چگونگی ثروتمند شدن در دوران جوانی

  • توسط pooladmin
  • 18/11/2019
  • 0
ثروتمند شدن

 

ثروتمند شدن در هر سنی بخصوص در دوران جوانی نیازمند کار زیاد، برنامه ریزی، و ذخیره پول برای بسیاری از مردم است مگر اینکه به قدر کافی خوش شانس باشند تا صاحب ارث کلانی شوند. با وجود اینکه به نظر می آید ورزشکاران و تاجران ثروتمند جوان خوش شانس بوده اند یا استعداد بخصوصی داشته اند، اما تمام چیزهایی که بدست آورده اند نتیجه استقامت آن ها بوده است. بسیاری از مردم قادر نخواهند بود تا به این سطح از پیشرفت دست یابند اما هرکسی که در ذهن خود بخواهد ثروتمند شود، می تواند در طی چندین سال با برنامه معین و زمان کافی و تلاش به آن برسد.

دست یابی به مقدار زیادی پول

 1. اهداف تان را تعیین کنید و انگیزه های تان را کشف کنید.

پیش از انجام هر کاری، بدانید که راه ثروتمند شدن آسان نیست. شما نیاز به انگیزه ای دارید تا شما را در طول زمان همراهی کند تا در برابر عوامل بازدارنده مقاومت کنید. بخشی از آن می تواند تجسم اهداف باشد یا به عبارت دیگر جایی که می خواهید ده یا بیست سال دیگر، یا در سن 40 سالگی باشید.

با وجود اینکه ثروتمند شدن برای شما بسیار قابل قبول است، شاید با انجام کاری برای دیگران انگیزه بدست آورید. تصور زندگی بهتری را داشته باشید که می توانید برای آینده همسر یا فرزندان تان رقم بزنید.

از رویاهای بزرگ نترسید. اگر کاری را برای مثال در ازای 1 میلیون دلار انجام می دهید ممکن است خودتان را قانع کنید. از اینکه هدف تان را بر روی 20 میلیون دلار یا 100 میلیون دلار بگذارید نترسید.

همچنین در نظر داشته باشید که چه چیزی برای تان ارزشمند است. آیا 1 میلیون دلار در سال می خواهید، 1 میلیون دلار دارایی می خواهید یا یک میلیون دلار سود خالص؟ هر کدام از این ها متفاوت هستند و به روش های گوناگون قابل دست یابی می باشند.

ثروتمند شدن

 2. اهداف تان را تبدیل به چند هدف کوتاه مدت کنید

داشتن انگیزه دائمی بسیار اهمیت دارد اما برای انجام کارها نیاز دارید تا زندگی تان را با اهداف کوتاه مدت سازماندهی کنید. اگر در ابتدا به 100000 دلار دست نیابید هرگز به 1 میلیون دلار نخواهید رسید. اگر پول در آوردن را شروع نکنید هرگز نمی توانید پس انداز کنید. همیشه اهداف کوتاه مدت را دنبال کنید و حرکت بعدی تان را در نظر بگیرید.

یک روش خوب برای ایجاد اهداف کوتاه مدت، اولویت بندی است. برای مثال فرض کنید که در یک فروشگاه دارای شغل هستید. فروش بیشتر یک هدف کوتاه مدت نیست. در عوض، تلاش کنید تا 20 درصد بیشتر از فروش ماه پیش تان بفروشید. این کار به شما امکان می دهد تا پیشرفت تان را دنبال کنید و اعتماد به نفس پیدا کنید تا بفهمید که واقعا به اهداف تان خواهید رسید.

 3. زندگی افراد موفق را مطالعه کنید

افرادی که به چیزهای بزرگ دست می یابند دلیلی داشته اند. مطالعه زندگی این افراد یا ملاقات با آن ها می تواند به نیازهای شما در تعیین اهداف مفید باشد. می توانید زندگی افرادی مانند مارک زاکربرگ موسس فیسبوک، یا مارک کوبان، سرمایه گذار بسیار موفق را جست و جو کنید تا ایده هایی به ذهن تان برسد.

به علاوه از توصیه های افرادی که به طور شخصی می شناسید استفاده کنید. شاید این افراد در خانواده یا در گروه های تان باشند. به طور کلی افرادی که چنین کاری را کرده اند برای شرح رسیدن به اهدافشان رغبت دارند تا تجارب و توصیه های شان را با دیگران به اشتراک بگذارند.

