دلایل پیشرفت بی نظیر شرکت تسلا و رقابت با پورش

  • توسط pooladmin
  • 26/10/2019
  • 0
  • یک دهه قبل شرکت تسلا به سختی در بازار خودرو فعالیت می کرد، و تنها یک مدل ماشین – رودستر اصلی – را برای فروش به بازار عرضه می کرد.
  • شرکت پورش بیش از 80 سال در این بازار فعالیت میکند و در صنعت تولید موتور خودرو ابرقدرت محسوب می شود.
  • در طی 10 سال، خودروهای این شرکت با اولین ماشین الکتریکی پورش، تایکان، مقایسه می شوند.

شرکت پورش رسماً خودروی تمام الکتریکی تایکان را وارد خط تولید کرد. بسیاری در انتظار این ماشین بوده اند، و از جنبه های مختلف با محصولات تسلا مقایسه می شود. آیا تا به حال در اخبار روز تیتر «قاتل تسلا» یا مشابه این را دیده اید؟

این خودروساز آلمانی نظرات مختلف بیان شده در فضای مجازی در نروژ را جمع آوری کرد و تا به این جا منتقدان تحت تأثیر ویژگی های منحصربه فرد پورش در تایکان قرار گرفته اند. اما این شرکت کاری که باید انجام میشد را عملی کرد: رقیب اصلی پورش شد.

در ژورنال وال استریت، دن نایل نظر خود در مورد توربو مدل تایکان را بسیار هیجان زده بیان کرده بود (البته موتور S هم وجود دارد که بسیار سریع تر و گران تر است، و تایکان موتورهای الکتریکی شارژ توربو را ندارد – روشی که پورش برای رتبه بندی خودروهایش در نامگذاری برندش استفاده می کند). نایل مجبور شد تا ماشین سریع السیر مدل S P100D را برندۀ EV champ اعلام کند که دست تایکان بود.

طبیعی است که ار تنها اطلاعات شما از دنیای ماشین ها دو نام تسلا و تویوتا باشد. ماشین، ماشین است دیگر. بیشتر آن ها با بنزین کار می کنند. حداقل این را بدانید که تسلاموتور از سوخت الکترونی استفاده می کند.

پادشاه پترولاندیا

پورش پادشاه ماشین های بنزینی

در زمینۀ بنزین، پورش پادشاه است – و با اختلاف بهترین خودروساز کرۀ زمین است. ماشین های اسپورت 911 از سال 1960 تولید می شوند و اکثریت مردم بر این باورند که این مدل، سریع ترین اتومبیلی است که میتوان با پول خرید. در همین حال، پورش با معرفی مدل کین(Cayenne)  در اوایل 2000، اساساً بازار فروش مدل لوکس SUV را به وجود آورد. مدل Panamera Sedan مخالف های خود را دارد اما جای بحث در مورد تأثیر آن بر سبد سهام پورش نیست: مرز سوددهی عامل حسادت اعضای این صنعت شده است.

ماشین های اسپورت واقعاً غیر منطقی هستند؛ از صاحبان فراری بپرسید این جمله را تأیید می کنند. اما پورش در ذهن و قلب انسان ها نفوذ کرده است. شاید زرق و برق لامبورگینی را نداشته باشد، اما به احتمال قوی اگر قرار بر انتخاب ماشینی برای استفادۀ همشیگی باشد، آن خودرو پورش خواهد بود.

تسلا تقریباً 15 سال است که در بازار وجود دارد (پورش 88 سال). زمانی که شرکت الون ماسک کار خود را آغاز کرد تنها یک مدل اتومبیل برای فروش داشتند: مدل Roadster اصلی، که تنها تعداد سه رقمی موجود داشتند. بدون شک از باحال ترین مدل ها بود.

با ورود مدل S sedan در سال 2012 همه چیز جدی تر شد. اما همچنان این شرکت خودروهای اصیل خود را تولید می کند.

برای مقایسه، ماشین هایی مانند موسانگ فورد (تولید 1965) و کوروت شرکت شورولت (تولید 1953) در مدل های جدید خود قابلیت هایی تعبیه کرده اند که پورش را در بازار رقابتی شکست دهند. این دو شرکت به این نتیجه رسیده اند که باید بهترین خودروساز اروپا را به چالش بکشند.

تسلا تا به حال ورشکست نشده است

تسلا بر خلاف استون مارتین وشکست نشده است. خودرو: استون مارتین

اگر از افرادی که در بازار تجارت و تولید ماشین فعالیت می کنند بپرسید که آیا کارشان سخت است یا نه، طوری شما را نگاه می کنند که انگار دوتا سر دارید. زیرا این کار سخت نیست، غیرممکن است. سرنوشت تولیدکنندگان ماشین، تقریباً بدون آگاهی از آن، شکست خوردن است. شرکت Tucker، Fisker از نمونه های بارز این مشکل هستند. حتی اسطوره های این تجارت نیز با مشکلات دست و پنجه نرم میکنند: شرکت استون مارتین تا به حال هفت بار ورشکست شده است.

تسلا تا به حال ورشکسته نشده است (سال 2008 نزدیک بود این اتفاق بیفتد) – به باور بعضی ها در آینده او بزرگ ترین رقیب پورش می شود. اما به نظر من این دو شرکت در هیچ زمینه ای رقیب هم نیستند. اما نمی شود بحث ها را نادیده گرفت.

به طور کلی ، این امکان وجود دارد که افرادی بتوانند ایدۀ بزرگان صنعت اتومبیل را دزدی کنند. از سال 1992، هوراسیو پاگانی نام خانوادگی عجیب و غریب خود را در برندی قرار داده است که از آن به عنوان فراری مدرن یا لامبورگینی صحبت می شود – و در تخمین برخی از اندیشه ها، اتومبیل های قانع کننده تری می سازد. به همین ترتیب Koenigsegg سوئد، در سال 1994 تأسیس شد.

اما این شرکت ها سوپر اتومبیل هایی تولید می کنند که تعداد محدودی به فروش می رسند و هزینه های زیادی به همراه دارند. در حالی که هدف تسلاموتور برتری از خوردروی 100،000 دلاری تایکان یا S نیست، بلکه میخواهد به غول این صنعت VW در تولید انبوه برسد.

در این زمینه، موفقیت کمی پیچیده می شود. مدل جدید 3 توانست نزدیک به 250،000 عدد در دنیا فروش داشته باشد. این شرکت در حال حاضر حاکم بر بازار EV است (هیجان زده نشود بازار جهانی EV کوچک است). مهم ترین نگرانی تسلاموتور مدیریت است.

سال 2009 شرکتی تنها با یک محصول، سال 2019 با ارزش ترین رقیب پورش، تسلا مسیر طولانی را طی کرده است و احتمالاً مسیر طولانی تری پیش رو دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)