میلیونر خود ساخته شدن با کمترین پول ممکن

  • توسط pooladmin
  • 02/07/2019
  • 0

داشتن سرمایه اولیه زیاد لازمه موفقیت و میلیونر خود ساخته شدن نیست. در ادامه به مواردی که به آنها نیاز دارید میپردازیم.

چه کسی نمیخواهد میلیونر شود – آنهم بدون پول؟ در واقع ثروتمند بودن آرزوی هر شخصی است. در حالی که همه ما تمایل به میلیونر شدن داریم اما تعداد بسیار کمی میتوانند ثروت اندوزی کنند، به همین دلیل تصور ما بر این است که افراد ثروتمند به دنیا میایند نه اینکه بعدا ثروتمند بشوند. البته که این برداشت صحت ندارد. تمام افراد مرفه دارایی هایشان را به ارث نبرده اند. در حقیقت، افراد زیادی وجود دارند که توانسته اند پول زیادی را بدون ارث و یا سرمایه گذاری پیشین به دست بیاورند.

زمانی که ایده بدون پول میلیونر شدن را بیان میکنیم اصلا یک طرح خیلی سریع پولدارشدن یا انجام دادن کارهایی خارج از چهارچوب قانون را پیشنهاد نمیدهیم. قطعا از صفر شروع کردن و میلیونر شدن ممکن است اما برای این راه هیچ میانبری وجود ندارد. در دنیای واقعی افراد زیادی هستند که با تلاش های خود به نتیجه رسیده اند. آنها این کار را بدون پول یا با پول بسیار کم انجام داده اند، اما موضوع مشترک میان همه این افراد، نگرش به پیروزی، استقامت، تعهد و تمرکز تک محوری برای دستیابی به اهداف خود است.

جی کی رولینگ، نویسنده هری پاتر، یکی از موفق ترین نویسنده های تاریخ است که با استفاده از استعدادش حتی با وجود سختی های زندگی به شهرت رسید. تقریبا غیرممکن است که باور داشته باشیم که تنها 20 سال پیش جوآن روولینگ و فرزندش به طرح های رفاه دولتی برای زنده ماندن احتیاج داشتند، اما اکنون ثروت خالص او بیش از 1 میلیارد دلار است.

جی کی رولینگ

لئون چارنی مثال دیگری است. ثروت خالص فعلی او بیش از 1.3 میلیارد دلار است. او سرمایه گذار اصلی و متخصص ژئوپلیتیک خاورمیانه است. گفته شده است که او تنها با 200 دلار کار خود را آغاز کرد، روی خوشد سرمایه گذاری کرد، متخصص شد و دانش خود را در قالب راهنمایی ها در مقابل پول در اختیار دیگران گذشت. او همچنین پول خود را در مکان های مناسب سرمایه گذاری کرد و ثروت او از چند صد دلار به میلیاردها افزایش یافت.

آیا کسی هست که اپرا وینفری – ملکه برنامه های تلویزیونی – را نشناسد؟ ثروت خالص او که 2.9 میلیارد دلار است او را در صدر جدول سلبریتی های ثروتمند قرار داده است. در دوران کودکی اش خانواده اپرا حتی از پس تامین کردن مایحتاج اولیه هم بر نمی آمدند. داستان او نمونه ی مطلق سخت کوشی و تلاش برای رسیدن به اهداف است. او رویای مجری تلویزیون شدن را دنبال کرد، و سرانجام بعداز فارق التحصیلی گزارشگر اخبار در تنسی شد. بعد از آن او برنامه خود را آغاز کرد و موفق هم شد. سپس سرمایه گذاری هایش را گسترده تر کرد و در شرکت های تلویزیونی سرمایه گذاری کرد تا در نتیجه یک ثروت میلیارد دلاری برای خود ساخت.

