارد، اما اندکی تغییر می کنند. در سال آینده، بر اساس گزارش آئون کارکنان بخش هایی همچون آموزش و حمل ونقل می توانند به ترتیب انتظار افزایش حقوق کمتر از میانگینی را به میزان ۲.۶ و ۲.۸ درصد داشته باشند. کارگران بخش ساختمان سازی و عمران انتظار می رود افزایش حقوق بیشتر ۳.۴ درصدی را شاهد باشند.

میانگین افزایش حقوق مورد انتظار همچنین از شهری به شهر دیگر در ایالات متحده آمریکا متغیر است. در حالی که انتظار می رود کارگران افزایش حقوق همراستا با میانگین ملی را شاهد باشند، کارکنان و کارمندان دو شهر بزرگ کالیفرنیا از افزایش حقوق بیشتر از مبلغ معمول بهره مند خواهند شد. آئون برآورد می کند متوسط کارگران در سانفرانسیسکو ۴% درصد افزایش دستمزد را تجربه خواهند کرد، در حالی که میانگین کارمندان لس آنجلس می توانند انتظار ۳.۷ درصد افزایش حقوق داشته باشند.

شاخص قیمت مصرف کننه—سنجه ای از مجموع افزایش هزینه ها—به میزان ۲.۲ درصد طی ۱۲ ماه منتهی به نوامبر ۲۰۱۸ افزایش یافت. بنابراین میانگین کارگران تنها اندکی وضعیت حقوق بهتری نسبت یک سال پیش خود داشتند. و افزایش حقوق کارگرانی که وابسته به پاداش به عنوان بخشی از بسته جبران خدمات خود هستند، ممکن است نتوانند به افزایش تورم برسد.

 

اثر تغییر شغل

 

به استثناء چند مورد، به حداکثر رساندن درآمدهای شما طی دوره زمانی طولانی مدت معمولاً به معنای تغییر شغل است نه یکجا ماندن.

در گذشته چنین بود که تغییر شغل به منزله کسب حقوقی ۱۰ تا ۲۰ درصد بیشتر از حقوق پیشین شما بود. در حالی که افزایش به این میزان همانند گذشته زیاد نیستند، تغییر شغل همچنان متداولترین راه برای دریافت بهترین افزایش حقوق است.

اگر در همان سازمان بمانید، افزایش حقوق سالیانه شما ممکن است محدود به حقوق پایه جاری (مزد مبنای جاری) شود زیرا شرکت ها در دامنه درصدی محدودی امکان بهبود و افزایش حقوق شما را دارند.

اما اگر با شرکت دیگری مذاکره کنید، دیگر در بند این محدودیت های افزایش حقوق نخواهید بود. کلید این افزایش حقوق این است که اثبات کنید ارزش حقوق درخواستی خود را دارید.

 

دیگر روشهای جبران خدمات

 

هنگامی که میزان حقوق و دستمزد خود را ارزیابی می کنید، به خاطر داشته باشید که افزایش حقوق پایه (مزد مبنا) تنها شیوه پاداش دادن شرکت ها به کارکنان نیست. در برخی موارد، شاید در واقع با دریافت انعام یا افزایش پرداخت سخاوتمندانه زندگی بهتری داشته باشید تا افزایش حقوق چشمگیر.

زنی را با حقوق سالانه ۸۰ هزار دلار و افزایش حقوق نسبتاً کم ۱ درصدی را در نظر بگیرید. این یعنی حقوق پایه (مزد مبنا) او تنها ۸۰۰ دلار افزایش یافته—که برای همترازی شدن با تورم کافی نیست. اما اگر این کارمند همچنین انعامی به مبلغ ۴۰۰۰ دلار به خانه می آورد، مجموع جبران خدماتش ناگهان ۶% افزایش می یافت (۱ درصد افزایش حقوق پایه به اضافه ۵ درصد انعام). بر اساس ارقام ملی، این پاداش بیش از مبلغی بود که بیشتر کارکنان دارای عملکرد برتر دریافت می کردند.

همچنین شایان ذکر است، تعداد قابل توجهی از شرکت ها اکنون بر پاداش های غیرنقدی مانند برنامه های توسعه شغلی تاکید می ورزند. در حالی که این فرصت ها شاید موجودی حساب بانکی شما را در کوتاه مدت افزایش ندهد، می توانند شیوه های مهمی برای به حداکثر رساندن پتانسیل دریافت درآمد شما در بنلد مدت باشند.

 

جمع کل افزایش حقوق

 

افزایش حقوق سالیانه ۴ یا۵ درصدی شاید چشمگیر به نظر نرسد، اما در محیط امروزی بهتر از بیشتر حقوق افراد است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)