 4. کار کنید تا به یک شغل عالی برسید

اگر شغلی برای آینده تان ندارید یکی پیدا کنید. ویژه ترین بخش ثروتمند شدن افزایش درآمد است. برای این کار نیاز به یک شغل دارید، حتی اگر آن کار برای خودتان باشد. طبیعتا شغل درست با مشاغلی که بسته به استعدادهای فردی و تحصیلات تان است فرق هایی دارد. در هر صورت، بدانید که به کاری که می کنید علاقه دارید، در غیر این صورت هرگز موفق نخواهید شد.

به دنبال شغلی باشید که روش های زیادی جهت پیشرفت به شما ارائه کند.

برای اطلاعات بیشتر جهت یافتن شغل رویایی تان How to find Your Dream Career  را ببینید.

ثروتمند شدن

 5. از استعدادهای تان استفاده کنید

به دنبال شغل اصلی تان باشید و برای هر مقدار پولی که می خواهید بدست آورید با توجه به استعدادهای فردی تان برنامه ریزی کنید. افرادی که موفق هستند توانایی های آموزشی و طبیعی شان را ترکیب می کنند تا به بالاترین میزان مزیت دست یابند. طبیعتا نمی خواهید در کاری باشید که شما را به چالش نکشد یا نتوانید از توانایی های تان رو نمایی کنید. برای مثال اگر واقعا در نوشتن خوب باشید بهتر است کار مرتبط با فروش تان را کنار گذاشته و بر روی نوشتن به طور تمام وقت تمرکز کنید.

یکی از بزرگ ترین مزیت های جوان بودن خود دوران جوانی است. اگرچه افراد قدیمی تر در کار بخاطر عدم تجربه تان مدام در حال سوال پرسیدن هستند، اما قادر خواهید بود تا ساعت ها کار کنید و دیدگاه تازه ای در برابر مسائل و مشکلات داشته باشید. انطباق و ارتباط تان با زمان فعلی یکی از بزرگترین دارایی هایی ست که می توانید به عنوان یک فرد جوان داشته باشید.

اگر مهارت بازاریابی ویژه ای ندارید یکی از آن ها را بیاموزید. برای مثال یکی از مطلوب ترین و مفید ترین مهارت ها در مارکت های شغلی امروزه دانش نوشتاری کد های کامپیوتری ست. این مهارتی ست که هرکسی می تواند یاد بگیرد تا پتانسیل لازم را افزایش دهد و درآمد خوبی برای تان داشته باشد. به دنبال کلاس های رایگان برنامه نویسی به شکل آنلاین باشید.

 6. ارتباط با هرکسی و هرجایی

ایده های بزرگ و شرکت های موفق معمولا با یک فرد اتفاق نمی افتد. آن ها نتیجه گروهی از افرادی ست که دور هم جمع شده و درباره آینده بحث می کنند. استفاده از هر موقعیت برای ثبت ارتباط ها با هر دو فرد، افراد جوان با اهداف کوچک و افراد موفق اما مسن مزیت هایی دارد. هنگامی که فرصت های مناسب برای شغل ها به وجود می آید، باید به درستی از آن استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که باید از شبکه های اجتماعی و فردی جهت حمایت از ارتباطات حرفه ای استفاده کنید. با همکلاسی های موفق تان در مدرسه یا دانشکده در تماس باشید.

ثروتمند شدن

 7. درآمد تان را افزایش دهید

علاوه بر افزایش درآمد، باید درآمدتان را با جست و جوی منابع درآمد دیگری نیز چند برابر کنید. این کار می تواند شامل سرمایه گذاری ها، شغل های نیمه وقت، یا هر نوع فروشندگی غیر رسمی باشد. به طور کلی ببینید در کجا و چطور می توانید درآمدتان را افزایش دهید و این فرآیند را تکرار و تکرار کنید. برای مثال اگر صاحب یک فروشگاه آنلاین هستید و موفقیت هایی دارید یکی دیگر نیز راه اندازی کنید.

اینترنت درآمد بالقوه طلایی است. چندین کار وجود دارد که می توانید به صورت آنلاین درآمد داشته باشید. هرچیزی از نوشتن و فروش یک کتاب الکترونیکی یا نوشتن برای وبلاگ می تواند درآمد اضافی برای تان در ماه داشته باشد.

