شروع یک استارت آپ چقدر هزینه دارد؟

  • توسط pooladmin
  • 27/10/2019
  • 0
استارت آپ

 

فقط چند هزار دلار برای شروع یک استارت آپ نیاز است. CB Insights می گوید که تکنولوژی منابع باز و ابزار امروزه به هر کارآفرینی این امکان را می دهد تا به سرعت و ارزان از یک استارت آپ رو نمایی کند. آیا این بدان معناست که هر کسی می تواند نرم افزاری بسازد و برای شروع استارت آپ سه، چهار یا پنج هزار دلار دریافت کند؟ نه واقعیت این نیست.

هزینه شروع یک استارت آپ پایین است زیرا کار آفرین ها امروزه نیازی به خرید نرم افزار برای ارتقا اپلیکیشن ندارند در حالی که هزینه های دیگری همچون مدیریت مارکت را می توان با مقدار کمی دلار در ماه تامین کرد. با این وجود، تکنولوژی منبع باز و ابزار خودشان را مدیریت نمی کنند. بسته به نوع محصول، مهارت های ویژه ای جهت ساخت، مدیریت و ارتقا آن لازم است. بنابراین، هنوز برای شروع یک استارت آپ نیاز به مهندسین نرم افزار خوب با در آمد 100 دلار می باشد و اهمیتی ندارد که کار آفرین در برنامه نویسی یک اپلیکیشن چقدر مهارت داشته باشد، در نهایت این مهندسین با مهارت هستند که مورد نیاز است.

واقعیت این است که بسته به تعریف شروع یک استارت آپ، هزینه ها نیز متغیر است. برای بسیاری از کارکنان استارت آپ به معنا اپلیکیشن است. اغلب این باور وجود دارد که بدون یک نرم افزار نمی توانیم استارت آپ داشته باشیم و این تا زمانی که از محصول رو نمایی نکنیم همچنان ادامه دارد.

کارآفرین استیو بلنک استارت آپ را یک سازمان جهت تحقیق درباره مدل بیزینسی تعریف می کند. مراحل بسیار زیادی مورد نیاز است تا کارآفرین در طول ساخت چندین نسخه از یک نرم افزار باید درباره آن تحقیق کند. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که موسسان مرتکب می شوند ساخت محصولی ست که مردم به قدر کافی استفاده نمی کنند یا بابت آن هزینه پرداخت نمی کنند. آسان ترین روش جهت مرتکب شدن به چنین اشتباهی، ساخت یک نرم افزار گران قیمت و پیشرفته است پیش از آنکه از نیاز به آن مطلع باشیم. بنابراین، اگر مراحل کلیدی اولیه استارت آپ به حال خود رها نشوند، قطعا برای شروع یک استارت آپ نیاز به چند هزار دلار است.

در اینجا سه تا از مهم ترین مراحل پیش از ساخت نرم افزار که کارآفرین ها جهت به حداقل رساندن هزینه ها و افزایش موفقیت استارت آپ شان باید انجام دهند آمده است.

استارت آپ

 1. مطمئن شوید که یک مشتری برای استارت آپ تان وجود دارد

بسیاری از موسسان محصولاتی را می سازند که امیدوارند نیاز هایشان را برطرف کند. دیگر موسسان از طریق تحقیق و مشاهده مشکلات موجود در بازار را شناسایی می کنند. در هر دو مورد، هیچکدام از موسسان، دوستان شان، خانواده شان یا جست و جو آنلاین مشتری نمی یابند.

جهت بدست آوردن مشتری به داده نیاز است و بهترین روش برای جمع آوری داده مصاحبه است. به عنوان یک قانون، اگر 60 درصد مصاحبه کنندگان یا بیشتر درباره مسئله خاصی صحبت کنند که در بین تمام آن ها مشترک باشد، مدرکی مبنی بر موجودیت خریدار و نیاز به راه حل وجود دارد. علاوه بر این، اگر بیش از 60 درصد نشانی از یک مشتری وجود داشته باشد، بنابراین مشخص می شود که مشتری تان کیست و با این حساب لایه دیگری از مشتریان تان را کشف کرده اید.

مصاحبه ها بسیار اهمیت دارند زیرا بهترین روش کشف مسائل دیگری ست که در ابتدا مشخص نیستند. دیگر مشکلی که بسیاری از موسسان مرتکب می شوند رد کردن مرحله انجام مصاحبه و پیدا کردن یک راه حل فوری برای مسئله مذکور است.

استارت آپ

 2. راه حلی بسازید

بیزینس زمانی وجود دارد که یک خریدار و فروشنده مبادلات انجام دهند. فروشنده راه حلی برای تبادل پول پیشنهاد می کند. در یک استارت آپ چنین راه حلی الزاما 100 درصد وابسته به نرم افزار نیست. تکنولوژی باید مورد استفاده قرار بگیرد تا فرآیند دلیوری را آسان تر کند اما تنها روشی نیست که فروشندگان بتوانند از ابتدا مسئله مشتری را با آن رفع کنند. به عبارت دیگر از خودتان بپرسید چگونه می توانید طی شرایطی که دسترسی به نرم افزار نیست، راه حلی طراحی می کنید.

با استفاده از یک مثال، در چند ماه اول استارت آپ DoorDash، علی رغم توانایی فنی موسسان جهت ساخت نرم افزار، با یک صفحه ساده و برنامه های موجود همانند Find My Friends و Square شروع به کار کردند.

این یک مثال از راه حلی بود که نیازی به نرم افزار یا پول و زمان برای شروع نداشت. اگر بر ساخت یک راه حل تمرکز کنید می توانید به سرعت بیزینس تان را ارتقا دهید.

استارت آپ

 3. مطمئن شوید که یک بیزینس وجود دارد

با دنبال کردن دو مرحله مهم قبلی، آسان ترین روش برای شروع یک بیزینس ارائه پیشنهاداتی به مصاحبه کنندگان از مرحله اول است. فرصت هایی وجود دارد، در صورتی که مردم زمان کافی برای مشکل شان اختصاص ندهند یا هزینه نکنند بدان معناست که یا راه حل بقدر کافی مناسب نیست یا در مواردی مشکل شان در اولویت قرار ندارد.

در هر دو مورد بیخبر خوبی برای کارآفرینان است زیرا دسترسی به چنین دیدگاهی نیازمند سرمایه گذاری بر ارتقا محصول یا مارکت نیست. اگر مردم خرید نکنند، می فهمید که باید روش تان را دوباره طراحی کنید. با وجود مشتریان، قادر خواهید بود تا بازده کیفی و کمی که برای ساخت یک نرم افزار با موفقیت بالا مورد نیاز است بدست آورید.

بسیاری از متغیرها نیاز دارند تا با توجه به سرمایه گذاری اولیه برای شروع یک استارت آپ مورد بررسی قرار بگیرند. بهترین روش برای سرمایه گذاری اولیه استارت آپ رها کردن هزینه های بسیار بزرگ است. در عوض راه حلی پیدا کنید که بتواند در ماه اول یا دوم کاری تان مشتریان را جذب کند، زیرا متوجه خواهید شد چه چیزی بسازید که شامل پیشنهادات مشتریان تان باشد تا به شما در ساخت محصول درست کمک کند.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)