کالا در مقابل صندوق قابل معامله در بورس (ETF): کدامیک را باید خریداری کنید؟

  • توسط pooladmin
  • 19/07/2020
  • 0
صندوق قابل معامله در بورس

 

شاید تصمیم گرفته باشید که بر روی بخش خاصی سرمایه گذاری کنید. نیاز دارید تا تصمیم بگیرید که کالاها یا صندوق قابل معامله در بورس را خریداری کنید. سرمایه گذاران هر روز این سوال را مطرح می کنند. بسیاری از آن ها تحت تاثیراین هستند که اگر یک ETF خریداری کنید، میانگین کالا به شما باز می گردد. این الزاما درست نیست، زیرا بستگی به ویژگی آن بخش دارد.

انتخاب میان کالا و صندوق قابل معامله در بورس

این انتخاب از دیگر تصمیم های سرمایه گذاری مجزا نیست. مثل همیشه، دنبال روشی هستید تا ریسک را کاهش دهید. البته که می خواهید چیزی تولید کنید که در مارکت اثر گذار باشد. کاهش نوسان سرمایه گذاری شیوه ای کلی جهت کاهش ریسک می باشد. برخی از سرمایه داران از انجام برخی امور منصرف می شوند تا مبادا گرفتار فاجعه یا فقدانی شوند. سرمایه گذاری ای که در میان گروه های صنعتی تنوع ایجاد می کند باید نوسان شرکت را کاهش دهد. این روشی ست که از طریق کار با ETF طبق سلیقه تان تنوع ایجاد می کند.

آلفا توانایی یک سرمایه گذاری متناسب تر از معیار آن است. هر زمان که قصد یک آلفا ثابت تر را دارید، قادر خواهید بود تا بازگشت بیشتری از سرمایه گذاری تان را تجربه کنید. یک باور کلی وجود دارد که می توانید بیشتر از صندوق قابل معامله در بورس (ETF) صاحب کالا و سهام باشید، تا مارکت را شکست دهید. این مفهوم همیشه درست نیست. در طرف درست سرمایه گذاری بودن نیز منجر به دستیابی آلفا می شود.

صندوق قابل معامله در بورس

هنگامی که انتخاب کالا و سهام اتفاق می افتد

در موقعیت ها یا صنایعی که پراکندگی گسترده بازگشت یا نمونه ها در آن نسبت ها و دیگر فرم های تحلیل های اساسی وجود دارد، می تواند برای هدف قرار دادن قیمت گذاری های فیک مورد استفاده قرار گیرد، به معامله گرها فرصت بازگشت مالی مورد انتظار را پیشنهاد می کند.

شاید مبتنی بر تحقیقات و تجربیات تان، دیدگاه خوبی نسبت به اینکه چطور یک شرکت کار اجرایی می کند داشته باشید. این دیدگاه به شما سودی می رساند که می توانید از آن جهت کاهش ریسک و دستیابی به بازگشت مالی بهتر استفاده کنید. تحقیق خوب می تواند فرصت سرمایه گذاری ارزش افزوده همراه با مزایایی برای سرمایه گذاران داشته باشد.

صنعت خرده فروشی گروهی ست که در آن انتخاب برخی کالاها می تواند فرصت های بهتری از خرید صندوق قابل معامله در بورس (ETF) که بخش سرمایه گذاری را پوشش می دهد پیشنهاد بدهد. شرکت های درون بخش قصد دارند تا بازگشت مالی گسترده ای مبتنی بر محصولات مشخص داشته باشند.

برای مثال، متوجه شده اید که دخترتان و دوستش اخیرا یک خرده فروشی بخصوصی انجام داده اند. با تحقیقات بیشتر، می فهمید که شرکت کالاهایش را به روز رسانی کرده و افرادی را برای مدیریت محصول به خدمت گرفته است. این منجر به چرخش محصولات جدیدی می شود که برای گروه سنی دخترتان چشم گیر خواهد بود. تا به حال، بازار این چنین مورد توجه قرار نگرفته است. این نوع دیدگاه باعث می شود تا بیشتر از ETF خرده فروشی، کالا خریداری کنید.

دیدگاه شرکت از زاویه جامعه شناختی یا قانونی می تواند فرصت های سرمایه گذاری را که فورا تحت کنترل قیمت های بازار در نمی آیند، فراهم کند. هنگامی که چنین محیطی برای بخش خصوصی تعیین می شود، جایی ست که پراکندگی بازگشت بیشتری دارد و سرمایه گذاری های تک کالایی می تواند بازگشت مالی بیشتری را فراهم کند.

