چگونه می توان در بازی پر خطر یا ریسک پیروز شد.

  • توسط pooladmin
  • 05/12/2019
  • 0

چگونه می توان در بازی پر خطر یا ریسک پیروز شد.

ریسک، یک بازی جالب و چاش برانگیز می باشد که پیروز شدن در آن ممکن است سخت باشد. اگر تازه وارد هستید، پس ممکن است زمان بیشتری را برای برنده شدن سپری کنید. اولین چیزی که باید انجام دهید این است که باید مطمئن شوید که با قوانین ریسک آشنا هستید. برای فهم اصول اولیهء گیم پلی،  به وب سایت How to Play Risk، مراجعه فرمائید. پس از تسلط  بر اصول اولیه، می توانید با کسب اطلاعات بیشتر در مورد استراتژی های درگیر در ریسک و تمرین زیاد ، شانس برنده شدن را نیز ارتقاء دهید.

روش اول: حفظ و نگه داری قلمرو

ریسک

ریسک

قاره ها را عاقلانه تسخیر کنید. اگرچه خوب است که تلاش کنید  تا در ابتدای بازی قاره ها را فتح کنید ، اما باید در نظر داشته باشید که تصمیم به تسخیر کدام قاره را دارید. در اینجا معایب و مزایای هر قاره  وجود دارد، اما نکتهء اصلی را که باید در نظر داشته باشید  این است که باید قاره ها را تفکیک کنید. قاره های دور افتاده راحت تر نگه داری می شوند اما گسترش آن ها هم بسیار دشوار خواهد بود. بنابراین، باید قاره ای را انتخاب کنید که مطابق با استراتژی شما باشد.

برای مثال، تسخیر و حفظ استرالیا به دلیل نحوهء انزوای آن بسیار آسان است. اما گسترش استرالیا نیز دشوار است و موجب می شود بعداً در بازی دستخوش و یا طعمهء گروه های قدرتمند تری شوید.

 یه همین دلیل، فتح استرالیا برایتان مزیت هایی به همراه خواهد داشت، اما تنها زمانی که توانایی  فایق آمدن بر معایب آن را داشته باشید.

2- به حق الامتیازی که برای هر قاره دریافت می کنید توجه داشته باشید. نگه داری بعضی از قاره ها بسیار سودمندتر از دیگر قاره ها می باشد، زیرا در هر نوبت جایزه ارتش بهتری کسب خواهید کرد. قبل از اینکه شروع به فتح قاره ای کنید، از اینکه چه تعداد ارتش به عنوان پاداش برای نگهداری از این قاره بدست می آورید، مطلع شوید. برای مثال، اروپا به ازای تصرف قاره، هر بار 5 ارتش به شما می دهد، در حالی که آفریقا  3 ارتش به شما جایزه می دهد.

در نظر داشته باشید، اروپا و آمریکای شمالی، سودمندترین قاره ها برای تصرف می باشند چرا که بهترین جایزه ارتش را به شما می دهند. اگر می توانید یکی از این قاره ها به تصرف درآورید.

3- با مقدار مناسبی از ارتش حمله کنید. دانستن اینکه چه تعداد ارتش برای حمله به حریف استفاده کنید، می تواند شانس پیروزی بزرگی را برایتان رقم بزند. یک قانون کلی  برای حمله به قلمرو دشمن این است که از دو برابر افرادی که در قلمرو  حریف قرار دارد، استفاده کنید. این امر شانس شما را برای پیروزی و غلبه  بر قلمرو دشمن افزایش خواهد داد. به خاطر داشته باشید که قبل از شروع حمله ، باید این ارتشها را به یک قلمرو همجاور منتقل کنید.

برای مثال، اگر حریفتان در قلمرو مورد نظر شما دارای دو ارتش است، باید حداقل با چهار ارتش به آن قلمرو حمله کنید.

4- تعیین کنید که  چه تعداد ارتش باید در هر قلمرو نگهداری کنید. در بیشتر موارد، از بیشتر ارتش  خود در قلمرو مرزی استفاده کنید. متمرکز کردن ارتش خود به این روش کمک می کند تا نقاط ضعف خود را در برابر غلبه دشمن کاهش دهید.  قلمروهای موجود در مرزهای شما می توانند ارتش های کمتری داشته باشند، اما سعی کنید از داشتن یک نقطه ضعف منفرد که حریف ممکن است سعی کند آن را مورد هدف قرار دهد ، خودداری کنید.

روش دوم: با حریف خود معامله کنید

1-      درانتهای هر نوبت، ارتش حریف خود را حساب کنید. این فکر خوبی است که پس از هر دوره تعداد ارتش حریف خود را حساب کنید. انجام این  کار به شما کمک می کند تا تعیین کنید که کدام بازی کن همیشه ضعیف و کدام یک قوی ترین است.

سعی کنید شمارش را با صدای بلند انجام ندهید و یا به حریفتان اجازه ندهید که ببینند ارتش آن ها را حساب می کنید، این  کار باعث می شود که آن ها به شما مشکوک شوند.

2-      قلمرو حریف را در زمین خود مسدود کنید. اگر فرصت دارید تا قلمرو حریف را در زمین خود محاصره کنید، از آن استفاده کنید. انجام این کار به شما امکان می دهد بدون ترس از تلافی فوری، آن قلمرو را تسخیر کنید. مسدود کردن قلمرو حریف همچنین مانع از آن خواهد شد که سایر حریفان قلمروی مورد نظر شما را  تسخیر کنند.

