دلایل بدبینی به پیش بینی‌ قیمت بیت کوین

  • توسط pooladmin
  • 18/07/2021
  • 0
بیت کوین

این پدیده‌ برای هر فرد علاقمند به صنعت رمز ارزها آشناست. یک شخصیت برجسته اعم از مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال، توسعه دهنده کلیدی، محقق یا یک سرمایه گذار موفق رمز ارز پیش بینی چشمگیری در مورد قیمت بیت کوین یا حرکت کلی حوزه رمز ارزها ارائه می‌کند.
بسیاری از این پیش بینی‌ها خبر از تغییر عمده نسبت به شرایط فعلی می‌دهند. (بیت کوین به ۱۰۰،۰۰۰ دلار می‌رسد یا بیت کوین سقوط شدیدی خواهد کرد)
همانطور که معمولاً در دنیای مالی اتفاق می‌افتد، گاهی این پیش بینی‌ها عملی می‌شوند، اما بیشتر اوقات چنین پیش بینی‌هایی هرگز به نتیجه نمی‌رسند. با این وجود، بسیاری از کارشناسان در این زمینه (و همچنین کسانی که خود را «متخصص» می‌دانند) همچنان پیش بینی قیمت بیت کوین و سایر رمز ارزها را انجام می‌دهند و به نظر می‌رسد سرمایه گذاران هم به آن توجه می‌کنند.
در این مطلب بررسی خواهیم کرد که چرا هر سرمایه گذاری در حوزه رمز ارزها بایستی پیش بینی قیمت را با درجه‌ای از بدبینی مد نظر قرار دهد.

دلایل بدبینی به پیش بینی‌ قیمت بیت کوین

پشتوانه تحلیل

یکی از مشکلات عمدۀ بسیاری از پیش بینی‌های قیمتی بیت کوین این است که از پشتوانه تحلیلی کافی برخوردار نیست. یک قیمت عجیب و غریب، به ویژه در جهت بالا، همیشه برای سرمایه گذاران وسوسه کننده است. به راحتی می‌توان کسی را که دارای رمز ارزی به قیمت ۰.۰۱ دلار است به این باور رساند که قیمت آن رمز ارز به ۱۰ هزار دلار افزایش می‌یابد، زیرا آن فرد هم علاقه دارد که چنین تحلیلی درست باشد. با این حال، مسئله این است که بسیاری از پیش بینی‌ها بدون شواهد و آنالیز دقیق ارائه می‌شوند.
اقتصاددان کلان پیتر چیر Peter Tchir معتقد است که پیش بینی قیمت بیت کوین بیش از حد معمول است. در سال ۲۰۱۸ چیر به فوربز گفت که برخی از چهره‌های برجسته این صنعت که خواستار افزایش نجومی قیمت‌ها هستند، این کار را به دلایلی انجام می‌دهند که ممکن است با اصول بنیادین مرتبط نباشد. بعنوان مثال هنگامی که مدیر عامل یک صرافی برای بیت کوین قیمتی بالاتر از ارزش فعلی آن متصور می‌شود به این دلیل است که دارای انگیزه‌های قدرتمندی در راستای رشد صنعت رمز ارزها است.
در موارد دیگر، پیش بینی ممکن است از یک تحلیلگر با موضع همواره صعودی انجام شود. چیر در عمل سابقه یکی از این پیش بینی کنندگان را مورد تحقیق قرار داد و هیچ موردی از پیش بینی نزولی در آن فرد مشاهده نکرد.
این افراد ممکن است در پیش بینی‌های‌شان موفق باشند زیرا تعداد قابل توجهی میلیونر در حوزه رمز ارزها وجود دارد که از سرمایه گذاری‌های اولیه خود درآمد قابل توجهی کسب کرده‌اند. با این حال، چیر معتقد است که نظرات پیش بینی کنندگان همواره صعودی یا افرادی که دارای انگیزه شخصی برای رشد قیمت‌ها هستند نباید توسط رسانه‌ها به عنوان «اخبار» به مخاطب عرضه شود. وی ادامه می‌دهد: «ملاحظات قانونی زیادی پیرامون گزارش‌ها و سخنان مدیران عامل و حتی کارشناسان در بازار اوراق بهادار وجود دارد. آیا ما نباید کار مشابهی در حوزه رمز ارزها انجام دهیم.»

مشکلات موجود در فضا

با فاصله گرفتن از مسائل پیش بینی‌ کنندگان، یک سرمایه گذار حوزه رمز ارز بایستی همیشه به خاطر داشته باشد که صنعت رمز ارز ذاتاً در زمینه تحلیل چالش برانگیز است. حتی توسعه دهندگان برترین ارزهای دیجیتال در جهان نیز در تحت نظر داشتن آخرین کوین‌ها، توکن‌ها، شرکت‌ها و پیشرفت‌ها مشکل دارند.
حتی با این فرض که یک نفر بتواند با موفقیت اطلاعات مفید را در فضای همیشه در حال رشد ارزهای دیجیتال فیلتر کند، این واقعیت که صنعت کریپتو کارنسی بسیار جوان و تا حد زیادی آزمایش نشده است، به این معنی است که مدل‌ها، تئوری‌ها و استراتژی‌های موجود کمک اندکی به ارزیابی صنعت و مسیر پیش رو خواهند داشت.
حتی وقتی پیش بینی قیمت از روشی پیچیده و مناسب برای آنالیز استفاده می‌کند، باز هم فاکتورهای زیادی وجود دارد که جامعه رمز ارزها هنوز دانش زیادی نسبت به آنها ندارد. البته این موضوع را می‌توان به عنوان یک اصل کلی به همۀ سرمایه گذاری‌ها تعمیم داد، اما مسلماً این معضل در فضای نوپای ارزهای دیجیتال نگران کننده‌تر است. همه این موارد به این معناست که سرمایه گذاران در ارزهای مجازی باید در هنگام انتشار اخبار جدیدترین پیش بینی قیمت، دوز بدبینی خود را حفظ کنند.

بیشتر بدانید:آشنایی با رمز ارز کاردانو

نکات کلیدی

• سرمایه گذاران رمز ارزها باید پیش بینی قیمت‌ها را با درجه بالایی از بدبینی مد نظر قرار دهند.
• یکی از مشکلات عمده بسیاری از پیش بینی‌های قیمتی بیت کوین این است که از پشتوانه تحلیلی کافی برخوردار نیستند.
• برخی از چهره‌های برجسته صنعت که به دنبال افزایش شدید قیمت‌ها هستند، این کار را به دلایلی انجام می‌دهند که ممکن است با اصول بنیادی مرتبط نباشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)