صندوق قابل معامله در بورس

زمانی که ETF می تواند بهترین انتخاب باشد

بخش هایی که دارای بازگشت مالی محدودی هستند، مزایای سهام داران را در نظر نمی گیرند، در حالی که سعی می کنند تا بازگشت ضرر و زیان مارکت را باز تولید کنند. عملکرد تمام شرکت ها در این بخش ها شبیه به یکدیگر می باشد.

برای این بخش ها، عملکرد کلی بسیار شبیه به عملکرد هر سهام است. صنایع خدمات رفاهی و لوازم مصرفی در این دسته بندی قرار می گیرند. در این مورد، سرمایه گذاران نیاز دارند تا درباره اختصاص میزان نمونه کارهای شان به این بخش تصمیم گیری کنند، تا اینکه کالاهای بخصوصی را انتخاب کنند. از آنجایی که پراکندگی بازگشت از خدمات رفاهی و لوازم مصرفی محدود می شود، انتخاب سهام بازگشت مالی موثری برای خطری که در بر دارد به دست نمی دهد. از آن جایی که ETF ها از سود سهام که در بخش پرداخت می شود عبور می کنند، سرمایه گذاران نیز از این مزایا بهره مند می شوند.

اغلب، سهام ها در بخش ویژه مواردی هستند که بازده پرداکنده ای دارند، با این وجود سرمایه گذاران قادر به انتخاب آن اوراق بهادار نیستند که عملکردش را ادامه دهد. بنابراین، آن ها نمی توانند راهی را برای کاهش ریسک و ارتقا بازده از طریق یک یا چند سهام در بخش پیدا کنند.

اگر مسئولان اجرایی شرکت سخت متوجه این موضوع شوند، می توانید ETF را در نظر داشته باشید. این شرکت ها از تکنولوژی های پیچیده یا فرآیندهایی که باعث عملکرد بهتر می شوند استفاده می کنند. شاید عملکردشان به توسعه موفق و فروش اقلام جدید وابسته باشد. صنعت تکنولوژی دوگانه مثال خوبی ست، زیرا بسیاری از این شرکت ها وابسته به توسعه موفقیت آمیز و فروش محصولات جدید است. اگر رشد محصولات جدید انتظارات را برآورده نکند، یا FDA قادر نباشد تا کاربرد دارو را اثبات کنند، شرکت با آینده ای تاریک رو به رو می شود. از طرف دیگر، اگر FDA دارو را اثبات کند، سرمایه گذاران در شرکت پاداش خوبی می گیرند.

برخی کالاها و تکنولوژی های خاص همانند نیمه هادی ها در دسته ای قرار می گیرند که ETF ها جایگزین مناسب تری باشند. برای مثال، اگر اعتقاد داشته باشید که الان زمان مناسبی برای سرمایه گذاری در بخش معدن است، شاید بخواهید به دنبال صنعت خاصی باشید.

با این وجود، شاید نگران باشید که برخی کالاها ممکن است همراه با مشکلات سیاسی ای باشد که به محصولات شان آسیب برساند. در این مورد، عاقلانه تر است تا بخشی خریداری شود تا کالای خاص، زیرا این باعث کاهش ریسک می شود. هنوز می توانید از رشد بخش کلی بهره مند شوید، بخصوص اگر مارکت کلی عملکرد بهتری داشته باشد.

صندوق قابل معامله در بورس

حرف آخر

زمانی که تصمیم می گیرید که کالا انتخاب کنید یا ETF، به میزان ریسک و بازدهی که می تواند داشته باشد دقت کنید. انتخاب سهام زمانی که بازده زیادی نسبت به ETF در بر داشته باشد، پیشنهاد می شود. و می توانید با استفاده از دانش صنعت یا سهام به سود خوبی دست یابید.

EFT ها در دو موقعیت مزایای بهتری نسبت به سهام ها دارند. ابتدا، هنگامی که بازده حاصل از سهام در بخش دارای پراکندگی محدودی باشد، ETF بهترین گزینه است. دوم، اگر قادر نیستید تا سودی از طریق دانش شرکت بدست آورید، ETF بهترین انتخاب تان است.

چه با انتخاب سهام چه ETF، نیاز دارید تا مطابق با بخش یا سهام به روز باشید تا اساس بنیادین سرمایه گذاری را یاد بگیرید. بسیار اهمیت دارد که تحقیقات تان را انجام دهید تا بتوانید یک سهام یا ETF را انتخاب کنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)