 8. سخت کار کنید

برای رسیدن به اهداف تان باید سخت تر و بیشتر از هرکس دیگری کار کنید. باید هر موقعیت مناسب جهت پیشرفت را دنبال کنید. موفقیت از کار دائمی در برابر اهداف تان بدست می آید.

یک شغل با میزان حقوق بالا انتخاب کنید

 1. کار آفرین شوید

این برای تمام جوانان یک رویاست که میلیونر یا میلیاردر شوند. مالکیت و رشد سریع و فروش بیزینس موفق بدون شک سریع ترین روش برای بدست آوردن ثروت در سنین جوانی ست. با این وجود تبدیل شدن به یک کار آفرین واقعی نیازمند موازنه میان پتانسیل پول درآوردن شما با مقدار ریسک، سخت کوشی و شانس تان است.

برخی از افرادی که در سنین جوانی کارآفرین می شوند دارای پتانسیل نامحدود برای درآمد، مدیریت خود و قدرت تغییر محیط را دارند. همچنین روش های فکری و انرژی می تواند ایده هایی را برای شما داشته باشد.

به هنگام کارآفرینی باید بدانید که در طی پنج سال، نه کار از ده کار شکست می خورد. همچنین شما برای دانستن جزئیات راه اندازی یک بیزینس بسیار جوان هستید و دانش کمی دارید، بنابراین باید آن ها را سریعا بیاموزید.

 2. یک سرمایه گذار بانکی شوید

اگر مدرک دانشگاهی در اقتصاد، منابع مالی، بیزینس، ریاضی یا رشته های مرتبط با آن ها دارید یا اگر این مدرک را بزودی می گیرید، و می خواهید تا حد ممکن پول داشته باشید، کار کنید تا تبدیل به یک سرمایه گذار بانکی شوید. بانکداری سرمایه گذاری دارای حقوقی حدود 80000 تا 120000 دلار در سال است. مشاغل بانکداری سرمایه گذاری به طور دائم جزو مشاغل با بالاترین میزان پرداختی است.

یکی از بزرگترین مزیت های سرمایه گذار بانکی، علاوه بر میزان حقوق آن، فرصت های پیشرفت آن است. با پیشرفت شرکت، میزان حقوق بانک داری سرمایه گذاری می تواند دو تا سه برابر شود.

بانکداری سرمایه گذاری همچنین در میان کارکنان رقابتی به وجود می آورد. اگر آماده کار کردن در شب و آخر هفته ها نیستید یا نمی خواهید برای پیشرفت تان بجنگید به سراغ این کار نروید.

 3. برنامه نویس شوید

اگر بیشترین کاری که می کنید مرتبط با کامپیوتر است، ارتقا نرم افزار می تواند حقوق بالایی برای شما به ارمغان بیاورد. درست شبیه بانکداری سرمایه گذاری، نیاز به مدرک دانشگاهی دارید، بخصوص در علوم کامپیوتر، مهندسی، یا ریاضی. به عنوان یک برنامه نویس کامل، باید در سال 84000 دلار، به طور میانگین بدست آورید.

برنامه نویسی نیازمند کد نویسی و ریاضی است، و همچنین نیازمند ساعت ها کار با انتظارات بالاست. همچنین باید دانش خود را در ارتباط با سیستم های کامپیوتری و زبان برنامه نویسی به روز رسانی کنید. با این وجود اگر بقدر کافی خوب هستید، نیاز دارید تا در شرکت های تاپ مانند گوگل و فیسبوک کار کنید.

 4. مهندس شوید

مهندسی در این جا شامل انواع رشته مهندسی ست. با این وجود به طور میانگین یک مهندس با مدرک دانشگاهی مرتبط می تواند حقوقی برابر با 72000 دلار را داشته باشد. بخصوص مهندسان نفت که می توانند انتظار حقوقی برابر با 700.88 دلار را داشته باشند.

اگرچه مهندسی می تواند یک کار با درآمد خوب باشد، اما پاس کردن آموزش ها در مدرسه و دوره کارشناسی مشکل است. این کار تنها برای آن هایی که ریاضی و توانایی های علمی خوبی دارند ساخته شده است.

