داستان یک کارآفرین جوان حوزه فناوری

  • توسط pooladmin
  • 02/12/2020
  • 0
کارآفرین

عدنان ابراهیم Adnan Ebrahim با ۳۰ سال سن، اکنون یک کارآفرین کارآزموده حوزه فناوری است. او می‌گوید: «از زمانی که به یاد می‌آورم مجذوب اینترنت بوده‌ام. من دوران نوجوانی‌ام را به صورت آنلاین و درون انجمن‌های مختلف گذراندم».
وی در زمان دانشجویی با نشان دادن روحیه کارآفرینی خود، وب سایت کار تراتل Car Throttleکه یک انجمن آنلاین برای علاقه مندان به اتومبیل است را ایجاد کرد.
او در گفتگویی با رادیو ۵ بی‌بی‌سی می‌گوید اولین باری که توانایی کسب سود مالی از اینترنت و حوزه فناوری را شناخت زمانی بود که در سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۶ مچ بندهای محبوب آن دوران را به دوستانش فروخت.

داستان یک کارآفرین جوان حوزه فناوری

فروش آنلاین و وبلاگ نویسی

عدنان توضیح می‌دهد که در ای‌بی eBayمیزان فروش مچ بندها ده برابر بیشتر از فروش حضوری بود. عدنان اولین حراجی‌هایش را در ای‌بی راه اندازی کرد و از درون منزل اقدام به فروش اجناس کرد.
او می‌گوید: «من مادرم را وادار می‌کردم که به مغازه‌ها سر بزند و تا آنجا که می‌تواند خرید کند. بعنوان یک بچه مدرسه‌ای درآمد خیلی خوبی داشتم».
در ۱۶ سالگی عدنان پس از یک تجربه ناموفق در فروش آیپاد iPodو از دست دادن ۲۰۰۰ پوند وارد حوزه وبلاگ نویسی شد. وبلاگ نویسی بسیار سودآورتر بود. او عاشق اتومبیل‌هاست، بنابراین شروع به نوشتن درباره آنها کرد. اما در شروع این کار را از دیگران مخفی نگه داشت.
عدنان هر روز از مدرسه به خانه برمی‌گشت، مقالاتی می‌نوشت و منتشر می‌کرد. سپس منتظر می‌ماند تا ببیند چه مقدار پول از کلیک بازدید کنندگان روی آگهی‌ها نصیبش شده است.

زندگی دوم

وقتی که سودهای ده، بیست، پنجاه و صد پنی کم کم به چند هزار دلار در ماه تبدیل شد عدنان فهمید که ایده خوبی در زمینه تجارت آنلاین در حوزه فناوری پیدا کرده است. او این کسب و کار را در ۱۸ سالگی و تحت پوشش نام والدینش به فروش رساند زیرا هنوز به سن قانونی امضای اسناد تجاری نرسیده بود.
این روش کار کردن عجیب بود، اما من این واقعیت را دوست داشتم که این کسب و کار همانند زندگی ثانویه‌ای بود که به صورت آنلاین داشتم. او حتی داستان موفقیت خود را با تأخیر به دوستانش گفت.
عدنان می‌افزاید: «هیچ کس نمی‌دانست. غیر از خانواده‌ام به هیچ یک از دوستانم نگفته بودم. من این تجارت را کاملاً مخفی نگه داشته بودم. از این که این زندگی دوم را ساخته بودم و هیچ کس دیگر از آن خبر نداشت کمی شرمنده بودم. من در حال نوشتن و وبلاگ نویسی بودم اما از اینکه دیگران درباره آن چه فکری می‌کنند نگران بودم».
زمانی که عدنان به دانشگاه رفت و کار تراتل را راه اندازی کرد باز هم تصمیم گرفت که این قسمت از زندگی خود را با دوستانش در میان نگذارد. او این موضوع را در سال دوم با هم خانه‌ای‌هایش در میان گذاشت در حالیکه آنها اصلاً متوجه چیزی نشده بودند.
ترور کلاوسون Trevor Clawson روزنامه نگار و نویسنده که بیش از یک دهه است در مورد استارت‌آپ‌های فناوری و شرکت‌های موفق مطلب می‌نویسد می‌گوید که این درجه از پنهان کاری در میان کارآفرینان تازه کار غیر معمول نیست.
او می‌گوید: «دلایل زیادی وجود دارد که آنها ممکن است ترجیح دهند حداقل در روزهای آغازین کار هویت خود را مخفی نگه دارند».
ترس از انتقاد می‌تواند یکی از عوامل باشد. هنگامی‌که شما در مراحل ابتدایی توسعه ایده‌ای هستید لازم نیست که توسط دوستان یا همکارانی که ممکن است واقعاً مفهوم آن را درک نکنند مورد نقد قرار بگیرید.