هوارد شولتز Howard Schultz مثال دیگری است. همانند دیگر میلیاردرهای خود ساخته ثروت خالص او 2 میلیارد دلار است. او هم به یک خانواده فقیر تعلق داشت. اما در مورد کارآفرینی پرشور بود و در ورزش هم استعداد داشت. بورس تحصیلی ورزشی او را به دانشگاه میشیگان هدایت کرد و بعد از آن خود  را مجهز به مهارتهای لازم کرد، او شجاعت داشت که سرمایه گذاری کند و شرکت قهوه خود را که امروزه به عنوان Startbucks شناخته می شود، راه اندازی کند.

هوارد شولتز

این مثالها فقط چند نمونه کوچک از میلیونر های خود ساخته هستند اما نکته مشترک بین همه افراد ذکر شده این است که آنها شروع فروتنانه ای داشته اند. موفق شدند چون سخت کوش بودند، جرات داشتند و خود را وقف کار کردند. راه های میلیونر خود ساخته شدن و راه های کسب درآمد بسیار متفاوت هستند. میتوانید از چند صد راه مختلف کسب درآمد کنید – یک کار معمولی با فیش حقوقی بالا، کارهای مختلف اینترنتی، استفاده از مهارت ها و دانش، و یا راه اندازی کسب و کار شخصی. اما برای تبدیل شدن به یک فرد ثروتمند خود ساخته باید از اصول پیروی کنید و در حقیقت خیلی از موفقیت ها هیچ ارتباطی با پول ندارند و مهم ترین نکته این است که این مسیر باید با طرز فکر درست، مهارت های لازم، مدیریت بودجه، و دیگر عادت های خوب آغاز شود.

در ادامه به صفات مشترک بین تمام افراد موفقی که از صفر شروع کرده اند و میلیونر شده اند میپردازیم:

تمرکز و نظم مورد نیاز میلیونر خود ساخته

میلیونر خود ساخته

نباید روی پول تمرکز کنید باید برای رسیدن به هدف و کسب موفقیت تلاش کنید که در نتیجه آن پول هم به دست می آید. اگر میدانید که چه میخواهید و نظم و ترتیب لازم برای رسیدن به آن را دارید پس حواس خود را با مسائل کم اهمیت تر پرت نکنید. شاید برای رسیدن به هدفتان مجبور شوید که هزینه ها را کم کنید یا حتی  بهتر از آن درآمد را افزایش دهید، در هر صورت باید به هدف خود پایبند باشید تا یک میلیونر شوید.

از توانایی های خود در مسیری استفاده کنید که به آن علاقه دارید و رویای خود را دنبال کنید

اگر فقط برای اینکه نمیخواهید برای شخص دیگری کار کنید یا درآمد کمی دارید تصمیم گرفتید که کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید به احتمال قوی نمیتوانید موفق شوید. برا موفق شدن باید تمام تمرکز خود را روی علاقه بگذارید، چیزی را انتخاب کنید که عاشق آن هستید و مشتقانه میخواهید آن کار را انجام دهید. و اینکه باید آرزو و هدف داشته باشید تا تحریک شوید که برای موفقیت تلاش کنید. میلیونر های خود ساخته رویاهای بلند پروازانه دارند و برای محقق شدن آنها حاضر هستند تا ریسک کنند. اهداف کوتاه مدت و بلند مدت با زمان انقضا مشخص تعیین کنید، باید دقیقا مشخص کنید که چه میخواهید و چطور به آنها برسید. در حالی که مردم عادی به دنبال یک زندگی بی دردسر هستند، خود ساخته های میلیونر بسیار تلاش میکنند و معتقد هستند که این خود ما هستیم که موقعیت ها را میسازیم. مشخص کنید که چه چیزهایی باید از زندگی فعلیتان حذف شوند و چه چیزهایی باید در چند سال پیش رو به آن اضافه شوند.

هدف بزرگ را ببینید

تمرکز خود را از اهداف کوتاه مدت به سمت اهداف بلند مدت سوق دهید. چشم خود را بر روی بزرگترین پاداش انگیزشی نگه دارید و خودتان را به طور مستمر هدایت کنید و الهام بخش باشید تا به هدف برسید. اهداف بزرگتر را برای خودتان مشخص کنید، چیزی را انتخاب کنید که به راحتی قابل دستیابی نیست، چیزی که باعث میشود شما تواناییهای خود را به حداکثر برسانید.