برای ثروتمند شدن هرچه که بدست می آورید را ذخیره و سرمایه گذاری کنید

 1. تمام پول تان را خرج نکنید

اگر تا بحال حداقل 25 درصد از پولی را که در می آورید ذخیره نکرده اید از امروز شروع کنید. درآمد و هزینه های تان را بردارید و ببینید کجا می توانید هزینه های تان را کمتر کنید یا تغییراتی در هزینه های تان بدهید. اگر حداقل 50000 دلار در سال درآمد دارید، باید 12500 دلار در سال ذخیره کنید. اگر پول زیادی را صرف اتومبیل می کنید آن را بفروشید. برخی از افراد با درآمد بالا به یک باره فقیر می شوند زیرا هنوز نمی توانند زندگی شان را مدیریت کنند.

نسل های جوان تر امروز در شرایطی بدنیا آمده اند که هر روز چیزها و لباس های جدیدتری برای ارائه دارد. برای ذخیره سازی و ثروت اندوزی باید یک سری چیزها را فراموش کنید حتی زمانی که پول خوب بدست می آورید. بخاطر داشته باشید: افراد فقیر چیزهایی را از افراد ثروتمند می خرند و افراد ثروتمند سرمایه گذاری می کنند تا خود را ثروتمند تر کنند. می خواهید کدام طرف باشید؟

 2. درآمد ذخیره تان را نگه دارید و آن را به سرمایه گذاری اختصاص دهید

یک پرداختی اتماتیک از حساب تان به حساب سرمایه گذاری تان ایجاد کنید. یکی از بزرگ ترین بخش های ثروتمند شدن این است که با پول تان کار کنید. بنابراین سعی کنید تا جای ممکن پول را به یک حسابی که می توانید جهت سرمایه گذاری در مارکت استفاده کنید، اختصاص دهید. می توانید یا یک حساب با مدیریت پولی محلی داشته باشید یا از طریق وب سایت های تجاری آنلاین شروع کنید.

 3. درباره استراتژی ها و تکنیک ها مطالعه کنید

سه کتاب وجود دارد که هرکسی باید پیش از سرمایه گذاری بخواند. «Become Your Banker»، «Rich Dad, Rich poor»، و «LEAP». اگر انگیزه خواندن و تحصیل را ندارید بدانید که انگیزه ای برای ثروتمند شدن نیز ندارید. این کتاب ها نقطه عطفی در ثروتمند شدن تحت کنترل خودتان است.

 4. در مارکت ها سرمایه گذاری کنید

می توانید یکی از این دو راه را انتخاب کنید: یا یک مشاور داشته باشید تا شما را راهنمایی کند یا خودتان آن را انجام دهید. بخاطر فرآیند های پیچیده مارکت های مالی، به طور کلی بهتر است تا سرمایه گذاری های پر خطر را به افراد حرفه ای سپرد. با این وجود اگر زمان کافی دارید، می توانید از پرداخت پول به یک مدیر سرمایه گذاری اجتناب کنید. این کار نیازمند فهم عمیق از مارکت های مالی و زمان لازم جهت دنبال کردن آن است.

بهترین جا برای شروع محصولات small-cap و شرکت های مارکت های خارجی است. این مارکت ها ریسک های بالایی دارند و بنابراین نیازمند پتانسیل بالایی برای بازده مناسب است. صندوق های مالی می توانند در کاهش ریسک مفید باشند.

 5. بر دارایی های ارزشمند تر سرمایه گذاری کنید

زمانی که پول کافی در حساب مارکت تان ذخیره می کنید، می توانید بر دارایی های بزرگ تر مانند بیزینس های کوچک تر سرمایه گذاری کنید. اگر چه بنظر پر خطر هستند اما این سرمایه گذاری ها به شما این اجازه را می دهد تا درآمد ثابتی داشته باشید که نهایتا سرمایه اصلی تان را به شما برگرداند و درآمد اضافی ای نیز برای تان فراهم کند. نهایتا این درآمد جایگزین درآمد اولیه تان شده و این امکان را می دهد تا شغلتان را تغییر دهید یا در جوانی بازنشسته شوید.

تصمیم بگیرید که می خواهید انرژی تان را بر چه چیزی متمرکز کنید. برای مثال سرمایه گذاری بر روی اجاره بها، کمی کند است اما امنیت بازگشت پول تان بالاست. پول شما در طی چند سال توسط اجاره کنندگان به شما باز گردانده می شود و نهایتا یک سود خالص است. از اشتباهات دیگران درس بگیرید و خطرات را پیش از سرمایه گذاری در نظر بگیرید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)