لحظه معرفی بتمن

عدنان می‌گوید مدت زیادی طول کشید تا اینکه متوجه شود کسب و کارش به اندازه‌ای جذاب است که می‌تواند آن را با دوستانش به اشتراک بگذارد:
«من تصور می‌کردم که ایده گنگی است و دیگران با آن ارتباط برقرار نخواهند کرد. در آن دوران نگرش نسبت به فعالیت‌های فناوری در مقایسه با آنچه اکنون می‌بینیم کاملاً متفاوت بود و زندگی دیجیتال برای اغلب افراد تا حدودی ‌مبهم تلقی می‌شد. یک قسمت مخفی از شخصیت من در دنیای آنلاین بود و این چیزی نبود که بخواهم آن را با بقیه جهان به اشتراک بگذارم».

او می‌گوید لحظه‌ای را که به دوستان خود در مورد کار تراتل توضیح داد به وضوح به خاطر می‌آورد، اما لحظه‌ای که انتظار داشت مانند لحظه رونمایی از شخصیت واقعی بتمن نبود زیرا قضیه چندان برای دوستانش مهم نبود.

میلیاردرها

کسب ثروت

عدنان لحظه‌ای را به خاطر می‌آورد که کلمه میلیون در اکسل مالی او ظاهر شد: «اعداد میلیونی خیلی زود به سراغم آمدند. سال ۲۰۱۳- ۲۰۱۴ به اولین درآمد میلیون پوندی، به یک میلیون مشترک یوتیوب و یک میلیون طرفدار در فیس بوک دست یافتیم ما واقعاً داشتیم سرعت می‌گرفتیم».
او با داشتن بیش از ۱۵ میلیون مخاطب و ۲.۵ میلیارد بازدید در یوتیوب، در سال ۲۰۱۹ کار تراتل را به انتشارات دنیس فروخت.
داگلاس مک کیب Douglas McCabe متخصص حوزه فناوری و رسانه‌ می‌گوید گرچه این کسب و کار از نظر درآمد با ارزش‌ترین برند در زمینه اخبار خودرو نیست اما دامنه و تعداد مخاطبان آن جذابیت زیادی دارد: «کار تراتل با داشتن ۶۰٪ کاربران زیر ۳۵ سال نوع جدیدی از مخاطبان را در اختیار دارد. دسترسی اجتماعی آن بسیار ارزشمند است، تقریبا ۱۴ برابر بیشتر از اتو اکسپرس Auto Express و و ۱۷ برابر بیشتر از کار بایر Car Buyer که دو برند مطرح تحلیل خودرو هستند».

ورود به لیست ثروتمندان فوربس

عدنان به عنوان یکی از ۳۰ میلیونر زیر ۳۰ سال فوربس در سال ۲۰۲۰ معرفی شده است.
او می‌گوید در حالی که از تصمیماتی که در اوایل زندگی گرفته است حتی از اشتباهاتش پشیمان نیست، اما آرزو می‌کند در مورد فرصت‌های بدست آمده تهاجمی‌تر عمل می‌کرد.
بن لیکر Ben Laker، استاد مدیریت در دانشکده بازرگانی هنلی، می‌گوید که مدیران جوان کسب و کارها اغلب از موفقیت خود می‌ترسند.
عدنان اکنون مدیر اجرایی یک موسسه بهداشت روان است که تلاش می‌کند جهان را به مکانی شادتر تبدیل کند. او همچنین توصیه‌هایی برای کارآفرینان تازه کار حوزه فنآوری دارد: «راه اندازی یک استارت‌آپ روش ساده‌ای برای کسب موفقیت نیست، موانع زیادی در این راه وجود دارد. شما باید درک کنید که مرتکب اشتباه می‌شوید و این کاملا طبیعی است. پایداری و ثبات یکی از اصلی‌ترین مواردی است که به آن احتیاج دارید. در بسیاری از مواقع اوضاع بحرانی می‌شود و کلمه دیگری برای توصیف آن موقعیت‌ها وجود ندارد».

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)