3-      به ضمائم همسایهء خود سرک بکشید و از قوی شدن بیش از حد آن ها جلوگیری کنید. اگر یکی از حریفانتان در حال قوی شدن است و یا در شرف فتح تمامی قاره می باشد، پس باید در فکر یک استراتژی برای به دام انداختن حریف را درسر داشته باشید تا سرعت آن ها را کاهش دهد. به دام انداختن، زمانی رخ می دهد که شما نیروی بزرگی را در قلمرو حریف خود قرار می دهید و این امر سبب مختل شدن استراتژی او می شود. با انجام این کار می توانید سرعت حریفتان را پایین آورید و مانع از پیشرفت سریع او شوید.

4-      با یک بازیکن با قدرت مشابه متحد شوید. اتحاد در ریسک می تواند بسیارسودمند باشد. زمانی که با بازیکن دیگری متحد می شوید، می توانید در برابر حریف قوی تر تیم شوید و موفق به کسب فتوحات بیشتری شوید. اما این را هم به یاد داشته باشید که اگرهردوی شما تا انتهای بازی زنده بمانید، ممکن است مجبور شوید با یکدیگر بجنگید، پس این اتحاد موقتی است.

5-      سعی کنید اعتماد بازیکنان را به خود جلب کنید. اگر متقلب و گمراه کننده باشید، بازیکنان دیگر بیشتر شما را مورد هدف قرار می دهند ویا برای مذاکره با شما تمایلی نشان نمی دهند. بنابراین ، به نفع شماست که صادق باشید و سعی کنید اعتماد بازیکنان دیگر خود را جلب کنید. از دروغ گفتن یا انجام دادن و شکستن وعده ها ، به خصوص در ابتدای بازی خودداری کنید. اگر عموماً با افراد مشابهی بازی می کنید، به خاطر داشته باشید که ممکن است در بازیهای بعدی، شیوه های فریبکارانه گذشته شما را به خاطر داشته باشند.

6-      در هر زمان  که ممکن بود با حریف خود مذاکره کنید. اگر شما و دیگر بازیکنان برای گروهی از قلمرو ها در حال رقابت هستید، پس تا زمانی که یکی از شما از بازی خارج شود جنگ می کنید. به جای اینکه بر سر زمین با بازیکن مجاور جنگ کنید، سعی کنید تا با آن بازیکن مذاکره کنید تا احتمال اینکه در ابتدای راه از بازی بیرون انداخته شوید کاهش یابد. سعی کنید با بازیکن دیگری پیمان ببندید. برای مثال، اگر بیشتر ارتش خود را در آفریقا مستقر ساختید و دیگر بازیکن اکثریت ارتش خود را در آمریکای جنوبی قرار داده است، پس می توانید با یکدیگر متفق شوید تا زمانی که هر دویتان فرصت گسترش قلمروهای خود به شمال داشته باشید، یکدیگر را تنها بگذارید.

روش سوم: بازی خود را تقویت کنید.

1-     مطمئن شوید که قوانین بازی را متوجه شده اید. اگر در ریسک تازه وارد هستید، بنابراین درک کامل قوانین می تواند به شما کمک کند بازی بهتر را انجام دهید. درک قوانین همچنین  به شما کمک می کند تا متوجه حریف خود باشید که آیا تقلب می کنند و یا قوانین را به نفع خودشان منحرف می کنند. قوانین را به دقت مطالعه کنید، مطمئن شوید که درک خوبی از نحوه بازی ریسک دارید.

2-     اغلب با بازیکنانی که تجربهء بیشتری دارند بازی کنید. هر چه بیشتر بازی کنید، به همان میزان قادر به کار بر روی استراتژی خود خواهید بود، پس تا آنجا که می توانید با افراد با تجربه بازی کنید. همچنین بازی با افراد با تجربه ای که خواهان به اشتراک گذاشتن تجربه خود با شما هستند نیز میتواند ایدهء خوبی باشد.

3 از سه استراتژی اساسی که در دستورالعمل ریسک شرح داده شده استفاده کنید. قانون ریسک برای بازیکنان، سه استراتژی ارائه می دهد که  ممکن است در هنگام آشنایی با بازی به شما کمک کند. سعی کنید هر بار که می خواهید بازی کنید از این استراتژی ها استفاده کنید تا بازیتان بهبود یابد. سه بخش از توصیه های استراتژیک که در دفترچه راهنمای ریسک به بازیکنان داده شده است، شامل:

–  کل قاره را برای تقویت امتیاز خود به دست آورید. هر چه پشتیبانی ارتش بیشتری داشته باشید، قوی تر خواهید بود. بنابران، باید سعی کنید تا حد ممکن نیروی پشتیبانی اصلی را بدست آورید.

–  از مرز های خود در برابر ارتش دشمن مراقبت کنید. اگر یکی از حریف هایتان قصد حمله به شما را داشته باشد، احتمالاً شروع به جمع آوری نیروها در امتداد یکی از مرزهای شما خواهد کرد.

–  مرزهای خود را در برابر حمله دشمن تقویت کنید. مطمئن شوید که گروه های پشتیبان را در امتداد مرزهای خود قرار داده اید، تا راه نفوذ دشمن به قلمرو شما سخت تر شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)