ریسک های حساب شده انجام دهید، زمان شکست مقاوم باشید

درحالی که قشر متوسط با ترس بیش از اندازه خطر نکردن در مسیر مشخصی زندگی میکنند، میلیونر ها در تلاش هستند تا از مسیر خود خارج شوند و تشخیص بدهند که کی باید این کار عملی شود. مردم عادی فراتر از نقطه امن خود نمی روند تا آب از آب تکان نخورد، اما نکته اینجاست که بدون خطر کردن و غلبه بر ترس شما نمیتوانید موفق شوید.

باید ریسک کنید تا میلیونر خود ساخته شوید. زمانی که میخواهید تصمیم بگیرید که ریسک کنید یا نه از خود بپرسید که بدترین حالت ممکن چیست؟ قبل از اینکه تصمیمتان نهایی شود لازمه ها و نتایج ها را ارزیابی کنید. اگر بتوانید بدترین نتیجه را پیش بینی کنید قطعا میتوانید از پس سختی ها بر بیایید. میلیونرها با علم از پس ترس بر می آیند، قبل از ریسک کردن آگاهی های لازم را کسب میکنند و عواقب شکست را هم در نظر میگیرند. آنها شدت خطر را در مقایسه با قدرت نتیجه میسنجند. اگر میتوانید از بدترین نتایج جان سالم به در ببرید و اگر این خطر کردن احتمال دارد که شما را به هدف نزدیک تر کند، پس حتما آن را انجام دهید.

عطش خود برای علم را حفظ کنید، خلاق باشید و پذیرای تغییرات

عطش یادگیری میلیونر ها

یکی از راز های افراد موفق این است که آنها دانش آموزان مشتاقی هستند و نمودار یادگیری آنها بعد از مدارج نرمال تحصیل همچنان صعودی است. آنها در مطالعه بسیار حریص و همیشه مشتاق کسب اطلاعات در مورد محیط پیرامون هستند. با تغییرات بازار و تکنولوژی خود و کسب و کارشان را نیز تغییر میدهند تا سازگار باشند. روی خودتان سرمایه گذاری کنید حتی اگر در حال حاضر هیچ دانشی ندارید. بجای مقاومت دربرابر تغییرات، در جستجوی دلیل آن باشید و به دنبال راه حلی باشید که در شرایط جدید قابل سرمایه گذاری باشد.

از خرج کردن به سرمایه گذاری کردن

اگر مقدار پول خارج شده از کیف پول بیشتر از مقدار ورودی باشد هیچوقت نمیتوانید میلیونر شوید، بخصوص حقوق بگیران که میخواهند مرفه بشوند. برای اینکه پولدار شوید نیاز نیست درآمد زیادی داشته باشید، مهم این است که با همان مقدار درآمدتان چگونه خرج میکنید.

ثروتمندان پول خرج نمیکنند، ثرمایه گذاری میکنند، حساب ریال به ریال را دارند و جایی سرمایه گذاری میکنند که سود دهی داشته باشند. بدترین کاری که میتوانید در این مسیر انجام دهید این است که درآمدتان را خرج کنید. باید یاد بگیرید که فقط الزامات زندگی را تهیه کنید و از روی خوش گذرانی و تفریح پول خرج نکنید. باید برنامه ریزی کنید که چند درصد از سود را دوباره در همان کار سرمایه گذاری کنید و چه مقدار را در کار دیگری سرمایه گذاری کنید.

در نتیجه، داشتن پول کلان برای موفقیت یا ثروتمند شدن الزامی نیست. تنها راه موفق شدن این است که بتوانید موفقیت را با سخت کوشی به ثروت تبدیل کنید، و توانایی ریسک کردن و نهایت استفاده از موقعیت ها را داشته باشید. این تنها تفاوت افراد عادی با مردم موفق است. به یاد داشته باشید که میلیونر  یک خصیصه بارز دارد که او را از مردم عادی جدا میکند. همه چیز به شما بستگی دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)